«Ο χρόνος τους τελείωσε»: Η συγκλονιστική ομιλία της Oprah Winfrey στις Χρυσές Σφαίρες

«Ο χρόνος τους τελείωσε»: Η συγκλονιστική ομιλία της Oprah Winfrey στις Χρυσές Σφαίρες Facebook Twitter
1

Καθώς δέχτηκε το βραβείο Cecil B DeMille Lifetime Achievement, η Oprah Winfrey έδωσε μια ισχυρή και συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία για τη σεξουαλική παρενόχληση, τις φυλετικές διακρίσεις και την ελευθερία του Τύπου

Η Oprah Winfrey άρχισε την ομιλία της με αναφορά στον Sidney Poitier, ο οποίος κέρδισε το βραβείο Όσκαρ το 1964 και έγινε ο πρώτος μαύρος ηθοποιός που κέρδισε ένα Όσκαρ. Δεκαοκτώ χρόνια αργότερα, έλαβε το βραβείο Cecil B DeMille στις χρυσές σφαίρες του 1982.

H Winfrey δήλωσε: «Το 1982, ο Sidney έλαβε το βραβείο Cecil B DeMille και δεν μπορώ να ξεχάσω αυτή τη στιγμή καθώς υπάρχουν μικρά κορίτσια που με βλέπουν καθώς γίνομαι η πρώτη μαύρη γυναίκα που θα της δοθεί η ίδια βραβείο. Είναι τιμή και είναι προνόμιο να μοιραστώ το βράδυ αυτό με όλους τους ανθρώπους, αλλά και με τους απίστευτους άνδρες και τις γυναίκες που με ενέπνευσαν, που με προκάλεσαν, που με υποστήριξαν στο ταξίδι μου σε αυτό το στάδιο».

 

Η Oprah, απευθυνόμενη στα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, σημείωσε ότι οι πρόσφατες αποκαλύψεις σχετικά με την σεξουαλική κακομεταχείριση του Χόλιγουντ υπερβαίνουν τον κλάδο της ψυχαγωγίας, σημειώνοντας ότι το θέμα «ξεπερνάει κάθε πολιτισμό, γεωγραφία, φυλή, θρησκεία, πολιτική ή εργασιακό περιβάλλον».

«Θέλω απόψε να εκφράσω ευγνωμοσύνη σε όλες τις γυναίκες που υπέφεραν χρόνια κακοποίησης και επίθεσης επειδή, όπως και η μητέρα μου, είχαν παιδιά να μεγαλώσουν και να πληρώσουν λογαριασμούς για να ονειρεύονται και να συνεχίζουν. Είναι οι γυναίκες των οποίων τα ονόματα δεν θα μάθουμε ποτέ. Είναι αυτές που εργάζονται σε σπίτια και κτήματα, σε εργοστάσια και σε εστιατόρια και βρίσκονται στον ακαδημαϊκό χώρο, στην ιατρική και στην επιστήμη. Είναι μέρος του κόσμου της τεχνολογίας και της πολιτικής και των επιχειρήσεων. Είναι οι αθλήτριες μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες και είναι στο στρατό».

 

Η Winfrey αναφέρθηκε τότε στην Recy Taylor, μια μαύρη γυναίκα που απήχθη το 1944 στην Αλαμπάμα και βιάστηκε από έξι άνδρες. «Η Recy Taylor πέθανε πριν από 10 ημέρες. Έζησε όπως όλοι έχουμε ζήσει, για πάρα πολλά χρόνια σε μια κουλτούρα γεμάτη από άγριους. ισχυρούς άνδρες. Για πολύ καιρό οι γυναίκες δεν έχουν ακουστεί ή αν μιλούσαν δεν ήταν πιστευτές για όσα έκαναν αυτοί οι άντρες. Αλλά ο χρόνος τους τελείωσε. Ο χρόνος τους τελείωσε...», φώναξε η Oprah ενώ το κοινό ξέσπασε σε χειροκρότημα.


«Θέλω λοιπόν όλα τα κορίτσια να παρακολουθούν εδώ, τώρα, να γνωρίζουν ότι μια καινούργια μέρα έρχεται» τόνισε.

Oscars News
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.

σχόλια

1 σχόλια