Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Το witch house, παραμένει ένα από αυτά τα είδη που έχουν σταθερό και αφοσιωμένο καλτ νεανικό κοινό το οποίο ακολουθεί με μανία ορισμένους καλλιτέχνες που παίζουν τέτοιου είδους μουσική.
0

Έχει περάσει καιρός απ' όταν το witch house ήταν το νέο χιπ μουσικό ρεύμα που έβγαινε από την εναλλακτική ηλεκτρονική μουσική σκηνή για να κατακτήσει τον κόσμο στις αρχές του 2010, με μια φουρνιά καλλιτεχνών έτοιμη να ριχτεί στη μάχη για τον πιο «φρέσκο» ήχο της συγκεκριμένης περιόδου.


Βέβαια, δεν έκανε ποτέ ουσιαστικό άνοιγμα σε μια μεγαλύτερη αγορά. Βγήκε μια εποχή κατά την οποία εμφανίζονταν τόσα μουσικά είδη από το πουθενά, που ήταν σχεδόν αδύνατο να τα ακολουθήσεις.


Αυτό συνέβη π.χ. και με το πολιτικά αμφιλεγόμενο vaporwave αλλά και με τα cloud rap, chillwave και πολλά άλλα. Η αναζήτηση νέων μουσικών τάσεων ανέκαθεν χαρακτήριζε τη μουσική βιομηχανία. Όλοι θέλουν να ανακαλύψουν το νέο πανκ, αλλά κανείς δεν ξέρει κατά πόσο αυτό είναι εφικτό σήμερα.


Αυτά τα νέα στυλ μουσικής που έχουν ξεπεταχτεί πρόσφατα εκφράζουν πιο εξειδικευμένες μουσικές κατευθύνσεις, έτσι όπως μπερδεύουν μεταξύ τους πολλά υφιστάμενα είδη. Ταυτόχρονα αποτελούν κύρια φαινόμενα της εποχής της πληροφορίας που διανύουμε.

Το στόρι τους μοιάζει με εφιαλτικό σενάριο κατευθείαν βγαλμένο από το Brexit και είναι γεμάτο από καθημερινές καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια και την παρανομία.


Ένας όρος που συναντάει κανείς τελευταία σε σχέση με το witch house είναι το μικροείδος (το microgenre σε ελεύθερη μετάφραση). Λειτουργεί κάπως σαν «ομπρέλα» τέτοιων φαινομένων.


Αρχικά αφορούσε μουσικά είδη που επινοούσαν οι μουσικοί συντάκτες κατά τη διάρκεια των '90s στην προσπάθειά τους κατηγοριοποιήσουν ανομοιογενείς μεταξύ τους καλλιτέχνες. Ταυτόχρονα, ήταν και ένα μαρκετίστικο κόλπο των συλλεκτών και εμπόρων βινυλίου για να ανεβάσουν τις τιμές ορισμένων δίσκων.

Το post-rock θεωρείται ένα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα μικροείδους. Αυτό που προκαλεί αρκετό ενδιαφέρον είναι η μετεξέλιξή τους τον 21ο αιώνα. Τα μικροείδη γνώρισαν μια απροσδόκητη έκρηξη γύρω στο 2010. Όπως ήταν αναμενόμενο, συνδέθηκαν άρρηκτα με την έκρηξη του Διαδικτύου και των social media. Ο Jonny Coleman παρατήρησε στο «Pitchfork» πως ήταν συνέπεια «της τεχνολογικής ανάπτυξης των λογισμικών, των ταχύτερων συνδέσεων και της παγκοσμιοποίησης της μουσικής».


Δεν γνωρίζω, βέβαια, κατά πόσο το μικροείδος είναι δόκιμος όρος γενικότερα και αν οι υποκατηγορίες του αναλύονται ως τέτοιες. Για να επιστρέψουμε στο witch house, παραμένει ένα από αυτά τα είδη που έχουν σταθερό και αφοσιωμένο καλτ νεανικό κοινό το οποίο ακολουθεί με μανία ορισμένους καλλιτέχνες που παίζουν τέτοιου είδους μουσική.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Έχουν μια δυνατή αίσθηση του DIY –οι περισσότερες κυκλοφορίες τους είναι self-released‒, ένα πανκ ήθος και μια ειλικρίνεια που δεν συναντάς συχνά.

Οι Crim3s, που θα εμφανιστούν τις επόμενες μέρες στο Ρομάντσο, είναι μια καλή περίπτωση, ενδεικτική αυτής της τάσης. Για την ιστορία, το witch house έκανε την εμφάνισή του πρώτη φορά το 2009.


Στην αρχή θεωρήθηκε κάτι σαν ψευδοείδος, ότι δεν υπήρχε καν παρά στα λόγια του μουσικού παραγωγού Travis Egedy που έπαιζε με το ψευδώνυμο Picturelane και βάφτισε έτσι τη μουσική που έφτιαχνε, κάτι σαν «αποκρυφιστική house μουσική».


Αργότερα, ο Last.fm έβαλε κάτω από τη συγκεκριμένη ομπρέλα όποιο νεοσύστατο συγκρότημα έπαιζε πιο «σκοτεινή» ηλεκτρονική μουσική. Ακούγεται ως μια μείξη industrial και τραχιών rave ήχων με chopped and screwed τεχνικές που βρίσκει κανείς στο southern hip hop. Όσον αφορά το αισθητικό κομμάτι, οι καλλιτέχνες συχνά δανείζονται στοιχεία από ταινίες τρόμου. Επίσης, ένα από τα βασικά του γνωρίσματα είναι τα ψευδώνυμα με γιούνικοντ χαρακτήρες.


Οι Crim3s είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα γκρουπ που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από τη Βρετανία. Το στόρι τους μοιάζει με εφιαλτικό σενάριο κατευθείαν βγαλμένο από το Brexit και είναι γεμάτο από καθημερινές καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια και την παρανομία.


Παιδιά του περιθωρίου, η Sadie Pinn και ο Rou Rot γνωρίστηκαν όταν συγκατοικούσαν σε μια αποθήκη στο βόρειο Λονδίνο. Και οι δύο ήταν αρκετά μικροί ηλικιακά και ανήκαν στην εργατική τάξη. Σύντομα τους έκαναν έξωση και βρέθηκαν στον δρόμο. Έζησαν ως άστεγοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Οι Crim3s είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα γκρουπ που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από τη Βρετανία. H φωτογραφία είναι από το live που έκαναν το 2013 στο Κ44.


Αποφάσισαν να βαφτίσουν το μουσικό τους πρότζεκτ Crim3s το 2011 (πριν λέγονταν Story of Isaac) και άρχισαν να κάνουν μια σειρά από παράνομα και θρυλικά rave πάρτι σε καταλήψεις στο Λονδίνο. Αφού τα μαγνητοσκοπούσαν, τους έκαναν μοντάζ και τα ανέβαζαν στο YouTube. Διάλεξαν αυτό το όνομα επειδή συχνά μπλέκουν με την αστυνομία και καταλαμβάνουν εγκαταλελειμμένα κτίρια μετατρέποντάς τα σε τόπο διαμονής τους.


Δεν υπάρχει κανένα άλλο συγκρότημα σήμερα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s. Στη μοναδική επίσημη συνέντευξή τους που υπάρχει στο Διαδίκτυο μέχρι στιγμής, ο Rot δήλωσε αφοπλιστικά ότι μια τυπική εβδομάδα τους περιλαμβάνει μικροκλοπές σε μαγαζιά, κοινωφελή εργασία ως ποινή ή σπάσιμο ηχείων. Αλλιώς, ψάχνουν για δουλειά. Στην ίδια συνέντευξη είπε επίσης: «Τα τελευταία έξι χρόνια δεν έχουμε μείνει κάπου που να μην είναι παράνομα».

Έχουν μια δυνατή αίσθηση του DIY –οι περισσότερες κυκλοφορίες τους είναι self-released‒, ένα πανκ ήθος και μια ειλικρίνεια που δεν συναντάς συχνά. Παρά τις συνεργασίες τους με μεγάλα ονόματα, όπως οι Crystal Castles και η Charli XCX, δεν έχουν υπογράψει σε κάποια μεγάλη δισκογραφική.

Ο Rot έμαθε να φτιάχνει μουσική όταν του έδωσαν ένα λάπτοπ στο κολέγιο. Στο Διαδίκτυο βρήκε μια πλατφόρμα έκφρασης. Τα προφίλ τους στο Ιnstagram έχουν μια ιδιαίτερη αισθητική, καθαρά δική τους.


Η Pinn, που είναι πανύψηλη, δουλεύει ενίοτε ως μοντέλο, αν και αποκάλυψε ότι έχει φάει πολλές φορές απόρριψη από πρακτορεία λόγω του βάρους της. Έκανε μια διαβόητη ημίγυμνη εμφάνιση στα Brit Awards το 2016 και σόκαρε το τηλεοπτικό κοινό όταν εμφανίστηκε στο πλευρό της Βρετανίδας σχεδιάστριας Pam Hogg.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Η ημίγυμνη εμφάνιση της Pinn με την Pam Hogg στα Βrit Awards το 2016.


Τα προβλήματα που τους κυνηγούν όμως δεν τελειώνουν εδώ. Όπως έκαναν γνωστό πέρσι με μια σειρά από σοκαριστικά posts στο Ιnstagram, η Pinn έχει σώσει τον Rot την τελευταία στιγμή από μια απόπειρα αυτοκτονίας στην οποία οδηγήθηκε λόγω προσωπικών προβλημάτων.


Ο Rot αποκάλυψε ότι ήταν ηρωινομανής (από τότε έχει νοσηλευτεί σε κλινική αποτοξίνωσης) και ότι έπασχε από κατάθλιψη λόγω των σκληρών συνθηκών της ζωής του και του θανάτου δύο φίλων του που αυτοκτόνησαν. Είναι από τους ελάχιστους μουσικούς που έχουν μιλήσει τόσο ανοιχτά για τη μάχη τους με τα ναρκωτικά, για τα θέματα ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουν και για το ταμπού ζήτημα της αυτοκτονίας. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσουν να βρίσκουν διέξοδο μέσα από τη μουσική, όπως είχαν δηλώσει παλιά.


Μετά από δύο χρόνια απουσίας και αφού έχουν αφήσει πίσω τους τις δύσκολες εποχές, το μέλλον τους φαντάζει πιο φωτεινό, εφόσον έχουν ξεκινήσει ξανά τις συναυλίες. Είναι η δεύτερη φορά που έρχονται στην Ελλάδα. Η προηγούμενη ήταν το 2013 στο Κ44. Ποιος ξέρει, ίσως κάνουν και το άνοιγμα που τους αξίζει!

 

CRIM3S - still goin 


Οι Crim3s θα εμφανιστούν το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στο Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5) με είσοδο 10-20 ευρώ.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT