Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Jack Heart ήταν του Bob Dylan

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Jack Heart ήταν του Bob Dylan Facebook Twitter
Ονόμασε τη βάρκα του «Blonde on Blonde» και τον χάρτη του Bob Dylan και ξεκίνησε το χάραμα πριν τον δει κανείς και τον σταματήσει. Δεν κοντοστάθηκε, μα ούτε και κοίταξε πίσω... Φωτο: Θοδωρής Μάρκου
0

Είναι αρκετά δύσκολο να γράψεις κάτι ή έστω να μπορέσεις να αναδείξεις την πεμπτουσία ενός δίσκου που σε έχει στιγματίσει τόσο πολύ, οπότε θα ήταν καλύτερα να παραθέσω μία ιστορία.

Όντας σε μία διαρκή αναζήτηση, ο νέος που έμενε σε ένα νησί προσπαθούσε να βρει μία σταθερά για να γραπωθεί και να προχωρήσει προς το επόμενό του βήμα, έχοντάς την πλέον σαν απαρέγκλιτη και συμπαντική αλήθεια. Η μόνη αλήθεια που γνώριζε έως τότε ήταν ο μαινόμενος βοριάς και η θάλασσα, μα μέσα στο κεφάλι του ούτε ο αέρας φυσούσε ούτε η προοπτική της θάλασσας έφτανε στο «έπειτα». Ως μάννα εξ ουρανού εμφανίστηκε μία μικρή αποκάλυψη που έφερε τον τίτλο «Visions of Johanna», και κάπου εκεί ήρθαν τα πάνω κάτω σε οτιδήποτε νόμιζε ότι γνώριζε επαρκώς. «Little boy lost he takes himself so seriously, he brags of his misery he likes to live dangerously».

Ένα νέο μονοπάτι που δεν γνώριζε ότι υπάρχει άρχισε να αχνοφαίνεται και σαν σκιά ο Robert Frost του έκλεισε το μάτι με το «The road not taken». Ο κυκλώνας που σηκώθηκε εντός του έκανε τον πραγματικό να φαίνεται μπουνάτσα και τα κύματα που σήκωσε ήταν λάβα φτιαγμένη από μία αόριστη υπόσχεση ελευθερίας.

Έτσι λοιπόν αποφάσισε να φτιάξει μία βάρκα που θα ήταν ανθεκτική στην πορφυρή φωτιά και στις εσωτερικές καταιγίδες για να πλεύσει ανέμελος στους ωκεανούς του ήχου.

Ακολούθησε λοιπόν τον W.B. Yeats και τον William Blake που του υπέδειξαν πώς να φτιάξει το σκαρί, και αυτός ξεκίνησε να το φτιάχνει έχοντας σαν υλικά το «Temporary like Achilles», το «4th time around» και το «Stuck inside the mobile with the Memphis blues again». Ύστερα γνώρισε τον Walt Whitman που του υπέδειξε πώς δουλεύουν τα κατάρτια, και χρειάστηκε γι’ αυτά το «Leopard-skin pill box hat», το «Οne of us must know» και το «Οbviously five believers».

Έτσι άρχισε να παίρνει μορφή η βάρκα του νέου που όσο περνούσε όμως ο καιρός άρχισε να καταλαβαίνει και τη δυσκολία του εγχειρήματος αυτού. Ευτυχώς όμως τότε γνώρισε τον Arthur Rimbaud που τον καθοδήγησε ώστε να συλλέξει και τα «Ι want you», «Pledging my time» και «Just like a woman» που του ήταν απαραίτητα για τη συνέχεια. Καθώς έφτανε προς το τέλος της κατασκευής, δεύτερες σκέψεις σκοτεινές και ενδοιασμοί κατέκλυσαν τον νέο αυτόν που δονκιχωτικά ξεκίνησε βάρκα από μουσική να φτιάξει.

Μα όμως πριν ολότελα τα παρατήσει τον σκούντηξε φιλικά ο Allen Ginsberg και τον συνέστησε στην παρέα του, στον Corso, τον Kerouac, τον Burroughs και με ένα Ουρλιαχτό του έκρυψε το φόβο. Επόμενο βήμα: «Rainy day women #12 & 35», Absolutely sweet Μarie» και «Most likely you go your way». Πλέον όλα είχαν πάρει το δρόμο τους αλλά και πάλι κάτι έλειπε, μα αυτό δεν ήταν τίποτε άλλο από τον Έρωτα που απ’ αυτόν κουπιά πρέπει να φτιάξει και τον γνώρισε και αυτόν καλά μέσα από το «Sad eyed lady of the Lowlands» και όλα τώρα ήταν σαν έτοιμα από καιρό, για να σαλπάρει.

Ονόμασε τη βάρκα του «Blonde on Blonde» και τον χάρτη του Bob Dylan και ξεκίνησε το χάραμα πριν τον δει κανείς και τον σταματήσει. Δεν κοντοστάθηκε, μα ούτε και κοίταξε πίσω. Είχε φύγει από καιρό.

 

Bob Dylan, Blonde on Blonde, Full Album, 1966

 

Info

Ο Νικόλας Κοκολάκης είναι ενεργός στην αγγλόφωνη ελληνική σκηνή από το 2011 όντας ο τραγουδιστής και κύριος συνθέτης των Wheatman. Ο Jack Heart είναι το μουσικό alter ego του, το οποίο γεννήθηκε το 2013, όταν και κυκλοφόρησε το πρώτο του EP με τίτλο «Girl». Τον Ιούνιο του 2017 κυκλoφόρησε το ντεμπούτο album του «Emotional Piñata» και τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς κυκλοφόρησε το single «Voodoo King» στο πλαίσιο της επετειακής σειράς της Inner Ear, A Distant Victory Singles Club.

Περνώντας σε μία νέα μουσική φάση πλέον ετοιμάζει υλικό για το νέο του δίσκο που θα κυκλοφορήσει το 2018. Τον Δεκέμβριο θα είναι special guest σε δύο live του Theodore: 7 Δεκεμβρίου στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννίνων και 9 Δεκεμβρίου στο Υπόγειο στη Θεσσαλονίκη

 

 

Jack Heart - Voodoo King (Official Audio)

Επιμέλεια: Βαγγέλης Μακρής

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ