LIVE!

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
H live μπάντα των Austra αποτελείται από την Katie Stelmanis στα φωνητικά, τη Maya Postepski στα ντραμς, τον Dorian Wolf στο μπάσο και τον Ryan Wonsiak στα πλήκτρα.
0

Οι Austra είναι μια electro-pop μπάντα με house και synthwave στοιχεία από τον Καναδά και αποτελούν ουσιαστικά το προσωπικό πρότζεκτ της Katie Stelmanis. Σχηματίστηκαν το 2009 και μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τρεις δίσκους. Έχουν επισκεφτεί ήδη μία φορά την Αθήνα, το 2015, για τη συναυλία τους στο πλαίσιο του Plisskën Festival και την προώθηση του δεύτερου άλμπουμ τους «Olympia». Επιστρέφουν εκ νέου στα μέρη μας για να μας παρουσιάσουν την τελευταία τους δουλειά με τίτλο «Future Politics», η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους. Λίγες ώρες πριν από το live τους στο Fuzz Club και το μετέπειτα ταξίδι τους σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, αυτά είναι τα δέκα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τους Austra.

• Η Katie Stelmanis, εμπνεύστρια και κινητήριος μοχλός του γκρουπ, γεννήθηκε το 1985 και μεγάλωσε στο Τορόντο του Καναδά. Έχει λετονικές και ιταλικές ρίζες. Τα βασικά μουσικά της ερεθίσματα προέρχονται από τον κόσμο της όπερας και της κλασικής μουσικής. Στα δέκα της ξεκίνησε να τραγουδάει στην παιδική χορωδία της καναδικής όπερας και έχει δηλώσει πως μέχρι τα 19 είχε εμμονή με την όπερα και τον Κλοντ Ντεμπισί, ενώ οι Radiohead και οι Nine Inch Nails ήταν οι πρώτες ροκ μπάντες που την ενέπνευσαν να φτιάξει δική της μουσική.

Οι Austra κυκλοφόρησαν το 2011 τον παρθενικό τους δίσκο με τίτλο «Feel it break». Μέσα από τον δίσκο αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα φωνητικά της Stelmanis, που πολλά Μέσα τα παρομοίασαν με αυτά της Kate Bush και της Zola Jesus.

• Το 2004 σχημάτισε το πρώτο της γκρουπ μαζί με τη Maya Postepski, που παίζει ντραμς στους Austra, και την Emma McKenna. Ονομάζονταν Galaxy και κυκλοφορήσαν έναν δίσκο το 2006 χωρίς να έχουν υπογράψει σε κάποιο label. Tην ίδια περίοδο η Stelmanis άρχισε να φτιάχνει μόνη της ηλεκτρονική μουσική στο υπνοδωμάτιό της, ενώ παράλληλα έγραφε σάουντρακ με industrial ήχο για τον καλλιτέχνη Zeesy Powers. Ο Powers την έπεισε να παρουσιάσει live τις δουλειές της και τελικά η Καναδή μουσικός κυκλοφόρησε το 2008 το προσωπικό της ντεμπούτο με τίτλο «Join Us» στην ανεξάρτητη δισκογραφική κολεκτίβα Blocks Recording Club με έδρα το Τορόντο.

• Η Stelmanis αποφάσισε να εγκαταλείψει το δικό της όνομα για να κυκλοφορήσει τους δίσκους της, έτσι ώστε να τραβήξει περισσότερο την προσοχή του κοινού αλλά και γιατί πολύς κόσμος πίστευε πως παίζει folk μουσική. Έτσι, εμφανίστηκε με τη live μπάντα της για πρώτη φορά ως Private Life στο SXSW Festival του Όστιν το 2010, όνομα το οποίο επίσης άλλαξαν μόλις υπέγραψαν στη δισκογραφική Domino, καθώς συνειδητοποίησαν πως ήταν ήδη πιασμένο από μια άλλη, άσημη μπάντα. Κατέληξαν στο Austra, επειδή είναι το μεσαίο όνομα της Stelmanis και παράλληλα έτσι ονομάζεται η θεά του φωτός στη λετονική μυθολογία.

• Οι Austra κυκλοφόρησαν το 2011 τον παρθενικό τους δίσκο με τίτλο «Feel it break». Μέσα από τον δίσκο αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα φωνητικά της Stelmanis, που πολλά Μέσα τα παρομοίασαν με αυτά της Kate Bush και της Zola Jesus. Το «Lose It» αποτέλεσε το βασικό single του δίσκου αλλά και τη μεγαλύτερη επιτυχία τους μέχρι σήμερα και υπήρξε μια περίοδος που παιζόταν αρκετά στα διεθνή και εγχώρια εναλλακτικά ερτζιανά. Το άλμπουμ προτάθηκε για το βραβείο Polaris, το αντίστοιχο καναδικό Grammy, αλλά έχασε από το «Suburbs» των Arcade Fire.

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
Κατέληξαν στο Austra, επειδή είναι το μεσαίο όνομα της Stelmanis και παράλληλα έτσι ονομάζεται η θεά του φωτός στη λετονική μυθολογία.

• Το «Feel it break» ψηφίστηκε ως δίσκος της χρονιάς από τα περιοδικά «Toronto Star» και «New York» (κάποτε βασικός ανταγωνιστής του «New Yorker») για το 2011, φτάνοντας παράλληλα στο νούμερο 22 της κατηγορίας US Heat του Billboard, χωρίς όμως αυτή να είναι η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία τους, καθώς οι δύο επόμενοι δίσκοι των Austra, «Olympia» και «Future Politics», έφτασαν στο 9 και στο 7 αντίστοιχα του ίδιου chart.

• Το «Olympia» κυκλοφόρησε το 2013 και βρήκε την μπάντα με έναν κάπως διαφοροποιημένο και πιο προσβάσιμο ήχο, ο οποίος τους χάρισε περισσότερο κοινό. Όπως έχει δηλώσει η Stelmanis, τα τραγούδια είναι επηρεασμένα κυρίως από την πρώιμη house μουσική των σκηνών του Σικάγο και του Ντιτρόιτ. Ανάμεσα στις επιρροές του δίσκου συγκαταλέγονται και οι Portishead. Το άλμπουμ πήρε το όνομά του από το νεογέννητο μωράκι των ιδιοκτητών του στούντιο όπου ηχογραφήθηκε και πραγματεύεται κυρίως ζητήματα σεξουαλικής και φυλετικής ταυτότητας. Η ίδια η Stelmanis αυτοχαρακτηρίζεται queer και μέσα από τα τραγούδια και τις ενέργειές της έχει φανερώσει την ευαισθησία της πάνω σε αυτό το θέμα.

• Το φετινό άλμπουμ των Austra ονομάζεται «Future Politics» και πηγή έμπνευσής του είναι τα βιβλία φιλοσοφίας και επιστημονικής φαντασίας που διάβαζε η Stelmanis την περίοδο που έμενε στην Πόλη του Μεξικού. Ο λόγος για τα «Inventing the future: Postcapitalism in a world without work» και «The accelerationist manifesto» μέσα από τα οποία γνώρισε τη σχολή του «ολισμού», σύμφωνα με την οποία το σώμα συνδέεται βαθύτερα με το σύμπαν για την επίτευξη βαθύτερης πνευματικής διαύγειας.

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
H Katie Stelmanis σε μια συνέντευξή της στο «Line of best fit» αναφέρει πως η καλύτερη περιγραφή για το μέλλον που πραγματεύεται το άλμπουμ βρίσκεται στα λόγια του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που φροντίζουν γι' αυτό σήμερα».

• Το τέλος του καπιταλισμού μέσα από την τεχνολογία, ο φόβος για ένα δυστοπικό μέλλον αλλά και η ελπίδα για έναν πλανήτη όπου ο άνθρωπος και η φύση θα συμβιώνουν αρμονικότερα είναι μερικές από τις κεντρικές θεματικές του «Future Politics». Σύμφωνα με τη Stelmanis, είναι ταυτόχρονα ο πιο πολιτικός και ρομαντικός δίσκος της, ενώ δηλώνει πως γράφτηκε πριν από τις ραγδαίες, πολιτικές εξελίξεις του δεύτερου μισού του 2016, προσδίδοντας έτσι μια προφητική διάσταση στο άλμπουμ. Σε μια συνέντευξή της στο «Line of best fit» αναφέρει πως η καλύτερη περιγραφή για το μέλλον που πραγματεύεται το άλμπουμ βρίσκεται στα λόγια του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που φροντίζουν γι' αυτό σήμερα». Στο εξώφυλλο με το κόκκινο φόντο απεικονίζεται ένα άλογο κι ένας φανταστικός χαρακτήρας που ονομάζεται «Revolutionary Rhonda», μια σούπερ-ηρωίδα που μας επισκέπτεται από το μέλλον για να βοηθήσει την ανθρωπότητα να διαλέξει το σωστό μονοπάτι.

• Πέρα από τους Austra, η Stelmanis έχει συμμετάσχει στον δίσκο «The chemistry of common life» της hardcore punk μπάντας Fucked Up, ενώ έχει γράψει και τρία τραγούδια μαζί με τους Death In Vegas για τον δίσκο τους «Trans-Love Energies». Έχει δηλώσει πως το αγαπημένο της κομμάτι απ' όσα έχει τραγουδήσει είναι το «Crying» του Roy Orbinson, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην deluxe έκδοση του «Feel it break».

• H live μπάντα των Austra αποτελείται από την Katie Stelmanis στα φωνητικά, τη Maya Postepski στα ντραμς, τον Dorian Wolf στο μπάσο και τον Ryan Wonsiak στα πλήκτρα.

 

Austra - Future Politics

Info:

Οι Austra θα εμφανιστούν στο Fuzz Live Music Club στις 3 Νοεμβρίου, με είσοδο 22-25 ευρώ. Το live ανοίγει η Ela Minus.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Μουσική
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Rockbitch: το φεμινιστικό συγκρότημα με τα παγανιστικά sex shows (NSFW)

Πρόσωπα / Rockbitch: το φεμινιστικό συγκρότημα με τα παγανιστικά sex shows (NSFW)

Ο κόσμος μας προφανώς δεν ήταν έτοιμος για ένα γυναικείο συγκρότημα που ζούσε σε ένα φεμινιστικό κοινόβιο, διάνθιζε τις συναυλίες του με live σεξ και επέλεγε τις groupie με το «χρυσό προφυλακτικό».
IRENE D'ATHENES

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ