Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
H live μπάντα των Austra αποτελείται από την Katie Stelmanis στα φωνητικά, τη Maya Postepski στα ντραμς, τον Dorian Wolf στο μπάσο και τον Ryan Wonsiak στα πλήκτρα.
0

Οι Austra είναι μια electro-pop μπάντα με house και synthwave στοιχεία από τον Καναδά και αποτελούν ουσιαστικά το προσωπικό πρότζεκτ της Katie Stelmanis. Σχηματίστηκαν το 2009 και μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τρεις δίσκους. Έχουν επισκεφτεί ήδη μία φορά την Αθήνα, το 2015, για τη συναυλία τους στο πλαίσιο του Plisskën Festival και την προώθηση του δεύτερου άλμπουμ τους «Olympia». Επιστρέφουν εκ νέου στα μέρη μας για να μας παρουσιάσουν την τελευταία τους δουλειά με τίτλο «Future Politics», η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους. Λίγες ώρες πριν από το live τους στο Fuzz Club και το μετέπειτα ταξίδι τους σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, αυτά είναι τα δέκα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τους Austra.

• Η Katie Stelmanis, εμπνεύστρια και κινητήριος μοχλός του γκρουπ, γεννήθηκε το 1985 και μεγάλωσε στο Τορόντο του Καναδά. Έχει λετονικές και ιταλικές ρίζες. Τα βασικά μουσικά της ερεθίσματα προέρχονται από τον κόσμο της όπερας και της κλασικής μουσικής. Στα δέκα της ξεκίνησε να τραγουδάει στην παιδική χορωδία της καναδικής όπερας και έχει δηλώσει πως μέχρι τα 19 είχε εμμονή με την όπερα και τον Κλοντ Ντεμπισί, ενώ οι Radiohead και οι Nine Inch Nails ήταν οι πρώτες ροκ μπάντες που την ενέπνευσαν να φτιάξει δική της μουσική.

Οι Austra κυκλοφόρησαν το 2011 τον παρθενικό τους δίσκο με τίτλο «Feel it break». Μέσα από τον δίσκο αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα φωνητικά της Stelmanis, που πολλά Μέσα τα παρομοίασαν με αυτά της Kate Bush και της Zola Jesus.

• Το 2004 σχημάτισε το πρώτο της γκρουπ μαζί με τη Maya Postepski, που παίζει ντραμς στους Austra, και την Emma McKenna. Ονομάζονταν Galaxy και κυκλοφορήσαν έναν δίσκο το 2006 χωρίς να έχουν υπογράψει σε κάποιο label. Tην ίδια περίοδο η Stelmanis άρχισε να φτιάχνει μόνη της ηλεκτρονική μουσική στο υπνοδωμάτιό της, ενώ παράλληλα έγραφε σάουντρακ με industrial ήχο για τον καλλιτέχνη Zeesy Powers. Ο Powers την έπεισε να παρουσιάσει live τις δουλειές της και τελικά η Καναδή μουσικός κυκλοφόρησε το 2008 το προσωπικό της ντεμπούτο με τίτλο «Join Us» στην ανεξάρτητη δισκογραφική κολεκτίβα Blocks Recording Club με έδρα το Τορόντο.

• Η Stelmanis αποφάσισε να εγκαταλείψει το δικό της όνομα για να κυκλοφορήσει τους δίσκους της, έτσι ώστε να τραβήξει περισσότερο την προσοχή του κοινού αλλά και γιατί πολύς κόσμος πίστευε πως παίζει folk μουσική. Έτσι, εμφανίστηκε με τη live μπάντα της για πρώτη φορά ως Private Life στο SXSW Festival του Όστιν το 2010, όνομα το οποίο επίσης άλλαξαν μόλις υπέγραψαν στη δισκογραφική Domino, καθώς συνειδητοποίησαν πως ήταν ήδη πιασμένο από μια άλλη, άσημη μπάντα. Κατέληξαν στο Austra, επειδή είναι το μεσαίο όνομα της Stelmanis και παράλληλα έτσι ονομάζεται η θεά του φωτός στη λετονική μυθολογία.

• Οι Austra κυκλοφόρησαν το 2011 τον παρθενικό τους δίσκο με τίτλο «Feel it break». Μέσα από τον δίσκο αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα φωνητικά της Stelmanis, που πολλά Μέσα τα παρομοίασαν με αυτά της Kate Bush και της Zola Jesus. Το «Lose It» αποτέλεσε το βασικό single του δίσκου αλλά και τη μεγαλύτερη επιτυχία τους μέχρι σήμερα και υπήρξε μια περίοδος που παιζόταν αρκετά στα διεθνή και εγχώρια εναλλακτικά ερτζιανά. Το άλμπουμ προτάθηκε για το βραβείο Polaris, το αντίστοιχο καναδικό Grammy, αλλά έχασε από το «Suburbs» των Arcade Fire.

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
Κατέληξαν στο Austra, επειδή είναι το μεσαίο όνομα της Stelmanis και παράλληλα έτσι ονομάζεται η θεά του φωτός στη λετονική μυθολογία.

• Το «Feel it break» ψηφίστηκε ως δίσκος της χρονιάς από τα περιοδικά «Toronto Star» και «New York» (κάποτε βασικός ανταγωνιστής του «New Yorker») για το 2011, φτάνοντας παράλληλα στο νούμερο 22 της κατηγορίας US Heat του Billboard, χωρίς όμως αυτή να είναι η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία τους, καθώς οι δύο επόμενοι δίσκοι των Austra, «Olympia» και «Future Politics», έφτασαν στο 9 και στο 7 αντίστοιχα του ίδιου chart.

• Το «Olympia» κυκλοφόρησε το 2013 και βρήκε την μπάντα με έναν κάπως διαφοροποιημένο και πιο προσβάσιμο ήχο, ο οποίος τους χάρισε περισσότερο κοινό. Όπως έχει δηλώσει η Stelmanis, τα τραγούδια είναι επηρεασμένα κυρίως από την πρώιμη house μουσική των σκηνών του Σικάγο και του Ντιτρόιτ. Ανάμεσα στις επιρροές του δίσκου συγκαταλέγονται και οι Portishead. Το άλμπουμ πήρε το όνομά του από το νεογέννητο μωράκι των ιδιοκτητών του στούντιο όπου ηχογραφήθηκε και πραγματεύεται κυρίως ζητήματα σεξουαλικής και φυλετικής ταυτότητας. Η ίδια η Stelmanis αυτοχαρακτηρίζεται queer και μέσα από τα τραγούδια και τις ενέργειές της έχει φανερώσει την ευαισθησία της πάνω σε αυτό το θέμα.

• Το φετινό άλμπουμ των Austra ονομάζεται «Future Politics» και πηγή έμπνευσής του είναι τα βιβλία φιλοσοφίας και επιστημονικής φαντασίας που διάβαζε η Stelmanis την περίοδο που έμενε στην Πόλη του Μεξικού. Ο λόγος για τα «Inventing the future: Postcapitalism in a world without work» και «The accelerationist manifesto» μέσα από τα οποία γνώρισε τη σχολή του «ολισμού», σύμφωνα με την οποία το σώμα συνδέεται βαθύτερα με το σύμπαν για την επίτευξη βαθύτερης πνευματικής διαύγειας.

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
H Katie Stelmanis σε μια συνέντευξή της στο «Line of best fit» αναφέρει πως η καλύτερη περιγραφή για το μέλλον που πραγματεύεται το άλμπουμ βρίσκεται στα λόγια του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που φροντίζουν γι' αυτό σήμερα».

• Το τέλος του καπιταλισμού μέσα από την τεχνολογία, ο φόβος για ένα δυστοπικό μέλλον αλλά και η ελπίδα για έναν πλανήτη όπου ο άνθρωπος και η φύση θα συμβιώνουν αρμονικότερα είναι μερικές από τις κεντρικές θεματικές του «Future Politics». Σύμφωνα με τη Stelmanis, είναι ταυτόχρονα ο πιο πολιτικός και ρομαντικός δίσκος της, ενώ δηλώνει πως γράφτηκε πριν από τις ραγδαίες, πολιτικές εξελίξεις του δεύτερου μισού του 2016, προσδίδοντας έτσι μια προφητική διάσταση στο άλμπουμ. Σε μια συνέντευξή της στο «Line of best fit» αναφέρει πως η καλύτερη περιγραφή για το μέλλον που πραγματεύεται το άλμπουμ βρίσκεται στα λόγια του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που φροντίζουν γι' αυτό σήμερα». Στο εξώφυλλο με το κόκκινο φόντο απεικονίζεται ένα άλογο κι ένας φανταστικός χαρακτήρας που ονομάζεται «Revolutionary Rhonda», μια σούπερ-ηρωίδα που μας επισκέπτεται από το μέλλον για να βοηθήσει την ανθρωπότητα να διαλέξει το σωστό μονοπάτι.

• Πέρα από τους Austra, η Stelmanis έχει συμμετάσχει στον δίσκο «The chemistry of common life» της hardcore punk μπάντας Fucked Up, ενώ έχει γράψει και τρία τραγούδια μαζί με τους Death In Vegas για τον δίσκο τους «Trans-Love Energies». Έχει δηλώσει πως το αγαπημένο της κομμάτι απ' όσα έχει τραγουδήσει είναι το «Crying» του Roy Orbinson, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην deluxe έκδοση του «Feel it break».

• H live μπάντα των Austra αποτελείται από την Katie Stelmanis στα φωνητικά, τη Maya Postepski στα ντραμς, τον Dorian Wolf στο μπάσο και τον Ryan Wonsiak στα πλήκτρα.

 

Austra - Future Politics

Info:

Οι Austra θα εμφανιστούν στο Fuzz Live Music Club στις 3 Νοεμβρίου, με είσοδο 22-25 ευρώ. Το live ανοίγει η Ela Minus.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Rockbitch: το φεμινιστικό συγκρότημα με τα παγανιστικά sex shows (NSFW)

Πρόσωπα / Rockbitch: το φεμινιστικό συγκρότημα με τα παγανιστικά sex shows (NSFW)

Ο κόσμος μας προφανώς δεν ήταν έτοιμος για ένα γυναικείο συγκρότημα που ζούσε σε ένα φεμινιστικό κοινόβιο, διάνθιζε τις συναυλίες του με live σεξ και επέλεγε τις groupie με το «χρυσό προφυλακτικό».
IRENE D'ATHENES

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT