Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω; Facebook Twitter
«Δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει η επιτυχία για μένα, αλλά δουλεύω πολύ σκληρά για να την πλησιάσω».

Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω;

0

Υπήρχε μία περίοδος πριν από μερικά χρόνια, που τόσο η κανονική version του "Another Love" όσο και το χορευτικό remix του από τον Zwette, παίζονταν παντού στη χώρα μας. Λίγοι, βέβαια, γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτήν τη δυναμική, πιανιστική μπαλάντα με τη μελαγχολική μελωδία, κρύβεται ένας ξανθός νεαρός Βρετανός που μόλις επιχειρούσε τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της μουσικής. Ο λόγος για τον χαρισματικό Tom Odell, για τον οποίο εκείνες οι μέρες πρέπει να φαίνονται πολύ μακρινές. Από τότε έχει γράψει δύο πετυχημένους εμπορικά δίσκους (το ντεμπούτο του έφτασε στο νούμερο ένα των βρετανικών charts, και το δεύτερο, περσινό του άλμπουμ με τίτλο "Wrong Crowd" στο νούμερο δύο), έχει κερδίσει δύο βραβεία (το 2013 ήταν η νούμερο ένα επιλογή των κριτών των BRIT Awars και το 2014 κέρδισε το Iver Novello Awards ως ο καλύτερος στιχουργός της χρονιάς), ενώ παράλληλα έχει χτίσει την εικόνα ενός συναισθηματικού και συνεσταλμένου αγοριού, που παρόλη την επιτυχία του, δεν έχει χάσει την αληθινή του αγάπη για τη μουσική.

«Δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει η επιτυχία για μένα, αλλά δουλεύω πολύ σκληρά για να την πλησιάσω. Κάθε μέρα διαβάζω, τραγουδάω και γράφω ό,τι θεωρώ πως αξίζει. Είμαι πολύ περήφανος που έχω φτάσει ως εδώ, αλλά δεν είμαι από τους ανθρώπους που σκέφτονται συνέχεια τέτοιου είδους πράγματα», μας λέει.

Σε ένα από αυτά τα πρώτα live, με ελάχιστο κόσμο, βρέθηκε και η γνωστή pop ερμηνεύτρια Lilly Allen, η οποία μαγεύτηκε από το ταλέντο του, λέγοντας πως της θύμισε τον David Bowie επί σκηνής.

Βέβαια, δεν πήγαιναν όλα ρόδινα από την αρχή. Ο Tom Odell μεγάλωσε στο Chichester της βρετανικής επαρχίας και άρχισε να γράφει τραγούδια στο πιάνο από τα 13, αλλά δεν το έλεγε σε κανέναν γιατί δεν το θεωρούσε αρκετά cool. Όλες του οι αρχικές απόπειρες έπεφταν πάνω σε εμπόδια, επειδή αδυνατούσε να μείνει σε μία πόλη και να ολοκληρώσει τις μουσικές του σπουδές. Μετά από έναν δύσκολο χρόνο στο Brighton μετακόμισε στο Λονδίνο και άρχισε να παίζει με μία μπάντα που ονομάζονταν Tides. Όταν συνειδητοποίησε πως αυτό δεν οδηγούσε πουθενά, αποφάσισε να γράφει και να παίζει μόνος του κομμάτια. Σε ένα από αυτά τα πρώτα live, με ελάχιστο κόσμο, βρέθηκε και η γνωστή pop ερμηνεύτρια Lilly Allen, η οποία μαγεύτηκε από το ταλέντο του, λέγοντας πως της θύμισε τον David Bowie επί σκηνής. Έτσι υπέγραψε συμβόλαιο στη δισκογραφική της εταιρεία, στην οποία κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2012, το πρώτο του μίνι άλμπουμ με τίτλο "Songs From Another Love". Από εκείνο προήλθε και η μεγαλύτερη του επιτυχία μέχρι σήμερα. Από εκεί και πέρα ακολούθησε η μαζική αναγνώριση: διακρίσεις, βραβεία, παρθενικός δίσκος στην κορυφή των βρετανικών charts, sold-out συναυλίες, τραγούδια για μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, μέχρι και πρόσκληση από τους Rolling Stones να ανοίξει το live τους στο Hyde Park του Λονδίνου.

Tom Odell - Another Love

Την ταχύτατη αυτή ανοδική πορεία, όμως, τη διαδέχθηκε μία περίοδος δημιουργικής «ξηρασίας». «Όταν τελείωσα τις συναυλίες για την προώθηση του πρώτου μου δίσκου, ένιωσα πολύ κουρασμένος, κάηκα απ' όλα αυτά τα shows και τις συνεντεύξεις» λέει. «Ήξερα πως έπρεπε να πάω κάπου που δεν θα μου έκανε κανείς άλλες ερωτήσεις για αυτό το άλμπουμ. Έτσι μετακόμισα στο East Village της Νέας Υόρκης, μία πόλη που είναι πολύ εύκολο να είσαι απλώς ένας ξένος, ένας ανώνυμος. Πέρασα φοβερά εκεί, η πόλη έχει μία απίστευτη ενέργεια που με γέμισε με έμπνευση για να γράψω». Έτσι και έγινε, λοιπόν. Μέσα από αυτή την εξορία που επέβαλε στον εαυτό του, βρήκε ξανά την επαφή του με τη δημιουργικότητα, γράφοντας τα τραγούδια για τον δεύτερο του δίσκο με τίτλο "Wrong Crowd", που κυκλοφόρησε πέρυσι. Σε αυτόν παρουσιάζεται ένας διαφορετικός καλλιτέχνης. Μουσικά, υιοθέτησε ένα πιο δραματικό και κινηματογραφικό στυλ, με πιο πλούσιες ενορχηστρώσεις να ντύνουν τις τρυφερές μελωδίες του, ενώ ωρίμασε και στιχουργικά, με το ενδιαφέρον του να μετατοπίζεται από τους νεανικούς έρωτες σε πιο ουσιώδη ζητήματα, όπως την απομάκρυνση των ανθρώπων από τη φύση. «Είναι ένα θέμα που με απασχολεί αρκετά και εμφανίζεται συχνά στα τραγούδια μου. Ίσως οφείλεται στο γεγονός πως μεγάλωσα στην εξοχή και ζω σε πόλεις μόνο τα τελευταία οχτώ χρόνια» μας εξηγεί. «Πρόσφατα ένιωσα την ανάγκη να συνδεθώ ξανά με τη φύση. Όλη αυτή η τεχνολογία, τα αεροπλάνα και η ζούγκλα από τσιμέντο προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματική αλήθεια μέσα μας».

Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω; Facebook Twitter
«Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος τι είναι η πραγματική αγάπη. Από τις εμπειρίες μου όμως, έχω καταλάβει πως πολύ συχνά μπερδεύουμε την αγάπη με την αλληλεξάρτηση, τον πόθο και την ερωτική τρέλα».

Στο στιχουργικό επίκεντρο των τραγουδιών του Tom Odell βρίσκεται, φυσικά, η αγάπη. Ο βασικός, ημι-αυτοβιογραφικός χαρακτήρας μίας σειράς από μίνι ταινίες, βασισμένες στον νέο του δίσκο, χάνει το μόνο αθώο πράγμα που του έχει απομείνει, την πραγματική αγάπη. Τι σημαίνει γι' αυτόν, αλήθεια; «Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος τι είναι η πραγματική αγάπη. Από τις εμπειρίες μου όμως, έχω καταλάβει πως πολύ συχνά μπερδεύουμε την αγάπη με την αλληλεξάρτηση, τον πόθο και την ερωτική τρέλα».

Αυτές τις ιστορίες αγάπης για τους ανθρώπους, τη φύση και τη ζωή θα τραγουδήσει σε λίγες μέρες και στην Αθήνα, στην πρώτη του εμφάνιση στην χώρα μας. Όλοι μιλούν για έναν καλλιτέχνη που επί σκηνής βγάζει έναν δυναμισμό, όσο και μία τρυφερότητα, ανάλογα με το κομμάτι που ερμηνεύει. Όπως λέει και ο ίδιος για την εμπειρία των ζωντανών του εμφανίσεων, «είναι περίεργο πόσο γρήγορα φεύγει η ευφορία από ένα φοβερό live, μερικές φορές ακόμη και στιγμές αργότερα μετά το τέλος του». Στον πυρήνα της προσωπικότητας του όμως κρύβεται ένας ρομαντισμός, ο οποίος αντανακλάται στις πιο συναισθηματικές του στιγμές. Στα λόγια του επίσης. «Είμαστε πολύ εύθραυστοι ως ανθρώπινα όντα. Μου είναι πολύ σημαντικό να μου το υπενθυμίζω». Σε μία βιομηχανία γεμάτη από stars χωρίς προσωπικότητα και συναισθηματικές γωνίες, η ύπαρξη mainstream καλλιτεχνών σαν τον Tom Odell είναι τουλάχιστον ανακουφιστική.

 

Tom Odell - Wrong Crowd

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ