Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων

Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Vincent van Gogh,” 2007. © Matthias Schaller
0

O φωτογράφος Matthias Schaller πέρασε τα τελευταία οκτώ χρόνια, καταγράφοντας τις παλέτες μερικών από τους σπουδαιότερους ζωγράφους στην Ιστορία της Τέχνης - του Βαν Γκογκ, του Ματίς, του Πικάσο και του Μπέικον, για να αναφέρουμε κάποιους.

Μέχρι σήμερα έχει φωτογραφίσει περισσότερες από 200 παλέτες 70 καλλιτεχνών, τις οποίες βρίσκει από πληροφορίες που του δίνουν ιστορικοί τέχνης, φίλοι που έτυχε να δουν κάποια απ' αυτές σε κάποια έκθεση ή από τα ιδρύματα των ίδιων των καλλιτεχνών.

Αυτό που αναδύεται από τις φωτογραφίες του είναι το αφηρημένο πορτρέτο του κάθε καλλιτέχνη. Κάθε παλέτα δείχνει τον τρόπο που χρησιμοποιεί το χρώμα ο ζωγράφος, την πινελιά του και την αίσθησή του για τον χώρο.

Ο Schaller είναι αυστηρός στη μεθοδολογία του και αντιμετωπίζει κάθε παλέτα ως κλινικό δείγμα. Αυτό που αναδύεται από τις φωτογραφίες του είναι το αφηρημένο πορτρέτο του κάθε καλλιτέχνη. Κάθε παλέτα δείχνει τον τρόπο που χρησιμοποιεί το χρώμα ο ζωγράφος, την πινελιά του και την αίσθησή του για τον χώρο.

«Μου αρέσουν τα αντικείμενα ή οι χώροι που μπορώ να χρησιμοποιήσω μεταφορικά για να μιλήσω σχετικά με κάτι που δεν βλέπουμε, αλλά όλοι έχουμε στο μυαλό μας μέσα από την εκπαίδευσή μας». λέει ο Schaller.

Οι επισκέπτες της φετινής Μπιενάλε Βενετίας έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν από κοντά, τις παλέτες πολλών αγαπημένων καλλιτεχνών, στο Giorgio Cini Foundation, όπου πραγματοποιείται έκθεση με μεγάλης κλίμακας εικόνες του Schaller. Η σειρά τιτλοφορείται «Das Meisterstück» και αυτόν τον μήνα κυκλοφορεί η μονογραφία της.

Η έκθεση «Das Meisterstück» θα παρουσιαστεί μέχρι τις 7 Ιουνίου στο Giorgio Cini Foundation στο νησί του San Giorgio Maggiore, στη Βενετία. Περισσότερες πληροφορίες στο cini.it. Πληροφορίες για τη μονογραφία «Das Meisterstück» στο matthiasschaller.com.

Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Francis Bacon,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Marc Chagall,” 2013. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Edgar Degas,” 2013. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Yves Klein,” 2008. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Joan Miró,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Henri Matisse,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Claude Monet,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“J.M.W. Turner,” 2013. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Edvard Munch,” 2008. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Pierre-Auguste Renoir,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Pablo Picasso,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Cy Twombly,” 2007. © Matthias Schaller
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ