Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές

Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές Facebook Twitter
Η Άντζι ήταν ένα κορίτσι της εποχής, μαθήτρια (Λυκείου) προφανώς, που έσκασε από το πουθενά με δυο απανωτά δισκάκια.
0

Δεν ξέρω πόσοι θυμούνται το «Φοβάμαι» της Angie από τα τέλη του '80 – από το '88 για την ακρίβεια. Κάπου το πήρε τ' αυτί μου πριν λίγες μέρες, στο ραδιόφωνο, στο αυτοκίνητο, κι ένοιωσα κάτι, χωρίς να μπορέσω να το προσδιορίσω ακριβώς. Αν και είχα σχεδόν 30 χρόνια να τ' ακούσω, το θυμήθηκα αμέσως. Δεν είμαι σίγουρος πόσο «μεγάλη επιτυχία» ήταν (αν εξαργυρώθηκε δηλαδή στα ταμεία), ξέρω όμως ότι το άκουγα συνέχεια σε μια καφετέρια που σύχναζα στα τέλη των έιτις (μαζί με το «Δικαίωμα για μία + μία» του Ρακιντζή και το «Άσπρο μαύρο» της Αλέξιας), όπως και στο ραδιόφωνο, στο άρτι τότε «ελεύθερο», αλλά και στο κρατικό – παρότι δεν πρέπει να είχα δει το βιντεοκλίπ, που το είδα για πρώτη φορά τώρα στο YouTube και θα το σχολιάσουμε στη συνέχεια.

Η Άντζι ήταν ένα κορίτσι της εποχής, μαθήτρια (Λυκείου) προφανώς, που έσκασε από το πουθενά με δυο απανωτά δισκάκια. Μεγάλους δίσκους εννοώ. Ο ένας ήταν το "Angie" [EMI/ Columbia, 1988], το άλμπουμ στο οποίο υπήρχε το «Φοβάμαι», και το «Μη μου λέτε... μη» [ΕΜΙ], την επόμενη χρονιά, το 1989, που έβγαλε κι εκείνο μια μικρότερη επιτυχία.

Κακή εποχή τα τέλη έιτις – αν θες να το δεις και έτσι. ΠΑΣΟΚ σε διάλυση και κοινωνία κάπως στα κάγκελα, πάντα Αυριανή, Κοσκωτάς, ακόμη πιο φτηνές βιντεοταινίες, φτηνή λαϊκοπόπ για τις κλαδικές, glossy και ΚΛΙΚ με το κιλό, κεκαρμένος Σαββόπουλος κι ένα νέο οικογενειακό και κοινωνικό μοντέλο, που αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια φθοράς από τη γέννησή του κιόλας.

Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν –το σύνολο κοιτάμε–, καθώς όταν η Angie τραγουδούσε «φοβάμαι» και «για να μην τρελαθώ» αποδεικνυόταν πειστικότατη, και μάλιστα δίχως να βοηθιέται από την ερμηνευτική της γκάμα.

Κι έρχεται ένα τραγουδάκι λοιπόν (μουσική Παναγιώτης Ρουμελιώτης, στίχοι Παύλος Μπέλλος) να πει μιαν ιστορία από τη μεριά ενός παιδιού, μιας έφηβης, που ζει μέσα σε μια διαλυμένη οικογένεια και που την κάνει (την έφηβη) να τρελαίνεται και να φοβάται.

Μουσικά το τραγούδι μπορεί να παραπέμπει στο "Shadow on the wall" (1983) του Mike Oldfield και του Roger Chapman, ενσωματώνοντας όμως πολύ επιτυχημένα τους πιο μοντέρνους, τότε, ήχους από τα σύνθια, που, μαζί με τις σλαπιές και τα rock passages στην κιθάρα, ενδυνάμωναν την αγανάκτηση και την απελπισία που άφηναν τα λόγια.

Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές Facebook Twitter
Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν

Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν –το σύνολο κοιτάμε–, καθώς όταν η Angie τραγουδούσε «φοβάμαι» και «για να μην τρελαθώ» αποδεικνυόταν πειστικότατη, και μάλιστα δίχως να βοηθιέται από την ερμηνευτική της γκάμα.

Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσωπο – για ένα ποπ τραγούδι λέμε εξάλλου, που αγαπήθηκε στα έιτις και που, και τώρα, διατηρεί ακέραια τα vibes του.

Γυρίστηκε και βιντεοκλίπ, κατά τα ειωθότα της εποχής (προβλήθηκε και στην κρατική TV στην εκπομπή του Θάνου Μικρούτσικου για το ελληνικό τραγούδι «Το θέμα είναι») κι εδώ υπάρχει η προσπάθεια να απεικονιστεί ο εσωτερικός κόσμος της Angie, μέσα από ένα σκηνικό που παρέπεμπε σε κάτι ανάμεσα από... Cronenberg, David Lynch και Tobe Hooper, με τους ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς να είναι κάπως χονδροειδείς, αλλά όχι χονδροειδέστεροι εκείνων των ταινιών του Δαλιανίδη π.χ. (δες «Ισόβια», 1988). Η ατυχής στιγμή του βίντεο είναι πάντως εκεί προς το τέλος, όταν ξεσκίζεται η Angie στο χορό κοπιάροντας τη Μαντόνα. Αχρείαστο, χωρίς τούτο να σημαίνει πως θα έπρεπε να... πηδήσει κι απ' το Ζάλογγο.

ANGIE-ΦΟΒΑΜΑΙ-1988 

Είχε βγει και σε 12ιντσο maxi (με τέσσερα κομμάτια) το «Φοβάμαι», για χρήση στα κλαμπ και, περιττό να το πω, η κριτική της εποχής το είχε θάψει. Ο Αργύρης Ζήλος, για παράδειγμα, στον Ήχο (Δεκέμβριος '88) είχε γράψει: «ANGIE 'Φοβάμαι/ Όχι-όχι' EMI: Χορευτικά τραγουδάκια για προσχολικές ηλικίες», βαθμολογώντας το με 1 αστέρι στα 10. Εντάξει, κι εγώ, τότε, δεν θα έβαζα... έναν ουρανό μ' αστέρια, αλλά σίγουρα θα 'ριχνα κάτι παραπάνω απ' τον Αργύρη. Anyway...

Άντζι σήμερα γουστάρω πολύ το τραγούδι σου, παρότι τότε το αντιμετώπιζα και κάπως σαν earworm. Ιδίως όταν σ' ακούω να τραγουδάς «ποιος θα βάλει τάξη, ποιος θα τα ταιριάξει;»... μελαγχολώ και μ' αρέσει.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ