Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς

Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Masterpieces never sleep, Lesha limonov, εμπνευσμένο από το πορτραίτο του Johannes Cornelisz “Portrait of a Girl Dressed in Blue” (1641).
0

«Χρησιμοποίησε την τέχνη μας και φτιάξε καινούρια τέχνη» είναι το σλόγκαν που απευθύνει το μουσείο Τέχνης και Ιστορίας του Άμστερνταμ προς κάθε ενδιαφερόμενο. Το Rijksmuseum, φημισμένο για την τεράστια συλλογή του που περιλαμβάνει έργα του Ολλανδικού Χρυσού Αιώνα, μεταξύ των οποίων πίνακες του Rembrandt και του Vermeer, έχει μια ιδιαίτερη προσέγγιση προς την τέχνη που φιλοξενεί. Μέσω της διοργάνωσης Rijkstudio Awards καλεί το κοινό να εμπνευστεί από την τέχνη του μουσείου και να δημιουργήσει τη δική του χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μέσο επιθυμεί.

Έναυσμα του διαγωνισμού είναι η «απελευθέρωση» 250.000 έργων του Μουσείου, τα οποία γίνονται διαθέσιμα σε υψηλή ανάλυση. Οι χρήστες μπορούν να τα κατεβάσουν εντελώς δωρεάν, να τα επεξεργαστούν με όποιο τρόπο θέλουν και συνεπώς να δώσουν νέα ζωή και προοπτική σε αριστουργήματα που συνηθίζουμε να μην αγγίζουμε και να βλέπουμε από απόσταση. Ανάμεσα στους νικητές περασμένων διοργανώσεων συναντάμε μια πρωτότυπη σειρά μακιγιάζ που αντλεί έμπνευση από πορτρέτα γυναικών που φιλοξενούνται στο μουσείο και μια σειρά από ταπετσαρίες με μοτίβα από την ασιατική συλλογή του.

Οι φετινές συμμετοχές είναι πρωτοποριακές, ετερόκλητες, με καλές δόσεις χιούμορ. Από τους 2.600 designers που έλαβαν μέρος απ’ όλο τον κόσμο, η κριτική επιτροπή ξεχώρισε τους δέκα κορυφαίους. Το νικητήριο project “Masterpieces Never Sleep, sleep masks” εμπνευσμένο από το έργο του Johannes Cornelisz Verspronck “Portrait of a Girl Dressed in Blue”, είναι μια σειρά από μάσκες ύπνου που δανείζονται ζευγάρια ματιών από εμβληματικούς πίνακες. Ο δημιουργός τους, Lesha Limonov, αναφέρει σχετικά με την ιδέα πίσω από τις μάσκες: «Όταν η νύχτα ξεκινά και οι αίθουσες του μουσείου αρχίζουν να αδειάζουν, τα αριστουργήματα μένουν ξάγρυπνα, κοιτώντας μέσα απ’ το σκοτάδι. Μέχρι το πρωί, δεν κλείνουν μάτι, επιβλέποντας τον χώρο. Όταν φοράς τις μάσκες με τα μάτια τους, να είσαι σίγουρος ότι θα δεις αριστουργήματα στον ύπνο σου και ότι τα όνειρά σου θα είναι υπό την προστασία αυτών των άγρυπνων φρουρών».

Η λίστα των νικητών περιλαμβάνει ακόμη: φακούς επαφής με μοτίβα από στύλους (!) του 17ου αιώνα, προφυλακτικά με τον Αδάμ και την Εύα και άλλες βιβλικές σκηνές και ένα φωτιστικό πατώματος που θυμίζει τον ερωδιό από τον πίνακα του Ιάπωνα, Οhara Κoson. 

Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Προφυλακτικά της Εδέμ (Eden Condoms), Esther Pi & Timo Waag, εμπνευσμένα από διάφορα χαρακτικά που φιλοξενούνται στο Rijksmuseum. (Όλες οι εικόνες ανήκουν στο Rijksmuseum)
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Delft Blue Eyes, Francine LeClercq & Ali Soltani, εμπνευσμένο από δύο πλάκες στύλων του 17ου αιώνα.
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Πλάκα από στύλο του 17ου αιώνα.
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Pop Up Birds Book, Chiara Bianchini, εμπνευσμένο από το έργο του Ohara Koson “Peacock” (1925–36).
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
“Peacock” (1925–36), Ohara Koson
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Φωτιστικό Ερωδιός, Sergiy Lysyi, εμπνευσμένο από έργο του Ohara Koson.
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Print of a heron, Ohara Koson
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Βουτυροθήκη, Rina Elman, εμπνευσμένο από φόρεμα με ουρά του 18ου αιώνα.
Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια -και να ανταμειφθείς Facebook Twitter
Φόρεμα με υπερμεγέθες κρινολίνο, 18ος αιώνας

Περισσότερες συμμετοχές του διαγωνισμού που ξεχώρισαν καθώς και τα έργα του μουσείου ελεύθερα για κατέβασμα εδώ.

 

Με πληροφορίες από τα: https://www.rijksmuseum.nl/ και https://www.behance.net/.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM