Jack Heart: Ό,τι είναι πολύ πεζό για να ειπωθεί, τραγουδιέται

Jack Heart: Ό,τι είναι πολύ πεζό για να ειπωθεί, τραγουδιέται Facebook Twitter
Δεν ήθελα μια πεζή αποτύπωση των τραγουδιών μου. Είμαι υπέρμαχος της μελωδίας. Όπου κι αν κοιτάξεις υπάρχει μελωδία, μια συμπαντική μελωδία, από την οποία παίρνω ψήγματα, προσπαθώντας να τα εξυψώσω. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

O Jack Heart –κατά κόσμον Νικόλας Κοκολάκης– στέκεται έξω από την Blank Wall Gallery στη Φωκίωνος Νέγρη, όπου έχουμε δώσει το ραντεβού μας. Καπνίζει ένα τσιγάρο, χαζεύοντας την έκθεση από την τζαμαρία. Το γλυκό χειμωνιάτικο απόγευμα που διαδέχτηκε τον χιονιά χαρίζει στην ήδη μελαγχολική Κυψέλη χρώματα που κάνουν τον Νικόλα να μοιάζει με προσωπογραφία του El Greco (τα μακρόστενα χαρακτηριστικά του προσώπου του και τα μάτια του, που κλίνουν ελαφρώς προς τα κάτω, σαν να εκφράζουν μονίμως ένα γλυκό παράπονο, δικαιολογούν τέτοιες λυρικές μεταφορές). Η επιμελώς ατημέλητη φράντζα του, εκείνο το τσουλούφι που πέφτει επίμονα στο μέτωπό του, του δίνει την ευκαιρία να επιδεικνύει κάθε τόσο το δαχτυλίδι που κοσμεί το δεξί του χέρι.


Της συνάντησής μας έχει προηγηθεί η αναγγελία της κυκλοφορίας του πρώτου του άλμπουμ «Emotional Pinata» –αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον Μάρτιο– και ένα επιτυχημένο live στο six d.o.g.s, όπου είχε την ευκαιρία να συστήσει την περσόνα του Jack Heart στο αθηναϊκό κοινό, συνοδεία μπάντας. «To live στο six d.o.g.s πήγε αρκετά καλά. Πριν έπαιζα μόνος, αλλά αποφάσισα ότι ο Jack Heart έπρεπε να μπει σε μια νέα τροχιά. Έτσι, ήταν η πρώτη φορά που έπαιξα με μπάντα. Είναι μια οργανική ανάγκη που έχω αυτήν τη στιγμή να είμαι μαζί με άλλα άτομα και να δίνει καθένας ό,τι έχει».

Πηγαίνοντας κάθε μέρα στη Σόλωνος, στη σχολή μου, έβλεπα τους άστεγους, τους τοξικομανείς και πάθαινα πολιτισμικό σοκ. Aπό ένα σημείο και μετά αδιαφορούμε, γιατί εκ των πραγμάτων δεν γίνεται να είσαι συνέχεια στενοχωρημένος. Όμως πρέπει να μάθουμε να μην κρύβουμε τον πόνο σαν σκιά πίσω από την κουρτίνα, γιατί είναι μέρος της καθημερινότητας σε όλες τις μεγαλουπόλεις.


Το πρώτο δείγμα δουλειάς του Jack Heart παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια. Ήταν το κομμάτι «Girl», μια μπαλάντα που τους έκανε όλους να μιλούν για τον «Έλληνα Father John Misty». Έπειτα, σιωπή.

«Το "Girl" ήταν η αφορμή. Είχα ανάγκη να το γράψω. Έγραφα τους στίχους και βγήκε η μελωδία μόνη της. Την παραγωγή έχει κάνει ο Άγγελος Κράλλης από τους Chickn. Μεσολάβησαν τρία χρόνια από τότε και ήταν ίσως τα σημαντικότερα της ζωής μου, μέχρι τώρα. Προσπάθησα να επαναπροσδιορίσω γιατί να είμαι μουσικός, τι είναι αυτό που θέλω να πετύχω, πρώτα σε προσωπικό επίπεδο, για να δω στη συνέχεια αν έχω κάτι να πω. Δεν έχω ανάγκη να παίζω χωρίς λόγο, το κάνω μόνο όταν έχω κάτι να πω.

Πέρασα 6 μήνες στο Καστελόριζο, μερικούς ακόμα στην Τήνο, απ' όπου κατάγομαι και έχω μεγαλώσει, και στην Κρήτη. Ταξίδευα γενικά και γύρισα πίσω έχοντας κάποια κομμάτια. Αυτά αποτελούν το "Emotional Pinata". Αυτή η pinata είμαι εγώ. Ένιωθα να με χτυπούν πανταχόθεν και κάθε φορά "έπεφτε" κι ένα κομμάτι. Γι' αυτό μπορεί τα κομμάτια του άλμπουμ να μοιάζουν διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά ο δίσκος συνολικά έχει μια φυσική ορμή.

Σε όλη αυτήν τη διαδικασία ξεκλείδωσα τον εαυτό μου και από τότε δεν έχω σταματήσει να γράφω. Φαντάσου πως είμαι έτοιμος να ηχογραφήσω τον δεύτερο δίσκο, πριν βγει ο πρώτος. Τρομερό λάθος σε όλα τα επίπεδα, μου λένε όλοι, αλλά είναι μια πηγαία ανάγκη».

Jack Heart: Ό,τι είναι πολύ πεζό για να ειπωθεί, τραγουδιέται Facebook Twitter
Ταξίδευα γενικά και γύρισα πίσω έχοντας κάποια κομμάτια. Αυτά αποτελούν το "Emotional Pinata". Αυτή η pinata είμαι εγώ. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Jack Heart είναι μια περσόνα που έχει πολλές διαφορές από τον Νικόλα Κοκολάκη. «Είναι πιο εξωστρεφής ως χαρακτήρας. Η σκηνική του παρουσία είναι διαφορετική, είναι πιο έντονος στα εκφραστικά του μέσα. Πιστεύω πως ό,τι είναι πολύ πεζό για να ειπωθεί, τραγουδιέται. Κάποια πράγματα δεν μπορούν να εκφραστούν απόλυτα με λόγια, γι' αυτό γεννήθηκε το τραγούδι, για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη. Θεωρώ, όμως, ότι και αυτό τελειώνει κάπου και μετά έρχεται ένα είδος ποίησης για να καλύψει αυτό το κενό, που ξεπερνάει τη μελωδία. Έτσι έχω τη διαδικασία στο κεφάλι μου.


Δεν ήθελα, λοιπόν, μια πεζή αποτύπωση των τραγουδιών μου. Είμαι υπέρμαχος της μελωδίας. Όπου κι αν κοιτάξεις υπάρχει μελωδία, μια συμπαντική μελωδία, από την οποία παίρνω ψήγματα, προσπαθώντας να τα εξυψώσω. Ο Jack Heart είναι το τέλειο εργαλείο γι' αυτό – έχει χιούμορ, περισσότερο από εμένα, κατά τη γνώμη μου. Θέλω στα live οι άνθρωποι να νιώσουν οικεία και γνώριμα σε αυτούς πράγματα, αλλά με έναν πιο υπερβατικό τρόπο. Παίρνω τον έρωτα, για παράδειγμα, και προσπαθώ να τον κάνω πιο έντονο, να του δώσω περισσότερη αλήθεια –αν είναι δόκιμο αυτό–, ώστε να υπερβεί όσα νιώθουμε».

 
Περιηγούμαστε στην έκθεση και εκείνος στέκεται μπροστά από μια φωτογραφία που απεικονίζει κάπου τον Χίτσκοκ, μαζί με ένα χιουμοριστικό τσιτάτο. Σκέφτομαι πως ο Νικόλας έχει την ίδια αίσθηση χιούμορ με τον Jack Heart κι ας το αρνείται ταπεινά. Τι σημαίνει, όμως, για εκείνον το αστικό τοπίο και σε προσωπικό αλλά και σε καλλιτεχνικό επίπεδο;

«Τεράστια. Πάντα προσπαθώ να βάλω μια μελωδία στο τοπίο. Ενώ εκ πρώτης όψεως η μουσική μου φαίνεται να αφορά τους ανθρώπους, προσπαθώ να τονίσω το τοπίο πίσω από εκείνους, το σκηνικό μέσα στο οποίο βρίσκονται – έπειτα, καθένας μπαίνει μόνος του στον ρόλο του πρωταγωνιστή. Όταν περπατάω δεν χρησιμοποιώ ακουστικά, δεν έχω mp3, γιατί υπάρχουν μικρά πράγματα που σου αποκαλύπτονται καθημερινά, απλώς πρέπει να έχεις την υπομονή να τα αφουγκραστείς. Υπάρχουν θραύσματα αλήθειας παντού κι εσύ πρέπει να ξέρεις πού να κοιτάξεις και για πόση ώρα. Σε κάθε μουσική γενιά παίζει τρομερό ρόλο το πού βρίσκονται και πού δημιουργούνται αυτά τα πράγματα και ποιους ανθρώπους αφορούν».


— Από τις φωτογραφίες που βλέπουμε εδώ στην έκθεση, σου αρέσουν περισσότερο αυτές που απεικονίζουν ανθρώπους ή μόνο το αστικό τοπίο;
Φυσικά, αυτές με τους ανθρώπους. Ωραίο το σκηνικό, όπως είπα και πριν, αλλά τι να το κάνεις χωρίς τους πρωταγωνιστές; Στην Αθήνα, ξέρεις, υπάρχει μια αναλγησία απέναντι σε όσα συμβαίνουν. Όταν ήρθα πρώτη φορά εδώ, για να σπουδάσω, έμεινα στο κέντρο. Πηγαίνοντας κάθε μέρα στη Σόλωνος, στη σχολή μου, έβλεπα τους άστεγους, τους τοξικομανείς και πάθαινα πολιτισμικό σοκ. Μετά από έναν χρόνο, όμως, αυτό έγινε η καθημερινότητά μου. Το καταλαβαίνω και όταν με επισκέπτονται οι φίλοι μου από την Τήνο, που μου λένε: «Μα, καλά, τι γίνεται εδώ; Πώς αντέχεις;».

Είναι τόσο πολλά αυτά τα ερεθίσματα, που από ένα σημείο και μετά αδιαφορούμε, γιατί εκ των πραγμάτων δεν γίνεται να είσαι συνέχεια στενοχωρημένος. Όμως πρέπει να μάθουμε να μην κρύβουμε τον πόνο σαν σκιά πίσω από την κουρτίνα, γιατί είναι μέρος της καθημερινότητας σε όλες τις μεγαλουπόλεις. Είναι το αστικό και κοινωνικό τοπίο της πόλης όπου ζεις, δεν είναι κάτι άλλο, πέρα από εσένα που ζεις στην καλοπέραση, στα μπαρ μαζί με τους hip φίλους σου – είναι έναν δρόμο παρακάτω.

Jack Heart: Ό,τι είναι πολύ πεζό για να ειπωθεί, τραγουδιέται Facebook Twitter
Φαντάσου πως είμαι έτοιμος να ηχογραφήσω τον δεύτερο δίσκο, πριν βγει ο πρώτος. Τρομερό λάθος σε όλα τα επίπεδα, μου λένε όλοι, αλλά είναι μια πηγαία ανάγκη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Στέκια έχεις στην πόλη;

Στέκια δεν έχω ακριβώς, έχω μέρη όπου μου αρέσει να πηγαίνω, αλλάζουν όμως ανάλογα με το πού βγαίνουν οι φίλοι μου ή πού δουλεύουν. Τελευταία περνάω αρκετές ώρες στο Syd. Εκεί δουλεύουν φίλοι μου – βάζουμε βινύλια και τα ακούμε. Αλλά είμαι ενάντια στη ρουτίνα. Πολλά ωραία πράγματα μπορούν να προκύψουν από τη ρουτίνα κάποιου –είναι πιο δομημένοι οι άνθρωποι που ζουν έτσι–, αλλά εμένα με κουράζει αφόρητα.

Μένω στον Λυκαβηττό, οπότε, αν θέλω να πάω μια βόλτα, πάω εκεί. Δεν έχω βαρεθεί το τοπίο. Αλλιώς, προχωράω από το σπίτι και κατεβαίνω στην Πλάκα, στο Μοναστηράκι, στην Αβησσυνίας, στο γιουσουρούμ, και ψάχνω. Μου αρέσει που όλα τα πράγματα έχουν έναν ιδιαίτερο ρομαντισμό και μαζεύω πολλά, αυτά που έχουν μια ιστορία συνήθως. Παίρνω βιβλία που έχουν αφιερώσεις. Μου φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι κάποιος αφιέρωσε ένα βιβλίο σε κάποιον και αυτό τώρα βρίσκεται στα χέρια μου. Έχω πάρει ένα βιβλίο, νομίζω ότι είναι τα «Σταφύλια της οργής» του Στάινμπεκ. Είχε μια ερωτική αφιέρωση μέσα, δεν νομίζω όμως ότι αυτός ο έρωτας ευοδώθηκε. Δεν είναι και η καλύτερη επιλογή αυτό το βιβλίο για να κάνεις ερωτική εξομολόγηση. Εν πάση περιπτώσει, προσπάθησε ο άνθρωπος. Νομίζω ότι η αφιέρωση γράφτηκε το '72. Ήταν μια τρομακτική ερωτική εξομολόγηση, πολύ παθιασμένη. Η ιστορία όμως που έπλασα στο μυαλό μου είχε δυσάρεστη εξέλιξη. Κρατάω αυτή την εκδοχή».


Info: Ο Jack Heart θα εμφανιστεί ως opening act στο live των Blonde Redhead, στις 19/03, στο Gagarin 205.

*Ευχαριστούμε την γκαλερί Blank Wall για τη φιλοξενία.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM