Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter

Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke

0

Τα τρία μόνο τεύχη του ιαπωνικού περιοδικού Provoke που κυκλοφόρησαν το 1968-69 ήταν αρκετά για να το αναδείξουν ως ένα μοναδικό δείγμα της μεταπολεμικής φωτογραφικής τέχνης. Οι σελίδες του βραχύβιου περιοδικού φιλοξένησαν μερικές από τις καλύτερες στιγμές της σύγχρονης καλλιτεχνικής φωτογραφίας και προέκυψαν σε μία εποχή έντονου κοινωνικού και πολιτικού μετασχηματισμού στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Οι φωτογραφίες του Provoke έχουν μια τολμηρή εικαστική γλώσσα και αποτελούν τις σκληρές, κοκκώδεις και θολές νύξεις μια μεταπολεμικής πραγματικότητας που αναζητά την νέα ιαπωνική ταυτότητα. Το Art Institute στο Σικάγο, εξετάζει την πολύπλοκη γέννηση του περιοδικού και παρουσιάζει τις κυρίαρχες φωτογραφικές τάσεις που επικρατούσαν στην Ιαπωνία εκθέτοντας 200 περίπου έργα των πιο σημαντικών Γιαπωνέζων φωτογράφων της εποχής- μεταξύ αυτών και των ιδρυτών του Provoke: Daidô Moriyama, Takuma Nakahira, Takahiko Okada, Yutaka Takanashi και Kôji Tak.

Η έκθεση (28 Ιανουαρίου - 30 Απριλίου 2017) είναι μια συμπαραγωγή του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγο (Art Institute of Chicago), του μουσείου Albertina της Βιέννης, του Fotomuseum Winterthur και του Le Bal στο Παρίσι.

 

Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Shōmei Tōmatsu: Blood and Rose, Τόκιο 1969. © Shōmei Tōmatsu Estate, courtesy | PRISKA PASQUER, Cologne

Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Yutaka Takanashi: The Beatles, από τη σειρά Tokyoites, 4 Απριλίου 1965. © Yutaka Takanashi.
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Άγνωστου φωτογράφου: Διαμαρτυρία για την κατασκευή του αεροδρομίου Narita, περίπου 1971. Ανήκει στη συλλογή του Art Institute of Chicago © AIC
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Άγνωστου φωτογράφου: Διαμαρτυρία για την κατασκευή του αεροδρομίου Narita, περίπου 1971. Η φωτογραφία ανήκει στη συλλογή του Art Institute of Chicago. © AIC
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Eikoh Hosoe: “Kamaitachi” #31,1968. © Eikoh Hosoe/Taka Ishii Gallery
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Shōmei Tōmatsu: Editor, Takuma Nakahira, Shinjuku, Tokyo, 1964. Η φωτογραφία ανήκει στη συλλογή του Art Institute of Chicago. © Shōmei Tōmatsu Estate – INTERFACE
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Yutaka Takanashi: Untitled (Tatsumi Hijikata), 1969. © Takanashi Yutaka / Taka Ishii Gallery© Keio University Art Center / Courtesy of Butoh Laboratory Japan.
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Yutaka Takanashi: Ohne Titel (Toshi-e), 1969. © Takanashi Yutaka/Taka Ishii Gallery
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Daidō Moriyama: Άτιτλο, από τη σειρά Akushidento (Accident), 1969. © Daidō Moriyama / Shadai Gallery, Tokyo Polytechnic University
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Takuma Nakahira: Night, 1969. © Gen Nakahira.
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Eikō Hosoe: Kamaitachi #22, 1965. Ιδιωτική συλλογή. © Eikō Hosoe.
Η Ιαπωνία του '60 μέσα από τις σελίδες του Provoke Facebook Twitter
Το τρίτο τεύχος του Provoke, 1969. © Nakahira Gen/Moriyama Daido/Takahiko Okada/Takanashi Yukata/Taki Koji
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM