Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s

Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
0

Οι νεο-φυσιολάτρες (Neo-Naturists) ήταν μια περιβόητη καλλιτεχνική κολεκτίβα με έντονη δράση στη θατσερική Βρετανία των '80s. Η ίδια τους η αναρχική ύπαρξη και όλες τους οι περφόρμανς ήταν ιδιαίτερα προκλητικές σε μια εποχή βαθύτατα συντηρητική, όταν το χίπικο λαϊφστάιλ δεν ήταν καθόλου της μόδας. Μέσα σε χρονική περίοδο πέντε ετών, οι νεο-φυσιολάτρες πέταγαν τα ρούχα τους, έβαφαν τα γυμνά τους σώματα και περιφέρονταν σε δρόμους, νυχτερινά κλαμπ, ακόμα και μουσεία, δημιουργώντας ένα ολοκαίνουριο για την εποχή είδος τέχνης.

Τα τρία βασικά μέλη του γκρουπ, η Christine Binnie, η Jennifer Binnie και η Wilma Johnson θυμούνται σήμερα ότι όλα ξεκίνησαν εντελώς αυθόρμητα. Η Jennifer και η Wilma είχαν σπουδάσει Καλές Τέχνες στο πανεπιστήμιο του Portsmouth και το Saint Martin's αντίστοιχα, ενώ η Christine είχε εστιάσει στην αγγειοπλαστική. Οι τρεις τους έπαιρναν ισχυρή πολιτική θέση για την κοινωνία, τη λιτότητα και το γυναικείο σώμα, με τον πιο παιχνιδιάρικο τρόπο. Αλλά αυτό που τις έκανε να ξεχωρίζουν είναι η ειλικρίνεια με την οποία πλαισίωναν την τέχνη τους, υποστηρίζοντας απόλυτα αυτό το εναλλακτικό λαϊφστάιλ καθώς τριγυρνούσαν σε κλαμπ όπως τα Heaven, Taboo και The Blitz. Μαζί τους σχετίστηκαν κυρίαρχες φιγούρες της γκέι κλαμπ σκηνής της εποχής, από τον σκηνοθέτη Dereck Jarman και τον χορογράφο Michael Clark μέχρι τον καλλιτέχνη Leigh Bowery.

Έκτοτε δημιουργούν κυρίως πίνακες, όμως τα πρώτα χρόνια η δουλειά τους χαρακτηριζόταν κυρίως από αυτές τις γυμνιστικές ζωντανές περφόρμανς, στις οποίες η σάρκα τους ήταν ο καμβάς για ζωηρά, πολύχρωμα σχέδια. Το Λονδρέζικο Studio Voltaire διοργανώνει έως τις 24 Αυγούστου ρετροσπεκτίβα στο έργο τους και ερευνά την εξέλιξή του κατά τη μετάβαση από τις δημόσιες περφόρμανς στο στήσιμο μιας ολοκληρωμένης έκθεσης.

Με στοιχεία από το AnOtherMag

Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
31 Δεκεμβρίου 1982 στο Cabaret Fridge. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Η Christine Binnie στο Central Saint Martin's, 1 Απριλίου 1980. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Εμφάνιση της Christine Binnie στο Βρετανικό Μουσείο, 3 Μαρτίου 1982. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Στα εγκαίνια εμπορικού κέντρου με τον Andrew Logan, 1988. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το "Beyond the Fig Leaf", ντοκιμαντέρ του Norman Hull για το Channel 4, 1984. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ