Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών

Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εγκατάστασή της Μαρίας Τσάγκαρη, της οποίας τα εγκαίνια έγιναν το Σάββατο 2 Ιουλίου, έχει τίτλο «Part two / The expectation» («2ο μέρος/Η προσδοκία») και αποτελείται από συστάδες βαμμένων μπλε φυτών και ανθέων, που στην πραγματικότητα προέρχονται από την πανίδα του νησιού, έχοντας περάσει από ειδική επεξεργασία ηλεκτρόλυσης
0

Χρόνο με τον χρόνο η Ύδρα εξελίσσεται στον απόλυτο εικαστικό προορισμό του ελληνικού καλοκαιριού. Αυτό είναι γνωστό κι ευτυχώς επιβεβαιώνεται με όλο και πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις, πρότζεκτ και καλλιτεχνικές επεμβάσεις. Ανάμεσα σε όλα όσα συμβαίνουν ήδη, λοιπόν, μόλις δυο χρόνια πριν προστέθηκε και ο οργανισμός HYam (Ύδρα για τους καλλιτέχνες της Μεσογείου), δημιούργημα της Γαλλίδας δημοσιογράφου Πολίν Σιμόν, συζύγου του ζωγράφου Γιάννη Κόττη και εποχικής κατοίκου της Ύδρας.

Η Σιμόν οραματίζεται έναν θεσμό με στόχο την προώθηση των νέων καλλιτεχνών της Μεσογείου. Το HYam θα αποτελέσει μια πλατφόρμα μέσω της οποίας καλλιτέχνες έως 36 ετών θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και να αναδείξουν τη δουλειά τους, στη Γαλλία καταρχάς, συγκεκριμένα στο Παρίσι, και στη συνέχεια στην Ύδρα. Μια επιτροπή, της οποίας προεδρεύει ο διευθυντής του Κέντρου Πομπιντού, Αλέν Σεμπάν, και η οποία αποτελείται από σημαντικούς εκπροσώπους της διεθνούς σκηνής της τέχνης, εξετάζει προτάσεις καλλιτεχνών, στους οποίους, εφόσον επιλεγούν στην τελική τετράδα, θα παρέχεται η δυνατότητα να εκθέσουν έργα τους σε γκαλερί του Παρισιού, ενώ ο τελικός νικητής θα αποκτά το δικαίωμα να αναπτύξει ένα του πρότζεκτ στην Ύδρα.

Αυτός ο διαγωνισμός πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και για φέτος αποφασίστηκε οι καλλιτέχνες που θα συμμετείχαν να είναι από την Ελλάδα και την Κύπρο. Εν τέλει, οι τέσσερις φιναλίστ που επιλέχθηκαν ήταν οι Ράνια Μπέλου, Μαριάννα Χριστοφίδη, Αθανάσιος Ζαγορίσιος και Μαρία Τσάγκαρη. Η τελευταία είναι και η νικήτρια του διαγωνισμού, για το σύνολο του μέχρι τώρα έργου της.

Το HYam θα αποτελέσει μια πλατφόρμα μέσω της οποίας καλλιτέχνες έως 36 ετών θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και να αναδείξουν τη δουλειά τους, στη Γαλλία καταρχάς, συγκεκριμένα στο Παρίσι, και στη συνέχεια στην Ύδρα.

Η εγκατάστασή της, της οποίας τα εγκαίνια έγιναν το Σάββατο 2 Ιουλίου, έχει τίτλο «Part two / The expectation» («2ο μέρος/Η προσδοκία») και αποτελείται από συστάδες βαμμένων μπλε φυτών και ανθέων, που στην πραγματικότητα προέρχονται από την πανίδα του νησιού, έχουν περάσει από ειδική επεξεργασία ηλεκτρόλυσης κι έχουν μεταφυτευθεί στα βράχια του μονοπατιού που οδηγεί στα Παλιά Σφαγεία. Μια εικαστική παρέμβαση με αφετηρία την ενασχόληση της καλλιτέχνιδας με το μπλε χρώμα και τη σύνδεσή του με τον Γερμανό λογοτέχνη και φιλόσοφο του 18ου αι., πρωτοπόρο του ρομαντισμού, Νοβάλις, αλλά και με το δικό της πρότζεκτ διαρκείας με τίτλο «The New Green».

Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστικός Μαρία Τσάγκαρη

Αλλά, ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Η νεαρή εικαστικός Μαρία Τσάγκαρη έχει αφιερώσει πολύ χρόνο ερευνώντας το χρώμα μπλε. Αυτή η έρευνα την οδήγησε στο ημιτελές μυθιστόρημα του Νοβάλις «Heinrich von Ofterdingen» όπου αναπτύσσεται η ιδέα ενός μπλε λουλουδιού, το οποίο μετά τον πρόωρο θάνατο του συγγραφέα ξεπέρασε την απλή λογοτεχνική διάσταση και εξελίχθηκε σε ένα είδος εμβληματικού συμβόλου του γερμανικού ρομαντισμού, τόσο καλλιτεχνικά όσο και πολιτικά – η αναζήτηση της ελευθερίας μέσα από το μπλε χρώμα. Να σημειώσουμε εδώ ότι η γνωστή Βρετανίδα συγγραφέας και κάτοχος βραβείου Booker Πηνελόπη Φιτζέραλντ έγραψε το μυθιστόρημα «Το γαλάζιο λουλούδι» εμπνευσμένη ακριβώς από τη ζωή του Νοβάλις που δυστυχώς δεν διήρκεσε πολύ, αφού πέθανε το 1801, σε ηλικία μόλις 29 ετών, χωρίς να προλάβει να προχωρήσει στο δεύτερο από τα έξι μέρη που ήθελε να γράψει ως συνέχεια του μυθιστορήματος. Στις σημειώσεις του που εξέδωσαν οι φίλοι του μετά τον θάνατό του αναφέρεται στα σχέδιά του να επισκεφθεί την Ελλάδα. Σε αυτήν ακριβώς την προσδοκία αναφέρεται και η Τσάγκαρη στον τίτλο του έργου της στην Ύδρα. Είναι σαν να «γράφει», σαν να συμπληρώνει, αντ' αυτού, το μυθιστόρημά του.


Το πρότζεκτ σηματοδοτεί συγχρόνως ακόμα μία «εφαρμογή» της εταιρείας The New Green που έχει δημιουργήσει η Τσάγκαρη. Πρόκειται για μια φανταστική εταιρεία που υποτίθεται ότι δραστηριοποιείται διεθνώς μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες, μπάνερ και χρήση των social media, στοχεύοντας στη διάδοση της ιδέας ότι υπάρχει τρόπος να μετατρέψουμε οποιονδήποτε φυσικό οργανισμό έχει πράσινο χρώμα σε μπλε! Μια διαδραστική «μπλόφα» που ουσιαστικό στόχο έχει να δοκιμάσει την κοινή πεποίθηση όσον αφορά όχι απλώς τα χρώματα αλλά και την πιθανότητα να δεχτούμε ως κοινωνία θεμελιώδεις αλλαγές, όπως, λ.χ., η αλλαγή χρώματος στο γρασίδι ενός κήπου από πράσινο σε μπλε! Αυτό το παιχνίδι έπαιξε με τη συνδρομή περφόρμερ στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ που ανέπτυξε τον χειμώνα που μας πέρασε, όταν συμμετείχε σε ένα residency στην πόλη Albi της Νότιας Γαλλίας, τη γενέτειρα του Τουλούζ Λοτρέκ, έναν τόπο που κατά την Αναγέννηση ήταν κέντρο παραγωγής της μπλε χρωστικής χάρη σε μια χημική επεξεργασία του φυτού παστέλ. Αυτήν τη διαδικασία και παραγωγή ακολουθούσαν και άλλες γαλλικές πόλεις, όπως και κάποιες της Ισπανίας. Χάρη στην εξαγωγή του μπλε χρώματος, η Albi θησαύρισε, εξού και η εξαιρετική και πλούσια αρχιτεκτονική της παράδοση, που σήμερα την καθιστά μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Ουνέσκο. Εκεί, λοιπόν, όπου η Ελληνίδα εικαστικός βρέθηκε από σύμπτωση, χωρίς να γνωρίζει αυτή την ιδιαιτερότητα της ιστορίας της πόλης, που όμως τόσο πολύ την αφορούσε, ενέταξε στο πρότζεκ της και τα διαφημιστικά της The New Green που παρουσίαζαν διάσημες τοποθεσίες της Γαλλίας και του Βελγίου, χρωματισμένες μπλε, ενώ ενέπλεκαν ακόμα και μια χιουμοριστική ιστορική ανακρίβεια, ότι προσωπικότητες που γεννήθηκαν εκεί είχαν αποπειραθεί στην εποχή τους να αλλάξουν τα χρώματα της γης και του περιβάλλοντός τους.

Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η The New Green που έχει δημιουργήσει η Τσάγκαρη είναι μια φανταστική εταιρεία που υποτίθεται ότι δραστηριοποιείται διεθνώς μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες, μπάνερ και χρήση των social media, στοχεύοντας στη διάδοση της ιδέας ότι υπάρχει τρόπος να μετατρέψουμε οποιονδήποτε φυσικό οργανισμό έχει πράσινο χρώμα σε μπλε!


Η Μαρία Τσάγκαρη έχει κάνει παρόμοια εφαρμογή στο γκαζόν κήπου παλαιάς κατοικίας της Λέσβου. Μέχρι τη βραδιά των εγκαινίων, κάποιοι, πιθανόν παιδιά, είχαν φροντίσει ήδη να αφαιρέσουν και να «δανειστούν» για τον εαυτό τους τρία από τα 300 περίπου κλωνάρια και λουλούδια της εγκατάστασης στην Ύδρα, μάλλον όχι από υπερβολική αγάπη για την τέχνη. Ας ελπίσουμε ότι τους επόμενους 2,5 μήνες, κατά τους οποίους οι επισκέπτες και οι κάτοικοι του νησιού θα έχουν τη δυνατότητα να χαίρονται τα μπλε άνθη και φυτά της Τσάγκαρη, δεν θα υποστεί η εγκατάσταση παρόμοιες «αφαιμάξεις» και βανδαλισμούς, ώστε να μη μαγαριστεί το καλό όνομα της Ύδρας στον τομέα των εικαστικών.

Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter

Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter

Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η εικαστική μπλόφα της Μαρίας Τσάγκαρη και η Ύδρα ως απόλυτος προορισμός νέων καλλιτεχνών Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ