Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης"

Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
0

Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Γιάννη Γιαννέλλη-Θεοδοσιάδη «Ισμαήλ και Ρόζα» (εκδόσεις Πατάκη) που γράφτηκε πριν από 12 χρόνια, η Ρόζα της Σμύρνης είναι μια ιστορία ενός ανεκπλήρωτου έρωτα κοντά στην περίοδο της Μικρασιατικής Καταστροφής, που έμεινε κρυφός για μεγάλο διάστημα και ζωντανεύει περίπου 60 χρόνια αργότερα χάρη σε ένα αντικείμενο και την περιέργεια 2 νέων ανθρώπων. Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιούνται αυτό τον καιρό στην Αθήνα, ενώ θα συνεχιστούν στην Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη και τη Μυτιλήνη. Κατά τη διάρκειά τους βρεθήκαμε στο Μουσείο Βορρέ, στην Παιανία, όπου η αίθουσα με τα αντικείμενα σύγχρονης τέχνης που φιλοξενεί, μετατράπηκε για λίγο σε χώρο τέχνης που βρίσκεται στην Τουρκία, για τις ανάγκες μιας σκηνής, όπου τοποθετήθηκαν δημιουργίες του εικαστικού Τριαντάφυλλου Βαΐτση, που κατασκευάζει γλυπτά σκιάς, αντικείμενα δηλαδή που αποκαλύπτονται μόνο όταν πέσει πάνω τους φως και παρατηρήσουμε τη σκιά τους.

Η βουτιά στο παρελθόν που κάνει η ταινία, αφορά όχι μόνο τους ήρωες της αλλά και της σχέσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας μέσα στον 20ο αιώνα. Σχέσεις οι οποίες είναι πολύ καλύτερες όταν αναφερόμαστε σε μικρές ανθρώπινες ιστορίες παρά όταν μιλάμε γενικώς για έθνη.

Ο Γιώργος Κορδέλλας, γνωστός από τις δουλειές του στην τηλεόραση (Αναστασία, Απών, Τζιβαέρι, Λούφα και Παραλλαγή μεταξύ αυτών) για πάνω από 20 χρόνια, ήρεμος, επιβλέπει το στήσιμο του σκηνικού. Στο μεσοδιάστημα μιλά για το βιβλίο και την πρόθεσή του να το μετατρέψει σε κινηματογραφική ταινία. «Το βιβλίο είχε μια πολύ καλή ιδέα: την τυχαία ανακάλυψη κάποιου ίχνους, που οδηγούσε σε μια δραματική ιστορία του παρελθόντος. Σε ένα μυστικό, που χάθηκε στη δίνη της περιπέτειας που ακολούθησε την Καταστροφή της Σμύρνης. Το στοιχείο αυτό και το "αστυνομικού" τύπου ξετύλιγμα του νήματος ήταν κάτι που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σεναριακά και να χτιστεί μια ενδιαφέρουσα πλοκή. Το ότι αφορούσε σε έναν έρωτα που το πάθος του οδήγησε σε τραγωδία και το γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές του, χωρίς να έχουν ξαναβρεθεί από τότε, ζουν ακόμα (τέλη της δεκαετίας του 80) στις δύο πλευρές του Αιγαίου, ήταν το δεύτερο καλό στοιχείο του βιβλίου. Τέλος, για μένα προσωπικά, είχε πολύ ενδιαφέρον να γίνει μια ταινία με μια ψύχραιμη ματιά στη σχέση μας με τους γείτονες, σ' αυτά που μας χωρίζουν κι αυτά που μας φέρνουν κοντά». Μεσολάβησαν πάντως χρόνια από την πρώτη ανάγνωση μέχρι την πραγμάτωση της παραγωγής. «Η ιστορία του βιβλίου, κατά τη διασκευή της σε σενάριο, άλλαξε πολλές μορφές μέχρι σήμερα. Δεν ακολουθήθηκε πιστά η ιστορία του βιβλίου, διαφοροποιήθηκε σε πολλά σημεία. Υπάρχουν αλλαγές ακόμα και στον χαρακτήρα κάποιων ηρώων. Οι διάλογοι "χτενίστηκαν" αρκετές φορές και η τελική τους διαμόρφωση έγινε στις πρόβες με τους ηθοποιούς. Μια ταινία άλλωστε, όπως και κάθε έργο, χτίζεται σε πολλά στάδια, περνάει από πολλά φίλτρα μέχρι να ολοκληρωθεί».

Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter

Η βουτιά στο παρελθόν που κάνει η ταινία, αφορά όχι μόνο τους ήρωες της αλλά και της σχέσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας μέσα στον 20ο αιώνα. Σχέσεις οι οποίες είναι πολύ καλύτερες όταν αναφερόμαστε σε μικρές ανθρώπινες ιστορίες παρά όταν μιλάμε γενικώς για έθνη. «Το να συζητάμε το παρελθόν χωρίς προκαταλήψεις και φανατισμούς βοηθάει στην κατανόηση μεταξύ μας, αλλά και στην κατανόηση της ιστορικής μας σχέσης, που έχει περάσει από χίλια-μύρια κύματα. Οι ιστορίες των ανθρώπων είναι οι "μικρές" ιστορίες, που αποτελούν κομμάτια –και μικρογραφία πολλές φορές– της μεγάλης ιστορίας του κόσμου. Οι καλές σχέσεις χτίζονται όταν παραμεριστεί η καχυποψία και κερδηθεί η εμπιστοσύνη. Κι αυτό γίνεται με μία προϋπόθεση: να αποδεχθούν και τα δύο μέρη την ιστορική αλήθεια, να εξετάσουν τα αίτια, να καταλάβουν το "γιατί". Τίμια και υπεύθυνα».

Στην ταινία, η τυχαία ανακάλυψη ενός αντικειμένου από έναν νέο άνθρωπο, δίνει το έναυσμα για το ξεκίνημα της ιστορίας και το ταξίδι στο χρόνο. Ρωτώντας τον γι' αυτή τη σεναριακή επιλογή αλλά και για το αν ο ίδιος που προσπαθούσε να μάθει το παρελθόν ενός αντικειμένου απαντά: «Εξαρτάται από το αντικείμενο. Ή μάλλον από το τι θα ήταν αυτό που θα αντιπροσώπευε για μένα. Ο ήρωας της ταινίας μας έχει προσωπικούς λόγους για να αναζητήσει την ιστορία του αντικειμένου που ανακαλύπτει, δεν το κάνει μόνο από απλή περιέργεια αλλά από κάποια βαθύτερη ανάγκη του».

Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
Παρόμοιες εμπειρίες έχει να διηγηθεί και η Ευγενία Δημητροπούλου. «Ο παππούς μου είχε πολεμήσει στη Σμύρνη και αν δε τον είχε περιθάλψει μια Τουρκάλα δε θα ζούσε, είχα μεγαλώσει από μικρή με αυτή την ιστορία, οι αντιθέσεις αφορούν τους αρχηγούς των κρατών και εμείς δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε.

Η Ρόζα της Σμύρνης είναι συμπαραγωγή Ελλάδας και Τουρκίας με γυρίσματα και στις 2 χώρες, κάτι που δεν δείχνει να επηρεάζει αρνητικά το γύρισμα. «Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες, αλλά έχει πάντα ενδιαφέρον η γνωριμία και η συνεργασία με ανθρώπους που πρωτοσυναντάς εν όψει μιας δουλειάς. Μαθαίνεις πράγματα, αποκτάς νέους φίλους, ανοίγεις δρόμους για αποδοτικές συνεργασίες. Ειδικά με τους Τούρκους, με τους οποίους έχουμε μια ιδιαίτερη συγγένεια».

Τους ήρωες που θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν το μυστήριο και ταυτόχρονα να ζήσουν τη δική τους ιστορία στο παρόν, υποδύονται ο Τάσος Νούσιας και η Ευγενία Δημητροπούλου. Ο Τάσος Νούσιας μας λέει: «Εγώ κάνω τον Δημήτρη, είναι αρχιτέκτονας αλλά και μανιακός συλλέκτης και με αφορμή μια έκθεση που ετοιμάζει για τις χαμένες πατρίδες και τη Σμύρνη ειδικότερα, πηγαίνει και ανακαλύπτει το κεντρικό του έκθεμα, που είναι ένα νυφικό με ένα γράμμα ραμμένο στη φόδρα του. Ανακαλύπτουμε έναν έρωτα ανεκπλήρωτο και βιώνουμε με αυτόν τον έρωτα αυτές τις τεράστιες απώλειες της προσφυγιάς, της μετακίνησης των πληθυσμών. Αν και αρνητικά προκατειλημμένος στην αρχή, μέσα από τις συναντήσεις με το τουρκικό στοιχείο ανακαλύπτει πως υπήρξαν άρρηκτοι δεσμοί μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων αφού, χωρίς να υπάρχει εξίσωση, βλέπει πως με κάποιον τρόπο και οι 2 βίωσαν την προσφυγιά». Μιλά και για τις δικές του εμπειρίες που αφορούν τη σχέση των χωρών « Πριν τα γυρίσματα, έκανα ένα ταξίδι στη Σμύρνη και βρήκα έναν εξαιρετικό ζωγράφο που μένει σε ένα από τα ελάχιστα ελληνικά σπίτια που έχουν απομείνει εκεί, το οποίο και φρόντισε με τέτοιο τρόπο που είναι συγκινητικός ενώ μου μιλούσε με μεγάλη υπερηφάνεια γι αυτό που έκανε. Βρήκαμε έναν άνθρωπο που διέσωσε τη δική μας πολιτιστική ταυτότητα και κληρονομιά, με αυτό τον άνθρωπο δε μπορείς να είσαι εχθρός, γλυκαίνει η ψυχή σου γιατί σου δείχνει σεβασμό. Οι λαοί στη βάση τους δεν έχουν να χωρίσουν κάτι, αρχίζει μια πολιτική ιστορία ανάμεσα στις 2 χώρες αλλά και τις ημέτερες δυνάμεις, που έδρασαν ανάλογα με τα συμφέροντα τους χωρίς να σκεφτούν τη λαϊκή βάση».

Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
Βρεθήκαμε στο Μουσείο Βορρέ, στην Παιανία, όπου η αίθουσα με τα αντικείμενα σύγχρονης τέχνης που φιλοξενεί, μετατράπηκε για λίγο σε χώρο τέχνης που βρίσκεται στην Τουρκία, για τις ανάγκες μιας σκηνής, όπου τοποθετήθηκαν δημιουργίες του εικαστικού Τριαντάφυλλου Βαΐτση, που κατασκευάζει γλυπτά σκιάς.

Παρόμοιες εμπειρίες έχει να διηγηθεί και η Ευγενία Δημητροπούλου. «Ο παππούς μου είχε πολεμήσει στη Σμύρνη και αν δε τον είχε περιθάλψει μια Τουρκάλα δε θα ζούσε, είχα μεγαλώσει από μικρή με αυτή την ιστορία, οι αντιθέσεις αφορούν τους αρχηγούς των κρατών και εμείς δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Έχω ταξιδέψει 2 φορές στην Κωνσταντινούπολη για δουλειά, η αντιμετώπιση που είχα από τους ανθρώπους εκεί ήταν εξαιρετική. Θέλω να πιστεύω ότι εξελισσόμαστε και αφήνουμε παλιές νοοτροπίες πίσω». Μας μιλά επίσης και για την ηρωίδα της: «Υποδύομαι την Μαριάννα, μια κοπέλα 28 χρονών, που ζει με τη γιαγιά της η οποία κατάγεται από τη Σμύρνη αλλά η Μαριάννα αγνοεί πολλά πράγματα από το παρελθόν γιατί η γιαγιά δεν μιλάει ποτέ γι' αυτό. Είναι εικαστικός και της αρέσει πάρα πολύ να κάνει ιδιαίτερα έργα τέχνης, παίρνει σκουπίδια και τα μεταμορφώνει σε έργα τέχνης και τυχαία γνωρίζεται με τον Δημήτρη, που ψάχνει να βρει την ιστορία που κρύβεται πίσω από ένα ματωμένο νυφικό που βρίσκεται σε ένα παλαιοπωλείο της Σμύρνης».

Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
Ο Τάσος Νούσιας μας λέει: «Εγώ κάνω τον Δημήτρη, είναι αρχιτέκτονας αλλά και μανιακός συλλέκτης και με αφορμή μια έκθεση που ετοιμάζει για τις χαμένες πατρίδες και τη Σμύρνη ειδικότερα, πηγαίνει και ανακαλύπτει το κεντρικό του έκθεμα, που είναι ένα νυφικό με ένα γράμμα ραμμένο στη φόδρα του.
Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
Οι ιστορίες των ανθρώπων είναι οι "μικρές" ιστορίες, που αποτελούν κομμάτια –και μικρογραφία πολλές φορές– της μεγάλης ιστορίας του κόσμου.

 

 

H Ρόζα της Σμύρνης είναι παραγωγή του Πάνου Παπαχατζή σε συμπαραγωγή με την Τουρκική εταιρεία Sarmasik Sanatlar, τον OTE TV, την Feelgood Entertainment και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης οι Λήδα Πρωτοψάλτη, Γιλμάζ Γκρουντά, Γιούλικα Σκαφιδά, Πέτρος Λαγούτης και Τζεμ Ακσακάλ.

Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
Η βουτιά στο παρελθόν που κάνει η ταινία, αφορά όχι μόνο τους ήρωες της αλλά και της σχέσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας μέσα στον 20ο αιώνα.
Επίσκεψη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Ρόζα της Σμύρνης" Facebook Twitter
Η Ρόζα της Σμύρνης είναι συμπαραγωγή Ελλάδας και Τουρκίας με γυρίσματα και στις 2 χώρες, κάτι που δεν δείχνει να επηρεάζει αρνητικά το γύρισμα.

Αναμένεται να κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους τον Δεκέμβριο από την Feelgood.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ