Το new entry της εβδομάδας: Of Embla

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
0
Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
Η Maiken κατάγεται από την παγωμένη Νορβηγία.

«Το όνομα Of Embla προέρχεται από τον Ασκ και την Έμπλα της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που περπάτησαν στη γη. Μετά τη δημιουργία της γης από τον Όντιν και τα αδέλφια του, Βίλι και Βε, δημιούργησαν τον Ασκ και την Έμπλα από τα λείψανα του πατέρα τους. Το όνομα Ασκ προέρχεται από το όνομα ενός πολύ κοινού δένδρου και πιστεύεται πως το όνομα Έμπλα προέρχεται επίσης από το όνομα ενός άλλου δένδρου. Η πιο γνωστή ιστορία λέει ότι ο Όντιν, ο Βίλι και ο Βε δημιούργησαν τον Ασκ και την Έμπλα από δύο κομμάτια ξύλου. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα και ισότιμα. Τους δόθηκαν πολλές διαφορετικές ικανότητες από διαφορετικούς θεούς και προήλθαν από την ίδια τη γη. Το Of στο Of Embla, για μένα, σημαίνει ότι προέρχομαι ή κατάγομαι από την Έμπλα», γράφει η Maiken Sunby για το όνομα που διάλεξε για το συγκρότημα που έχει μαζί με τον Νίκο Αθανασούλα.

Η Maiken κατάγεται από την παγωμένη Νορβηγία. Όταν μιλάμε μέσω skype, μου λέει ότι «όπως στην χριστιανική θρησκεία έχετε τον Αδάμ και την Εύα, έτσι και εμείς στην μυθολογία μας έχουμε αυτούς τους θεούς. Στην χριστιανική θρησκεία όμως η Εύα είναι κατώτερη του Αδάμ επειδή δημιουργήθηκε από ένα κομμάτι του. Ήταν η αμαρτωλή που άκουσε το φίδι και ήταν εξαιτίας της που διώχθηκαν από τον Παράδεισο και βρέθηκαν στην Γη. Βρίσκω ότι η ιστορία δεν τους μεταχειρίζεται σαν ίσους ενώ ο Ασκ και η Έμπλα ήταν πάντοτε ίσοι. Γενικά πάντως πέρα από όλα αυτά πιστεύω ότι ανήκουμε πραγματικά στην φύση και γι’ αυτό πρέπει να την σεβόμαστε όπως πρέπει να σεβόμαστε επίσης ο ένας τον άλλον».

Το να δουλεύεις από απόσταση έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Είναι και το πώς ο κόσμος έχει εξελιχθεί. Δεν θα ήταν δυνατό να γίνει αν δεν είχαμε το skype ή το ίντερνετ και τόσες δυνατότητες να επικοινωνούμε αλλά αν είναι να κάνουμε συναυλία, είναι ένα θέμα. Ο τρόπος όμως που γράφουμε μουσική όμως είναι πολύ ενδιαφέρον.

Γνωρίστηκαν όταν ήταν και οι δύο φοιτητές στο Λονδίνο. Γράφουν μαζί την μουσική και ο Νίκος έχει αναλάβει και την παραγωγή. Ο ήχος τους είναι ατμοσφαιρικό,  μια μίξη τζαζ και trip hop.

«Ο καλύτερος μου φίλος ήταν ο συγκάτοικος της. Την άκουσα να τραγουδάει μια βραδιά στο σπίτι τους. Ήμουν μεθυσμένος και έπαιζα λίγο κιθάρα και άρχισε να λέει ένα τραγούδι. Έπαθα σοκ. Μετά από λίγους μήνες  ξανασυναντηθήκαμε σε ένα μπαρ και μου έδειξε την μουσική που έγραφε και αυτό ήταν», αναφέρει ο Νίκος που συμμετέχει στην κουβέντα.  

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
Τώρα υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι ξέρουν από μουσική και πάνε εκ του ασφαλούς. Ακούμε το ίδιο τραγούδι συνέχεια να ξαναγίνεται και να ξαναφτιάχνεται από την αρχή. Είναι κάπως λυπηρό.

«Σπούδαζε μουσική στο Westminster εκείνη την περίοδο αλλά μάθαινε πιάνο από 5 χρονών. Τώρα έχει επιστρέψει στην Αθήνα όπου γράφει μουσική για φιλμ και διαφημιστικά. Η Maiken έχει παρόμοιο background. Ξεκίνησε να τραγουδάει σε χορωδίες από όταν ήταν 6 χρονών ενώ παράλληλα έκανε πιάνο. Όταν ήταν 16 χρονών πήγε σε ένα μουσικό κολλέγιο όπου όμως έκανε θέατρο και μπαλέτο. Τα παράτησε όμως για να αφοσιωθεί στο τραγούδι. Η μπάντα στην ουσία δημιουργήθηκε πριν από 3 χρόνια. Μου έστειλε ένα ντέμο και συναντηθήκαμε 1-2 φορές και έτσι γεννήθηκε το κομμάτι ‘What it is’. Και έτσι έγινε. H Maiken άρχισε να παίζει τα κομμάτια που έγραφε ζωντανά και εγώ να κάνω την παραγωγή. Ηχογραφήσαμε ένα EP και τρία κομμάτια. Εξελισσόμαστε συνέχεια. Τώρα ολοκληρώνουμε τις ηχογραφήσεις για το πρώτο μας άλμπουμ. Η μουσική μας είναι μια μίξη trip hop με death folk», αστειεύεται.

«Το να δουλεύεις από απόσταση έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Είναι και το πώς ο κόσμος έχει εξελιχθεί. Δεν θα ήταν δυνατό να γίνει αν δεν είχαμε το skype ή το ίντερνετ και τόσες δυνατότητες να επικοινωνούμε αλλά αν είναι να κάνουμε συναυλία, είναι ένα θέμα. Ο τρόπος όμως που γράφουμε μουσική όμως είναι πολύ ενδιαφέρον. Σαν να δουλεύεις μαζί αλλά και χώρια. Μοιραζόμαστε ιδέες. Μου στέλνει κομμάτια ή τις στέλνω εγώ μουσική και προσθέτει στίχους. Και μια φορά στο τόσο συναντιόμαστε και ηχογραφούμε όλη μέρα όπως και τώρα που η Maiken είναι στην Ελλάδα. Βέβαια εγώ δεν έχω πάει ακόμη στην Νορβηγία.  Δεν θέλω να μείνω μόνιμα στην Αθήνα αλλά περνάω καλά εδώ. Ευτυχώς έχω δουλειά τώρα και αλλά μου αρέσει ο καιρός», λέει.  

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
Έχω έρθει στην Ελλάδα δυο φορές μέχρι τώρα και παρόλα τα αρνητικά που ακούω για την Αθήνα πιστεύω ότι είναι μια πολλή όμορφη πόλη και μου αρέσει. Δεν θα με πείραζε να έρθω και να μείνω.

Αντίθετα η Maiken δεν θέλει να αποχωρίζεται την χώρα της για πολύ «Πάντοτε θα θέλω να επιστρέφω πίσω στην Νορβηγία επειδή μου αρέσει το χιόνι αλλά μου αρέσει πάρα πολύ να ταξιδεύω και να μαθαίνω για διαφορετικές κουλτούρες. Έχω έρθει στην Ελλάδα δυο φορές μέχρι τώρα και παρόλα τα αρνητικά που ακούω για την Αθήνα πιστεύω ότι είναι μια πολλή όμορφη πόλη και μου αρέσει. Δεν θα με πείραζε να έρθω και να μείνω. Τώρα θα κάτσω για 3 βδομάδες αλλά θα μου άρεσε να μπορούσα να κάτσω π.χ. για 3 μήνες».

Τι προσδοκίες έχουν;  

«Θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε μουσική που αγαπάμε», λέει ο Νίκος, «Οι δισκογραφικές εταιρίες αυτή την εποχή δεν ενδιαφέρονται και πολύ για σένα. Προσφέρουν μόνο promotion αλλά όλα τα άλλα πρέπει να τα κάνεις μόνος σου. Ο 21ο αιώνας με το Facebook και τα social media μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου οπότε γιατί πρέπει να έχεις μια δισκογραφική εταιρεία που σου παίρνει τα μισά λεφτά χωρίς λόγο; Πολλές φορές θα ήθελα για την μπάντα να μπορούμε να έχουμε επιλογή για το που χρησιμοποιείται η μουσική μας και κυρίως να δημιουργούμε όπως θέλουμε. Κάνουμε κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Μας έχουν πλησιάσει εταιρείες αλλά τις απορρίπτουμε. Δεν μας προσφέρουν την δέσμευση που χρειαζόμαστε. Με το διαδίκτυο υπάρχει πολύ μουσική εκεί πέρα έξω αλλά οι εταιρίες προμοτάρουν μόνο βλακείες. Η μουσική βιομηχανία έχει αλλάξει με ένα κακό τρόπο. Δεν είναι όπως παλιά. Παλιά μπορεί να μην είχαν ιδέα τι μουσική κάνεις αλλά σου έδιναν ευκαιρία να ηχογραφήσεις και έβλεπαν πώς θα πάει. Δεν γνώριζαν πολλά από μουσική αλλά επέτρεπαν νέα είδη να δημιουργηθούν και νέες μπάντες να προτείνουν έναν νέο ήχο για τον κόσμο να ακούσει. Τώρα υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι ξέρουν από μουσική και πάνε εκ του ασφαλούς. Ακούμε το ίδιο τραγούδι συνέχεια να ξαναγίνεται και να ξαναφτιάχνεται από την αρχή. Είναι κάπως λυπηρό».

 

Και η Maiken προσθέτει: «Πιστεύω ότι απλά προωθούν απλά αυτό που θα τους βγάλει περισσότερα λεφτά. Τα χρήματα ελέγχουν τα πάντα. Πρέπει να έχεις ένα προϊόν που σου εγγυάται ότι θα πουλήσει. Πριν όλοι είχαν μια συγκεκριμένη δουλειά, ο τραγουδιστής ήτα τραγουδιστής, ο μάνατζερ, μάνατζερ, τώρα όλοι έχουν λόγο για τα πάντα. Κι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις μουσική με τον τρόπο σου. Είναι ενδιαφέρον να παρακολουθείς όσα γίνονται στην ανεξάρτητη σκηνή επειδή όλα γίνονται σε μικρότερα μεγέθη και με μια DIY αντιμετώπιση αντί για την mainstream μουσική που υπάρχει πάντοτε εκεί έτσι κι αλλιώς ενώ γίνονται τόσα πολλά».

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter

Info:

Οι ΟF Embla θα εμφανιστούν για πρώτη φορά στην σκηνή του Six Dogs (Αβραμιώτου 6-8) την Μεγάλη Τρίτη 26 Απριλίου για να παρουσιάσουν το πρώτο τους EP. Είσοδος: 5 ευρώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ