IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών.

IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
0

Το «In Athena» είναι ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ που επιμελείται ο Klaus Jürgen Schmidt, που εξετάζει εκ νέου την έννοια της θεάς Αθηνάς. Ο ίδιος το χαρακτηρίζει ένα αρχείο από τις προσωπικές προσεγγίσεις και αναθεωρήσεις 50 καλλιτεχνών πάνω στο πρόσωπο της θεάς. «Ξεκίνησε ως κάτι που δεν ήξερα τι κατάληξη θα είχε. Ήταν αυτή η ερώτηση που είχα στο μυαλό μου. Βρισκόμουν στο κλείσιμο της Kunsthalle πέρσι. Ήταν πανσέληνος και ήταν μια ονειρική, επική αθηναϊκή, βραδιά, αλλά πολύς κόσμος τριγύρω μου ήταν αναστατωμένος. Ένας φίλος φίλων είχε πεθάνει πρόσφατα και με πολύ τραγικό τρόπο και ήταν η πρώτη φορά που σκέφτηκα τη θεά Αθηνά ως ένα πράγμα που υπήρχε στο παρελθόν ως σύμβολο και τώρα αυτό το σύμβολο έχει εκλείψει πια. Εκείνη τη νύχτα πράγματα είχαν χαθεί. Η Kunsthalle έκλεινε κι αυτός ο συμβολισμός ότι κάτι έχει χαθεί μου έγινε ξεκάθαρος» λέει.


«Αυτό το σύμβολο της πόλης που υπήρχε πάνω στην Ακρόπολη έχει χαθεί, όπως και το όνομα και πολλά πράγματα από εκείνη την περίοδο. Αυτή η αίσθηση της απώλειας θα αύξανε με την πάροδο του χρόνου. Έτσι, ξεκίνησα να ρωτάω ανθρώπους που εμπιστεύομαι και με επηρέασαν από την εποχή που δούλευα στη μόδα και στην καλλιτεχνική διεύθυνση αν τους άρεσε το πρότζεκτ. Από τότε έχουν μαζευτεί 50 συμμετοχές με καλλιτέχνες και εικαστικούς από όλο τον κόσμο. Έχει γίνει αυτό το πλούσιο αρχείο που όχι μόνο έρχεται αντιμέτωπο με τη θεά αλλά μιλάει επίσης για την Αθήνα και για την Ελλάδα γενικότερα».

Με αυτό το πρότζεκτ θέλω να δώσω την ευκαιρία στον κόσμο να δει κάτι παλιό με έναν καινούργιο τρόπο. Κάτι που δεν έχει γίνει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.


Ο Klaus γεννήθηκε στο Cape Town της Νότιας Αφρικής αλλά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του ερωτεύτηκε την Αθήνα και αποφάσισε να μείνει εδώ. «Έμενα για 12 χρόνια στο Λονδίνο και τον τελευταίο χρόνο ήμουν μεταξύ Λονδίνου και Νάπολης. Ήρθα εδώ για μια σύντομη επίσκεψη τον περασμένο Μάιο και ύστερα από 3 μέρες αποφάσισα ότι ήθελα να μείνω εδώ. Ακούγομαι αρκετά ρομαντικός, σαν ένας τουρίστας που δεν θέλει να γυρίσει σπίτι μετά τις διακοπές του. Δεν ήθελα να γυρίσω πίσω κι έτσι έμεινα, χωρίς να γνωρίζω πώς ακριβώς θα αξιοποιούσα τον χρόνο μου εδώ ή πώς θα μπορούσα να υπάρξω εδώ. Φανταζόμουν, με έναν πολύ αφελή τρόπο, ότι θα μπορούσα να βρω δουλειά εδώ εύκολα – φυσικά, δεν βρήκα, επειδή κανείς πλέον δεν μπορεί να βρει. Ήξερα πάνω-κάτω τι συνέβαινε εδώ, αλλά μου πήρε λίγο χρόνο να συνειδητοποιήσω την πραγματικότητα. Όντας δεύτερη γενιά λευκός Νοτιοαφρικανός με γερμανικές ρίζες, είχα τεράστια περιέργεια να ζήσω στη δορυφορική απομόνωση που σου προξενεί μια νέα κουλτούρα, όταν έρχεσαι σε επαφή μαζί της. Επίσης, ανέπτυξα ένα είδος εμμονής, καθώς μεγάλωνα με τους παλιούς πολιτισμούς που επηρέασαν τη δυτική σκέψη, κυρίως με τον αιγυπτιακό. Μετά πήγα στη Νάπολη – σε καμία περίπτωση δεν πίστευα ότι θα μείνω για πάντα στο Λονδίνο. Υπάρχει κάτι στην Ελλάδα αυτήν τη στιγμή. Πιστεύω ότι είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδος. Και όσο περισσότερο μένω εδώ, βρίσκω ότι η συγκεκριμένη συγκυρία είναι πολύ κρίσιμη σε ένα ευρύτερο επίπεδο και όχι μόνο για την Ελλάδα. Θέλω να το παρατηρήσω και να συμμετέχω σε αυτό, όσο μπορώ. Πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι μια όμορφη χώρα και το ενδεχόμενο να χαθεί μέσα σε όλη αυτή την καταστροφή είναι κάτι πολύ επικίνδυνο για όλη την ανθρωπότητα. Δεν θα ήθελα να δω να συμβαίνει κάτι τέτοιο.

IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Πεθαίνω σαν χώρα. «Πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι μια όμορφη χώρα και το ενδεχόμενο να χαθεί μέσα σε όλη αυτή την καταστροφή είναι κάτι πολύ επικίνδυνο για την ανθρωπότητα». artwork:The Carnival is Over AMATEURBOYZ - AMATEURBOYZ


Με αυτό το πρότζεκτ θέλω να δώσω την ευκαιρία στον κόσμο να δει κάτι παλιό με έναν καινούργιο τρόπο. Κάτι που δεν έχει γίνει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα είναι σε μορφή προβολής. Ήθελα να το τυπώσω, αλλά η έκδοση θα έβγαινε πάρα πολύ ακριβή και ήθελα να είναι προσιτό σε όλους. Ήθελα να δουν όλοι την Αθήνα έτσι. Να είναι κάτι καθολικό και αποκλειστικό ταυτόχρονα.


Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα και προκλητική ματιά αυτού του πράγματος που πιάνει ακόμη και την ιδέα της τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται η Αθήνα. Η ανταπόκριση που έχω μέχρι στιγμής με έχει σοκάρει. Δεν περίμενα να έχω τόσο θετική και μεγάλη δυναμική. Τώρα υπάρχει πίεση, αλλά είναι ωραία που συμμετέχουν τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι».

IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Ο Klaus γεννήθηκε στο Cape Town της Νότιας Αφρικής αλλά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του ερωτεύτηκε την Αθήνα και αποφάσισε να μείνει εδώ...
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα και προκλητική ματιά αυτού του πράγματος που πιάνει ακόμη και την ιδέα της τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται η Αθήνα. Η ανταπόκριση που έχω μέχρι στιγμής με έχει σοκάρει. Δεν περίμενα να έχω τόσο θετική και μεγάλη δυναμική...
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From thanks. Michael Ikonomou
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From dysdaimoniac. Marilia Stagrouraki
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From 30 Greeks. Jonas Hegi
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Girl London. Emma Wyman
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
From apocalipse. Adriano Costa
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Untitled. Cassia Tabatini
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
They want the ass but not the blackness that comes with it
IN ATHENA: To makeover της θεάς Αθηνάς μέσα από τα έργα 50 καλλιτεχνών. Facebook Twitter
Nude. Touin

Info:
Η προβολή θα γίνει την Πέμπτη 5 Μαΐου στο Κτίριο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων. www.in-athena.com

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ