Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
1

Το Wet Sounds είναι μια υποβρύχια ηχητική εγκατάσταση αλλά και μια περφόμανς ταυτόχρονα. Μια βαθιά εμπειρία ακρόασης όπως το περιγράφουν στην επίσημη ιστοσελίδα του.  Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά πρότζεκτ που παρουσιάζονται φέτος στο Borderline Festival.

Είναι μια ιδέα του Joel Cahen. Ο Joel περιοδεύει σε πισίνες ανά τον κόσμο και παίζει μουσική σε ένα κοινό που κολυμπάει, βουτάει ή απλά επιπλέει στο νερό και ακούει ήχους. Όσοι λαμβάνουν μέρος περιτριγυρίζονται από ήχους και μέσα και έξω από το νερό. Πιο συγκεκριμένα  δημιουργεί τρία ξεχωριστά ηχητικά μέρη στο περιβάλλον μιας πισίνας: ένα μέσα στο νερό, ένα έξω από το νερό και ένα που ενώνει αυτά τα δύο όταν ο ακροατής επιπλέει στην επιφάνεια του. Το κοινό επομένως μπορεί να διαλέξει το σημείο που θέλει να βρίσκεται. Αυτά τα ηχητικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν παράλληλες μουσικές αφηγήσεις. Παράλληλα με το Wet Sounds, κρύβεται από πίσω και από  το Liquid Vibrations, μια αντίστοιχη δράση για παιδιά με ειδικές ανάγκες που έχει δημιουργήσει σε συνεργασία με την Adele Drake.

Την ιδέα για το Wet Sound την είχα όταν βουτούσα στα σιωπηλά νερά μιας πισίνας. Είναι τόσο ήσυχα πάντα που θέλησα να τους βάλω ήχο, να κατανοήσω πώς είναι να ακούς σε ένα υδάτινο περιβάλλον και τι κάνει αυτό ενδεχομένως στην ακοή σου.

Στην Αθήνα, θα χρησιμοποιήσει για το Wet Sounds την πισίνα καταδύσεων του OAKA. «Έχω ετοιμάσει μια σύνθεση για 6 κανάλια», μας εξηγεί «Δύο κανάλια μέσα από τέσσερα ηχεία γύρω από την πισίνα, δύο κανάλια στο επίπεδο του αυτιού για το κοινό στο νερό και δύο υποβρύχια κανάλια. Θα είναι ένα ήλεκτρο-ακουστικό, αφηρημένο ηλεκτρονικό έργο με ζωντανά στοιχεία. Το νερό θα είναι ζεστό και βαθύ. Το κοινό πρέπει να θυμηθεί να φέρει μαγιό ενώ θα πρότεινα να φέρουν και γυαλιά θαλάσσης».

Ο Joel ζει στο Λονδίνο και σπούδασε sound design και μουσική σύνθεση. Συνήθιζε να παίζει αυτοσχεδιαστική μουσική σε διάφορες περφόμανς και ταινίες. «Την ιδέα για το Wet Sound την είχα όταν βουτούσα στα σιωπηλά νερά μιας πισίνας.  Είναι τόσο ήσυχα πάντα που θέλησα να τους βάλω ήχο, να κατανοήσω πώς είναι να ακούς σε ένα υδάτινο περιβάλλον και τι κάνει αυτό ενδεχομένως στην ακοή σου.  Ήμουν τυχερός που είχα την υποστήριξη από το Συμβούλιο Τεχνών της Αγγλίας για να βάλω μπρος την πρώτη περιοδεία στην Βρετανία και να ξεκινήσει το ταξίδι (αφότου είχαν απορρίψει την  πρώτη μου αίτηση). Με τα χρόνια  έχω αλλάξει την μουσική που παίζω και την προσέγγιση μου. Συνήθως συνεργάζομαι με εικαστικούς και ξεκίνησα επίσης μια συνεργασία με τον Louis Clemente Da Costa που κάνει υποβρύχιες περφόμανς με καταδύσεις.  

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Είναι μια ιδέα του Joel Cahen. Ο Joel περιοδεύει σε πισίνες ανά τον κόσμο και παίζει μουσική σε ένα κοινό που κολυμπάει, βουτάει ή απλά επιπλέει στο νερό και ακούει ήχους...

Γενικά ακούω πολύ θετικά πράγματα για το πρότζεκτ. Υπάρχει πολύ ενδιαφέρον. Προσπαθώ να δημιουργώ συνθέσεις που είναι γεμάτες από καινοτόμα στοιχεία κατά την διάρκεια της υποβρύχιας ακρόασης έτσι ώστε ο κόσμος να επιστρέφει για να ξαναδεί στις περφόμανς. Αν και τα καινοτόμα στοιχεία βοηθούν να έρθει κοινό που είναι εκτός της καλλιτεχνικής και μουσικής σφαίρας. Χαίρομαι επειδή  έρχονται έτσι άτομα που δεν έχουν ακούσει ποτέ μουσική σαν και αυτή και με αυτό τον τρόπο αποκτούν μια πρόσβαση σε αυτή. Το αφήνω στην κρίση τους αν θέλουν να την ακούσουν υποβρύχια ή όχι. Είναι πιο εύκολο να την καταλάβεις έτσι επειδή είναι μέρος μιας εμπειρίας από το να παίζεις απλά μουσική για την μουσική. Ίσως ο κόσμος να μην ήταν τόσο ανοιχτός διαφορετικά».

— Είχες κάποια ιδιαίτερη σχέση με το νερό;

Εκτός από το να έχω στο μυαλό μου ότι συνθέτω για ένα υδάτινο περιβάλλον, δεν έχω ασχοληθεί τόσο όπως π.χ. άλλοι άνθρωποι. Όλοι ξεκινάμε την ζωή μας μέσα στο υγρό στοιχείο και ο ήχος είναι ίσως από τις πρώτες αντιλήψεις που αναπτύσσουμε στην μήτρα. Είμαστε φτιαγμένοι κυρίως από νερό, είναι μια βασική ουσία που μας κρατάει ζωντανούς οπότε όπως ο περισσότερος κόσμος τελικά έχω μια ιδιαίτερη σχέση μαζί του.

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Το κοινό επομένως μπορεί να διαλέξει το σημείο που θέλει να βρίσκεται. Αυτά τα ηχητικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν παράλληλες μουσικές αφηγήσεις...
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter

Info:

Κυριακή 10 Απριλίου | Δωρεάν
Joel Cahen: "Wet Sounds" 
11:00 | Κλειστό κολυμβητήριο ΟΑΚΑ | Δωρέαν είσοδος με δελτία εισόδου | Διάρκεια: 45'
Πατήστε εδώ για πληροφορίες σχετικά με την κράτησή σας και οδηγίες συμμετοχής.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ