Σπάνιος πάπυρος shunga με gay ερωτικές σκηνές βγαίνει σε δημοπρασία

Σπάνιος πάπυρος shunga με gay ερωτικές σκηνές βγαίνει σε δημοπρασία Facebook Twitter
Miyagawa Choshun, λεπτομέρεια από κύλινδρο shunga (αρχές του 18ου αιώνα).
0

 

Τα Shunga, ήταν ιαπωνικά ερωτικά έργα τέχνης που υπήρξαν ιδιαιτέρως δημοφιλή την περίοδο Edo παρά την κυβερνητική απαγόρευση τους το 1722. Απ' όσα έχουν σωθεί, υπάρχουν ελάχιστα δείγματα που απεικονίζουν ερωτικές ομοφυλοφιλικές συνευρέσεις. Πριν αρκετά χρόνια -συγκεκριμένα το 1970- ανακαλύφθηκε ένας σπάνιος και εξαιρετικά καλοδιατηρημένος κύλινδρος με σκηνές από gay shunga των αρχών του 18ου αιώνα, ζωγραφισμένες από τον Miyagawa Chosun. Σήμερα διατίθεται από μία ιδιωτική συλλογή στον οίκο Bonhams για να δημοπρατηθεί στο Fine Japanese Works of Art που θα γίνει στη Νέα Υόρκη στις 16 Μαρτίου.

Ο κύλινδρος αποκάλυψε 10 σκηνές απομονωμένες σε ένα ζεστό χρυσό φόντο χωρίς να υπάρχουν αναγνωρίσιμοι χώροι όπως συμβαίνει με τα περισσότερα shunga. Πρόκειται περισσότερο για συλλογή σκηνών με απουσία χρονολογικής αφήγησης και με μεγάλη γκάμα χαρακτήρων που βρίσκονται είτε κάτω από έντονα σχεδιασμένες κουβέρτες ή τρυφερά ο ένας πάνω στον άλλον. Τα έργα είναι τοποθετημένα πάνω σε μετάξι κάτι που δείχνει τον πλούτο του ιδιοκτήτη τους. O διευθυντής της Japanese Art, Jeff Olson θεωρεί ωστόσο πως οι σκηνές είναι τυπωμένα και όχι ζωγραφισμένα δείγματα.

Σπάνιος πάπυρος shunga με gay ερωτικές σκηνές βγαίνει σε δημοπρασία Facebook Twitter
Miyagawa Choshun, λεπτομέρεια από κύλινδρο shunga (αρχές του 18ου αιώνα).

Ενώ ο κύλινδρος προσφέρει σαφώς αφθονία NSFW δράσης, τα gay shunga είναι στη πραγματικότητα λιγότερο σεξουαλικά καθώς ο καλλιτέχνης περισσότερο ερεθίζει την προσοχή του θεατή με τις προσωπικές διαθέσεις και τα υπονοούμενα συναισθήματα των υποκειμένων παρά με την ίδια τη σεξουαλική πράξη.


Πιθανότατα ο κύλινδρος προοριζόταν για ιδιωτική προβολή αλλά είναι μάλλον απίθανο η γιαπωνέζικη κοινωνία να θεωρούσε σκανδαλώδες ένα τέτοιο θέμα, σίγουρα όχι περισσότερο από αυτά που απεικόνιζαν ετεροφυλοφιλικές συνευρέσεις. Σύμφωνα με τον καθηγητή Timon Screech την περίοδο Edo οι σεξουαλικές προτιμήσεις δεν καθόριζαν διακριτούς ανθρώπινους τύπους αλλά δραστηριότητες.

Ενώ ο κύλινδρος προσφέρει σαφώς αφθονία NSFW δράσης, τα gay shunga είναι στη πραγματικότητα λιγότερο σεξουαλικά καθώς  ο καλλιτέχνης περισσότερο ερεθίζει την προσοχή του θεατή με τις προσωπικές διαθέσεις και τα υπονοούμενα συναισθήματα των υποκειμένων παρά με την ίδια τη σεξουαλική πράξη. Στην πραγματικότητα είναι σχετικά λίγες οι πράξεις σεξ που απεικονίζονται ", δήλωσε ο Olson. " Περισσότερο, πρόκειται για ένα επαναλαμβανόμενο θέμα ρομαντικής αγάπης και τρυφερότητας".

 

Σπάνιος πάπυρος shunga με gay ερωτικές σκηνές βγαίνει σε δημοπρασία Facebook Twitter
Miyagawa Choshun, λεπτομέρεια από κύλινδρο shunga (αρχές του 18ου αιώνα).

 

Σπάνιος πάπυρος shunga με gay ερωτικές σκηνές βγαίνει σε δημοπρασία Facebook Twitter
Miyagawa Choshun, λεπτομέρεια από κύλινδρο shunga (αρχές του 18ου αιώνα).

 

Με στοιχεία από το Ηyperallergic. Για όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στη δημοπρασία: θα σας κοστίσει απο $35.000 και ίσως φτάσει μέχρι $45.0000 με τις σημερινές τιμές της αγοράς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Βυζάντιο στις Κυκλάδες: Μια άγνωστη ιστορία

Ιστορία μιας πόλης / Το Βυζάντιο στις Κυκλάδες: Μια άγνωστη ιστορία

Όταν σκεφτόμαστε τις Κυκλάδες, το μυαλό μας ταξιδεύει συνήθως χιλιάδες χρόνια πίσω, στον προϊστορικό κυκλαδικό πολιτισμό. Κι όμως, στα ίδια νησιά, αιώνες αργότερα, έζησαν άνθρωποι της βυζαντινής εποχής που άφησαν το αποτύπωμά τους χαραγμένο στην πέτρα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τα Χριστούγεννα αλλιώς: Γιατί κάποτε στολίζαμε καραβάκια

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί στολίζουμε καράβια τα Χριστούγεννα;

Ποια είναι η ιστορία του πρώτου χριστουγεννιάτικου δέντρου στην Ελλάδα και τι διαφορετικό έχει από το σημερινό στολισμένο έλατο; Τι ιστορίες έχουν να αφηγηθούν τα καραβάκια και οι ξύλινες εκκλησίες που στόλιζαν σε άλλα μέρη της χώρας; Η Μαίρη Βέργου, επιμελήτρια του Μουσείου Παιχνιδιών του Μουσείου Μπενάκη, απαντά.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Απιστεύτου θρασύτητος πράξις»: 8 κομμουνιστές αποδρούν από τις φυλακές Συγγρού το 1931

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Απιστεύτου θρασύτητος πράξις»: 8 κομμουνιστές αποδρούν από τις φυλακές Συγγρού το 1931

Η πρώτη μαζική απόδραση από ελληνικές φυλακές, με βάση τα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ακρόπολις», πήρε διαστάσεις πολιτικού και κατασκοπευτικού θρίλερ.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών: Ο νέος τόμος του «Κύκλου των Μουσείων»

Αρχαιολογία & Ιστορία / Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών: Ο νέος τόμος του «Κύκλου των Μουσείων»

Ένας τόμος που καταγράφει τη μακρά πορεία της Πάτρας από την προϊστορική εποχή έως τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, όπως εκτίθεται και στο αρχαιολογικό της μουσείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κηφισός: Ο αθέατος άξονας της πόλης

Ιστορία μιας πόλης / Κηφισός: Ο αθέατος άξονας της πόλης

Όλοι μιλάμε για «το μποτιλιάρισμα στο ποτάμι», αλλά ελάχιστοι γνωρίζουμε τον πραγματικό ποταμό πίσω από τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Ο Κηφισός υπήρξε κάποτε ιερός, ζωτικής σημασίας για την αγροτική παραγωγή και τον σχηματισμό των πρώτων οικισμών της Αττικής. Σήμερα ρέει σχεδόν αόρατος, εγκιβωτισμένος και καλυμμένος, μα συνεχίζει να καθορίζει την πόλη - από το περιβάλλον μέχρι την καθημερινότητά μας.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εργοστάσιο ναρκωτικών ανακαλύφθηκε στη (μεσοπολεμική) Θεσσαλονίκη

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Πράκτορες, ονόματα κυριών, ποσότητες κοκαΐνης»: Λαθρεμπόριο ναρκωτικών στον Μεσοπόλεμο

Ρεπορτάζ της «Ακροπόλεως» το καλοκαίρι του 1933 αποκαλύπτει πώς διακινούνταν τα ναρκωτικά στη Μακεδονία και πώς τα κυνηγούσε η Υπηρεσία Δίωξης.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Σέμνη Καρούζου: «Πιστεύω στον ευγενισμό των αρχαίων»

Αρχαιολογία & Ιστορία / Η Σέμνη Καρούζου, κορυφαία Ελληνίδα αρχαιολόγος, μιλά στον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο

Σαν σήμερα πέθανε η σπουδαία αρχαιολόγος, σύζυγος του Χρήστου Καρούζου. Μαζί θεμελίωσαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Η συνέντευξη, που δόθηκε στο σπίτι της στην οδό Δεινοκράτους στις 4 Ιανουαρίου 1987, ψηφιοποιείται για πρώτη φορά.
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
Επίσκεψη στη Μπάρα, την αμαρτωλή γειτονιά της Θεσσαλονίκης

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Με τη σειρά, βρε παιδιά... κάντε υπομονή»: Στο Βαρδάρι του 1930

Τη δεκαετία του 1930 ο καλλιτέχνης και δημοσιογράφος Κωστής Μπέζος και ο ρεπόρτερ Αριστείδης Αγγελόπουλος επισκέφθηκαν τον Βαρδάρη στη συμπρωτεύουσα με διαφορά τριών χρόνων και κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους. Στην περιοχή όπου «βρισκόταν κάθε καρυδιάς καρύδι».
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Οι Αθηναίοι και η εμμονή με το πώς θα τους θυμούνται

Ιστορία μιας πόλης / «Έτσι θέλω να σε θυμάμαι»: Η ταφική τέχνη στην αρχαία Αθήνα

Η αρχαιολόγος Κάτια Μαργαρίτη εξηγεί πώς δηλώνεται η θλίψη και το πένθος στα επιτύμβια ανάγλυφα και τι είδους αγάλματα χρησιμοποιούσαν οι Αθηναίοι για τη σήμανση των τάφων.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια επίσκεψη στο Άσυλο Ανιάτων το 1932

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Άνθρωπος ή τέρας; Άγνωστον»: Επίσκεψη στο Άσυλο Ανιάτων το 1932

Ο ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις», κατόπιν έκκλησης των υπευθύνων του ασύλου, επισκέπτεται τα διαμερίσματα της «στεγασμένης αυτής αθηναϊκής κολάσεως» στην Κυψέλη και περιγράφει όσα είδε με λέξεις που σήμερα ξενίζουν. 
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Κάτια Σπορν: Η αρχαιολόγος που διευθύνει το Γερμανικό Ινστιτούτο της Αθήνας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Κάτια Σπορν: Η αρχαιολόγος που διευθύνει το Γερμανικό Ινστιτούτο της Αθήνας

Η πρώτη γυναίκα αρχαιολόγος που διευθύνει το Γερμανικό Ινστιτούτο της Αθήνας μιλάει στη LiFO για τη δραστηριότητα του ινστιτούτου και τη σύνδεσή της με την Ελλάδα. Πάντα ως φιλέλληνας και «ορκισμένη» Αθηναία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηριδανός: Ο αόρατος ποταμός της Αθήνας

Ιστορία μιας πόλης / Ηριδανός: Ο αόρατος ποταμός της Αθήνας

Ένα ποτάμι που άλλοτε διέσχιζε την καρδιά της αρχαίας πόλης, σήμερα όμως περνάμε από πάνω του, αγνοώντας οι περισσότεροι την ύπαρξή του. Ο Ηριδανός, ένα από τα πιο αινιγματικά κομμάτια του φυσικού τοπίου της Αθήνας, αποκαλύπτει την ιστορία του μέσα από αρχαιολογικά ευρήματα, μύθους και τις υπόγειες διαδρομές του.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Χαλκίδα. Ένα μικρό κέντρο του κόσμου την Εποχή του Σιδήρου

Ιστορία μιας πόλης / Χαλκίδα. Ένα μικρό κέντρο του κόσμου την Εποχή του Σιδήρου

Στην Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου, η Χαλκίδα και τα γειτονικά της κέντρα –το Λευκαντί, η Ερέτρια, η Αμάρυνθος– σχημάτισαν ένα ζωντανό δίκτυο ανταλλαγών γύρω από τον Ευβοϊκό Κόλπο. Ο στενός Εύριπος δεν χώριζε αλλά ένωνε κοινότητες που μοιράζονταν τεχνογνωσία, εμπορική δραστηριότητα και κοινωνικές δομές που θα καθόριζαν τον ελληνικό κόσμο των αρχών της πρώιμης αρχαιότητας.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δαφνί: «To βασίλειο της αναποδογυρισμένης λογικής»

Αρχαιολογία & Ιστορία / Δαφνί: «To βασίλειο της αναποδογυρισμένης λογικής»

«Ένα φρενοκομείον είναι σαν την άλλη κοινωνία. Με τη διαφορά ότι είναι από την ανάποδη!» Ένα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πατρίς» αποκαλύπτει τις εφιαλτικές συνθήκες που επικρατούσαν στο Δημόσιο Ψυχιατρείο τη δεκαετία του 1920.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Ασκληπιείο της Κω: Πώς ανακαλύφθηκε ένα από τα σπουδαιότερα ιερά του ελληνιστικού κόσμου

Ιστορία μιας πόλης / Ασκληπιείο της Κω: Πώς ανακαλύφθηκε το σπουδαίο ιερό του ελληνιστικού κόσμου

Ανάμεσα στα μεγάλα ιερά της δωρικής εξάπολης, το Ασκληπιείο της Κω ξεχωρίζει όχι μόνο για τη λαμπρότητά του αλλά και για την περιπετειώδη ιστορία της ανακάλυψής του.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ