ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Εντυπώσεις από την πρεμιέρα του In Edit Festival: Το ντοκιμαντέρ «Unchained» για τους Daft Punk

Εντυπώσεις από την πρεμιέρα του In Edit Festival: Το ντοκιμαντέρ «Unchained» για τους Daft Punk Facebook Twitter
0

 

Εντυπώσεις από την πρεμιέρα του In Edit Festival: Το ντοκιμαντέρ «Unchained» για τους Daft Punk Facebook Twitter
Οι Daft Punk με την Karlie Kloss στη φωτογράφισή τους για τη Vogue. Φωτογραφία: CRAIG MCDEAN

Μάρτιος 2005. Οι Daft Punk κυκλοφορούν το τρίτο και «δύσκολο» άλμπουμ. Έχουν προηγηθεί οι πωλήσεις εκατομμυρίων του ντεμπούτου "Homework" και το "Discovery"του 2001. Όλοι περιμένουν τα singles και εκείνοι δημιουργούν ένα αντιεμπορικό άλμπουμ.

Ένα πρώην στέλεχος της Virgin θυμάται στην κάμερα του Unchained  τον πανικό που προκάλεσαν στην εταιρεία επειδή δεν μπορούσε να το προωθήσει, το μούδιασμα του κοινού μπροστά στο νέο θόρυβο, τις χλιαρές κριτικές αλλά και την επιρροή που θα ασκούσε το «Human after all»  τα επόμενα χρόνια. Το άλμπουμ θα επανεκτιμηθεί , οι κριτικές θα αλλάξουν και  θα  αποτελέσει την μήτρα μέσα από την οποία θα ξεπηδήσει μια ολόκληρη γενιά νέων Γάλλων μουσικών της ηλεκτρονικής σκηνής με συγκροτήματα όπως οι JusticeΤο καλλιτεχνικό όραμα του γαλλικού ντουέτου των Thomas Bangalter και  Guy-Manuel de Homem-Christo συμπυκνώνεται στην ανακοίνωση τους για το τρίτο τους άλμπουμ: «To Human after all μιλάει από μόνο του».

Οι Daft Punk έγιναν άβαταρ πολύ πριν η λέξη μπει στο καθημερινό λεξιλόγιο της ψηφιακής εποχής. Κάτω από τα κράνη παρέμειναν ανώνυμοι μέσα στο χρόνο. Άνθρωποι που έκαναν οικογένειες, που κανένας παπαράτσι δεν θα τους ενοχλήσει στην παραλία. Δυο ρομπότ που στην τελευταία τους φωτογράφηση μόδας για την Vogue αρνήθηκαν να αποκαλύψουν την ανθρώπινη τους υπόσταση ακόμα και όταν το συνεργείο έκανε διάλλειμα.

Στο «Unchained» αυτοί που έζησαν από κοντά το φαινόμενο Daft Punk αφήνουν  τα συναισθήματα τους να ξεχειλίσουν. Τα μάτια που λάμπουν όταν θυμούνται τις ωραίες μέρες, η ανατριχίλα που επανέρχεται σαν ηλεκτρικό ρεύμα στο κορμί όταν το μυαλό-τζουκ μποξ παίζει δίσκους από τα παλιά, ένα φαινομενικά αστείο περιστατικό της εποχής(«Αρνήθηκαν να μπουν στην λιμουζίνα με τους ανθρώπους της Virgin και με άφησαν μόνο μαζί τους.  Έφυγαν τρέχοντας και ήρθαν στο ραντεβού με το μετρό») που σήμερα έχει διαφορετική βαρύτητα  είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να ικανοποιούν τους θαυμαστές του γαλλικού ντουέτου.

Όμως το «Unchained» δεν είναι μόνο μια ταινία για θαυμαστές. Το ντοκιμαντέρ επικεντρώνεται στο καλλιτεχνικό όραμα και στους νέους κανόνες που έθεσαν δυο ταλαντούχοι άνθρωποι μέσα στο παιχνίδι της  διασημότητας.  Η συμβολή τους στην ποπ κουλτούρα δεν έχει να κάνει μόνο με την δημιουργία μουσικής. Οι δυο Παριζιάνοι επαναπροσδιόρισαν με την στάση που έχουν κρατήσει όλα αυτά τα χρόνια το τι σημαίνει να είναι κάποιος σταρ και επιτυχημένος  μουσικός, ενώ ταυτόχρονα να ζει μια «κανονική» ζωή.

Μεγάλο μέρος του ντοκιμαντέρ αφιερώνεται στην απόφαση που πήραν στα είκοσι τους χρόνια να εμφανίζονται με κράνη. Μια απόφαση που τότε φάνηκε εξωφρενική στους ανθρώπους που ήταν δίπλα τους, ένα είδος καπρίτσιου που γρήγορα θα ξεπερνούσαν. Όμως οι Daft Punk ποτέ δεν λειτούργησαν παρορμητικά αλλά βάση ενός καλά οργανωμένου σχεδίου. Έγιναν άβαταρ πολύ πριν η λέξη μπει στο καθημερινό λεξιλόγιο της ψηφιακής εποχής. Κάτω από τα κράνη παρέμειναν ανώνυμοι μέσα στο χρόνο. Άνθρωποι που έκαναν οικογένειες, που κανένας παπαράτσι δεν θα τους ενοχλήσει στην παραλία. Δυο ρομπότ που στην τελευταία τους  φωτογράφηση μόδας για την Vogue αρνήθηκαν να αποκαλύψουν την ανθρώπινη τους υπόσταση ακόμα και όταν το συνεργείο έκανε διάλλειμα.

Και εδώ γεννιέται το ερώτημα: Εάν δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο άβαταρ έχεις εξασφαλισμένη την επιτυχία;

Η απάντηση φυσικά είναι όχι. Χωρίς σχέδιο, ταλέντο και σκληρή δουλειά καμία περσόνα όσο επιτυχημένη και αν είναι δεν μπορεί να σε διατηρήσει στον χρόνο. Το ηλεκτρονικό ντουέτο κρύφτηκε όχι για να προκαλέσει αλλά για να παραμείνει ελεύθερο. Τόσο καλλιτεχνικά μα περισσότερο στην καθημερινή του ζωή.

Μια από τις ωραιότερες σκηνές του φιλμ είναι η πρώτη τους εμφάνιση στο Coachella festival που «δόθηκε η απάντηση σε όλους όσους ακούγανε ροκ και αναρωτιόντουσαν τι μπορεί να πει κάποιος χωρίς κιθάρες». Οι Daft Punk εμφανίζονται σαν μύστες  μπροστά από μια τεράστια πυραμίδα με φώτα LED έτοιμοι να υπνωτίσουν τους οπαδούς τους. Η Αμερική πέφτει   στα πόδια τους. Το youtube παίρνει φωτιά από τα βίντεο που ανεβαίνουν ακαριαία. Τα ρομπότ έχουν κατακτήσει την γη. Είμαστε στο έλεος τους. Ευτυχώς.

0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ