Εντυπώσεις από την πρεμιέρα του In Edit Festival: Το ντοκιμαντέρ «Unchained» για τους Daft Punk

Εντυπώσεις από την πρεμιέρα του In Edit Festival: Το ντοκιμαντέρ «Unchained» για τους Daft Punk Facebook Twitter
0

 

Εντυπώσεις από την πρεμιέρα του In Edit Festival: Το ντοκιμαντέρ «Unchained» για τους Daft Punk Facebook Twitter
Οι Daft Punk με την Karlie Kloss στη φωτογράφισή τους για τη Vogue. Φωτογραφία: CRAIG MCDEAN

Μάρτιος 2005. Οι Daft Punk κυκλοφορούν το τρίτο και «δύσκολο» άλμπουμ. Έχουν προηγηθεί οι πωλήσεις εκατομμυρίων του ντεμπούτου "Homework" και το "Discovery"του 2001. Όλοι περιμένουν τα singles και εκείνοι δημιουργούν ένα αντιεμπορικό άλμπουμ.

Ένα πρώην στέλεχος της Virgin θυμάται στην κάμερα του Unchained  τον πανικό που προκάλεσαν στην εταιρεία επειδή δεν μπορούσε να το προωθήσει, το μούδιασμα του κοινού μπροστά στο νέο θόρυβο, τις χλιαρές κριτικές αλλά και την επιρροή που θα ασκούσε το «Human after all»  τα επόμενα χρόνια. Το άλμπουμ θα επανεκτιμηθεί , οι κριτικές θα αλλάξουν και  θα  αποτελέσει την μήτρα μέσα από την οποία θα ξεπηδήσει μια ολόκληρη γενιά νέων Γάλλων μουσικών της ηλεκτρονικής σκηνής με συγκροτήματα όπως οι JusticeΤο καλλιτεχνικό όραμα του γαλλικού ντουέτου των Thomas Bangalter και  Guy-Manuel de Homem-Christo συμπυκνώνεται στην ανακοίνωση τους για το τρίτο τους άλμπουμ: «To Human after all μιλάει από μόνο του».

Οι Daft Punk έγιναν άβαταρ πολύ πριν η λέξη μπει στο καθημερινό λεξιλόγιο της ψηφιακής εποχής. Κάτω από τα κράνη παρέμειναν ανώνυμοι μέσα στο χρόνο. Άνθρωποι που έκαναν οικογένειες, που κανένας παπαράτσι δεν θα τους ενοχλήσει στην παραλία. Δυο ρομπότ που στην τελευταία τους φωτογράφηση μόδας για την Vogue αρνήθηκαν να αποκαλύψουν την ανθρώπινη τους υπόσταση ακόμα και όταν το συνεργείο έκανε διάλλειμα.

Στο «Unchained» αυτοί που έζησαν από κοντά το φαινόμενο Daft Punk αφήνουν  τα συναισθήματα τους να ξεχειλίσουν. Τα μάτια που λάμπουν όταν θυμούνται τις ωραίες μέρες, η ανατριχίλα που επανέρχεται σαν ηλεκτρικό ρεύμα στο κορμί όταν το μυαλό-τζουκ μποξ παίζει δίσκους από τα παλιά, ένα φαινομενικά αστείο περιστατικό της εποχής(«Αρνήθηκαν να μπουν στην λιμουζίνα με τους ανθρώπους της Virgin και με άφησαν μόνο μαζί τους.  Έφυγαν τρέχοντας και ήρθαν στο ραντεβού με το μετρό») που σήμερα έχει διαφορετική βαρύτητα  είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να ικανοποιούν τους θαυμαστές του γαλλικού ντουέτου.

Όμως το «Unchained» δεν είναι μόνο μια ταινία για θαυμαστές. Το ντοκιμαντέρ επικεντρώνεται στο καλλιτεχνικό όραμα και στους νέους κανόνες που έθεσαν δυο ταλαντούχοι άνθρωποι μέσα στο παιχνίδι της  διασημότητας.  Η συμβολή τους στην ποπ κουλτούρα δεν έχει να κάνει μόνο με την δημιουργία μουσικής. Οι δυο Παριζιάνοι επαναπροσδιόρισαν με την στάση που έχουν κρατήσει όλα αυτά τα χρόνια το τι σημαίνει να είναι κάποιος σταρ και επιτυχημένος  μουσικός, ενώ ταυτόχρονα να ζει μια «κανονική» ζωή.

Μεγάλο μέρος του ντοκιμαντέρ αφιερώνεται στην απόφαση που πήραν στα είκοσι τους χρόνια να εμφανίζονται με κράνη. Μια απόφαση που τότε φάνηκε εξωφρενική στους ανθρώπους που ήταν δίπλα τους, ένα είδος καπρίτσιου που γρήγορα θα ξεπερνούσαν. Όμως οι Daft Punk ποτέ δεν λειτούργησαν παρορμητικά αλλά βάση ενός καλά οργανωμένου σχεδίου. Έγιναν άβαταρ πολύ πριν η λέξη μπει στο καθημερινό λεξιλόγιο της ψηφιακής εποχής. Κάτω από τα κράνη παρέμειναν ανώνυμοι μέσα στο χρόνο. Άνθρωποι που έκαναν οικογένειες, που κανένας παπαράτσι δεν θα τους ενοχλήσει στην παραλία. Δυο ρομπότ που στην τελευταία τους  φωτογράφηση μόδας για την Vogue αρνήθηκαν να αποκαλύψουν την ανθρώπινη τους υπόσταση ακόμα και όταν το συνεργείο έκανε διάλλειμα.

Και εδώ γεννιέται το ερώτημα: Εάν δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο άβαταρ έχεις εξασφαλισμένη την επιτυχία;

Η απάντηση φυσικά είναι όχι. Χωρίς σχέδιο, ταλέντο και σκληρή δουλειά καμία περσόνα όσο επιτυχημένη και αν είναι δεν μπορεί να σε διατηρήσει στον χρόνο. Το ηλεκτρονικό ντουέτο κρύφτηκε όχι για να προκαλέσει αλλά για να παραμείνει ελεύθερο. Τόσο καλλιτεχνικά μα περισσότερο στην καθημερινή του ζωή.

Μια από τις ωραιότερες σκηνές του φιλμ είναι η πρώτη τους εμφάνιση στο Coachella festival που «δόθηκε η απάντηση σε όλους όσους ακούγανε ροκ και αναρωτιόντουσαν τι μπορεί να πει κάποιος χωρίς κιθάρες». Οι Daft Punk εμφανίζονται σαν μύστες  μπροστά από μια τεράστια πυραμίδα με φώτα LED έτοιμοι να υπνωτίσουν τους οπαδούς τους. Η Αμερική πέφτει   στα πόδια τους. Το youtube παίρνει φωτιά από τα βίντεο που ανεβαίνουν ακαριαία. Τα ρομπότ έχουν κατακτήσει την γη. Είμαστε στο έλεος τους. Ευτυχώς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ