Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης.

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.
0

Η αμερικανίδα σκηνοθέτης κινηματογράφου Σοφία Κόππολα πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στην όπερα με μια παραγωγή της Λα Τραβιάτα στην Όπερα της Ρώμης. Πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού με μια πλειάδα αστέρων από την πολύπαθη λυρική σκηνή που επί μακρόν επισκιάζεται από την Λα Σκάλα του Μιλάνο. 

Η Κόππολα, σκηνοθέτης των ταινιών Χαμένοι στην Μετάφραση και Οι Αυτόχειρες Παρθένοι, θα συνεργαστεί με τον σχεδιαστη μόδας Βαλεντίνο στην παραγωγή του αριστουργήματος του Βέρντι. Μάλιστα εκείνος της ζήτησε να συμμετάσχει αφού είδε την ταινία της Μαρία Αντουαννέτα. 

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.

Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.  

Τον σχεδιασμό της παραγωγής έχει αναλάβει ο Νέϊθαν Κρόουλι, ο οποίος έχει επαινεθεί για το έργο του στις ταινίες Batman Begins και Ο Σκοτεινός Ιππότης, ενώ τα σκηνικά κοστούμια για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα σχεδιάσει ο Βαλεντίνο και η ομάδα του. 

 

"Η νέα Τραβιάτα είναι μια μνημειώδης παραγωγή, καθώς και ένα από τα έργα που χαίρουν της στήριξης του Ιδρύματος Βαλεντίνο Γκαραβάνι και του (προέδρου του οίκου Βαλεντίνο) Τζιανκάρλο Τζαμμέττι." δήλωσε ο Φουόρτες. Η πρεμιέρα έχει προγραμματισθεί για τις 24 Μαΐου.

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.  

 

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας.

 

Ακόμα κι ο Υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, ο Ντάριο Φραντσεσκίνι, είχε τότε αναγνωρίσει ότι κατανοούσε τα αίτια της απόφασης του Μούτι, κι είχε παραπονεθεί πως οι αναγκαίες αλλαγές στην κουλτούρα των λυρικών σκηνών της Ιταλίας "παρακωλύονται". 

Η Όπερα της Ρώμης όμως φαίνεται πως ανέκαμψε, έπειτα από την εισροή 15 εκ. ευρώ στα ταμεία της τον Ιανουάριο, θέτοντας τέλος τουλάχιστον προς το παρόν σε μια σειρά ζημιογόνων χρήσεων και διαμαχών με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων της.  Σε μία συνέντευξη τύπου μάλιστα πέρυσι ο Φουόρτες είχε αναφέρει ρητά πως η σκηνή αυτή είχε γίνει έμβλημα, "η αλληγορία μιας Ιταλίας που δεν λειτουργεί, κι είναι καθηλωμένη από τα προβλήματα της."

  

Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας. Ο κοσμηματοπώλης Bulgari, που επίσης έχει έδρα της Ρώμη, προσέφερε 1,5 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση των Ισπανικών Σκαλοπατιών, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείας υπόδησης Tod's ξόδεψε 25 εκ. ευρώ για το Κολοσσαίο. Ο οίκος Fendi προσέφερε 2,18 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση της Φοντάνα ντι Τρέβι. 

 

Την μουσική στην ανοιξιάτικη ρωμάνικη Τραβιάτα θα διευθύνει ο μαέστρος Γιάντερ Μπινιάμινι, αναπληρωτής διευθυντής της Ορχήστρας Βέρντι του Μιλάνο, και στην διανομή θα εναλλάσσονται οι Φραντσέσκα Ντόττο και Μαρία Γκράτσια Σκιάβο για τον ρόλο της Βιολέτας, και οι Αντόνιο Πόλι και Αρτούρο Τσακόν-Κρουθ στον ρόλο του Αλφρέντο.  

Συνολικά η Όπερα της Ρώμης έχει προγραμματίσει 15 παραστάσεις από τις 24 Μαΐου εώς τις 30 Ιουνίου 2016. 

Πηγή: The Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ