Στις ειδήσεις οι γυναίκες "φαίνονται" ενώ οι άνδρες "ακούγονται"

Στις ειδήσεις οι γυναίκες "φαίνονται" ενώ οι άνδρες "ακούγονται" Facebook Twitter
0

Εδώ και χρόνια έχει υποστηριχθεί ότι οι γυναίκες εμφανίζονται λιγότερο στις ειδήσεις και υποεκπροσωπούνται σε σχέση με τους άνδρες στην παγκόσμια ειδησεογραφία. Μία νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, που έκανε χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση «μεγάλων δεδομένων» και είναι η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα, επιβεβαίωσε ότι οι απόψεις και οι φωνές των ανδρών εμφανίζονται αναλογικά περισσότερο από ό,τι των γυναικών στις online ειδήσεις.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον ιταλικής καταγωγής καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Νέλο Κριστιανίνι, και της Σχολής Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ με επικεφαλής την κοινωνική επιστήμονα δρα Σίνθια Κάρτερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", ανέλυσαν το περιεχόμενο άνω των δύο εκατομμυρίων άρθρων, εστιάζοντας σε ποιό βαθμό συμμετέχει κάθε φύλο στη διαμόρφωση της ειδησεογραφίας.

Μεταξύ άλλων, διαπιστώθηκε ότι, αν και γενικά υποεκπροσωπούνται, οι γυναίκες εμφανίζονται δυσανάλογα συχνότερα σε δημοσιευμένες φωτογραφίες στον Τύπο από ό,τι οι άνδρες. Αντίθετα, οι τελευταίοι εμφανίζονται σαφώς συχνότερα από ό,τι οι γυναίκες στα κείμενα των άρθρων. Οι γυναίκες κυριαρχούν σε άρθρα σχετικά με την μόδα, την ψυχαγωγία και την τέχνη, ενώ οι τομείς όπου εμφανίζονται λιγότερο είναι τα σπορ και η πολιτική.

Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει την αυτόματη και ταχύτατη διάκριση των δύο φύλων τόσο στα κείμενα όσο και στις φωτογραφίες. Η ανάλυση βασίσθηκε σε 2,35 εκατομμύρια online αγγλόφωνα άρθρα (και 1,37 εκατ. εικόνες) από 950 διαφορετικά μέσα ενημέρωσης για μια περίοδο έξι μηνών.

Η συχνότητα εμφάνισης των γυναικών είναι συστηματικά μεγαλύτερη στις φωτογραφίες από ό,τι στα κείμενα, σε όλα σχεδόν τα θέματα και σε όλα σχεδόν τα μέσα ενημέρωσης. Είναι συνεπώς πιθανότερο να εμφανίζεται η εικόνα μιας γυναίκας σε ένα άρθρο, παρά να αναφέρεται η άποψή της ή να αποτελεί την πηγή του άρθρου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

TV & Media / Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

Η ανακοίνωση για την εξόδιο ακολουθία του Γεράσιμου Μιχελή που πέθανε σε ηλικία 60 ετών - Όσα είχε μοιραστεί στα social media ο αγαπημένος «κακός» της ελληνικής τηλεόρασης
LIFO NEWSROOM
YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM