Φαντάσματα της Νέας Υόρκης

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
0

Η φωτογραφία του Peter Hujar West Side High Rise (1976), απεικονίζει ένα έντονα φωτισμένο πύργο διαμερισμάτων με θαμπή άλω που διαρρέει από το πλέγμα των παραθύρων και είναι ένα ειλικρινές πορτραίτο της αστικής ζωής που βρίσκεται μετέωρη ανάμεσα στην απόλυτη απομόνωση και την αδυσώπητη άνεση. Σε ότι αφορά τα κινητικά γυμνά του η Nan Goldin έχει πει ότι είναι "ότι πιο κοντινό έχω νιώσει ποτέ σχετικά με το πως θα ήταν να μπεις στο πετσί ενός άνδρα". Τα πορτραίτα του απαθανατίζουν φίλους, εραστές, drag queens, συγγραφείς και καλλιτέχνες που ανήκαν στο ετερόκλητο μείγμα του μικρόκοσμου του κέντρου της Νέας Υόρκης στις δεκαετίες του 1970 και 1980, πολλοί μάλιστα ήταν από τα πρώτα θύματα του AIDS. Πρόκειται για συναισθηματικές σπουδές των διαφορετικών ειδών πορτραίτων και ταυτόχρονα βαθιές απεικονίσεις της ίδιας της ύπαρξης των μοντέλων.

 

 Οι κατάμαυρες νυχτερινές εικόνες του εγκαταλελειμμένων βενζινάδικων, χωματερών ή των αποβάθρων στην Christopher Street, ένα διαβόητο σημείο για ψωνιστήρι, αποτελούν αλλόκοσμα όμορφα ταμπλώ μιας πόλης σε αποσύνθεση μεν, μαρτυρώντας την πραγματικότητα μιας για πάντα εξαφανισμένης Νέας Υόρκης, η οποία συνεθλίβη από την ίδια την φύση της: την αλλαγή.  

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Peter Hujar, West Side High Rise, 1976.

 

Η γκαλερί Paul Kasmin οργανώνει, σε συνεργασία με την Pace/MacGill, την έκθεση "Lost Downtown," μια παρουσίαση πάνω από 20 πορτραίτων προσωπικοτήτων και φίλων που αποτελούσαν τον κύκλο του Lower East Side, φωτογραφίες που τράβηξε ο Hujar πριν τον θάνατο του από AIDS το 1987. Οι Candy Darling, Fran Lebowitz, Paul Thek, Susan Sontag, και ο εραστής και μαθητής του David Wojnarowicz ανήκουν στους γίγαντες που φωτογράφισε ο Hujar σε ασπρόμαυρο φιλμ με την μεσαίου φορμάτ κάμερα του.  "Υπάρχει μια κάποια νοσταλγία που εκδηλώνεται την περίοδο αυτή μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα ανάπλασης που βιώνουμε όλοι στην πόλη αυτή." παρατηρεί η Mariska Nietzman, διευθύντρια στην γκαλερί Paul Kasmin. "Ενθυμούμενοι τι ήταν η Νέα Υόρκη πριν από 35, 40 χρόνια, αντιλαβανόμαστε σαφώς ότι ο Peter ήταν κάποιος που κατέγραφε το ποιος, τι και πού συνέβαινε."

 

Το γόνιμο έργο του Hujar μπορεί να μην απέκτησε την δημοφιλία των σούπερ σταρ της τέχνης του όπως οι Goldin ή ο Robert Mapplethorpe, αλλά ο φωτογράφος από του Νιου Τζέρσεϋ που εγκατέλειψε το σχολείο στην εφηβεία και ξεκίνησε την μαθητεία του δίπλα σε εμπορικούς φωτογράφους και τραβούσε πορτραίτα μόδας για το Harper's Bazaar, δούλεψε με την ανθρώπινη μορφή επινοητικά και ενστικτωδώς. Έστηνε τις πόζες του σε ένα λιτό στούντιο και αποδείχθηκε ιδιαίτερα δεξιοτέχνης στο να φέρνει στην επιφάνεια την σπίθα των ανθρώπων που βρίσκονταν μπροστά στον φακό του. Όπως θυμάται ο φίλος του Vince Aletti σε ένα δοκίμιο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης, επίσης με τον τίτλο Lost Downtown που εκδίδεται μέσω του οίκου Steidl, "Ο Peter σπάνια δήλωνε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα ενώ εγώ συχνά έμενα με το στόμα ανοιχτό ιδίως όταν γνώριζα τον άνθρωπο που είχε ποζάρει. Κι αυτό επειδή ο Peter τους έβλεπε πραγματικά, τους έπιανε, με μια κατανόηση που είναι απερίγραπτη. Ο Peter λάτρευε μια ωραία εμφάνιση αλλά ήταν πραγματικά ικανοποιημένος μόνο όταν κατάφερνε να την διαπεράσει, να βυθιστεί βαθιά και να συνδεθεί με το πρόσωπο που είχε απέναντι του."

Πηγή: Interview Magazine

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
David Wojnarowicz

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Cockette John Rothermel, 1973.

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Divine.

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Paul Thek

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
John Waters

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
H Candy Darling στο νεκροκρέββατό της, 1974

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Nude man

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Susan Sontag

 

Φαντάσματα της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Peter Hujar, self portrait.

 


 


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM