John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
0

 

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

"Στις αρχές των '60s είχα την τύχη να γνωρίσω πολλούς καλλιτέχνες. Andy Warhol, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, John Cage, Trisha Brown και Carolee Schneeman. Αυτοί οι καλλιτέχνες και ζωγράφοι με επηρέασαν βαθιά ως ποιητή. Είτε παρουσίαζαν μια περφορμανς είτε έναν πίνακα ζωγραφικής, ενσάρκωναν ότι προέκυπτε στο μυαλό τους και το παρουσίαζαν. Τότε σκέφτηκα ότι η ποίηση είχε μείνει εβδομήντα πέντε χρόνια πίσω από την ζωγραφική, την γλυπτική, τον χορό και την μουσική. Κι αναρωτήθηκα αφού αυτοί το κάνουν, εγώ δεν μπορώ να κάνω το ίδιο για την ποίηση;"

John Giorno

Η έκθεση "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" είναι η πρώτη ρετροσπεκτίβα της ζωής και του έργου του Αμερικανού ποιητή John Giorno (1936) που ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη. Πρόκειται για εμβληματική προσωπικότητα της underground σκηνής των '60s. Η έκθεση είναι βασισμένη σε μια ιδέα του Ελβετού καλλιτέχνη Ugo Rondinone (1964) που επίσης ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη, και αποτελεί η ίδια ένα έργο τέχνης.

"Έχω δομήσει την έκθεση σε οκτώ κεφάλαια ώστε το κάθε ένα να αντιπροσωπεύει μία πτυχή του πολυεπίπεδου έργου του Giorno. Ιδωμένα συνολικά αντικατοπτρίζουν τον τρόπο εργασίας του και μας βοηθούν να καταλάβουμε τις διττές επιρροές της αμερικανικής κουλτούρας και του Βουδισμού στην ζωή και την τέχνη του." εξηγεί ο Rondinone.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Ο John Giorno στο σπίτι του στη Βοwery της Νέας Υόρκης, όπου ζεί και εργάζεται τον τελευταίο μισό αιώνα
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων
των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Giorno ανέπτυξε αυτό που σήμερα αποκαλούμε στρατηγικές viral για να μοιραστεί την ποίηση με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Το 1968 δημιούργησε το Dial-A-Poem, μια τηλεφωνική γραμμη που προσέφερε τυχαία πρόσβαση σε ποιήματα, ηχητικά έργα τέχνης, τραγούδια και πολιτικές ομιλίες. Μια νέα εκδοχή του θα είναι διαθέσιμη δωρεάν στον τηλεφωνικό αριθμό 0800 106 106 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2016, προσφέροντας μια ανασκόπηση ενός αιώνα ηχητικής ποίησης, από το 1915 μέχρι σήμερα. Καλώντας μπορείτε να ανακαλύψετε τις αυθεντικές φωνές που στιγμάτισαν την ιστορία της τέχνης, την πολιτιστική ζωή και τα κοινωνικά κινήματα όπως την κατάργηση της θανατικής ποινής και τα δικαιώματα των γυναικών... Τα τυχαία αναπαραγόμενα ηχητικά αρχεία αποκαλύπτουν την ποικιλία των πεδίων που μας προτείνει να ανακαλύψουμε ο Giorno από τον Antonin Artaud στην Louise Bourgeois, Serge Gainsbourg, Simone de Beauvoir, Bernard Heidsieck, Brigitte Fontaine ή και τον Eric Duyckaerts...

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Εγκατάσταση στο Palais de Tokyo στα πλαίσια της ρετροσπεκτίβας "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO".

Είτε ηχογραφούνται σε ένα άλμπουμ, ζωγραφίζονται σε έναν καμβά, απαγγέλονται σε σκηνή ή αποδομούνται μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου, ο Giorno αντιμετωπίζει τα ποιήματα ως εικόνες που μπορούν να αναπαραχθούν αέναα με την χρήση διαφορετικών τεχνολογιών. "Στην εποχή του sampling, copy paste και της ψηφιακής επεξεργασίας του κειμένου η οικειοποίηση ως μορφή τέχνης κορυφώνεται στην τέχνη του hip-hop και το κειμενικό όργιο του παγκόσμιου ιστού, και ο κόσμος επιτέλους εξοικειώνεται κι αναγνωρίζει τις τεχνικές και τα στυλ στα οποία πρωτοπόρησε ο Giorno πριν από δεκαετίες. Συνδυάζοντας ποίηση, οπτικές τέχνες και περφόρμανς η έκθεση αποκαλύπτει την σημαντική επίδραση του έργου και της ζωής του Giorno σε αρκετές γενιές καλλιτεχνών.

Από το κινηματογραφικό αριστούργημα του Andy Warhol "Sleep" το 1963 και το remake του από τον Pierre Huyghe, στους R.E.M, Rirkrit Tiravanija, Elizabeth Peyton, Françoise Janicot, Verne Dawson, Billy Sullivan και Judith Eisler.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Rondinone είναι διάσημος για τα ανθρωπομορφικά του γλυπτά, τις μαύρες μάσκες και τους υπερρεαλιστικούς κλόουν και προάγει μια μορφή πνευματικότητας μέσω των συνδέσεων της τέχνης με την ποίηση.

Ο τίτλος της έκθεσης "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" κρυβει μια συλλογικότητα στο «Ι» όπου καθένας μπορεί να αναγωρίσει τον εαυτό του καθώς καλούμαστε να μοιραστούμε και να νιώσουμε την πνευματική και πολιτική δέσμευση μιας εμβληματικής φιγούρας της Αμερικανικής αντικουλτουρας.

info:

Η έκθεση στο Palais de Tokyo στο Παρίσι διαρκεί ως τις 10/01/2016 με έργα των: Angela Bulloch, Anne Collier, Verne Dawson, Judith Eisler, John Giorno, Mark Handforth, Matthew Higgs, Pierre Huyghe, Françoise Janicot, Scott King, Elizabeth Peyton, Ugo Rondinone, Erik Satie, Michael Stipe, Billy Sullivan, Rirkrit Tiravanija, Andy Warhol.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
Ανιχνεύοντας το έργο έντεκα εμβληματικών Ελλήνων και Ελληνίδων καλλιτεχνών

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ