Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
0

Η Emily Dickinson είναι μια από τις σημαντικότερες Αμερικανίδες ποιήτριες του 19ου αιώνα. Αν και δεν έγινε ποτέ γνωστή κατά την διάρκεια της ζωής της. Έζησε σε ένα αυστηρό πουριτανικό περιβάλλον, το μεγαλύτερο μέρος της ζωής στο σπίτι των γονιών της, απόμακρη από τον κόσμο.  Η Dickinson όμως παρέμεινε δημιουργική μέχρι το τέλος της ζωής της. Έγραψε πάνω από 800 ποιήματα, μόνο 5 δημοσιεύτηκαν όσο ζούσε χωρίς να το γνωρίζει. Μετά το θάνατο της η μικρότερη και αγαπημένη της αδερφή  ανακάλυψε το έργο της, το μάζεψε και το έβγαλε στο φως παρά την επιθυμία της Emily να το καταστρέψει. Η Dickinson πέθανε σε ηλικία 55 ετών, το 1886. Με αφορμή την συμπλήρωση των 185 χρόνων από την γέννηση της η Ελληνοαμερικανική Ένωση τιμά το έργο της και διοργανώνει μια ποιητική βραδιά στο πλαίσιο της εικαστικής έκθεσης ‘those little anodynes’ την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου, την ημέρα γέννησης της Αμερικανίδας ποιήτριας. Έντεκα ποιητές θα απαγγέλλουν τα ποιήματα της σε διάλογο με τα δικά τους. Παράλληλα θα γίνει μια περφόμανς με τίτλο «Λευκό πάνω σε άσπρο». Την έκθεση επιμελείται η Γκέλυ Γρυντάκη και παρουσιάζονται έργα από δύο νέες εικαστικούς τις Ελένης Θεοφυλάκτου και της Εύας Μαραθάκη. Τους ζητήσαμε να μας απαντήσουν σε μερικές ερωτήσεις.

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη

 

Γκέλυ Γρυντάκη

Ήταν μια έκθεση σαν προαποφασισμένη. Ανακάλυψα ξαφνικά ότι δυο καλλιτέχνες που θαυμάζω και που πάντα πίστευα ότι έχουν κοινούς κώδικες,  ασχολούνται με την Ντίκινσον. Έπρεπε απλώς να συμβεί. Κάποια έργα υπήρχαν. Κάποια άλλα φυσικά έγιναν μετά την πρότασή μου  και απλώς εγώ «είδα» τη δυνατότητα της έκθεσης. Επομένως το γεγονός ότι πρόκειται για μια έκθεση με δύο γυναίκες καλλιτέχνες θα μπορούσε να είναι εντελώς συμπτωματικό. Η Ντίκινσον είναι πολυδιάστατη, θα ήταν παράτολμο να προσπαθήσω να την προσεγγίσω σε όλες της τις εκφάνσεις. Επέλεξα λοιπόν εκείνα τα σημεία σύγκλισης των ποιητικών της προβληματισμών με τους γενικότερους προβληματισμούς του ευρύτερου έργου των δύο καλλιτεχνών. Την αναζήτηση της γυναικείας ταυτότητας, την αγωνία της δημιουργικότητας, το ευτράπελο, τη γειτνίαση του σκοτεινού με το φωτεινό, το χιούμορ, την αιχμηρή/ κοφτερή ευαισθησία. 

 

Πάντα μου άρεσε η ποίηση της, τη γνώριζα πάραυτα μόνο αποσπασματικά. Όταν ξεκίνησε η ιδέα της έκθεσης και τη μελέτησα ακόμα πιο διεξοδικά συγκλονίστηκα. Ήταν μια κάποια αποκάλυψη για μένα. Δεν ξέρω αν μπορώ να διαλέξω ένα συγκεκριμένο ποίημα, είναι τόσα πολλά. Θα πω τον πρώτο αγαπημένο  στίχο που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή, «να αντέξουμε τη σκοτεινή πλευρά μας» όπως μεταφράζει η Μαρία Δαμολή το Our share of night to bear. Ίσως γιατί πιστεύω υπάρχει μια μελαγχολία μέσα σε αυτό το ποίημα και μια καρτερία και μια αποδοχή των λίγων προνομίων της θνητότητας που το καθιστά απολύτως υπεράνω χρόνου. Το πόσο σύγχρονη δείχνει, η ικανότητά της να γίνεται τόσο αιχμηρή μέσα από μια γλώσσα τόσο εύθραυστη, το αναπάντεχο που καραδοκεί, η κομψότητα του στίχου της. Θεωρώ ότι θα είναι πάντα επίκαιρη.

 

Τα θέματα που αγγίζει, η θέση της γυναίκας, ο αυτοκαθορισμός, η αποδοχή της θνητότητας, η διαφορετικότητα, η πάλη με το σκοτάδι μέσα μας, θα απασχολούν πάντα. Ο τίτλος της έκθεσης είναι στίχος από το the heart asks pleasure first, αυτά τα μικρά αναλγητικά, πάντα θεωρούσα ότι η τέχνη δρα ως αναλγητικό. Στην έκθεση θα δει κάποιος μια ζωγραφική εγκατάσταση και σχέδια της Ελένης Θεοφυλάκτου και ζωγραφικά έργα, βίντεο και γλυπτά της Εύας Μαραθάκη. Όλα εμπνευσμένα τόσο από την ποίηση όσο και από την περσόνα της Έμιλι Ντίκινσον όπως έχει διαμορφωθεί από ντοκουμέντα και από τη μυθολογία που αναπτύχθηκε γύρω της. Αν χρειάζεται η ποίηση στην σημερινή εποχή; Ίσως να είναι αυτή που θα σώσει τον κόσμο.

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη
 

 

Eλένη Θεοφυλάκτου

Η περίοδος αυτή που δούλεψα για την Dickinson ήταν δύσκολη για μένα διότι δούλευα ταυτοχρόνως και μία προσωπική ‘αφήγηση’ οριστικού αποχαιρετισμού του πατέρα μου. Αυτό απο την άλλη δημιούργησε μία φιλία με την Emily, που και αυτή βίωσε κάτι πολύ ανάλογο με τον δικό της πατέρα. Μας έφερε πιο κοντά αυτό το συμβάν όλη την τελευταία χρονιά. Πως προσέγγισα την δουλειά της Emily Dickinson; Δεν πήγαινα γυρεύοντας, όχι. Ήρθε πολύ απλά με ένα δώρο από έναν φίλο που μου χάρισε τα ποιήματά της πριν 2-3 χρόνια και άρχισα να συνομιλώ μαζί της πιο σοβαρά. Όμως άλλοτε αποσυρόταν με διακριτικότητα και άλλοτε να σου την με μια ασφυκτική εγωπάθεια. Τα έργα που παρουσιάζω έγιναν απολύτως ειδικά για την Dickinson και η εγκατάσταση με τα χρυσαφή έργα ειδικά για τον χώρο. Για μένα η Dickinson συμπυκνώνει μία ευαισθησία που ενίοτε γίνεται δηλητηριώδης. Όταν δεν γίνεται λοιπόν πικρή, είναι τρυφερή, λαμπερή, πολυτελής, «η πιο σίγουρη Καταφυγή».  Σημαντική την καθιστά η οξεία γωνία που βλέπει την ζωή. Στην Dickinson βρίσκω στοιχεία πολύ ξένα με μένα γι’ αυτό και πολύ ελκυστικά. Δεν έχω κάποιο αγαπημένο ποίημα αλλά μια έκφρασή της: «η αλήθεια είναι τόσο σπάνιο πράγμα που είναι ευχαρίστηση να την λες». Διαβάζω ποίηση γενικά. Θεωρώ ότι υπάρχει πάντα ή σε σιγή ή με ήχο. Το ότι η εποχή είναι όπως είναι, ευθύνεται αυτή, που δεν έβαλε τα θεμέλιά της στην ποίηση. Αυτήν την χρονική στιγμή είναι ιστορικό πρόταγμα το ποιείν να μην αναλώνεται στο δειπνείν.

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη

Εύα Μαραθάκη

Η δουλειά μου αφορά σε κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, πολιτισμικές πρακτικές και κανονικότητες. Χρησιμοποιώ  μεταφορικό “λόγο”, διερευνώντας ζητήματα όπως π.χ. ο εγκλεισμός του σύγχρονου υποκειμένου, πολιτικές της έμφυλης ταυτότητας, και δη της γυναικείας, κοινωνικές και οικογενειακές δομές, σχέσεις εξουσίας, την εικόνα του Εαυτού και του Άλλου. Συχνά, ο εαυτός χρησιμοποιείται ως εικονογραφικό πρότυπο και το αυτοβιογραφικό στοιχείο στο έργο μου αποτελεί το εφαλτήριο για τη διερεύνηση του Άλλου. Η συγγένεια που ένιωσα με την ποιήτρια όταν πρωτοδιάβασα την ποίηση της αλλά και για τη ζωή της με οδήγησαν να κάνω μια σειρά έργων σε  διαφορετικά μέσα, που άρχισα το 2008 και συνεχίζω μέχρι και σήμερα. Δημιούργησα μια περσόνα, ανάμεσα σε μένα και την ποιήτρια, σκέφτομαι συχνά τι όνειρα μπορεί να έβλεπε η Ντίκινσον. Τα έργα υπήρχαν και νομίζω ότι η κοινή μας αγάπη ( με την Γκέλλυ και την Ελένη) για την Ντίκινσον και η ύπαρξη των έργων οδήγησαν στη συγκεκριμένη έκθεση. Για μένα η ποίηση της αντιπροσωπεύει την δίψα. Αυτό που την κάνει σημαντική είναι το πόσο αιχμηρή και απαλή είναι ταυτόχρονα, η δυνατή φωνή της που κατοικεί σ’ ένα παιδικό  δωμάτιο, ο ρομαντισμός και η αγριότητα της. Μου αρέσει που ο λόγος της ενώ είναι μετρημένος ξεχειλίζει, έχει ένα ασυγκράτητα δημιουργικό πνεύμα και ζει μια τόσο ήσυχη ζωή. Το αγαπημένο μου ποίημα της είναι το 124 c.:

Safe in their Alabaster Chambers-

Untouched by morning

And untouched by noon

Lie the meek members of the Resurrection-

Rafter of satin - and Roof of stone-

 

Grand go the Years- in the Crescent -above them-

Worlds scoop their Arcs-

And Firmaments-row-

Diadems-drop-and Doges-surrender-

Soundless as dots-on a Disc of snow-

 

Ασφαλή στ’ Αλαβάστρινά τους Δώματα-

Ανέγγιχτα από το πρωινό

Ανέγγιχτα κι από το μεσημέρι-

Κείτονται της Ανάστασης τα ήρεμα μέλη-

Σατινένια Σκεπή – και Πέτρινη Στέγη!

 

Λαμπρά περνούν τά Χρόνια-στο Φεγγάρι-πάνω απ’ αυτά –

Κόσμοι χαράσσουν τά Τόξα τους-

Και Στερεώματα – κωπηλατούν-

Διαδήματα- πέφτουν-και Δόγηδες – συνθηκολογούν-

Αθόρυβα σαν κουκκίδες – πάνω σ’ ένα Δίσκο χιονιού-

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Εύα Μαραθάκη

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Eλένη Θεοφυλάκτου

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Eλένη Θεοφυλάκτου

 

Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Eλένη Θεοφυλάκτου
Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Eλένη Θεοφυλάκτου
Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Eλένη Θεοφυλάκτου
Those little anodynes: Μια έκθεση για την Emily Dickinson Facebook Twitter
Eλένη Θεοφυλάκτου

Info:

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου στην γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης [Μασσαλίας 22, Κολωνάκι]. Η εκδήλωση της Πέμπτης 10 Δεκεμβρίου ξεκινάει στις 19:00 μ.μ. Συμμετέχουν οι: Άννα Γρίβα, Κατερίνα Ηλιοπούλου, Λένια Ζαφειροπούλου, Παναγιώτης Ιωαννίδης, Δήμητρα Κωτούλα, Παυλίνα Μάρβιν, Γιάννα Μπούκοβα, Αλεξάνδρα Πλαστήρα, Χρήστος Σιορίκης, Δανάη Σιώζιου και Μαρία Τοπάλη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ