Ο Γιώργος Μπελαούρης στον κόσμο του φανταστικού

Ο Γιώργος Μπελαούρης στον κόσμο του φανταστικού Facebook Twitter
Ο Έλληνας γαλουχείται από μικρός με Οδύσσεια, Ιλιάδα, παραμύθια ή δημοτικά τραγούδια. Είναι κρίμα που στην χώρα του Όμηρου έχει γίνει ταυτόσημο το fantasy με τον Τόλκιν... Φωτο: Κατερίνα Φαρφαρά / LIFO
0

Ο Γιώργος Μπελαούρης είναι 25 ετών και του αρέσει να γράφει ιστορίες από τον κόσμο του φανταστικού.  Έχει εκδώσει τέσσερα κείμενα του σε διάφορες εκδοχές, έχει ανεβάσει δέκα μονόπρακτα και δύο παραστάσεις, ενώ τελευταία έχει δημιουργήσει μια σελίδα  στην οποία ανεβάζει κομμάτια από την νουβέλα του με τις περιπέτειες της Λενόρ Κόρπς. Σκοπός του είναι η  δημιουργία μιας ευρύτερης κοινότητας, όπου άλλοι νέοι καλλιτέχνες θα μπορούν να προωθήσουν τη δουλειά τους. Με τον Γιώργο συναντηθήκαμε στο Νέο Κόσμο, ένα βροχερό  μεσημέρι. Το καφέ που θα επιλέξει για να μιλήσουμε είναι διακοσμημένο με αναγεννησιακούς πίνακες. Βγάζει καπνό, φιλτράκια, μερικά περιοδικά στα οποία έχει δημοσιεύσει  κείμενα του και ξεκινάμε την συζήτηση.  

   

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Πετρούπολη. Η μητέρα μου είναι ποιήτρια και ο πατέρας μου επιπλοποιός» λέει. «Θυμάμαι από πολύ μικρή ηλικία να με παίρνει ο ύπνος με τον ήχο της γραφομηχανής της μητέρας μου. Πολλές φορές, όταν την ρωτούσα τι κάνει τα βράδια πάνω στην γραφομηχανή, εκείνη μου απαντούσε ότι γράφει ιστορίες. Έτσι και εγώ, έλεγα όταν μεγαλώσω θέλω να γράφω ιστορίες. Επιπλέον, οι γονείς μου ήταν υπερπροστατευτικοί και έτσι ήμουν ένα από τα παιδιά που γυρνούσα σπίτι νωρίς. Στο Γυμνάσιο αλλά και στο Λύκειο, το πολύ μέχρι τις έντεκα το βράδυ είχα επιστρέψει. Από κάποιο σημείο και μετά δεν ήθελα να είμαι αυτός που φεύγω πάντα νωρίς και να με κοροϊδεύει η παρέα μου, με αποτέλεσμα να αραιώσω κατά πολύ τις εξόδους. Αυτός ήταν ένας βασικός λόγος για να στραφώ όλο και περισσότερο στο γράψιμο. Λιγότεροι φίλοι, περισσότερο διάβασμα και γράψιμο».

Σημαντικό για μένα είναι να καταφέρεις κάθε μέρα να μαθαίνεις κάτι, έστω και κάτι μικρό αλλά και να κάνεις μια πράξη για τον διπλανό σου. Να σηκωθείς στο μετρό για να καθίσει μια ηλικιωμένη. Δυστυχώς, έχουμε κλειστεί τόσο πολύ στον εαυτό μας αλλά πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας.

«Τι σε γοητεύει στις ιστορίες;». «Η απόδραση. Φαίνεται τόσο βαρετή η καθημερινότητα, τόσο απελπιστική η ρουτίνα, που η κάθε μέρα είναι ίδια. Οπότε οι περιπέτειες, η φαντασία, πράγματα που δεν θα ζήσω ποτέ αποκτούν άλλη αξία όταν τα αποτυπώσεις στο χαρτί».  

Ο Γιώργος Μπελαούρης στον κόσμο του φανταστικού Facebook Twitter
Φωτο: Κατερίνα Φαρφαρά / LIFO

Όταν ο Γιώργος έδωσε στην μητέρα του να διαβάσει τα κείμενά του, τού είπε ότι της άρεσε η γλώσσα, αλλά όχι το περιεχόμενο. «Μήπως τελικά το dark fantasy είναι ταμπού στην ελληνική κοινωνία;», σπεύδω να του πω, ρωτώντας αν ανήκει στην κατηγορία  της ελληνίδας μάνας που πιστεύει ότι ο γιος της  έχει κατάθλιψη για να γράφει dark. «Σίγουρα είναι ταμπού, αλλά πιο πολύ στις μεγαλύτερες ηλικίες. Την θεωρούν κάπως σαν παραλογοτεχνία. Πάντως, αν διαβάσεις κείμενα του Ροΐδη ή του Παπαδιαμάντη, θα δεις ότι υπάρχουν πολύ έντονα τα στοιχεία της φρίκης και του σοκ. Την μητέρα μου την τρόμαξε το περιεχόμενο γιατί παίζεις με τα σκοτεινά σημεία της ψυχής σου. Ήμουν ένα ήρεμο παιδί με πολλές ώρες στο δωμάτιό του, οπότε βλέποντας τα αποτελέσματα αυτής της απομόνωσης ήταν λογικό να ανησυχήσει».  

«Σε κάποιον που δεν γνωρίζει τον κόσμο του φανταστικού, τι θα του απαντούσες αν σου ζητούσαν να περιγράψεις το περιεχόμενό του;». «Οι πιο πολλοί δεν ξέρουν τι είναι το dark fantasy. Αξίζει λοιπόν να επισημάνουμε ότι στο κόσμο του φανταστικού παίρνεις το μοτίβο ενός κλασικού παραμυθιού και το φέρνεις στο ενήλικο κοινό με ψυχοσύνθεση μυθιστοριογραφίας», αναφέρει.  

«Στην εποχή που ζούμε είναι δύσκολο να επιζείς μόνο με  το γράψιμο ειδικά σε τόσο νεαρή ηλικία;». «Φυσικά, για αυτό και δουλεύω οικοδομή περιστασιακά μαζί με τον πατέρα μου. Έχω κάνει πολλές δουλειές, σε σινεμά μετρώντας εισιτήρια, έχω μοιράσει φυλλάδια. Δεν μου αρέσει ο σνομπισμός, κάτι παθαίνουν μερικοί όταν ακούν ότι είσαι χειρώνακτας. Σου τοποθετούν αμέσως ένα μαύρο στίγμα».  

«Ένας νέος τι χρειάζεται για να πετύχει τα ‘θέλω του’;». «Τρομερό πείσμα, όρεξη για πολύ τρέξιμο και  αντοχή στα αρχικά χαστούκια. Πρέπει πάντα να είσαι ευμετάβλητος».

Ο Γιώργος Μπελαούρης στον κόσμο του φανταστικού Facebook Twitter
Όλοι έχουμε την ανάγκη να λέμε ιστορίες. Το κουτσομπολιό, η διήγηση ενός ονείρου, ο παππούς που θα σου πει για το χωριό. Αυτό είναι το υλικό της συγγραφής που με κάποιες φόρμες το παίρνεις και το μετατρέπεις σε δημιουργία... Φωτο: Κατερίνα Φαρφαρά / LIFO

Στην συνέχεια σχολιάζουμε δύο ηλικιωμένες κυρίες από το διπλανό τραπέζι οι οποίες κοιτούν τον Γιώργο συνεχώς και πιθανολογούν ότι είναι ηθοποιός σε απογευματινή σειρά του Mega. Επιστρέφουμε όμως στην συζήτησή μας και στο γεγονός ότι οι ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι δεν επιδιώκουν να εκδίδουν βιβλία για το φανταστικό και για αυτό βρίσκεται σε παρακμή. «Ο Έλληνας γαλουχείται από μικρός με Οδύσσεια, Ιλιάδα, παραμύθια ή δημοτικά τραγούδια. Είναι κρίμα που στην χώρα του Όμηρου έχει γίνει ταυτόσημο το fantasy με τον Τόλκιν».

«Τι κινητοποιεί την έμπνευσή σου;». «Ο έρωτας και ο θάνατος. Ο  θάνατος γιατί από την μέρα που γεννιόμαστε μας ρίχνει μια σκιά, κάτι σαν αντίστροφη μέτρηση. Ο θάνατος είναι μια μέρα όπως οι άλλες αλλά με διαφορετικό τέλος. Ένας ύπνος χωρίς ξύπνημα. Επίσης, ο έρωτας είναι αυτός που μας δίνει φτερά. Να βλέπεις στα μάτια κάποιου άλλου τον εαυτό σου γυμνό. Ένα αίσθημα  τρομακτικό και απελευθερωτικό». Η δημιουργία τι είναι; «Όλοι έχουμε την ανάγκη να λέμε ιστορίες. Το κουτσομπολιό, η διήγηση ενός ονείρου, ο παππούς που θα σου πει για το χωριό. Αυτό είναι το υλικό της  συγγραφής που με κάποιες φόρμες το παίρνεις και το μετατρέπεις σε δημιουργία».

«Έχουμε ανάγκη από παραμύθια;» «Αναμφισβήτητα, ειδικά στην εποχή που ζούμε. Τα παραμύθια πέρα από το διδακτικό που κρύβουν στον πυρήνα τους είναι και ένα καταφύγιο».  

«Τι θεωρείς σημαντικό στην ζωή;». «Σημαντικό για μένα είναι να καταφέρεις κάθε μέρα να μαθαίνεις κάτι, έστω και κάτι μικρό αλλά και να κάνεις μια πράξη για τον διπλανό σου. Να σηκωθείς στο μετρό για να καθίσει μια ηλικιωμένη. Δυστυχώς, έχουμε κλειστεί τόσο πολύ στον εαυτό μας αλλά πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας».

Ο Γιώργος Μπελαούρης στον κόσμο του φανταστικού Facebook Twitter
Φωτο: Κατερίνα Φαρφαρά / LIFO

Τον ρωτάω αν υπάρχει πραγματική αγάπη στα χρόνια των social media. «Δεν μπορώ να σου απαντήσω αντικειμενικά, γιατί την κοπέλα μου την γνώρισα μέσω facebook. Μιλούσαμε για τέσσερις μήνες χωρίς να την έχω δει. Τελικά μια μέρα είπαμε να βρεθούμε σε Live και καταλαβαίνεις την αγωνία μου για το τι θα δω. Δεν έχω παράπονο (γέλια). Γενικά, πάντως, είναι λίγο γουρούνι στο σακί η όλη φάση με τα social media».  

«Γιατί το μαύρο ελκύει περισσότερο τα άτομα του φανταστικού;». «Εκτός του ότι απορροφά το φως πιστεύω ότι η κοινωνία-ήδη από τον Μεσαίωνα- τα σκοτεινά κομμάτια της προσπαθεί να τα αποκεντρώσει, να τα διώξει στην άκρη. Νοσοκομεία ή νεκροταφεία έξω από τις πόλεις. Είναι μια μορφή αποφυγής του θανάτου για να μην ερχόμαστε σε επαφή με την θνητότητα μας. Όμως σε αυτούς που το σκοτάδι δίνει έμπνευση, αυτό  τους ελκύει».

«Τι θεωρείς επαναστατικό σήμερα;». «Ένα χαμόγελο στο μετρό».

«Πώς φαντάζεσαι το μέλλον;». «Με λιγότερα ψυχοπλακώματα, λιγότερη μιζέρια και περισσότερη ελευθερία. Να νιώθουμε καλά και ας θυμόμαστε ότι η μόνη μας σωτηρία είναι όταν σβήσει η κοινωνία μας με τον τρόπο που την ξέρουμε».

https://www.facebook.com/LC-DLVI-468401843331786/timeline

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Βιβλίο / Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Πεθαίνει σαν σήμερα ένα μεγάλο είδωλο της ποπ. Στο βιβλίο «George Michael - Η ζωή του» ο Τζέιμς Γκάβιν δεν μιλάει μόνο για τις κρυφές πτυχές του μεγαλύτερου ειδώλου της ποπ αλλά και για την αδυναμία του να αποκαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα, κάτι που μετέτρεψε το πάρτι της ζωής του σε πραγματική τραγωδία.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Το πίσω ράφι/ Έλενα Χουζούρη «Δυο φορές αθώα»

Το Πίσω Ράφι / Έλενα Χουζούρη: «Δεν ξεχάσαμε απλώς την ταυτότητά μας, την κλοτσήσαμε»

Στο μυθιστόρημά της «Δυο φορές αθώα» η συγγραφέας θέτει το ερώτημα «τι σημαίνει πια πατρίδα», επικεντρώνοντας στην αίσθηση του ξεριζωμού και της ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ