Τα μυστικά των μενού των εστιατορίων

Facebook Twitter
0


Κανόνας #1

Τοποθετήστε το πιάτα και τα ποτά στο μενού σας στη σωστή θέση, υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές του μενού που δίνουν περισσότερες παραγγελίες από άλλες, χρησιμοποιήστε το προς όφελός σας. Η πιο δελεαστική περιοχή βρίσκεται στο μεσαίο τρίτο της δεξιάς σελίδας – εκεί πρέπει να τοποθετήσετε τα πιάτα με το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους. Το δεύτερο καλύτερο σημείο είναι το ένα τρίτο που βρίσκεται στην πάνω πλευρά και το τελευταίο αυτό που βρίσκεται στο ένα τρίτο της κάτω πλευράς.

Κανόνας #4

Πολλά εστιατόρια δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή στον τρόπο που ορίζουν τις τιμές των προϊόντων. Οι τιμές σας πρέπει να βρίσκονται κάτω από συγκεκριμένα όρια όπως το 10, 20 και 5. Για παράδειγμα οι τιμές πρέπει να είναι 9.99, 19.95, 4.95. Αυτά τα όρια είναι ψυχολογικά και έτσι δίνετε την εντύπωση ότι αυτά τα πιάτα είναι πιο φτηνά. Μην το κάνετε όμως με όλα τα πιάτα, οι πελάτες σας θα το καταλάβουν.


Δεν ξέρω αν τα ελληνικά εστιατόρια ακολουθούν αυτούς τους κανόνες, αυτές είναι αμερικάνικες συμβουλές, αλλά επειδή η Αμερική έχει εισχωρήσει παντού, υποθέτω ότι κάποιοι θα τα ξέρουν και θα τα ακολουθούν. Δεν το θεωρώ απάτη ή πρόβλημα – όταν πουλάς κάτι, πρέπει να έχεις στρατηγική, ακόμα και αν ο πελάτης έχει ήδη μπει στο μαγαζί σου. Φαίνεται ότι  ειδικά ο πρώτος κανόνας είναι αδιαμφισβήτητος, και όλα τα μενού είναι έτσι σχεδιασμένα. Μάλιστα, υπάρχει και σχετικό διάγραμμα:

Όμως πρόσφατα, μία ερευνήτρια του τομέα τουριστικών επαγγελμάτων του πανεπιστημίου του Σαν Φραντσίσκο αναρωτήθηκε αν αυτός ο κανόνας πραγματικά ισχύει, ή αν είναι μία φήμη που κυκλοφορεί χωρίς να την αμφισβητεί κανείς. Σκέφτηκε ότι η ίδια δεν διαβάζει έτσι τα μενού, οπότε γιατί να το κάνουν οι άλλοι;

Έτσι, χρησιμοποιώντας κάμερες που παρακολουθούν την κίνηση του ματιού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος κανόνας του μενού είναι κανόνας επειδή κανείς δεν τον έχει αμφισβητήσει ακόμα:

Οι άνθρωποι λοιπόν δεν είναι τόσο επιπόλαιοι όταν διαβάζουν το μενού, αλλά το διαβάζουν όπως διαβάζουν ένα βιβλίο, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Μενού, βίντατζ

Νέα Υόρκη, 1843


Πριν εμφανιστούν οι κανόνες του μάρκετινγκ ο κόσμος διάβαζε μενού επίσης, χωρίς να υποψιάζεται μυστικές πωλήσεις και χειρισμούς. Τα παλιά μενού έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί δε δείχνουν μόνο τις τιμές αλλά τις μόδες και τα γούστα των ανθρώπων.

Glendale, 1920


Η ψυχεδέλεια του '70


Μενού, φοιτητική μανία

Οι στοίβες από take-out στα φοιτητικά σπίτια είναι σαν τις βρύσες και τις πρίζες, απαραίτητες. Ένας φοιτητής του Χάρβαρντ βασιζόταν πάνω στη συλλογή του τόσο πολύ, που όταν την έχασε ξεκίνησε να σκανάρει τους καταλόγους για να είναι σίγουρος ότι δεν θα τους ξαναχάσει ποτέ. Ο κόπος του και η επιμονή του, όλα σε ένα site.

Εσείς, πώς διαβάζετε τα μενού;

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Χάνι της Ρέρεσης είναι ένα από τα τελευταία της Ελλάδας

Γεύση / Παγόνια, αντίκες και μαγειρευτά σε ένα χάνι που αντέχει στον χρόνο

Το Χάνι της Ρέρεσης, ένα από τα τελευταία της Ελλάδας, παραμένει ανοιχτό για ταξιδιώτες και ντόπιους, με την κυρία Νίτσα να κρατά ζωντανή την παράδοση της φιλοξενίας σε ένα μαγειρείο που θυμίζει λαογραφικό μουσείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
47’ στο Hygge με την Anne Meurling

Γεύση / Hygge: Ένας φούρνος που μυρίζει θαλπωρή στην Ιπποκράτους

Με νοσταλγία για τις συνταγές της πατρίδας της, μια Σουηδέζα φτιάχνει ψωμί, γλυκά, αέρινο βούτυρο και άψογη μηλόπιτα, δημιουργώντας ατμόσφαιρα βόρειας Ευρώπης - μόλις δυο βήματα από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
M. HULOT
«Μα πώς γεμίζει αυτή η τρύπα;»: Πριν από 40 χρόνια, τα «Δυο Λουξ» ξάφνιασαν τα Χανιά

Θρυλικά Μπαρ / «Μα πώς γεμίζει αυτή η τρύπα;»: Πριν από 40 χρόνια, τα «Δυο Λουξ» ξάφνιασαν τα Χανιά

Ξέρετε πολλές τσαγερί που να έχουν εξελιχθεί σε ολοήμερα στέκια, να έχουν μισθώσει λεωφορεία για να δουν οι θαμώνες τους μια έκθεση σε άλλον νομό ή να βγάζουν μια βάρκα γεμάτη με μελομακάρονα για κέρασμα στον δρόμο; Και όμως, αυτό το μέρος υπάρχει και έχει ξενυχτήσει γενιές στο λιμάνι των Χανίων.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Χταπόδι με σύκα: Μια για πολλούς άγνωστη και σίγουρα απρόσμενη συνταγή

Γεύση / Χταπόδι με σύκα: Μια για πολλούς άγνωστη και σίγουρα απρόσμενη συνταγή

«Όπου υπάρχουν συκιές, λίγο πιο πέρα αρχίζουν τα βότσαλα και μετά η Μεσόγειος και μετά το χταπόδι. Και κάπου, σ’ ένα πανηγυρικό τραπέζι, συναντώνται το χταπόδι και τα σύκα. Μαγειρεμένο το χταπόδι, μαγειρεμένα και τα λιόκαφτα, ξερά σύκα».
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Η ιεροτελεστία του πανηγυρικού πιλαφιού του Δεκαπενταύγουστου στο Καρπάθιο

Γεύση / Tα πιλάφια του Δεκαπενταύγουστου: Έτσι τιμούν τη μεγάλη γιορτή σε Κάσο και Κάρπαθο

Ακολουθώντας τελετουργικό χρόνων, στήνουν καζάνια πάνω σε φωτιές και φτιάχνουν πιλάφι, κρέας κοκκινιστό και τηγανητές πατάτες για να τιμήσουν τη μεγαλύτερη γιορτή του καλοκαιριού.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Agora symi

Γεύση / Agora: Η πιο γραφική ανηφόρα της Σύμης οδηγεί σε μια κουζίνα με χαρακτήρα

Σε ένα μικρό μπαλκόνι με θέα τα παστέλ αρχοντικά της Σύμης, ο Χρήστος Σιδηρόπουλος σερβίρει μια ελληνική κουζίνα που συνομιλεί με το παρελθόν χωρίς να το αντιγράφει – μιλάει χαμηλόφωνα, αλλά ακούγεται καθαρά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Οι ανθοί της cucina povera

Γεύση / Κολοκυθανθοί: Τα λουλούδια της φτωχής αλλά σοφής κουζίνας

Τα άνθη που είτε βουτιούνται στο κουρκούτι είτε γίνονται τροφαντός ντολμάς κρύβουν φθαρτή ομορφιά και μεγάλη γευστική παράδοση — πολύ πριν ο οδηγός Michelin αναδείξει τάσεις σαν το zero waste και το «από το χωράφι στο τραπέζι».
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Αμπέλι, άστρα και συναίσθημα: Ο Θοδωρής Κοντογιάννης και η βιοδυναμική οινοποίηση

Το κρασί με απλά λόγια / Αμπέλι, άστρα και συναίσθημα: Ο Θοδωρής Κοντογιάννης και η βιοδυναμική οινοποίηση

Πώς επηρεάζει η αστρονομία τις καλλιεργητικές πρακτικές στο αμπέλι; Η Υρώ Κολιακουδάκη και ο Παναγιώτης Ορφανίδης σε μια συζήτηση με τον Θοδωρή Κοντογιάννη για τη σχέση του ανθρώπου με τη γη, την τεχνολογία και το κρασί, έξω από τα συνηθισμένα.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ
Οι ιδιαίτερες γεύσεις του καλοκαιριού στο Αιγαίο

Γεύση / Σαρδέλες Καλλονής, Φούσκες, Σκίζα. Αυτή είναι η γεύση του Αιγαίου

Οι μένουλες Καρπάθου, το σπινιάλο Καλύμνου, η σκίζα της Μήλου και η μόστρα της Μυκόνου: Από τον ιωδιούχο αφρό του Αιγαίου ως τα μητάτα των Κυκλάδων, η γεύση του καλοκαιριού αποτυπώνεται σε προϊόντα που φέρουν την ιστορία και το φως των νησιών.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ