Η Κόρα Καρβούνη και οι Τρωάδες

Η Κόρα Καρβούνη και οι Τρωάδες Facebook Twitter
0

 

Πριν από τις διακοπές του Αυγούστου, η Κόρα Καρβούνη ήρθε στα αναστατωμένα λόγω ανακαίνισης γραφεία μας, και αφού έμαθε τα μυστικά των καινούργιων πατωμάτων, κάθισε υπομονετικά και φωτογραφήθηκε από τον M. Hulot, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας για το κανούργιο μαγιώ που έψαχνε και για το μέρος στο οποίο θα έκανε τα πρώτα της μπάνια, μας μίλησε για τις Τρωάδες. Είναι η παράσταση στην οποία συμμετέχει στο χορό και παίζει το ρόλο της θεάς Αθηνάς. Ζητήσαμε να μας πει 10 ενδιαφέροντα σημεία της παράστασης και του έργου. Τι σημαίνουν οι Τρωάδες για εκείνη. Μας είπε 15. Τα σημειώσαμε και σας τα μεταφέρουμε.

1. Οι Τρωάδες είναι ένα έργο που έχει να κάνει με την ήττα. Ποιός είναι ο νικητής; Ποιός είναι ο ηττημένος;

2. Είναι ένα έργο σε απόλυτη συνάφεια με το πως είναι οι Ελληνες σήμερα.

3. Η Υβρις είναι μια λέξη κλειδί. Βλέποντας το έργο αναρωτιέσαι για την ή τις ύβρεις που έχεις διαπράξει.

4. Για μένα ύβρις σημαίνει να μη σέβεσαι τον εαυτό σου και τα συναισθήματά σου.

5. Το έργο αρχίζει με τους θεούς να εγκαταλείπουν την πόλη. Οι θεοί σε εγκαταλείπουν. Είναι η πρώτη ένδειξη, το πρώτο σήμα για το πόσο σημαντικό είναι το θείο.

6. Οπως και εμείς, έτσι και οι Τρώες βίωσαν την απόλυτη χλιδή και την απόλυτη καταστροφή.

7. Πιστεύω ότι καθεμιά παράσταση που ανεβαίνει πρέπει να έχει συνάφεια, σχέση με το σήμερα, με τη σύγχρονη κατάσταση, έτσι ώστε να ταυτίζεται ο θεατής.

8. Η Εκάβη, είναι για μένα το κορυφαίο πρόσωπο σε αυτό το έργο. Είναι και η βασίλισσα, και η κορυφαία του χορού ουσιαστικά, και ο μέσος άνθρωπος με μια μεγάλη συγκινητική δύναμη για να μπορέσει να συνεχίσει.

9. Το κορυφαίο συμβάν είναι κατά τη γνώμη μου ο θάνατος του Αστυάνακτα. Το να μην υπάρχει διάδοχος.

10. Αυτό που θεωρώ πιο κρίσιμο από τα λόγια του χορού είναι αυτό για τον Γανυμήδη. Τον πιο ωραίο νέο που ερωτεύθηκε ο Δίας και τον είχε για να βάζει κρασί στους θεούς. Γανυμήδη εγκατέλειψες τη χώρα σου του λέει ο χορός, για να βάζεις κρασί στο Δία.

11. Μέσα από τα λόγια του έργου ακούει κανείς πολύ καθαρά, ότι η αναδρομή στο παρελθόν δεν ωφελεί, δε βοηθάει, απλώς έχεις ανάγκη να γυρίζεις πίσω.

12. Το παρελθόν σου δίνει απαντήσεις, αρκεί να μην αρνηθείς να τις δεις και να τις αποδεχτείς.
13. Εκτός από την ανάγνωση της καταστροφής, το αισιόδοξο μήνυμα είναι η δύναμη με την οποία αντιμεωπίζουν οι Τρωάδες ένα σήμερα χωρίς αύριο.

14. Στην παράσταση υπάρχει μια ορχήστρα 32 μουσικών. Η παράσταση στηρίζεται στη μουσικότητα.

15. Τα πρόσωπα των Τρωάδων ένα -ένα με συγκινούν πολύ. Το πως η απόγνωση και η ήττα επηρεάζουν κάθε χαρακτήρα διαφορετικά.

Σε αυτή την σύγχρονη πρόταση του Θοδωρή Αμπαζή αξιοποιείται η μουσικότητα του λόγου και η δομή της Τραγωδίας με την σύμπραξη τριάντα-δύο μουσικών και δεκαπέντε ηθοποιών . Μπορείτε να δείτε την παράσταση στην Επίδαυρο, στις 23 και 24 Αυγούστου.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
Σκηνικό-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Χορογραφία- Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Επεξεργασία Μουσικού υλικού: Μιχάλης Παπαπέτρου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ελεάννα Τσίχλη, Κύνθια Βουκουβαλίδου
Βοηθός Σκηνογράφου: Τίνα Τζόκα
Βοηθός Μουσικού: Μιχάλης Παπαπέτρου

Διανομή:
Εκάβη: Άννα Κοκκίνου
Ελένη: Κατερίνα Διδασκάλου
Αθηνά: Κόρα Καρβούνη
Ανδρομάχη: Δανάη Σαριδάκη
Κασσάνδρα: Τζωρτζίνα Δαλιάνη
Μενέλαος: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Ταλθύβιος: Απόστολος Πελεκάνος
Ποσειδώνας (φωνή): Μιχαήλ Μαρμαρινός

Χορός:
Κέλυ Γιακουμάκη
Αναστασία Κατσιναβάκη
Κατερίνα Λάττα
Φιλιώ Λούβαρη
Μαρία Παρασύρη
Ελίνα Ρίζου
Αντιγόνη Φρυδά
Συμμετέχει ο Γιώργος Ζυγούρης

Δημήτρης Χουντής: Σοπράνο-Σαξόφωνο

Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων Πάτρας «Θανάσης Τσιπινάκης»
Βάγια Ζεππάτου: Υπεύθυνη Ορχήστρας

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ