Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος Facebook Twitter
Όταν ανακοινώθηκε το καστ, ορισμένοι αμφισβήτησαν την επιλογή του Τζέικομπ Ελόρντι για τον ρόλο του Φρανκενστάιν. Φωτ.: Ernesto Ruscio/Getty Images/Ideal Image
0

Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο έχει εμμονή με το «Φρανκενστάιν» εδώ και δεκαετίες. Έχει μιλήσει σε αμέτρητες συνεντεύξεις για την επιθυμία του να διασκευάσει το μυθιστόρημα της Μέρι Σέλεϊ που γράφτηκε το 1818, και η τελευταία του ταινία, «Πινόκιο», είχε τόσα στοιχεία παρμένα από το βιβλίο που ήταν σχεδόν μια ανεπίσημη διασκευή. Τώρα όμως επιτέλους έκανε μια επίσημη διασκευή, οπότε, όπως είναι φυσικό, τίποτα δεν τον συγκρατούσε. Ο «Φρανκενστάιν» του, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το Σάββατο, είναι ένα project πάθους στο οποίο δεν λυπήθηκε τα έξοδα, ένα φαντασμαγορικό γοτθικό παραμύθι, στο οποίο η καλύβα ενός χωρικού έχει τις ίδιες διαστάσεις με μια αίθουσα συμποσίου των Βίκινγκς. Όμως, παρ’ όλο τον χρόνο που είχε στη διάθεσή του για να σκεφτεί, ο Ντελ Τόρο μάλλον δεν κατάλαβε το κεντρικό θέμα του κλασικού βιβλίου και του εμβληματικού του πλάσματος. Με λίγα λόγια: το τέρας του Φρανκενστάιν στην ταινία του είναι απλώς υπερβολικά όμορφο.  

Τον ρόλο τον παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι, ο εξωφρενικά όμορφος Αυστραλός σταρ του «Euphoria», του «Priscilla» και του «Saltburn». Όταν ανακοινώθηκε το καστ, ορισμένοι αμφισβήτησαν αυτή την επιλογή – όπως και όταν ανακοινώθηκε ότι ο Ελόρντι θα παίξει τον Χίθκλιφ στα «Ανεμοδαρμένα Ύψη» που ετοιμάζει η Έμεραλντ Φενέλ. Αυτές οι αντιρρήσεις φαίνονταν κάπως άκαιρες. Στο κάτω κάτω, πολλοί γοητευτικοί ηθοποιοί έχουν γίνει λιγότερο ελκυστικοί μέσω του μακιγιάζ: για παράδειγμα ο Κόλιν Φάρελ, που είναι αγνώριστος ως αποτρόπαιος κακός στο «Batman» και στη σειρά «The Penguin». Και καθώς ο Ελόρντι είναι 1,96, τουλάχιστον είχε το σωστό ύψος για τον ρόλο.

Αν ο Ντελ Τόρο θέλει το τέρας του Φρανκενστάιν να μοιάζει με μοντέλο έτοιμο για την πασαρέλα, δικαίωμά του. Αλλά αυτή η δραστική αναθεώρηση του ήρωα της Σέλεϊ –ενώ κρατάει ως επί το πλείστον την πρωτότυπη πλοκή του έργου− έχει ως αποτέλεσμα μια εξαιρετικά άνιση ταινία. 

Στην πρώτη σεκάνς της ταινίας, που διαδραματίζεται στην αρκτική ερημιά, η τεράστια φιγούρα φαίνεται αρκούντως γκροτέσκ, εν μέρει επειδή είναι βαριά τραυματισμένη, εν μέρει επειδή είναι σχεδόν τελείως κρυμμένη κάτω από την κουκούλα που φοράει. Όταν όμως η ταινία κάνει φλας μπακ στον καιρό της δημιουργίας του τέρατος, το πράγμα αλλάζει. Παρόλο που τα κομμάτια του είναι ραμμένα μεταξύ τους από τον βαρόνο Βίκτορ Φρανκενστάιν (Όσκαρ Άιζακ), αυτό το νεογέννητο πλάσμα είναι παράξενα όμορφο: ένα λείο, λυγερό, λευκόγκριζο ζωντανό άγαλμα, χωρίς τις συνηθισμένες βίδες ή τις φρικτές ουλές. Καταλαβαίνεις ότι έχει συναρμολογηθεί με κομμάτια από διαφορετικά σώματα, αλλά οι ενώσεις ίσα που φαίνονται. Πρόκειται για μια τολμηρή αλλαγή σε σχέση με τις προηγούμενες εκδοχές της ιστορίας, αν και όχι απολύτως χωρίς προηγούμενο: με το στενό κίτρινο σορτς του, μοιάζει πολύ με τον Ρόκι (Πίτερ Χίνγουντ) στο «Rocky Horror Picture Show» (1975). Από εκεί και πέρα, η εμφάνισή του βελτιώνεται κι άλλο. Χάρη στις ικανότητές του για ίαση που συναγωνίζονται εκείνες του Deadpool και του Wolverine, στο τέλος μοιάζει με μέλος ενός boyband που έβαλε στραβά το αϊλάινερ.  

«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος Facebook Twitter
Παρόλο που τα κομμάτια του είναι ραμμένα μεταξύ τους από τον βαρόνο Βίκτορ Φρανκενστάιν (Όσκαρ Άιζακ), αυτό το νεογέννητο πλάσμα είναι παράξενα όμορφο.

Το πρόβλημα με αυτή την επιλογή είναι ότι αν το τέρας του Φρανκενστάιν δεν είναι άσχημο, τότε δεν είναι το τέρας του Φρανκενστάιν. Πρόκειται για καθοριστική ιδιότητα του χαρακτήρα. Στο μυθιστόρημα της Σέλεϊ, ο λεγόμενος «δαίμονας» είναι τόσο αποκρουστικός που ο Βίκτορ τρέχει μακριά του τρομοκρατημένος. «Κανείς θνητός δεν υποφέρει τη φρίκη του προσώπου του», θρηνεί ο Βίκτορ. «Μια μούμια που της είχε δοθεί ξανά ζωή δεν θα ‘ταν τόσο αποκρουστική όσο αυτό το τέρας».

Όλοι όσοι συναντούν το τέρας έχουν την ίδια αντίδραση, εκτός από έναν ευγενικό τυφλό που παρώδησε τέλεια ο Τζιν Χάκμαν στο «Φρανκενστάιν Τζούνιορ» του Μελ Μπρουκς (1974). Το κεντρικό θέμα της ιστορίας είναι ότι το περιφρονούν και το κακομεταχειρίζονται εξαιτίας της εμφάνισής του. Το να του κάνεις makeover είναι σαν να κάνεις τον Κόμη Δράκουλα χορτοφάγο. 

Φυσικά ο Ντελ Τόρο έχει δικαίωμα να επανερμηνεύσει το αρχικό υλικό. Το μυθιστόρημα «Πινόκιο» που έγραψε ο Κάρλο Κολόντι το 1883 μιλάει για ένα ανυπάκουο αγόρι που μαθαίνει να υπακούει, ενώ η έξυπνη διασκευή του Ντελ Τόρο υποστηρίζει ότι η ανυπακοή είναι αρετή. Αν θέλει το τέρας του Φρανκενστάιν να μοιάζει με μοντέλο έτοιμο για την πασαρέλα, δικαίωμά του. Αλλά αυτή η δραστική αναθεώρηση του ήρωα της Σέλεϊ –ενώ κρατάει ως επί το πλείστον την πρωτότυπη πλοκή του έργου− έχει ως αποτέλεσμα μια εξαιρετικά άνιση ταινία. 

«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος Facebook Twitter
Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και ο Όσκαρ Άιζακ σε πρόβα της ταινίας.

Η σύγχυση ξεκινά με τη σκηνή της δημιουργίας στο εργαστήριο. Ο Βίκτορ δεν απορρίπτει το πλάσμα επειδή είναι αποκρουστικό αλλά επειδή… βασικά, επειδή ο Βίκτορ είναι πολύ κατσούφης, πράγμα που δεν είναι ούτε τόσο ενδιαφέρον ούτε τόσο πειστικό. Μετά, όταν η Ελίζαμπεθ (Μία Γκοθ), που μένει αναξιοποίητη ως χαρακτήρας, βλέπει το πλάσμα, δεν το σιχαίνεται. Καθόλου. Του φέρεται με ένα τρυφερό ενδιαφέρον που θυμίζει ρομάντζο τύπου «Η πεντάμορφη και το τέρας». Αυτό όμως σημαίνει ότι δεν έχει νόημα η απαίτηση του πλάσματος από τον Βίκτορ να του φτιάξει μια σύντροφο. Θα ήταν πιο λογικό να ζητήσει από την Ελίζαμπεθ να βγουν για ποτό.  

Στο μυθιστόρημα της Σέλεϊ, το τέρας είναι ένας ακούσιος εργένης που δηλώνει ότι θα ασκήσει βία αν δεν του βρουν κοπέλα. Στην ταινία του Ντελ Τόρο το κίνητρό του δεν είναι τόσο ξεκάθαρο, ούτε τόσο πειστικό. Ακολουθεί απλώς την πλοκή. Γι’ αυτό, μετά από τις δεκαετίες που χρειάστηκαν για την παραγωγή της, μετά από δυόμισι ώρες εκρήξεων, λύκων φτιαγμένων με CGI και σαιξπηρικών μονολόγων, από την ταινία λείπει η ζωτική σπίθα που θα μπορούσε να της δώσει ζωή. 

Frankenstein by Guillermo del Toro (2025) | Netflix

Το «Φρανκενστάιν» θα αρχίσει να προβάλλεται στο Netflix στις 7 Νοεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ