ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«Δεν σου το ’χα να ακούς ΛΕΞ»

Αθήνα είσαι εδώ; Facebook Twitter
Ραπάδες έντεχνοι και σκυλάδες, ό,τι σταυρό κι αν κουβαλάμε, όλοι κάτι αγαπάμε. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
0


«ΚΑΘΕ ΠΕΡΣΙ ΚΑΙ καλύτερα!» ψιθύρισα, ακροβατώντας πάνω στις δεκάποντες πλατφόρμες μου για να μη γλιστρήσω στα βρομόνερα της Αγοράς στην οδό Αθηνάς. Ό,τι πιο κοντινό έχω ζήσει φέτος σε παραλία είναι αυτό το θαλασσινό νερό, αυτό το χαρμάνι μπόχας που προκύπτει από τη μείξη ψαρίλας και σκουπιδίλας. Τουρίστες δεξιά μου, σκαλωσιές αριστερά μου κι εγώ στη μέση, με το κινητό στο χέρι, σκρολάροντας μέχρι να εντοπίσω το mail με το εισιτήριο για τη συναυλία του ΛΕΞ. Απρίλιο το έκλεισα, Ιούνιο το βρήκα.

«Κανένας δεν γκοστάρει, όπως γκοστάρουν οι ραπάδες», σκέφτηκα. Είχα ήδη απαντήσει στα ερωτήματα γνωστών και φίλων σχετικά με το αν είναι σεξιστής και αν πρέπει να τον στηρίζουμε εμείς οι κουίρ τρανς.

Κυριακή μεσημέρι, με καφέ, τσιγάρο και ανεμιστήρα, διάβαζα τις κριτικές και απορούσα με το κοινό που απαιτεί δήλωση πολιτικών φρονημάτων από έναν ράπερ που τα έχει πει όλα μέσα από τα κομμάτια του, την παρουσία του και ενίοτε την απουσία του. 

«Δεν σου το ’χα να ακούς ΛΕΞ», μου γράφει ένας τυπάς στο Ιnsta.

Δηλαδή πώς μοιάζουν αυτές που ακούνε ΛΕΞ;

«Δύο χέρια, τρία πόδια και δεν τρώνε από τα σκουπίδια»¹

Ήμουν καλά προετοιμασμένη για μια νύχτα ανάμεσα σε 60.000 κόσμο. Μαύρα γυαλιά για την αγοραφοβία, παγούρι με βότκα φράουλα για την αφυδάτωση, στριμμένο lemon haze σε περίπτωση που… και παυσίπονα για τους πονοκεφάλους.²

Η  Άντζι οδηγούσε όσο απολάμβανα τις πρώτες φωτογραφίες φίλων χωρίς μπλούζα μέσα από το ΟΑΚΑ .Τατουάζ, δικέφαλοι, ιδρώτας και αδρεναλίνη. Μόνο ένας δεν μου έστειλε, αυτός που ήμουν διατεθειμένη να ψάξω ανάμεσα στους χιλιάδες.

Η συναυλία που διοργάνωσε η Dynasty Group Athens είχε όλα τα στοιχεία μιας υπερπαραγωγής: οθόνες, φώτα, χορευτικό σύνολο, guests, παιδική χορωδία και σκηνικό τα 24ωρα που εμείς με τα λερωμένα πνευμόνια αγαπάμε.³

Μαζί με τον ΛΕΞ, τα αδέρφια του Dof και Squeezy. Το ΟΑΚΑ μύριζε χασίσι και καπνογόνα, τα μαύρα ρούχα, τα πανό, οι σημαίες της Παλαιστίνης και σίγουρα η μουσική για τσόγλανους[4] μάς έφεραν πιο κοντά.

Η ζέστη ήταν υποφερτή, το κλίμα από φιλικό έως συντροφικό ανάμεσα στις διαφορετικές φυλές και γενιές της Αθήνας, αν και μόνο όσοι μείναμε στη χώρα αυτή μετά το 2009 μεγαλώσαμε και γίναμε η χειρότερη γενιά.[5]

Χωρίς να θέλω να αδικήσω κανέναν –άλλωστε δεν τους γνωρίζω καλλιτεχνικά–, σε κάθε guest ένιωθα το ενδιαφέρον μου να μειώνεται. Μου έλειπε ο ΛΕΞ. Απαντούσα σε dm στο κινητό μήπως κανονίσω τίποτα καλό για μετά, ώσπου αποφάσισα να πάω στο μπαρ για νερό. Πίσω από τον συναυλιακό χωρο το σκηνικό έμοιαζε με κάθε άλλο καλοκαιρινό πανηγύρι-φεστιβάλ. Πλαστικές σακούλες, ψυγεία με φωτεινές επιγραφές, πιτσιρίκια του μεροκάματου, ουρές αναμονής και μια μειονότητα που άραζε καβατζωτά σε απόσταση ασφαλείας από το μεγάλο πλήθος. Πέρασαν είκοσι λεπτά, που πιάσαμε την κουβέντα με κάτι Θεσσαλονικιούς για το αν είναι τίμιο να κοστίζει 4 ευρώ η Cola και ξαφνικά άκουσα τη φωνή της κυρίας Χαράς aka Χάρις Αλεξίου.

«Ρε, η Χαρούλλλα ρε», φώναξε το ένα καρντάσι και παράτησε τη θέση του τρέχοντας.

Η καβάτζα άδειασε, η μειονότητα στριμώχτηκε μέσα στο πλήθος σαν να έπεσε συναγερμός. Οριακά πρόλαβα κι εγώ να δω τη «Μάνα» με το συμβολικά κόκκινο αέρινο κουστούμι να ενώνει όλα τα σπασμένα κομμάτια της βραδιάς. Για πολλά παιδιά μπορεί το ραπ να είναι ο πατέρας που δεν γνώρισαν, και για τα ίδια παιδιά η κυρία Χαρά έγινε η μάνα που όλα τη θυμίζουν.

Ραπάδες έντεχνοι και σκυλάδες, ό,τι σταυρό κι αν κουβαλάμε, όλοι κάτι αγαπάμε [6] και αυτήν τη σύμπραξη την αγαπήσαμε και μέσα από αυτήν αγαπηθήκαμε – όσο κράτησε.

Μετά από τόση συγκίνηση, ο Vlospa επανέφερε τους παλμούς στο beat μιας Αθήνας σε διέγερση λίγο πριν ή «Μωβ βροχή» [7] στάξει κυριολεκτικά πάνω στον ΛΕΞ, «σβήνοντας» τη συναυλία ψυχεδελικά.

Κυριακή μεσημέρι, με καφέ, τσιγάρο και ανεμιστήρα, διάβαζα τις κριτικές και απορούσα με το κοινό που απαιτεί δήλωση πολιτικών φρονημάτων από έναν ράπερ που τα έχει πει όλα μέσα από τα κομμάτια του, την παρουσία του και ενίοτε την απουσία του. Προσωπικά, νιώθω πάντα άβολα όταν οι καλλιτέχνες προσπαθούν από το μικρόφωνο και τα σόσιαλ να «αφυπνίσουν» για τη λευτεριά στην Παλαιστίνη, τη Χρυσή Αυγή ή το MeΤoo, ενώ η τέχνη τους είναι απολίτικη, πόσο μάλλον ο τρόπος ζωής τους. Μου λείπει η τέχνη που μιλάει χωρίς κομματικούς χορηγούς· μου λείπει η τέχνη που πρώτα ζει και μετά γράφει. Και στη συναυλία του ΛΕΞ τη χόρτασα κι ας μην τράκαρα με αυτόν που έψαχνα. Οι μεγάλες αλήθειες λέγονται χαμηλόφωνα, όπως και οι μεγάλοι έρωτες συναντιούνται στις ερημικές τοποθεσίες. If you know, you know…


1. «Ματωμένη Τρίτη», ΛΕΞ, Braille Pentagram
2. «Παυσίπονα», ΛΕΞ, Dof Twogee Deathwish
3. «Νυχτερίδες», ΛΕΞ, Dof Twogee
4. «Μουσική για τσόγλανους», ΛΕΞ, Dof Twogee
5. «Η χειρότερη γενιά», ΛΕΞ, Dof Twogee
6. «Αλήτικη αγάπη», ΛΕΞ, Dof Twogee
7. «Μωβ βροχή», ΛΕΞ, Dof Twogee

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Βασιλική Σιούτη / Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα Τέμπη και με την ακρίβεια, που προκαλεί κοινωνική δυσφορία, ο Νίκος Δένδιας εμφανίζεται ως μεταρρυθμιστής που θα οδηγήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα εποχή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Ακροβατώντας / Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Αξιολογώντας ως πιο σημαντικό ένα τροχαίο από τη συνάντηση Τραμπ - Νετανιάχου, τα κυρίαρχα μέσα αναδεικνύουν το ασήμαντο χάριν τηλεθέασης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες που θα μετατοπίσουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας από τα σημαντικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Joe Coughlin: «Η τρίτη ηλικία δεν είναι κρουαζιέρες ή πατερίτσες»

Οπτική Γωνία / Joe Coughlin: «Γηρατειά δεν είναι μόνο κρουαζιέρες, πατερίτσες και να είσαι με το ένα πόδι στον τάφο»

Ο φιλέλληνας καθηγητής εξετάζει τις όψεις της μακροζωίας, πιστεύει πως στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο μπορεί να συνδυαστεί άνετα με το lifestyle και μιλάει με τρόπο ασυνήθιστο για το γήρας.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Οπτική Γωνία / Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Ο δημιουργός του Greekonomics μιλά στη LiFO για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αλλά και τις επιθέσεις που δέχτηκε πρόσφατα για κάποιες «άβολες αλήθειες» που επισήμανε αναφορικά με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα πολιτικών, οικονομικών «καρτέλ» και ΜΜΕ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Οπτική Γωνία / Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Από την Ουκρανία και την κρίση στη Γαλλία μέχρι τις αποφάσεις Τραμπ, η Ευρώπη περνάει κρίση ταυτότητας. Πώς επηρεάζεται η χώρα μας; Μιλά στη LiFO ο Σωτήρης Ντάλης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κάποτε στην Αμερική…

Ακροβατώντας / Η αμερικανική δημοκρατία οδεύει προς το τέλος της

Η κυβέρνηση Τραμπ έχει επιδοθεί σε ανελέητο κυνηγητό όσων αμφισβητούν την αλήθεια της. Κυνηγάει δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ακτιβιστές, αντιφρονούντες, δικαστές, όποιον τολμήσει να την αμφισβητήσει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Χωρίς αναισθητικό, χωρίς δικαιώματα: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Χωρίς αναισθητικό: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές για halal και kosher στην Ελλάδα;

Παρά τις προσπάθειες νομιμοποίησης του εβραϊκού και ισλαμικού τρόπου σφαγής των ζώων χωρίς αναισθητοποίηση, το νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν έχει αλλάξει. Η σχεδιαζόμενη Εθνική Στρατηγική Halal επαναφέρει το θέμα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
H εξέγερση της «κανονικότητας»

Οπτική Γωνία / H εξέγερση της «κανονικότητας»

Μια τάση που θέλει να προσελκύσει μετριοπαθή ακροατήρια, αντλώντας από μια ψευδή εκδοχή της Ιστορίας, η οποία θέλει τον δυτικό πολιτισμό να υποφέρει ή να παρακμάζει γιατί τάχα έπεσε θύμα του ανθρωπισμού του.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
EPEJERGAS HIV/AIDS: Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν;

Οπτική Γωνία / HIV/AIDS: Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν;

Οι κρίσιμοι σταθμοί μιας δύσκολης πορείας που ξεκίνησε το 1981, οπότε πιστοποιήθηκαν τα πρώτα κρούσματα HIV, μέχρι σήμερα, που στόχος πια είναι η πλήρης ύφεση της νόσου, με ορίζοντα την επίτευξη της ίασης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πάνος Ρούτσι: Ο απεργός πείνας που συγκλονίζει την Ελλάδα

Οπτική Γωνία / Πάνος Ρούτσι: Ο απεργός πείνας που συγκλονίζει την Ελλάδα

Επιστρατεύοντας το ύστατο μέσο πίεσης, ο Πάνος Ρούτσι ζητά δικαιοσύνη για τα Τέμπη και άδεια για να ξεθάψει το παιδί που έχασε στο μοιραίο τρένο, ώστε να ταυτοποιηθεί και να γίνουν τοξικολογικές εξετάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τα drones μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Οπτική Γωνία / Από τα drones μέχρι το AI: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Πώς η στρατιωτική άνοδος της Κίνας και η στρατηγική σύμπλευση με τη Ρωσία διαμορφώνουν τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες προκλήσεις για την ασφάλεια; Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιδράσεις στην Πάρο για την τουριστική επένδυση στις Κολυμπήθρες ή Συλλογή υπογραφών κατά της στρατηγικής επένδυσης στην Πάρο

Ρεπορτάζ / Στις Κολυμπήθρες της Πάρου θα χτιστεί ένα τεράστιο ξενοδοχείο. Γιατί;

Η τοπική κοινωνία αντιδρά στην κατασκευή μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος, προειδοποιώντας για αλλοίωση του τοπίου και επιβάρυνση των ήδη πιεσμένων υποδομών του νησιού.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες μοιάζουν πιο διχασμένες από ποτέ; Και πού οφείλεται η άνοδος της πολιτικής βίας; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ