ΛΕΞ και Bloody Hawk: Δύο συναυλίες που έγραψαν ιστορία

Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Ο ΛΕΞ ερμηνεύει τη «Μωβ Βροχή». Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
0

Η 21η Ιουνίου, η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου, φώτισε φέτος κάτι περισσότερο από τον ουρανό. Ο Bloody Hawk, που κάποτε τραγουδούσε ότι δεν μπορεί ούτε τη λέξη «ήλιος» να προφέρει, είδε εκείνη τη μέρα να γίνεται η πιο φωτεινή της ζωής του. Να τραγουδά το «Χρόνια μου πολλά» και να το αφουγκραζόμαστε διαφορετικά. 

Μια εβδομάδα μετά, στις 28 Ιουνίου, o ΛΕΞ γράφει ιστορία. Περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι ενώθηκαν σε μία φωνή, σε έναν παλμό, που ανέβηκε στον ουρανό μαζί με τα καπνογόνα. Το ίδιο έγινε με τεράστια επιτυχία και την Κυριακή.

Πρόκειται για δύο ημερομηνίες που θα μνημονεύονται ως σταθμοί της σύγχρονης ελληνικής κουλτούρας. Μπορούμε άραγε να μιλήσουμε για μια στιγμή πολιτιστικής μετάβασης; Μπορεί να μην έχουμε ξεκάθαρη απάντηση, αλλά είναι φανερό πως πρόκειται για ένα πέρασμα από τη μουσική που απλώς παίζεται, στη μουσική που εκφράζει τη σημερινή γενιά. Η ραπ πλέον δεν βρίσκεται στο περιθώριο, είναι εδώ, παλλόμενη, ριζωμένη βαθιά μέσα σε ένα κοινό που ίσως πλέον δεν χωρά πουθενά αλλού. Δεν είναι πια μόνο «μουσική για τους λίγους», για τους θυμωμένους ή τους ξεχασμένους. Είναι ο κοινός τόπος.

Όταν ανέβηκε στη σκηνή η Χαρούλα, για λίγα λεπτά ακούμπησαν δυο κόσμοι που φαινομενικά δεν έχουν τίποτα κοινό – και όμως, εκείνη τη στιγμή συνδέθηκαν βαθιά, με τη φωνή της και τη σιωπή του.

Κι όμως, δεν υπήρχε τηλεοπτική προβολή και διαφημίσεις για τις συναυλίες. Δεν χρειάστηκε. Οι δύο καλλιτέχνες δεν είχαν καν στοιχειώδη παρουσία στα δικά τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ δεν έδωσαν συνεντεύξεις· έκαναν μόνο μία ανακοίνωση για τις συναυλίες. Και ο κόσμος ήξερε και πήγε. Εξάλλου, το βράδυ του Σαββάτου, στα social media δεν έβλεπες φωτογραφίες από το stage αλλά από τις κερκίδες, με λεζάντες όπως: «Δεν ήξερα κανέναν, αλλά τους αγαπούσα όλους». Αυτό ήταν το κλίμα. Όταν στη σκηνή εμφανίστηκε η Χάρις Αλεξίου και τραγούδησε το «Φύγε» με τον ΛΕΞ, ήταν σαν να έκλεισε ένας κύκλος και να άνοιξε ένας άλλος: αυτός όπου η γενιά του ‘70 σφίγγει το χέρι στη γενιά του 2000 – χωρίς παρεξηγήσεις, χωρίς φόβο.

Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Ο Bloody Hawk στη σκηνή του ΟΑΚΑ. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live

Ο Bloody Hawk εμφανίστηκε στο ΟΑΚΑ στις 21 Ιουνίου, μπροστά σε 45.000 ανθρώπους. Μόνος του. Χωρίς openers, χωρίς showbiz πυροτεχνήματα, χωρίς καν κάποιο παραδοσιακό warm-up. Μια σκηνή, μια φιγούρα με t-shirt και τα κομμάτια του – αυτά μόνο. Στο τέλος του live, ήταν σαν να είχε σηκώσει όλο το βάρος μιας γενιάς που τον είδε να περπατά μόνος μέχρι το φως. Τις επόμενες μέρες, τα σχόλια δεν αφορούσαν τόσο το setlist ή τον ήχο, αλλά κάτι άλλο: το βλέμμα του Bloody προς το κοινό. Σαν να μην το πίστευε. Σαν να ήθελε να χαράξει εκείνη τη στιγμή στη μνήμη του για πάντα. Μια γενιά που μεγάλωσε με τα τραγούδια του τον αποθέωνε γιατί άντεξε πολλά μέχρι να φτάσει εκεί. Και μετά ήρθε το ΟΑΚΑ, ξανά. Η εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι, του Trouf, του Dani Gambino, του Wang, του Νέγρου του Μοριά και του Toquel έκανε τη βραδιά πιο ξεχωριστή. 

Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Ο ΛΕΞ μπροστά σε 70.000 κόσμο. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live

Το Σάββατο 28 Ιουνίου ο ΛΕΞ στάθηκε μπροστά σε ένα κοινό μεγαλύτερο από ποτέ. Ο ήχος έσκαγε στις πλάτες και τις καρδιές, και τα καπνογόνα δεν ήταν πια σύμβολο «αντίδρασης» αλλά ανάσας (άλλη φορά θα πούμε και για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα). Ο ΛΕΞ δεν μίλησε πολύ. Δεν χρειάστηκε. Κάθε του στίχος ερχόταν πίσω σαν βουή, σαν ποίηση που ήξερε απ’ έξω μια γενιά. Μαζί του μοιράστηκαν τη σκηνή οι Ηγεμόνας, Ζήνων, Σαντάμ, Vlospa. 

Στο κοινό έβλεπες εφήβους, φοιτητές, μετανάστες δεύτερης γενιάς, παιδιά της εργατικής τάξης, μουσάτους εναλλακτικούς και τύπους με φανέλες ομάδων. Όλους μαζί. Και όταν ανέβηκε στη σκηνή η Χαρούλα, για λίγα λεπτά ακούμπησαν δυο κόσμοι που φαινομενικά δεν έχουν τίποτα κοινό – και όμως, εκείνη τη στιγμή συνδέθηκαν βαθιά, με τη φωνή της και τη σιωπή του. Ήταν όλοι εκεί και τραγουδούσαν μαζί. Από τα πιο μικρά παιδιά μέχρι ζευγάρια που είχαν έρθει από άλλες πόλεις, ανθρώπους που είχαν δει τον ΛΕΞ και τον Bloody σε μικρές σκηνές και τώρα έφευγαν αγκαλιασμένοι, λέγοντας: «Τα καταφέραμε κι εμείς». 

Ναι, τα κατάφερε η ραπ, αλλά μαζί της τα καταφέραν και όλοι όσοι κάποτε ήταν από τη «λάθος» πλευρά του mainstream. Τώρα ξέρουν πως το «εμπορικό» δεν είναι απαραίτητα φθηνό. 

Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Bloody Hawk. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
ΛΕΞ/Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Χάρις Αλεξίου. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Bloody Hawk. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Χάρις Αλεξίου. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Dani Gambino, Wang, Bloody Hawk. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Μαρίνα Σάττι. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Την ώρα που τραγουδούσαν ΛΕΞ και Bloody Hawk, καταλάβαμε πως η ραπ κέρδισε Facebook Twitter
Vlospa. Φωτ.: Zissis Tsoubos Live
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ