Διεθνείς συμπαραγωγές, εκπλήξεις και κορυφαίες συνεργασίες: Το νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
0

Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει για την καλλιτεχνική περίοδο 2025/26 ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πρόγραμμα με την υπογραφή του Γιώργου Κουμεντάκη, περιλαμβάνει επτά νέες παραγωγές όπερας και χορού, πέντε αναβιώσεις επιτυχημένων παραγωγών, μια συναυλιακή παρουσίαση, δύο διεθνείς περιοδείες όπερας και χορού, τα διεθνή βραβεία της όπερας και την πρώτη ύστερα από 65 χρόνια εμφάνιση της ΕΛΣ στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. 

«Στην 85χρονη ιστορία της η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει ανεβάσει παραστάσεις κορυφαίων δημιουργών των παραστατικών τεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο βεστιάριο και τους αποθηκευτικούς μας χώρους διατηρούμε, συντηρούμε και φυλάσσουμε σκηνικά, κοστούμια και αντικείμενα ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής και ιστορικής αξίας από παραστάσεις που υπέγραψαν κορυφαίοι σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, ζωγράφοι, εικαστικοί: από τον Γιάννη Τσαρούχη, τον Αλέξη Μινωτή, τον Τζόρτζιο ντε Κίρικο και τη Λίνα Βερτμύλλερ έως τους Μιχάλη Κακογιάννη, Ντίνο Γιαννόπουλο, Αντώνη Φωκά, Γιώργο Πάτσα, Νίκο Γεωργιάδη, Ρενάτο Μόρντο, Γιάννη Μετζικώφ, Νίκο Πετρόπουλο, Γιάννη Κόκκο κ.ά. 

Στο πλαίσιο του θεματικού άξονα 2025/26 “Η όπερα του μέλλοντος από τη μήτρα του παρελθόντος” καλούμε τους δημιουργούς του σήμερα να “συνομιλήσουν” με τους σπουδαίους αυτούς καλλιτέχνες, τις δημιουργίες τους και την κληρονομιά τους. Παροτρύνουμε τους καλλιτέχνες της εποχής μας να δημιουργήσουν την όπερα του μέλλοντος μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες του παρελθόντος που όρισαν την ιστορία της όπερας στην Ελλάδα» σημειώνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ Γιώργος Κουμεντάκης.

Το πρόγραμμα αναλυτικά

Flora mirabilis /  Σπυρίδων Σαμάρας

27 Σεπτεμβρίου 2025

Ένα άγνωστο διαμάντι της Επτανησιακής Σχολής συστήνει στο κοινό η Εθνική Λυρική Σκηνή. Μετά την ιδιαίτερη επιτυχία που σημείωσε στα τέλη του 19ου αιώνα στην Ευρώπη, η Flora mirabilis ξανασυναντά το ελληνικό κοινό, σε μια νέα, αποκατεστημένη μορφή, σε μορφή κοντσερτάντε. Η αριστουργηματική μουσική του εκλεκτικού κοσμοπολίτη Κερκυραίου μουσουργού Σπυρίδωνος-Φιλίσκου Σαμάρα, με βασικά χαρακτηριστικά την πηγαία μελωδική έμπνευση, την ευφάνταστη αρμονική γλώσσα και τη λεπτεπίλεπτη ενορχήστρωση, σε συνδυασμό με τη βαθύτατη γνώση της φωνητικής γραφής και την έμφυτη θεατρική αντίληψη της μουσικής δραματουργίας, προβάλλει αντάξια των μεγάλων Ευρωπαίων δημιουργών όπερας της εποχής του.

Τζοκόντα / Αμίλκαρε Πονκιέλλι

Συμπαραγωγή με το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ και τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου.
19, 22, 25, 29 Οκτωβρίου & 1, 4, 7 Νοεμβρίου 2025

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Bernd Uhlig

Η Εθνική Λυρική Σκηνή εγκαινιάζει επίσημα τη σεζόν 2025/26 με τη δημοφιλέστατη Τζοκόντα του Πονκιέλλι, σε μια νέα μεγάλη διεθνή συμπαραγωγή με δύο από τους σπουδαιότερους οργανισμούς της όπερας παγκοσμίως: το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ και τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου. Διευθύνει ο Φαμπρίτσιο Βεντούρα και σκηνοθετεί ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κόβεντ Γκάρντεν Όλιβερ Μίερς. Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η Τζοκόντα θεωρείται μια από τις κορυφαίες μεγαλόπρεπες όπερες (grand operas) του ρεπερτορίου, γιατί είναι πλούσια σε μοναδικές μελωδίες, διάσημες άριες και υπέροχα χορωδιακά μέρη. Και φυσικά γιατί συμπεριλαμβάνει και ένα από τα πιο διάσημα μπαλέτα όλων των εποχών, τον «χορό των ωρών», με μια μελωδία που όλοι γνωρίζουμε, καθώς πέρασε στην ποπ κουλτούρα όταν χρησιμοποιήθηκε το 1940 στην ταινία του Ντίσνεϋ Φαντασία. Για τον ρόλο του τίτλου, η ΕΛΣ καλωσορίζει τη σταρ δραματική υψίφωνο Άννα Πιρότσι, που εντυπωσίασε στην πρόσφατη Μήδεια της ΕΛΣ, και για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους τον διεθνώς περιζήτητο τενόρο Αρσέν Σογκομονιάν, τις σπουδαίες μεσοφώνους Αλίσα Κολόσοβα και Ανίτα Ρατσβελισβίλι, τον κορυφαίο Έλληνα βαρύτονο Δημήτρη Πλατανιά και άλλους εξαίρετους μονωδούς. 

Τόσκα / Τζάκομο Πουτσίνι

Αφιέρωμα στον Νίκο Πετρόπουλο
27, 30 Νοεμβρίου, 2, 7, 20, 23, 27 Δεκεμβρίου 2025 & 4, 7 Ιανουαρίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Α. Σιμόπουλος

Η Τόσκα του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια Νίκου Σ. Πετρόπουλου, επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή από τις 27 Νοεμβρίου 2025 και για εννιά μοναδικές παραστάσεις, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος. Με την αναβίωση της Τόσκας εγκαινιάζεται το αφιέρωμα στον Νίκο Σ. Πετρόπουλο, ο οποίος ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή ήδη από το 1971. Έχει υπογράψει ως σκηνογράφος, ενδυματολόγος ή/και σκηνοθέτης περισσότερες από είκοσι παραγωγές όπερας, οπερέτας και χοροδραμάτων, οι οποίες επαναλαμβάνονται με τεράστια επιτυχία τις τελευταίες πέντε δεκαετίες.

Στον ρόλο του τίτλου θα κάνει το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στην ΕΛΣ μια διεθνής σταρ της όπερας, η περιζήτητη σοπράνο Αλεξάντρα Κούρζακ. Για μία μοναδική παράσταση στις 7/12 θα τραγουδήσει μαζί της και ο σύζυγός της, ο σούπερ σταρ της όπερας Ρομπέρτο Αλάνια. Στο διεθνούς ακτινοβολίας καστ συναντούμε την κορυφαία σοπράνο της ΕΛΣ Τσέλια Κοστέα, τον διεθνώς καταξιωμένο τενόρο Μαρσέλο Πουέντε και τους δύο διεθνείς Έλληνες βαρύτονους Δημήτρη Πλατανιά και Τάση Χριστογιαννόπουλο. 

Ιζαντόρα Ντακ  / Στέλλα Μιχαηλίδου / Κώστας Βόμβολος

Μιούζικαλ για όλη την οικογένεια
6, 7, 14, 21, 24, 28 Δεκεμβρίου 2025 & 3, 4 Ιανουαρίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Α. Σιμόπουλος

Το μιούζικαλ για όλη την οικογένεια Ιζαντόρα Ντακ, σε κείμενο και σκηνοθεσία Στέλλας Μιχαηλίδου και μουσική Κώστα Βόμβολου, μεταμορφώνει τη σκηνή της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος σε μια ιδιόμορφη «λίμνη των κύκνων», όπου μια μικρόσωμη πάπια αναζητά τον δικό της δρόμο στον χορό. 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στην πρώτη της παρουσίαση στην Εναλλακτική Σκηνή, η Ιζαντόρα Ντακ έρχεται σε μια νέα εκδοχή για μεγάλη σκηνή, αποτελώντας μια ιδεώδη όσο και διασκεδαστική εισαγωγή στην τέχνη του χορού, για μικρούς και μεγάλους. 

Τη μουσική υπογράφει ο συνθέτης Κώστας Βόμβολος, μέλος των Primavera en Salonico και των Χειμερινών Κολυμβητών. Τον ρόλο της Ιζαντόρας ερμηνεύει η Λυδία Στέφου, τους ρόλους της Δασκάλας, της Αφηγήτριας, της Κυρίας Χόιτυ Τόιτυ και της Κυρίας Παπώφ η Μαργαρίτα Συγγενιώτου και τον Κύριο Κουντεπιέ ο Δημήτρης Ναλμπάντης.

Ζιζέλ /Μουσική Αντόλφ Αντάμ, με προσθήκες των Φρήντριχ Μπουργκμύλλερ και Μπορίς Ασάφιεφ

19, 21, 24, 26, 28, 30, 31 Δεκεμβρίου 2025 & 2, 3 Ιανουαρίου 2026

Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα παραγωγή της Ζιζέλ, ενός από τα διασημότερα μπαλέτα του ρομαντισμού, με τη γοητευτική μουσική του Αντόλφ Αντάμ. Την κλασική χορογραφία του Πετιπά αναβιώνουν οι διακεκριμένες χορογράφοι Βερόνικα Βιγιάρ και Ελένα Ιγκλέσιας. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διευθύνει o Ζοζέ Σαλαζάρ. Η Ζιζέλ αποτελεί φαινόμενο στην ιστορία του μπαλέτου. Αν και στην Ευρώπη είχε ξεχαστεί για πολλά χρόνια, εντούτοις στις αρχές του 20ού αιώνα άρχισε να περιλαμβάνεται ξανά στο ρεπερτόριο μεγάλων σχημάτων. Ο ομώνυμος ρόλος, που έχει χαρακτηριστεί ως «ο Άμλετ του μπαλέτου», αποτελεί έως σήμερα την ύψιστη πρόκληση για την καθιέρωση μιας χορεύτριας κλασικού μπαλέτου.

Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα / Performance-installation

Γιώργος Κουμεντάκης / Δημήτρης Παπαϊωάννου 
20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 30 Ιανουαρίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στήνει τη μεγάλη σκάλα της σκηνικής εγκατάστασης στην Εθνική Λυρική Σκηνή και δουλεύει ξανά από την αρχή πάνω στο Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα. Φωτ.: Julian Mommert

Το Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα, ένα έργο που σημάδεψε την καλλιτεχνική δημιουργία της δεκαετίας του ’90, σηματοδοτεί την πολυαναμενόμενη επανένωση των δύο εμβληματικών συνοδοιπόρων της θρυλικής Ομάδας Εδάφους, του Δημήτρη Παπαϊωάννου και του Γιώργου Κουμεντάκη, σε μια νέα ανάγνωση από τον διεθνή μαέστρο Θεόδωρο Κουρεντζή. 

Το 1995 στο Παλαιό Εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Νέο Φάληρο η Ομάδα Εδάφους έκανε μια ρωγμή στον χρόνο με την παρουσίαση της παράστασης-εγκατάστασης Ενός λεπτού σιγή, σε σύλληψη, σκηνοθεσία, χορογραφία του Δημήτρη Παπαϊωάννου και μουσική για το πρώτο κεφάλαιο του Γιώργου Κουμεντάκη και για το δεύτερο του Μάνου Χατζιδάκι. Με το τραύμα να παραμένει διαρκές από τον θάνατο από AIDS αγαπημένων φίλων και με τον «φόβο να στοιχειώνει την ερωτική ζωή μιας ολόκληρης γενιάς», ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ζήτησε από τον Γιώργο Κουμεντάκη να συνθέσει μια «καταιγίδα θανάτου» – ένα ρέκβιεμ για εκείνους που χάθηκαν από το AIDS. Στην ίδια παράσταση τη διστακτική ελπίδα για τη ζωή έφερναν τα Τραγούδια της αμαρτίας του Μάνου Χατζιδάκι, σε ποίηση Ντίνου Χριστιανόπουλου.

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Ο Θεόδωρος Κουρεντζής. Φωτ.: Nadia Romanova

Τριάντα ένα χρόνια μετά, έπειτα από κύκλους που έχουν ανοίξει και κλείσει και πορείες άλλοτε παράλληλες και άλλοτε αντίθετες, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στήνει τη μεγάλη σκάλα της σκηνικής εγκατάστασης στην Εθνική Λυρική Σκηνή και δουλεύει ξανά από την αρχή πάνω στο Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα, «ένα από τα δυνατότερα μουσικά έργα του Γιώργου Κουμεντάκη», όπως ο ίδιος αναφέρει. Η σύμπραξη των δύο δημιουργών που άνοιξαν τον δρόμο για μια νέα σκηνική γλώσσα στον χορό, το θέατρο, την όπερα, ακόμα και για τις Τελετές των Ολυμπιακών Αγώνων, συμπληρώνεται από έναν μεγαλοφυή μαέστρο, το όνομα του οποίου αναγνωρίζεται διεθνώς για τις ιδιοσυγκρασιακές αναγνώσεις σε μεγάλα συμφωνικά έργα και όπερες, τον Θεόδωρο Κουρεντζή

Φάλσταφ / Τζουζέππε Βέρντι

15, 18, 21, 26 Φεβρουαρίου & 1, 5 Μαρτίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Α. Σιμόπουλος

Η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει την εξαιρετικά επιτυχημένη παραγωγή της κωμικής όπερας Φάλσταφ, στη σκηνοθεσία του διακεκριμένου σκηνοθέτη και Καλλιτεχνικού Διευθυντή του φημισμένου βρετανικού Φεστιβάλ Όπερας του Γκλάιντμπορν Στήβεν Λάνγκριτζ, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε από την ΕΛΣ τη σεζόν 2022/23. 

Κεντρική φιγούρα του έργου είναι ο ξεπεσμένος ιππότης σερ Τζων Φάλσταφ και οι ερωτικές του περιπέτειες, οι οποίες τον καθιστούν περίγελο στη μικρή τοπική κοινωνία. Στο τέλος, μετά από διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις, οι χαρακτήρες του έργου τραγουδούν όλοι μαζί «Όλα στον κόσμο είναι ένα καλαμπούρι… αλλά γελά καλύτερα όποιος γελά τελευταίος». Πρωταγωνιστούν: Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Διονύσης Σούρμπης, Τσέλια Κοστέα, Νεφέλη Κωτσέλη, Μαριλένα Στριφτόμπολα, Βασίλης Καβάγιας, Χρυσάνθη Σπιτάδη, Γιάννης Γιαννίσης, Γιάννης Καλύβας, Ανδρέας Καραούλης

Η λίμνη των κύκνων / Κωνσταντίνος Ρήγος / Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι

7, 8, 15, 22, 27, 28 Μαρτίου & 3, 4 Απριλίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρία Χειλοπούλου

Η Λίμνη των κύκνων από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής επιστρέφει μέσα από την επιτυχημένη χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου. Ο Διευθυντής Μπαλέτου της ΕΛΣ ανανεώνει τη ματιά του πάνω στο κλασικό αριστούργημα του Τσαϊκόφσκι, επαναπλαισιώνοντας εκτενή κομμάτια της πρωτότυπης χορογραφίας του μπαλέτου των Πετιπά / Ιβάνοφ, και θέτοντας νέα ερωτήματα αναφορικά με τους τρόπους που μπορούν να «ξαναδιαβαστούν» σήμερα τα μεγάλα έργα του ρεπερτορίου του κλασικού χορού. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ανασύρει ορισμένους από τους φόβους και τις έμμονες εικόνες της εποχής μας για να καταδυθεί στη δική του λίμνη. Ένα τοπίο σε μια εποχή μετά την καταστροφή. Ένα ερημωμένο βενζινάδικο για να θυμίζει έναν κόσμο που ξέμεινε από καύσιμα. Μια λίμνη όπου το φυσικό και το υπερφυσικό συνυπάρχουν κι εναλλάσσονται. Ο Πρίγκιπας Ζήγκφρηντ –ένας ρομαντικός ήρωας που αναμετράται διαρκώς με το απόλυτο–, το μεταμορφωτικό βλέμμα του οποίου καθορίζει τη μορφή των γύρω του. 

Άννα Μπολένα/ Γκαετάνο Ντονιτσέττι

26, 29 Μαρτίου & 2, 5, 15, 19 Απριλίου 2026

Πενήντα χρόνια μετά τη θρυλική Άννα Μπολένα της ΕΛΣ, σε σκηνικά και κοστούμια του σπουδαίου Νίκου Γεωργιάδη και σκηνοθεσία του Ντίνου Γιαννόπουλου, το αριστούργημα του Ντονιτσέττι επιστρέφει στη σκηνή σε μια νέα παραγωγή σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση, όπου τα καινούρια σκηνικά του Λέσλι Τράβερς συνομιλούν με τα ιστορικά κοστούμια του Νίκου Γεωργιάδη. 

Η Άννα Μπολένα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με τεράστια επιτυχία στις 26 Δεκεμβρίου 1830 στο Θέατρο Καρκάνο στο Μιλάνο με κορυφαίους λυρικούς καλλιτέχνες της εποχής. Το λιμπρέτο έχει γράψει ο Φελίτσε Ρομάνι, ο οποίος βασίστηκε στα έργα Άννα Μπολένα του Αλεσσάντρο Πέπολι και Ερρίκος Η΄ ή Άννα Μπολένα του Ιππόλιτο Πιντεμόντε, ενώ η υπόθεση αναφέρεται στα αιματοβαμμένα χρόνια της Αγγλικής Μεταρρύθμισης και την τραγική μοίρα της Αν Μπολέυν, δεύτερης συζύγου του Ερρίκου Η΄ η οποία εκτελέστηκε στον Πύργο του Λονδίνου το 1536. Στους βασικούς ρόλους οι Μαρία Κοσοβίτσα, Γιάννης Χριστόπουλος, Πέτρος Μαγουλάς κ.ά.

Κάρμεν  / Ζωρζ Μπιζέ

Μια συμπαραγωγή του Palazzetto Bru Zane – Centre de musique romantique française, με την Όπερα της Ρουέν και τη Βασιλική Όπερα των Βερσαλλιών 
30 Απριλίου, 2, 3, 5, 7, 14, 17, 20, 24, 26, 28 Μαΐου & 4 Ιουνίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Julien Benhamou

Στο πλαίσιο του θεματικού άξονα της σεζόν 2025/26, η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την πιστή αναβίωση της παγκόσμιας πρώτης παρουσίασης της Κάρμεν που δόθηκε το 1875 στην Οπερά Κομίκ του Παρισιού. Μέσα από μια πολυετή έρευνα στο βιβλίο σκηνοθεσίας και τα σχέδια κοστουμιών και σκηνικών της επεισοδιακής πρεμιέρας του έργου που έμελλε να γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς όπερες όλων των εποχών, το Κέντρο της Γαλλικής Ρομαντικής Μουσικής Palazzetto Bru Zane πραγματοποίησε μια μοναδική αναδημιουργία εκείνης της παγκόσμιας πρώτης παράστασης του έργου, με τα εντυπωσιακά ιστορικά σκηνικά και κοστούμια – αυτά ακριβώς που είχε επιβλέψει ο ίδιος ο Ζωρζ Μπιζέ πριν από 151 χρόνια. Στους βασικούς ρόλους οι Γκαέλ Αρκέζ, Τσέλια Κοστέα, Μαρίνα Βιόττι, Τσαρλς Καστρονόβο, Αντρέα Καρέ, Διονύσης Σούρμπης, Τάσος Αποστόλου, Νίκος Κοτενίδης, Βασιλική Καραγιάννη 

Χρυσή εποχή  / Κωνσταντίνος Ρήγος 

13, 15, 16, 22, 23 Μαΐου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Α. Σιμόπουλος

Ένα χρόνο μετά τη δημιουργία της Χρυσής εποχής, ο Κωνσταντίνος Ρήγος μάς προσκαλεί ξανά στο ιλιγγιώδες πάρτι του, στη σκηνή της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος. Η μεγάλη επιτυχία του Μπαλέτου της ΕΛΣ, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου τον Απρίλιο του 2025 και τις επιτυχημένες παραστάσεις του Μαΐου του 2025 στο ΚΠΙΣΝ, θα επιστρέψει στην Εθνική Λυρική Σκηνή τον Μάιο του 2026 –μετά από μια περιοδεία σε Θεσσαλονίκη, Κύπρο και Ιταλία–, για όλους εκείνους που συγκινήθηκαν, που ονειρεύτηκαν, που νοστάλγησαν, που χόρεψαν στις θέσεις τους, αλλά και για όλους όσους δεν πρόλαβαν να πάρουν μέρος στη μεγάλη αυτή γιορτή. Μετά τη μεγάλη παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου και την επιτυχημένη παρουσίαση στην Αθήνα την άνοιξη του 2025, η Χρυσή εποχή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Ρήγου, συνεχίζει την ευρωπαϊκή της περιοδεία, τον Σεπτέμβριο στην Κύπρο για δύο παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας και τον Οκτώβριο για μία παράσταση στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην Γκορίτσια –Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2025– στο πλαίσιο του Visavì Gorizia Dance Festival

Μήδεια  / Λουίτζι Κερουμπίνι

20 Ιουνίου 2026 Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου την όπερα Μήδεια του Κερουμπίνι, εξήντα πέντε χρόνια μετά τη θρυλική παραγωγή του 1961 με τη Μαρία Κάλλας στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, σκηνικά – κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη και χορογραφία Μαρίας Χορς. 

Στο πλαίσιο του θεματικού άξονα της σεζόν 2025/26, ο οποίος εξερευνά την έννοια «της όπερας του μέλλοντος μέσα από τη μήτρα του παρελθόντος», η Εθνική Λυρική Σκηνή επιλέγει να αναβιώσει τη Μήδεια του 1961, με τα υλικά τού σήμερα. Μέσα από τα βιβλία σκηνοθεσίας του Μινωτή, τα σχέδια του Τσαρούχη, καθώς και από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό που σώζεται από τις θρυλικές παραστάσεις της Κάλλας στην Επίδαυρο, θα επιχειρηθεί μια ανασύσταση της παράστασης, όπως την εμπνεύστηκαν και την παρουσίασαν οι μυθικοί εκείνοι καλλιτέχνες που σφράγισαν τον ελληνικό πολιτισμό. Τον ρόλο του τίτλου θα ερμηνεύσει η σπουδαία Ιταλίδα δραματική υψίφωνος Άννα Πιρότσι

Τραβιάτα  / Τζουζέππε Βέρντι

18, 19, 21, 23, 24, 26, 28, 30 Ιουλίου 2026

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Φωτ.: Sakis Gioumpasis

Η τελευταία παραγωγή της σεζόν 2025/26 της ΕΛΣ, η αναβίωση της Τραβιάτας, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή με καλοκαιρινές παραστάσεις όπερας στις ιδανικές συνθήκες μιας κλιματιζόμενης αίθουσας. 

Το αριστούργημα του Τζουζέππε Βέρντι που υπογράφει ο Νίκος Σ. Πετρόπουλος, μας προσφέρει μια ξεχωριστή καρτ ποστάλ του γαλλικού 19ου αιώνα δημιουργώντας μια θεαματική απεικόνιση των σκηνών τόσο στην κατοικία της Βιολέττας Βαλερύ στο Παρίσι όσο και στην εξοχική της κατοικία στα περίχωρα της γαλλικής πρωτεύουσας, με εντυπωσιακά κοστούμια απολύτως συνεπή στο πνεύμα του έργου.  Η όπερα περιγράφει τον έρωτα μιας εταίρας με γόνο καλής οικογένειας του Παρισιού. Η σχέση προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας του νέου, το ζευγάρι χωρίζει και ξανασυναντιέται λίγο πριν τον θάνατο της κοπέλας. Στους βασικούς ρόλους οι Βασιλική Καραγιάννη, Γιάννης Χριστόπουλος, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Διονύσης Σούρμπης.

H Εθνική Λυρική Σκηνή ταξιδεύει για πρώτη φορά στη Σενζέν, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη πόλη της Κίνας και τρίτη σε πληθυσμό μετά το Πεκίνο και τη Σανγκάη –με περισσότερους από 17 εκατομμύρια κατοίκους–, για να παρουσιάσει την Τραβιάτα, στην εμβληματική σκηνοθεσία του Νίκου Πετρόπουλου.

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Το Κέντρο Πολιτισμού και Τεχνών στη Σενζέν. Φωτ.: Guangming

Από την Τζοκόντα σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου Όλιβερ Μίερς και την πολυαναμενόμενη συνεργασία των Γιώργου Κουμεντάκη, Δημήτρη Παπαϊωάννου και Θεόδωρου Κουρεντζή με το Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα έως την πολύτιμη κληρονομιά του Αλέξη Μινωτή και του Γιάννη Τσαρούχη στη Μήδεια, από τα θρυλικά κοστούμια του Νίκου Γεωργιάδη σε διάλογο με τη νέα σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση στην Άννα Μπολένα έως την πρώτη αυθεντική Κάρμεν του 1875, οι νέες παραγωγές της σεζόν 25/26 έχουν την ορμή του παρόντος και τη φιλοδοξία της αναγνώρισης του μέλλοντος, μέσα από τη δημιουργική επαναπροσέγγιση του παρελθόντος. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του θεματικού άξονα 25/26, η ΕΛΣ πραγματοποιεί αφιέρωμα στον Νίκο Πετρόπουλο –έναν πολύπλευρο καλλιτέχνη της όπερας, ο οποίος συνεργάζεται με την ΕΛΣ τις τελευταίες πέντε δεκαετίες– με την παρουσίαση δύο εκ των εμβληματικών παραγωγών του, της Τόσκας και της Τραβιάτας. 

Γιώργος Κουμεντάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεόδωρος Κουρεντζής, Μήδεια στην Επίδαυρο στο νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Facebook Twitter
Μηδεία, Επίδαυρος, 1961. Φωτ.: Greek National Opera Archive

Το Μπαλέτο της ΕΛΣ θα παρουσιάσει μια νέα Ζιζέλ βασισμένη στην κλασική χορογραφία του Πετιπά, καθώς και τις δύο επιτυχημένες χορογραφίες του Κωνσταντίνου Ρήγου, τη Λίμνη των κύκνων και τη Χρυσή εποχή. Η σεζόν θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο με τη συναυλιακή παρουσίαση της Flora mirabilis του Σπυρίδωνος Σαμάρα, ενώ η επίσημη έναρξή της θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο με την Τζοκόντα, τη μεγάλη διεθνή συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ και τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου. Το μεγάλο διεθνές γεγονός της φιλοξενίας των Διεθνών Βραβείων της Όπερας θα λάβει χώρα στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στις 13 Νοεμβρίου, στρέφοντας τους προβολείς της παγκόσμιας κοινότητας της όπερας στην Αθήνα και την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο Φάλσταφ του Βέρντι στην οργιώδη σκηνοθεσία του Στήβεν Λάνγκριτζ αναβιώνει για έξι παραστάσεις, ενώ το μιούζικαλ για όλη την οικογένεια Ιζαντόρα Ντακ προσκαλεί μικρούς και μεγάλους στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος για μια διασκεδαστική εισαγωγή στην τέχνη του χορού και της μουσικής. 

Στη νέα σεζόν 25/26, η Εθνική Λυρική Σκηνή διοργανώνει για πρώτη φορά δύο διεθνείς περιοδείες, με τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ): την περιοδεία της Τραβιάτας στην Κίνα τον Σεπτέμβριο και την περιοδεία της Χρυσής εποχής στην Κύπρο τον Σεπτέμβριο και στην Ιταλία τον Οκτώβριο. 

Άννα Πιρότσι, Αλεξάντρα Κούρζακ, Γκαέλ Αρκέζ, Μαρίνα Βιόττι, Αλίσα Κολόσοβα, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Ρομπέρτο Αλάνια, Τσαρλς Καστρονόβο, Αρσέν Σογκομονιάν, Αντρέα Καρέ, Μαρσέλο Πουέντε είναι μόνο μερικοί από τους διεθνείς σταρ της όπερας που θα τραγουδήσουν στη Λυρική τη νέα σεζόν συνυπάρχοντας επί σκηνής με κορυφαίους Έλληνες μονωδούς όπως, μεταξύ άλλων, τους Δημήτρη Πλατανιά, Τάση Χριστογιαννόπουλο, Τσέλια Κοστέα, Βασιλική Καραγιάννη, Διονύση Σούρμπη, Νεφέλη Κωτσέλη, Μαριλένα Στριφτόμπολα, Βασίλη Καβάγια, Γιάννη Χριστόπουλο, Πέτρο Μαγουλά, Τάσο Αποστόλου, Δήμητρα Κωτίδου, Νίκο Κοτενίδη, Γιάννη Γιαννίση, καθώς και με την ανερχόμενη υψίφωνο Μαρία Κοσοβίτσα, η οποία θα ντεμπουτάρει στον ρόλο της Άννας Μπολένα. 

Στις δημιουργικές ομάδες των παραγωγών της χρονιάς, συναντούμε κορυφαίους καλλιτέχνες όπως τους σκηνογράφους, εικαστικούς, ενδυματολόγους Φίλιπ Φυρχόφερ, Άνμαρι Γουντς, Κέννυ ΜακΛέλλαν, Δημήτρη Παπαϊωάννου, Λουκά Μπάκα, Βασίλη Παπατσαρούχα, Λέσλι Τράβερς, Κλαιρ Μπρέισγουελ, Γιώργο Σεγρεδάκη, Αντουάν Φονταίν, Κριστιάν Λακρουά, Διδώ Γκόγκου, Κωνσταντίνο Ρήγο, Πέτρο Τουλούδη, Daglara, τους χορογράφους-κινησιολόγους Βερόνικα Βιγιάρ, Ελένα Ιγκλέσιας, Λούσυ Μπερτζ, Φώτη Διαμαντόπουλο, Νταν Ο’Νηλ, Βενσάν Σαγέ και τους φωτιστές Ελευθερία Ντεκώ, Φαμπιάνα Πιτσόλι, Στέφανο Δρουσιώτη, Πήτερ Μάμφορντ, Χρήστο Τζιόγκα, Ερβέ Γκαρύ.

Τις παραγωγές θα διευθύνουν κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι μαέστροι όπως οι Θεόδωρος Κουρεντζής, Φαμπρίτσιο Βεντούρα, Πάολο Καρινιάνι, Ντέρρικ Ινόεϊ, Φιλίπ Φορζέ, Ζακ Λακόμπ, Ζοζέ Σαλαζάρ, Λουκάς Καρυτινός, Κωνσταντίνος Τερζάκης κ.ά. 

Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραγωγές Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2025 θα ξεκινήσει στις 26 Ιουνίου 2025, στις 12.00, από τα Ταμεία της ΕΛΣ και την ticketservices.gr.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ