Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου Facebook Twitter
«Πάντα ήθελα να είμαι πολύ καλή σε αυτό που κάνω, και πάντα ήξερα ότι θα υπάρχουν χίλια όμορφα κορίτσια με πάρα πολύ ωραία φωνή. Αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις είναι ότι εσύ θα κάνεις show up και θα είσαι εκεί». Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου
0


— Δανάη, απλώνεις ρούχα;
Απλώνω ρούχα. Απλώνω ρούχα, γιατί μένω μόνη μου. Είναι ο δεύτερός μου χρόνος στην Αθήνα, άρα όλες τις δουλειές του σπιτιού πρέπει να τις κάνω εγώ. Honestly, πίστευα ότι θα ήταν κάτι δυσκολότερο συναισθηματικά. Μεγάλωσα αρκετά ανεξάρτητη. Η μητέρα μου με είχε προετοιμάσει για το ότι πρέπει να βγεις εκεί έξω και να παλέψεις γι’ αυτό που θέλεις σε οποιονδήποτε τομέα. Άρα, το να απλώσω ένα ρούχο δεν μου φάνηκε ποτέ δύσκολο, να σου πω την αλήθεια.

Η μουσική μπήκε στη ζωή μου απ’ όταν ήμουν πολύ μικρή, γιατί με την τέχνη ήθελα να ασχοληθώ από πάντα. Ξεκίνησα τον χορό από τα 3 μου και χόρευα μέχρι και τα 18 μου περίπου. Πάντα έδινα την ψυχή μου σε αυτό. Και πάντα ζωγράφιζα κι έγραφα, ποιήματα, πεζά ‒ έγραφα αρκετά. Είχα και κάτι δερμάτινα βιβλιαράκια που τα τελείωνα μέσα σε δύο χρόνια. Σε αυτά έγραφα, ας πούμε, την εξέλιξή μου. Θέλω να πιστεύω ότι όταν μεγαλώσω θα τα ανοίξει κάποιος κάποτε και θα με δει, ας πούμε.

«Το spice της ζωής μου; Το πόσο δραματική είμαι. Oh, really dramatic. Δηλαδή, νιώθω σαν να παίζω συνεχώς σε ταινία του Παπακαλιάτη».

Όταν έγινε η καραντίνα και δεν μπορούσα να κάνω μαθήματα χορού, κάθισα με τον εαυτό μου και αναρωτήθηκα πραγματικά αν έχω φτάσει σε σημείο που αγαπώ αυτό που κάνω και αν θέλω να το κάνω για το υπόλοιπο της ζωής μου, γιατί αυτό συμβαίνει όταν η τέχνη γίνεται η δουλειά σου. Και, τελικά, με τον χορό δεν είχα και την καλύτερη σχέση. Ήταν μια σχέση αγάπης και μίσους. Είχα φτάσει σε ένα σημείο που δεν ήξερα αν το έκανα πιο πολύ για τον εγωισμό μου ή αν γιατί όντως το αγαπούσα.

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου Facebook Twitter

Νομίζω ξύπνησα μια μέρα και συνειδητοποίησα ότι δεν θέλω να πονάω άλλο σωματικά, γιατί ο χορός το έχει αυτό. Και η αλήθεια είναι ότι πάντα ήμουν καλύτερη τραγουδίστρια απ’ ό,τι χορεύτρια, αλλά ήταν και θέμα εγωισμού. Ο πατέρας μου ήταν μουσικός κάποια χρόνια της ζωής του και μεγάλωσα σε ένα σπίτι από το οποίο δεν έλειπε ποτέ η μουσική. Αλλά, επειδή ήταν το όνειρο του να γίνω μουσικός και τραγουδίστρια, ήθελα να το κάνω όταν θα ένιωθα ότι είναι μια εντελώς δική μου επιλογή, ότι το κάνω πραγματικά για τον εαυτό μου και δεν εκπληρώνω απλώς μια δική του επιθυμία.

Αυτήν τη στιγμή απλώς γράφω τραγούδια και θα δω πού θα με πάει. Τώρα έχω και εργαλεία που δεν είχα μικρότερη: μπορώ να πάω στο στούντιο, έχω πολλά άτομα να με βοηθήσουν. Αυτό είναι σημαντικό... Αυτήν τη στιγμή είμαι λίγο στο κέντρο του κόσμου και νιώθω ότι έχω τα πάντα γύρω μου.

Πάντα ήθελα να είμαι πολύ καλή σε αυτό που κάνω, και πάντα ήξερα ότι θα υπάρχουν χίλια όμορφα κορίτσια με πάρα πολύ ωραία φωνή. Αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις είναι ότι εσύ θα κάνεις show up και θα είσαι εκεί. Νομίζω ότι κάπως ‒δυστυχώς‒ αφήνω κάποια κομμάτια της παιδικότητάς μου πίσω, βάζω μικρούς στόχους γι’ αρχή. Σίγουρα υπάρχει κάποιος μεγάλος, αλλά είναι λίγο θολός ακόμα. Θέλω να βρω τον ήχο μου και να έχω πολύ καλή σχέση με τους συνεργάτες μου. Παλιότερα έγραφα πιο πολύ για τα συναισθήματά μου, δηλαδή για το τι νιώθει η Δανάη. Με ενδιέφερε πάρα πολύ ο εαυτός μου, ενώ, μεγαλώνοντας, μαθαίνω λίγο να φτιάχνω τις σχέσεις με τους ανθρώπους μου· έχω παρατηρήσει ότι γράφω και για ό,τι παρατηρώ γύρω μου. Η μαμά μου πάντα κάνει πλάκα και μου λέει ότι θα έπρεπε να γίνω ψυχολόγος.

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου

— Αγαπημένη δουλειά, πέρα από το να πλένεις και να απλώνεις ρούχα;
Να ποτίζω λουλούδια. Έχω πάρα πολλά στο μπαλκόνι μου γιατί προσπαθώ να έχω τη φύση κοντά μου – και στην Αθήνα αυτό δεν γίνεται. Έχω πολλά λουλούδια. Αν μπορούσα να έχω ένα μόνο, θα διάλεγα μια κερασιά. Δεν ξέρω, μου αρέσουν οι κερασιές. Υπήρχαν στον δρόμο για το σπίτι μου, στο εξοχικό. Πάντα, όταν πηγαίναμε, τις έβλεπα από το παράθυρο. Εγώ τη ζωή μου σε καλοκαίρια τη μετρούσα: ήλιος, ζέστη, θάλασσα. Και μόνη και με φίλους. Εξαρτάται από τη μέρα. Αλλά μ’ αρέσει να είμαι μόνη μου. Και μουσική ‒ όχι πάντα. Μ’ αρέσει η σιωπή. Το spice της ζωής μου; Το πόσο δραματική είμαι. Oh, really dramatic. Δηλαδή, νιώθω σαν να παίζω συνεχώς σε ταινία του Παπακαλιάτη.

Danai Dede - Best Part (Daniel Caesar ft H.E.R Cover)

Instagram: @danaidede

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT
Αlex Kapranos : «Η κουζίνα και το rock 'n' roll είναι δυο κόσμοι που μοιάζουν»

Μουσική / Αlex Kapranos : «Η φήμη είναι πολύ γελοία. Όσο λιγότερο τη σκέφτεσαι, τόσο το καλύτερο»

Οι Franz Ferdinand έρχονται τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και ο Ελληνοβρετανός frontman τους, από την κορυφή ενός ελβετικού βουνού, βρίσκει χρόνο να μιλήσει για την ελληνικότητα, τις ανησυχίες του, το φαγητό και την αγάπη του για το ska.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ