Στερνή μου γνώση

Στερνή μου γνώση Facebook Twitter
Το πέμπτο επεισόδιο του άρτι αφιχθέντος, έβδομου κύκλου της σειράς, έχει τίτλο “Eulogy” («Επικήδειος») και ήδη έχει χαρακτηριστεί από πολλούς, κριτικούς και μη, ως το καλύτερο ή το πιο σημαντικό ή το πιο συγκινητικό αυτής της φουρνιάς.
0


ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΜΟΥ ΕΒΓΑΖΕ κάτι ευτελές και πιασάρικο το Black Mirror και ο πισώπλατος τρόπος με τον οποίο έξυνε, υπομειδιώντας, τις φοβίες (τεχνολογικές και μη), τα τραύματα, τις πληγές, τις ενοχές, τις προσμονές και τις λαχτάρες του κοινού. Στα καλύτερά της «κεφάλαια» όμως – για μένα, κορυφαίο απ’ όσα έχω δει ή απ’ όσα θυμάμαι, παραμένει το σπέσιαλ χριστουγεννιάτικο του 2014 με τίτλο “White Christmas” –η σειρά ανθολογίας του Τσάρλι Μπρούκερ επιτυγχάνει κάτι ιδιαίτερο.

Όχι μόνο εξάπτει κυριολεκτικά τη φαντασία του θεατή, αλλά τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του, σα να έχει ξυπνήσει απότομα από ένα αλλόκοτο, πλην όμως αλάνθαστα σημαδιακό, όνειρο. Δεν χρειάζεται καν να είναι αντικειμενικά καλό το επεισόδιο. Μια δυνατή ιδέα αρκεί. Και χρησιμοποιώντας ως υπόδειγμα αυτό που είδες και την θεματική που εξερευνά (λιγότερο ή περισσότερο αποτελεσματικά), μπορείς  να δημιουργήσεις –στο μυαλό σου τουλάχιστον– το δικό σου, προσωπικό επεισόδιο.

Μια τέτοια περίπτωση είναι το πέμπτο επεισόδιο του άρτι αφιχθέντος, έβδομου κύκλου της σειράς, το οποίο έχει τίτλο “Eulogy” («Επικήδειος») και ήδη έχει χαρακτηριστεί από πολλούς, κριτικούς και μη, ως το καλύτερο ή το πιο σημαντικό ή το πιο συγκινητικό αυτής της φουρνιάς, στοιχείο που μ’ έπεισε να το αποτολμήσω, παρά τις συνολικές μου ενστάσεις για την σειρά. Βοήθησε φυσικά και ο πρωταγωνιστής.

Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που είδαν αυτό το επεισόδιο, σκέφτηκαν, σε κάποια εκδοχή του, το ίδια παμπάλαιο και οικουμενικό γνωμικό: Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα.

Ο Πολ Τζιαμάτι, ο οποίος ως γνωστόν μπορεί να μεταδώσει έναν βαθύ όσο και κλονισμένο συναισθηματισμό ακόμα και απαγγέλοντας τον τηλεφωνικό κατάλογο, υποδύεται έναν μοναχικό μεσήλικα ο οποίος πληροφορείται ότι μόλις πέθανε η κοπέλα με την οποία τα είχε στα «εναλλακτικά» νιάτα του (μπάντες, μπάφοι και grunge ρομαντισμός στη δεκαετία του ’90) μέχρι που εκείνη τον «πρόδωσε» –ή έτσι πίστευε πάντα ο ίδιος.

Στερνή μου γνώση Facebook Twitter
Ο Πολ Τζιαμάτι υποδύεται έναν μοναχικό μεσήλικα ο οποίος πληροφορείται ότι μόλις πέθανε η κοπέλα με την οποία τα είχε στα «εναλλακτικά» νιάτα του.

Πληροφορείται επίσης ότι μέσω μια συσκευής η οποία επιτρέπει στον χρήστη να «εισέλθει» σε παλιές φωτογραφίες προκειμένου να ανασύρει και να μεγεθύνει τις αναμνήσεις του από την γυναίκα που υπήρξε ο μεγάλος έρωτας (και συγχρόνως η ταφόπλακα) της ζωής του, συμβάλλοντας έτσι στον επικήδειό της. Υπάρχει όμως ένα τεχνικό πρόβλημα.

Του είναι αδύνατο να θυμηθεί τη μορφή της, αφού στις φωτογραφίες που έχει κρατήσει από εκείνα τα χρόνια, το πρόσωπό της είχε αφαιρεθεί τελετουργικά και χειρουργικά από τον ίδιον, πάνω στην οργή του για τον χωρισμό.

(Πάντα με εντυπωσίαζαν οι άνθρωποι που «αποκεφάλιζαν» τους πρώην τους από τις φωτογραφίες αλλά μετά τις κρατούσαν παρ΄όλα αυτά, σαν μακάβριο κειμήλιο ή σαν τεκμήριο ενός μεγάλου και τραγικού σφάλματος).

Και μόνο από την παραπάνω σύνοψη (το επεισόδιο διαρκεί 45 λεπτά), μπορεί να αντιληφθεί κανείς τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η θεματική του συγκεκριμένου επεισοδίου και οι αντικατοπτρισμοί που αποκαλύπτονται στον θεατή σε σχέση με τις δικές του αναμνήσεις, με τις δικές του αυταπάτες, με τις δικές του πικρίες, με το αφήγημα που έχει φτιάξει ο ίδιος για την ζωή.

Το “Eulogy” μοιάζει να θέλει να περάσει ένα ας πούμε τεχνο-φιλικό μήνυμα. Ότι δηλαδή, η σύγχρονη τεχνολογία (ο αλγόριθμος, η τεχνητή νοημοσύνη κλπ) μπορεί, έστω και μέσω μιας «κουλής» συσκευής σαν αυτή που βλέπουμε να χρησιμοποιείται στο επεισόδιο, να βοηθήσει κάποιον να συμφιλιωθεί με τα λάθη του και να εξορκίσει τα φαντάσματα που τον στοιχειώνουν. Νομίζω όμως ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που είδαν αυτό το επεισόδιο, σκέφτηκαν, σε κάποια εκδοχή του, το ίδια παμπάλαιο και οικουμενικό γνωμικό: Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα.     

Μαύρος Καθρέφτης: Σεζόν 7 | Επίσημο τρέιλερ | Netflix

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η παραβολή του ασώτου 

Daily / Η παραβολή του ασώτου 

Μια δεκαετία μετά το ενδεχόμενο Grexit, το «μαύρο πρόβατο» επιστρέφει ως λευκός κύκνος, εμφανίζεται ως υπόδειγμα δημοσιονομικής σύνεσης και κερδίζει επάξια μια περίοπτη θέση στην ευρωπαϊκή ελίτ. Κι έζησαν αυτοί καλά, κι εμείς καλύτερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
100 χρόνια New Yorker: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Daily / 100 χρόνια «New Yorker»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Ζει και βασιλεύει ο ιστορικός τίτλος, φαινομενικά άτρωτος στη φθορά και στα τερτίπια του χρόνου αλλά και στα απανωτά πλήγματα που έχουν γονατίσει τούτο τον αιώνα τα μέσα, και ειδικά τα έντυπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ