«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

generation wealth Facebook Twitter
«Η αφύπνιση που βιώσαμε κράτησε μόνο μέχρι να βγούμε από τη δύσκολη στιγμή της κρίσης. Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές. Και από εκεί προήλθε και η ταινία μου, το Generation Wealth»
0

Με ταινίες όπως το «The Queen of Versailles», το «Kingmaker» και το «Generation Wealth», η Αμερικανίδα Λόρεν Γκρίνφιλντ έχει κατακτήσει δικαιωματικά μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους ντοκιμαντερίστες των καιρών μας, μελετώντας την επίδραση του αμερικανικού ονείρου και, κατ’ επέκταση, του δυτικού προτύπου επιτυχίας σε υποκείμενα διαφορετικών καταβολών, τάξεων και ηλικιών. Τα ντοκιμαντέρ της είναι πάντα εύληπτα και πολύ διασκεδαστικά – σωστά crowdpleasers, για την ακρίβεια. Αν επιλέξετε κάποια από τις προβολές του αφιερώματος στο έργο της, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, σίγουρα δεν θα το μετανιώσετε. 

Η Λόρεν Γκρίνφιλντ έρχεται ως επίσημη προσκεκλημένη του φεστιβάλ, θα παραδώσει και masterclass την Πέμπτη 13 Μαρτίου στην αίθουσα Πάυλος Ζάννας. Θα παρουσιάσει επίσης και το νέο της, φιλόδοξο και άκρως ενδιαφέρον εγχείρημα, τη σειρά «Social Studies», όπου κατέγραψε τη ζωή μιας χούφτας εφήβων επί έναν χρόνο, μέσω της δραστηριότητάς τους στα social media.

Mε αφορμή το αφιέρωμα του φεστιβάλ στην Γκρίνφιλντ και τον ερχομό της στα μέρη μας, κάναμε μια μεγάλη (και ελπίζουμε ενδιαφέρουσα) συζήτηση μαζί της.

Στο «Social Studies», που θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με τα social media, χρησιμοποίησα το animation για να δείξω ότι τα social είναι ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας, παράλληλο με την κανονική μας πραγματικότητα.

— Εδώ και κάποια χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για τα ντοκιμαντέρ. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;
Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το κοινό αναζητά έμπιστους αφηγητές, ανθρώπους που μπορεί να πιστέψει. Οι ειδήσεις τρέχουν 24 ώρες το 24ωρο και εστιάζουν περισσότερο στο σκανδαλιστικό περιεχόμενο και στα νούμερα. Και νομίζω ότι η πιο αργή δημοσιογραφία του ντοκιμαντέρ, που γίνεται από έναν αξιόπιστο αφηγητή με συγκεκριμένη ματιά και σου επιτρέπει να νιώσεις συμπόνια για τους χαρακτήρες, είναι εξίσου σημαντική για τον κόσμο μας σήμερα, για να τον καταλάβουμε με έναν βαθύτερο τρόπο σε σχέση με τα social media και τα ψηφιακά μέσα.

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές» Facebook Twitter
«Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το κοινό αναζητά έμπιστους αφηγητές, ανθρώπους που μπορεί να πιστέψει».

— Για τα οποία συχνά μεγαλύτερη σημασία έχει να βγάλουν πρώτα την είδηση και όχι να βγάλουν σωστά την είδηση και να εμβαθύνουν.
Δυστυχώς. Και επίσης δεν ξέρουμε ποιον να πιστέψουμε πια, ειδικά στα social media. Εκεί δεν ακολουθούνται βασικές δημοσιογραφικές αρχές, οι άνθρωποι δεν έχουν δημοσιογραφικό υπόβαθρο, ούτε καν στον τρόπο γραφής, και οι πληροφορίες έρχονται διαρκώς με έναν random τρόπο. Γι’ αυτό οι πληροφορίες που αντλούμε από τα ντοκιμαντέρ είναι σημαντικότερες από ποτέ. Αλλά και ως μορφή τέχνης –και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εκτιμά και τιμά το ντοκιμαντέρ ως μορφή τέχνης– το format έχει αποκτήσει μεγάλο ενδιαφέρον. Έχουν αλλάξει πολλά στην αφήγηση σε σχέση με την περίοδο που ξεκινούσα. Τότε είχες τη δημόσια τηλεόραση, το HBO κι έναν μικρό αριθμό δημιουργών, ενώ τώρα η τέχνη και η τεχνική έχουν αναβαθμιστεί. Oι ντοκιμαντερίστες επιστρατεύουν άλλες τεχνικές στη φωτογραφία, χρησιμοποιούν το animation με εφευρετικούς τρόπους. Στο «Social Studies», που θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με τα social media, χρησιμοποίησα το animation για να δείξω ότι τα social είναι ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας, παράλληλο με την κανονική μας πραγματικότητα. Και συνεργάστηκα με έναν σπουδαίο συνθέτη, τον Φόλκερ Μπέρτελμαν, που κέρδισε Όσκαρ για το «All Quiet on the Western Front» και ήταν πάλι υποψήφιος φέτος για το «Conclave». Γιατί πλέον αντιλαμβανόμαστε τη μουσική των ταινιών μας με τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται το σινεμά μυθοπλασίας.

— Και, βέβαια, έχετε και σενάριο. Οι περισσότεροι θεατές δεν γνωρίζουν ότι έχουν και τα ντοκιμαντέρ σενάριο.
Ασφαλώς. Αν και στα ντοκιμαντέρ το γράψιμο συνήθως πηγαίνει παράλληλα με τη διαδικασία του μοντάζ, είναι σημαντικό να αποφασίσεις την αφηγηματική δομή από την αρχή, αν θα έχει την παραδοσιακή τρίπρακτη δομή, αν θα κάνεις κάποιες παραλλαγές. Μπορεί να δαπανήσεις πολύ χρόνο στο δωμάτιο του μοντάζ –το «Kingmaker» μου πήρε δυο χρόνια, το «Social Studies» άλλα δυο– και είναι σημαντικό να διαμορφώσεις το υλικό σου ώστε να έχει μια δομή, μια δραματουργία για το κοινό. Πρέπει να κάνεις τη μετάβαση από την κατανόηση της ιστορίας σου στην αφήγησή της, από την αρχή ως το τέλος.

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές» Facebook Twitter
Στην περίπτωση του Kingmaker, η ενσυναίσθηση είναι αποπροσανατολισμός. Ήθελα ο θεατής να πιστέψει ότι μπορεί να συμπαθήσει τη Μάρκος, ότι ίσως έχει μετανοήσει μετά από τόσα χρόνια».

— Πώς αποφασίζεις, όμως, πότε τέλειωσε η ιστορία που έχεις να πεις;
Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Διαφέρει η απάντηση από ταινία σε ταινία, αλλά ο γενικός κανόνας μου είναι ότι δεν θέλω να τελειώνω ένα φιλμ πριν τελειώσει (χαμογελάει). Πολλά ντοκιμαντέρ κυκλοφορούν χωρίς να έχουν τελειώσει πρακτικά, επειδή ξέμεινες από λεφτά ή επειδή έχεις να προλάβεις την προθεσμία για ένα φεστιβάλ. Προσπαθώ αυτοί οι λόγοι να μην επηρεάζουν το τέλος των ταινιών μου. Για μένα μια ταινία έχει τελειώσει όταν το κοινό έχει καταλάβει πλήρως ποια είναι η ιστορία μου και τι θέλω να πω με αυτή. Κι αυτό δεν μπορώ να το αποφασίσω μόνη μου. Έτσι, όταν έχω ένα πρώτο, σχετικά ολοκληρωμένο cut, το προβάλλω σε καταξιωμένους μοντέρ, σκηνοθέτες και σεναριογράφους που εκτιμώ. Αν καταλάβουν τι θέλω να πω και ενθουσιαστούν με τους χαρακτήρες, τότε ξέρω ότι η δουλειά μου έχει ολοκληρωθεί. Αλλά συχνά λαμβάνω σημειώσεις και παρατηρήσεις από αυτές τις προβολές που υποδεικνύουν ότι πρέπει να συνεχίσω να δουλεύω πάνω στην ταινία. Για παράδειγμα, σε μια τέτοια προβολή του «Queen of Versailles» διαπίστωσα ότι μισούσαν τον χαρακτήρα της Τζάκι. Υπήρχε, όμως, κάτι μέσα της που αντιπροσώπευε μια παγίδα στην οποία πέφτουμε όλοι, την παγίδα να θέλουμε περισσότερα. Τα αρνητικά της χαρακτηριστικά συνέπιπταν με τα αρνητικά χαρακτηριστικά της κουλτούρας μας. Εγώ ήθελα να το αναδείξω αυτό και ο μόνος τρόπος ήταν οι θεατές να μπορέσουν κατά ένα μέρος να καταλάβουν τον χαρακτήρα, αν όχι να τον συμπονέσουν. Έτσι, πρόσθεσα κάποια πράγματα και όταν πέτυχα τον στόχο μου να νιώσει το κοινό συμπόνια γι’ αυτή, ήξερα ότι η ταινία τελείωσε.

— Αναφέρεις τη συμπόνια και νομίζω ότι είναι κάτι που βλέπω σε όλες τις ταινίες σου, ακόμα και για μια προσωπικότητα σαν την Ιμέλντα Μάρκος στο «Kingmaker». Παρακολουθώντας την ταινία, είναι φορές που αναρωτιέσαι αν όντως πιστεύει στην ψευδή πραγματικότητα που έχει πλάσει για τον εαυτό της.
Ο Ρότζερ Ίμπερτ είχε γράψει κάτι πολύ ωραίο σχετικά, ότι τα ντοκιμαντέρ είναι μηχανές ενσυναίσθησης. Και νομίζω ότι ένα σημαντικό μέρος της δυναμικής τους είναι η δυνατότητα που δίνουν να μπεις στα παπούτσια του άλλου. Στην περίπτωση του «Kingmaker», βέβαια, η ενσυναίσθηση είναι αποπροσανατολισμός. Ήθελα ο θεατής να πιστέψει ότι μπορεί να συμπαθήσει τη Μάρκος, ότι ίσως έχει μετανοήσει μετά από τόσα χρόνια. Ήθελα να το πιστέψει, ώστε σιγά σιγά να διαπιστώσει ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα και πως όσα λέει η Μάρκος είναι μια κατασκευασμένη αλήθεια, ένα ψέμα. Και δίνω στοιχεία προς αυτή την κατεύθυνση, βάζω ανθρώπους που αντικρούουν όσα λέει. Και όσο περνάει η ώρα το κάνω πιο σαφές, την αφήνω, π.χ., να υποστηρίζει ότι όλα ήταν υπέροχα υπό τον στρατιωτικό νόμο και το μοντάρω παράλληλα με μαρτυρίες ανθρώπων που βασανίστηκαν και βιάστηκαν και φυλακίστηκαν. 

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές» Facebook Twitter
«The Queen of Versailles».

— Είναι κατά κάποιον τρόπο μια αντίστροφη πορεία από το «Queen of Versailles»· εκεί αντιπαθείς τον κεντρικό χαρακτήρα και στο τέλος καταλήγεις να τον συμπονάς λίγο και εδώ συμβαίνει το αντίστροφο.
Ναι, μπορείς να το πεις κι έτσι. 

— Μιας και αναφερθήκαμε πάλι στο «Queen of Versailles», πρέπει να σου πω ότι συνηθίζω να το προτείνω σε όποιον θέλει να καταλάβει πώς φτάσαμε στο κραχ του 2008, χωρίς να χρειάζεται γνώση σύνθετης οικονομικής ορολογίας.
Ξέρεις, έχει αναθερμανθεί το ενδιαφέρον για την ταινία. Ετοιμάζουμε ένα μιούζικαλ βασισμένο σε αυτή από την ομάδα του «Wicked». Ο Στίβεν Σουόρτς γράφει τη μουσική και τους στίχους, η Κρίστιν Τσένογουεθ, που έπαιζε την Γκλίντα στο οriginal ανέβασμα του «Wicked», υποδύεται την Τζάκι και ο Φ. Μάρει Έιμπραχαμ του «Amadeus» θα ενσαρκώσει τον Ντέιβιντ. Το μιούζικαλ θα συνεχίσει την ιστορία τους. Ενώ στο τέλος της ταινίας μου φαίνονται να πήραν κάποια μαθήματα, όπως πολλοί άνθρωποι στις ΗΠΑ και στον υπόλοιπο κόσμο, μετά από λίγα χρόνια επέστρεψαν στην προηγούμενη κατάσταση, σαν να μη συνέβη τίποτα. Δανείστηκαν πολλά χρήματα και αγόρασαν πίσω το σπίτι τους και προσπαθούν ακόμα να το ολοκληρώσουν. Μετά από όσα συνέβησαν, εξακολουθούμε να θέλουμε να γίνουμε πλούσιοι, δεν άλλαξαν καθόλου οι αξίες μας. Τίποτα δεν άλλαξε. Δεν με εντυπωσιάζει που και οι τράπεζες άρχισαν να δανείζουν ασυλλόγιστα. Η αφύπνιση που βιώσαμε κράτησε μόνο μέχρι να βγούμε από τη δύσκολη στιγμή της κρίσης. Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές. Και από εκεί προήλθε και η επόμενη ταινία μου, το «Generation Wealth». Άρχισα να πιστεύω ότι δεν έχει να κάνει μόνο με την απληστία. Καθώς δημιουργούσα το ντοκιμαντέρ, συνειδητοποίησα ότι έχει να κάνει περισσότερο με τον εθισμό. Έναν εθισμό στο «παραπάνω». Θέλουμε παραπάνω χρήματα, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη.

Social Studies Facebook Twitter
«Στο Social Studies όλοι έλεγαν ότι θα προτιμούσαν να ζουν στην εποχή των γονιών τους, πριν από τα social media».

— Ή παραπάνω φήμη, όπως οι έφηβοι στο «Social Studies».
Ακριβώς. Και ψάχνοντας τι είναι αυτό που μας ωθεί σε αυτό το ατέρμονο κυνήγι του «παραπάνω», κατέληξα ότι προέρχεται από ένα κενό που νιώθουμε και πρέπει να γεμίσουμε. Δυστυχώς, το αμερικανικό όνειρο πασχίζει και καταφέρνει να μας πείσει ότι αυτό το κενό θα καλυφθεί μόνο αγοράζοντας περισσότερα πράγματα, τα οποία ποτέ δεν θα είναι αρκετά. Όταν γύριζα το «Generation Wealth», ένας χρηματιστής της Wall Street μού είχε εκμυστηρευτεί ότι για χρόνια έλεγε στον εαυτό του πως θα σταματήσει όταν ο τραπεζικός του λογαριασμός φτάσει σε ένα συγκεκριμένο ποσό. Όταν το έφτασε, ένιωσε ότι δεν είναι αρκετό, και συνεχίζει να δουλεύει μέχρι σήμερα. Κι αναρωτιέμαι, έχουμε το περιθώριο της ελεύθερης βούλησης, μπορούμε να αλλάξουμε κάτι ή πρόκειται για έναν αέναο κύκλο, για αξίες που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά;

— Ως προς αυτό που ρωτάς, τι συμπέρασμα έβγαλες από τους εφήβους που παρατηρούσες επί έναν χρόνο στο «Social Studies»; Διαπίστωσες κάποια αλλαγή στις αξίες τους;
Το «Social Studies» είχε ένα απροσδόκητο τέλος. Μπήκα σε αυτήν τη διαδικασία επειδή έβλεπα ότι οι παραπάνω αξίες ήταν ακόμα πιο έντονες στην εποχή των social media. Τα παιδιά επηρεάζονται από τον υλισμό, από την επιθυμία για φήμη, τη σημασία της εικόνας και την ανάγκη να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερους ηλεκτρονικούς φίλους αντί για πραγματικούς. Όλοι επηρεαζόμαστε από αυτό πλέον, αλλά στους νέους είναι ακόμα πιο έντονο. Το απροσδόκητο τέλος στο οποίο αναφέρομαι, λοιπόν, είναι ότι διέγνωσα μια βαθιά επιθυμία για πραγματική σύνδεση. Όλοι έλεγαν ότι θα προτιμούσαν να ζουν στην εποχή των γονιών τους, πριν από τα social media. Μέσα σε αυτό τον χρόνο, πραγματοποιούσαμε και ομαδικές συναντήσεις, όπου μιλούσαμε όλοι μεταξύ μας, χωρίς τηλέφωνα. Εκεί έβλεπα τα παιδιά να νιώθουν τεράστια ανακούφιση ακούγοντας τις ιστορίες των άλλων, γιατί συνειδητοποιούσαν ότι δεν ήταν οι μόνοι που επηρεάζονταν αρνητικά από τα social media. Και τα περισσότερα υποστήριζαν ότι θα ήθελαν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα social media, αλλά μετά έμπαινε στη μέση το μεγαλύτερο υπαρξιακό ερώτημα της εποχής μας: υπάρχεις, αν δεν είσαι ενεργός στα social media; Η απάντηση τους ήταν όχι, μεν, αλλά ταυτόχρονα αναγνώριζαν τη λαχτάρα τους για μια πιο προσωπική σύνδεση, που θα μπορούσε να υπάρξει και έξω από τον τεχνητό χώρο αυτών των ομαδικών συναντήσεων. Ε, εγώ σε αυτό βλέπω μια μορφή αμφισβήτησης των πραγμάτων, που με κάνει αισιόδοξη.

Το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται από 6 ως 16 Μαρτίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Fyre Festival 2: «Δεν ξέρουμε τίποτα για την εκδήλωση» λέει το δημαρχείου του νησιού που θα φιλοξενήσει το φεστιβάλ 

Διεθνή / Fyre Festival 2: Το «μεγαλύτερο φιάσκο των μουσικών φεστιβάλ» επιστρέφει - ή μήπως όχι;

Οι αρχές δεν έχουν ενημερωθεί, άδειες δεν έχουν εκδοθεί και κανένας καλλιτέχνης δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά το φεστιβάλ είναι προγραμματισμένο για τον Μάιο του 2025 και ο διοργανωτής επιμένει πως θα γίνει κανονικά
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ