«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο»

«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο» Facebook Twitter
Στην Ντέμι Μουρ ανήκει το καλύτερο speech της βραδιάς. Γεια στο στόμα της.
0

Το Εμίλια Πέρεζ μπαίνει μπροστά στην κούρσα των Όσκαρ. Άλλωστε την είχαμε διαισθανθεί την αγάπη του Χόλιγουντ για το μελοδραματικό μιούζικαλ του Ζακ Οντιάρ από την πρώιμη επισήμανση στις λίστες των κριτικών και τις υποψηφιότητες σε όλα τα επιμέρους βραβεία, σε μια ταινία που περιλαμβάνει εμφατικά, εκτός από τη συμπερίληψη, μια σύγχρονη και σινεφίλ ματιά στη γυναίκα, ακόμη κι αν σκηνοθέτης της είναι άνδρας.

Με τις 4 κερδισμένες σφαίρες, η Εμίλια Πέρεζ γίνεται το ονοματεπώνυμο της χρονιάς και θυμίζει λίγο το σαρωτικό φλερτ της αμερικανικής βιομηχανίας με το The Artist του Μισέλ Χαζαναβίσιους. Μένει να μάθουμε αν η Κάρλα Σοφία Γκασκόν θα προσπεράσει την ήττα της στις Σφαίρες για να γίνει η πρώτη τρανς γυναίκα με Όσκαρ. Αντίθετα, με τη Σφαίρα δεύτερου γυναικείου ρόλου, η Ζόι Σαλντάνια, η μοναδική πραγματική ηθοποιός της πρωταγωνιστικής τριάδας, βάζει πλώρη για τα επόμενα μεγάλα βραβεία.

Ωστόσο, το πασχαλινό αυγό της υπόθεσης παραμένει το Brutalist. Ο δημιουργός Μπρέιντι Κόρμπετ βραβεύτηκε για τη σκηνοθεσία του και η ταινία απέσπασε και τις Σφαίρες καλύτερου δράματος και πρώτου ανδρικού ρόλου. Οι ανταποκριτές ξένου τύπου του Χόλιγουντ ξετρελάθηκαν με την Εμίλια, αλλά σεβάστηκαν σοβαρά το Brutalist, θεωρώντας πως αυτό αξίζει να τιμηθεί για το όραμά του – σωστό, αν πρέπει να επιλέξεις ανάμεσα στα δύο.

Κι ενώ το χρυσό ντέρμπι θα παιζόταν μεταξύ της Αντζελίνα Τζολί και της Νικόλ Κίντμαν στην κατηγορία της δραματικής ερμηνείας πρώτου ρόλου, ήρθε η Φερνάντα Τόρες από το I’m Still Here για να αρπάξει τη Σφαίρα μέσα από τα διάσημα χέρια τους.

Ως συνήθως, τα σόλοικα αυτά βραβεία, που δεν θα πάψουν ποτέ να ακολουθούν τη γραμμή των Emmys και να διπλομαντεύουν τις υποψηφιότητες των Όσκαρ με τις πλάτες των ατζέντηδων και των στούντιο που τους εξασφαλίζουν τους σταρ για τις τελετές τους,  έχουν το προνόμιο να μοιράζουν τα μεγάλα τους τρόπαια ανάμεσα σε δυο βασικές κατηγορίες και να αφήνουν τα Όσκαρ να βγάλουν το σωστό φίδι από την τρύπα – εκτός αν πρόκειται για περιπτώσεις όπως τα Παράσιτα ή το Moonlight, που κινούνται έξω από τα καλλιτεχνικά τους ραντάρ.

«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο» Facebook Twitter
O Έιντριαν Μπρόντι προβάλλει ως το μεγάλο φαβορί, καθώς απέσπασε τη Σφαίρα δραματικής ερμηνείας. Φωτ.: CBS

Στη χρονιά του Σικάγο, ο Ρόμαν Πολάνσκι είχε τρυπώσει με τον Πιανίστα, χαλώντας το τέλειο πάρτι με το Όσκαρ για τη σκηνοθεσία του. Η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήταν ο Έιντριαν Μπρόντι, όχι για το παθιασμένο του φιλί στη Χάλι Μπέρι αλλά γιατί μέχρι τότε δεν είχε πάρει κανένα από τα σημαντικά βραβεία, παρά μόνο πλασαριζόταν στις πεντάδες. Τώρα προβάλλει ως το μεγάλο φαβορί, καθώς απέσπασε τη Σφαίρα δραματικής ερμηνείας, και επιπλέον η ταινία ακουμπά σε προσωπική του ευαισθησία, την ουγγρική καταγωγή του, με ένα θέμα που αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη από τις φιλόδοξες κινηματογραφικές αλληγορίες της σεζόν (κι όχι το Megalopolis).

Στην Ντέμι Μουρ ανήκει το καλύτερο speech της βραδιάς. Γεια στο στόμα της, για τις ηλικιακές και τις ποιοτικές διακρίσεις τις οποίες επισήμανε με στιβαρότητα και εγκαρδιότητα εξίσου, για το ότι ανέφερε το σύμπαν, αλλά δεν διολίσθησε στο κλισέ της κοελικής συνωμοσίας, και για το πρώτο βραβείο που αποσπά στη 45χρονη καριέρα της, στα 62 της, έστω κι αν η Σφαίρα τής ήρθε στην κατηγορία κωμωδίας/μιούζικαλ. Δεν της το είχαμε, ούτε για βράβευση ούτε για τα σταράτα και ωραία λόγια της ως σταρ που ξέγραψε κάποτε ένας παραγωγός ως τύπου ποπκόρν και τέρμα. Με το Substance απέδειξε πως καλό είναι να μην ξεγράφουμε κανέναν, αφού η ανάδειξη οποιουδήποτε ταλέντου, κρυφού ή δηλωμένου, είναι θέμα ρόλου, συνθηκών, συνεργατών και συγκυρίας. Περνάει αυτόματα ως φαβορί για το Όσκαρ, σε μια πολύ ανταγωνιστική χρονιά στην κατηγορία της.

Για την ιστορία, ο νικητής στον δεύτερο ρόλο ήταν ο Κίραν Κάλκιν για τον Αληθινό Πόνο. Όπως και η Μουρ, είναι ηθοποιός που γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες, σε διαφορετικό πλαίσιο βέβαια, αλλά μόλις πρόσφατα «ανακαλύφθηκε» πως αξίζει και βραβεία. Και στην ταινία του Τζέσι Άιζεμπεργκ παίζει πραγματικά καλά.

Κι ενώ το χρυσό ντέρμπι θα παιζόταν μεταξύ της Αντζελίνα Τζολί και της Νικόλ Κίντμαν στην κατηγορία της δραματικής ερμηνείας πρώτου ρόλου, ήρθε η Φερνάντα Τόρες από το I’m Still Here για να αρπάξει τη Σφαίρα μέσα από τα διάσημα χέρια τους, με τον ρόλο της συζύγου που περνάει τα πάνδεινα για να επιβιώσει και να αποκαταστήσει την τιμή του βασανισμένου άνδρα της στα πέτρινα πολιτικά χρόνια της Βραζιλίας.

«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο» Facebook Twitter
H Φερνάντα Τόρες στο «I’m Still Here».

Η κόρη της θρυλικής Φερνάντα Μοντενέγκρο (που εμφανίζεται στον ίδιο ρόλο, σε μεγαλύτερη ηλικία, στην επιστροφή του Βάλτερ Σάλες στο σινεμά) απειλεί τη Μουρ και τις υπόλοιπες, και η ταινία είναι η μόνη που κοιτάζει στα ίσα την Εμίλια Πέρεζ (που κέρδισε τη μη αγγλόφωνη Χρυσή Σφαίρα) στο διεθνές Όσκαρ, σε ένα ακραίο σενάριο. Παρεμπιπτόντως, η Σφαίρα καλύτερου σεναρίου κατέληξε στο Κονκλάβιο, που είναι πιθανό να αναζητήσει εκεί και το μοναδικό του Όσκαρ, αν ο Ρέιφ Φάινς στριμωχτεί ανάμεσα στον Μπρόντι και τον Τίμοθι «Ντίλαν» Σαλαμέ.

Αν το Ανόρα με το ηχηρό knock out του αποκλεισμού από όλα τα βραβεία προκάλεσε ερωτηματικά για την τύχη του στα υπόλοιπα βραβεία της σεζόν (σενάριο ίσως;), το Wicked δέχτηκε ένα γερό knock down, αφού κέρδισε μόνο την αμφιλεγόμενης λειτουργίας και προβληματικής σημασίας Σφαίρα για «καλύτερο κινηματογραφικό-εμπορικό επίτευγμα»! Είναι, σαν να λένε, bon pour l’Orient: για τα χρήματα που φέρατε στα ταμεία, καλοί είστε, κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε… Δηλαδή, η Μπάρμπι της φετινής χρονιάς!

Αν τα Όσκαρ είναι η αμπιγιέ βραδιά για τον πλανήτη, που παρακολουθεί με ένα κάποιο δέος τη μεγάλη κοινότητα του σινεμά να αυτοσυγχαίρεται με λίγο τρακ και πολλή επισημότητα,  οι Σφαίρες ανέκαθεν περνούσαν το μήνυμα του γιορτινού δείπνου μεταξύ χολιγουντιανών φίλων, όπου όλοι θα ζήλευαν να έχουν μια πρόσκληση για να πιουν τα κοκτέιλ του Beverly Hills Hotel και να φάνε σούσι από τα χεράκια του Nobu στο τραπέζι τους.

Φέτος όμως τα ντυσίματα παρέπεμπαν σε παλιό καλό glamour και άστραφταν ως σαφώς πιο αναβαθμισμένα, από τις ενδελεχείς κούρμπες του Louis Vuitton της Ζεντάγια, το άψογα ραμμένο πινγκουινάτο σμόκιν του Κόλιν Φάρελ, τη διαμαντένια Boucheron καρφίτσα του Κόλμαν Ντομίνγκο και τη Νικόλ Κίντμαν με '60s στέκα βγαλμένη από την Κοιλάδα με τις κούκλες ως τις κλασικά κομψές επιλογές της Αντζελίνα Τζολί και των δυο νεότερων great Kates, της Μπλάνσετ και της Γουίνσλετ.

«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο» Facebook Twitter
Η Νικόλ Κίντμαν με '60s στέκα βγαλμένη από την «Κοιλάδα με τις Κούκλες».
«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο» Facebook Twitter
H Ζεντάγια στις ενδελεχείς κούρμπες του Louis Vuitton φορέματος της.

Ήταν εύκολο φέτος ο παρουσιαστής να είναι καλύτερος από το καθολικό περσινό φιάσκο του αφελώς απαράσκευου, δωρεάν κομπορρήμονα Τζο Κόι. Η Νίκι Γκλέιζερ είχε προετοιμαστεί καλά, προβάροντας το υλικό της μπροστά σε live κοινό εβδομάδες πριν, για να τεστάρει αν τα αστεία της λειτουργούν ή πέφτουν στο κενό. Έχοντας το υγιές άγχος της κωμικού, αν και βετεράνος στην πιάτσα του stand up, που δεν πιστεύει πως a priori τη γνωρίζουν όλοι, και θέλοντας να προβιβαστεί στις εξετάσεις για το μεγάλο κλαμπ, η μοχθηρή roaster (όσοι έχουν δει αποσπάσματα από το ξεφτίλισμα που είχε ρίξει στον Τομ Μπρέιντι ενώπιόν του θα μπουν στο νόημα της αφοβίας της), έριξε κοντά και υπολογισμένα βέλη, π.χ. στον Σαλαμέ για το μουστάκι που μοιάζει με βλεφαρίδες, κάποιες πολιτικές αιχμές, εξαιρώντας το κουρασμένο ανέκδοτο που λέγεται Τραμπ, κι ένα σκετς/τραγουδάκι που συνδύαζε το Κονκλάβιο και το Wicked με το έξυπνα διακεκομμένο Pope-ular. Ήταν ευχάριστη και γρήγορη και άρεσε στο κοινό της, που είναι και το ζητούμενο. Νομίζω πως θα την ξαναδούμε και του χρόνου.

«Είμαι ηθοποιός 45 χρόνια και αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω ένα βραβείο» Facebook Twitter
Η Νίκι Γκλέιζερ είχε προετοιμαστεί καλά, προβάροντας το υλικό της μπροστά σε live κοινό εβδομάδες πριν, για να τεστάρει αν τα αστεία της λειτουργούν ή πέφτουν στο κενό.

Κι ενώ η Γκλέιζερ αποφάσισε πως δεν θα ακουμπήσει το φλέγον θέμα της Μπλέικ Λάιβλι, και καλά έκανε, κανένα από τα αστεία της δεν κόπηκε, αντίθετα με μια αναφορά του παρουσιαστή Σεθ Ρόγκαν στον απόντα Ράιαν Γκόσλινγκ με αυτοϊκανοποιούμενο καταλύτη τον… Μίκι Μάους, που το CBS έκρινε απαράδεκτο προς αναμετάδοση κι έτσι πέρασε βουβό το στιγμιότυπο από τους δέκτες.

Το τιμητικό βραβείο της βραδιάς ήταν εδώ και χρόνια το Cecil de Mille Award. Ένα θρυλικό όνομα παραλάμβανε το βραβείο και χαλαρά, χωρίς πίεση χρόνου και απόσταση ανάμεσα στη σκηνή και τα καθίσματα, όπως στα Όσκαρ, παραδινόταν στην ευφορία της βραδιάς και στις πλούσιες αναμνήσεις του προς τέρψιν όλων μας. Το κλου των βραβείων πολλαπλασιάστηκε σε παραπάνω από έναν αποδέκτες και φέτος παραλείφθηκε από τη μετάδοση, όπως και στα Όσκαρ, πράγμα που γίνεται εδώ και χρόνια βέβαια. Μέγα λάθος. Δεν ξηλώνεις το ατού σου, όταν μάλιστα προσθέτει σε κύρος που πασχίζεις να αποκτήσεις μετά από απανωτά στραπάτσα.

Το Shogun κυριάρχησε στις τηλεοπτικές Σφαίρες και εδώ εγείρεται μια συνεχιζόμενη απορία: όλοι οι Ιάπωνες συντελεστές που βραβεύονται το προφέρουν, φυσικά, όπως πρέπει: Σογκούν. Γιατί όλοι οι Αμερικανοί επιμένουν να το λένε Σόουγκαν; (και κανένας δεν τους την έχει πει ακόμη;)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ