Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό Facebook Twitter
Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ με τον Τζος Μπρόλιν το 2010 σε επίσημη πρεμιέρα στο Χόλιγουντ. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ είχε γνωρίσει την Μπάρμπρα στο Sun Valley, στο Άινταχο, χρόνια πριν. Είχαν πάει επίσκεψη στον Κλιντ Ίστγουντ, που είχε ένα σπίτι εκεί. Είχα δει μια φωτογραφία τους μαζί και θυμάμαι τη μητέρα μου να μου λέει ότι η Μπάρμπρα ήταν ζόρικη. Η πραγματικότητα είναι ότι αν είχαν γνωριστεί καλύτερα, θα μισούσε η μία την άλλη. Είμαι πεπεισμένος γι' αυτό. Οι ζόρικοι άνθρωποι σχεδόν πάντα μισιούνται μεταξύ τους.

Εμένα πάντως μου άρεσαν ανέκαθεν οι ζόρικες γυναίκες. Ο πατέρας μου, ο Τζέιμς Μπρόλιν, παντρεύτηκε την Μπάρμπρα το 1998, όταν ήμουν 30 ετών, και η ιδέα ήταν ότι θα ζούσαμε όλοι μας ευτυχισμένοι για πάντα. Αυτό ήταν όλο. Αυτή ήταν η συμφωνία.

Κι ενώ είχαμε ξεκινήσει την ευτυχισμένη ζωή μας, μπήκα μια μέρα στο σπίτι τους: «Θα ήθελα ένα ποτήρι κρασί», είπα. Με κοίταξε και κούνησε το κεφάλι της, υποχρεώνοντάς με να επαναλάβω το αίτημα. «Θα ήθελα ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, παρακαλώ». Πήρε μια αργή ανάσα πριν από το χτύπημα: «Δεν είσαι αλκοολικός;».

Όπως συμβαίνει συχνά με τα σόγια και τα πεθερικά, η σχέση ξεκίνησε καλά, μετά χάλασε και στη συνέχεια απέκτησε μια αξία.

Δεν περίμενα τέτοια ευθύτητα. Ναι, τη γνώριζα ήδη λίγο καιρό, ήταν τώρα η γυναίκα του πατέρα μου, εκείνος ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί της, και απ' ό,τι μπορούσα να καταλάβω, το ίδιο κι εκείνη μαζί του.

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό Facebook Twitter
Ο Τζος Μπρόλιν με τη μητέρα του, Τζέιν Κάμερον, τον πατέρα του, Τζέιμς Μπρόλιν και τον αδελφό του Τζες, στα μέσα της δεκαετίας του '70.

«Δεν υποτίθεται ότι δεν πρέπει να πίνεις καθόλου;», με ρώτησε. Άντε πάλι. Ένιωθα συχνά σαν να είχε πλύνει τη γλώσσα της με απολυμαντικό πριν μου μιλήσει. Κι η μαμά μου ήταν έτσι, οπότε δεν με παρέλυε ο τρόπος της, αλλά η μαμά μου είχε πεθάνει, οπότε θα έπρεπε να αρκεστώ στο υποκατάστατό της.

Είχα κόψει το ποτό στα 29 μου, όταν μια παρέα φίλων μπούκαρε στο διαμέρισμα που έμενα στη λεωφόρο Vineland στο Χόλιγουντ. Ζούσα εκεί λίγο καιρό ήδη, και κάποιες φορές είχα και τα παιδιά μου στο σπίτι, συνήθως ήταν με τη μαμά τους, βόρεια, στο ράντσο. Προσπαθούσα να κρατήσω το ποτό μακριά από αυτό που σήμαινε τα πιο πολλά για μένα: τα παιδιά μου.

Αναπόφευκτα όμως, αυτά τα σχέδια καταρρέουν γιατί βασίζονται σε παρορμήσεις της στιγμής. Δεν έχουν κανένα πραγματικό θεμέλιο. Έτσι, το όλο σχέδιο ανατρέπεται όταν η ανάγκη είναι ανάγκη και αναλαμβάνει την εξουσία ο μεγάλος μαριονετίστας που ήταν για μένα το αλκοόλ.

«Είναι απλώς ένα ποτήρι κρασί. Δεν χρειάζεται να πας να μου το φέρεις. Αφού θα το πιω αργότερα, γιατί να μην το πιω τώρα;» Είναι ένας γρίφος η ψυχολογία τού να γίνει το δικό σου, ανεξάρτητα από τις συνέπειες. Ήθελα αυτό που ήθελα, και αυτό ήταν το μόνο μου μέλημα.

Είχα βρεθεί στη φυλακή αρκετές φορές μέχρι τότε. Είχα θέσει τα παιδιά μου σε κίνδυνο. Είχα χάσει σχέσεις και φιλίες. Ήξερα ότι ένα ποτό δεν θα διόρθωνε τίποτα ενώ ήταν πιθανό να κάνει κάθε κατάσταση πολύ χειρότερη.

«Θα το βάλω μόνος μου».

«Όχι, δεν πρέπει να πίνεις».

Όπως συμβαίνει συχνά με τα σόγια και τα πεθερικά, η σχέση ξεκίνησε καλά, μετά χάλασε και στη συνέχεια απέκτησε μια αξία. Η μητέρα μου είχε πεθάνει και κανείς δεν επρόκειτο να την αντικαταστήσει, όσο δηλητηριώδης κι αν ήταν. Μια φορά είχε υπογράψει μια κάρτα που μου είχε στείλει γράφοντας, «Με αγάπη, η μαμά σου». Ορίστε, να το. Μαμά. Εσύ όμως δεν είσαι η μαμά μου. Είσαι η μητριά μου.

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό Facebook Twitter
Ο Τζέιμς Μπρόλιν και η Μπάρμπρα Στρέιζαντ το 1998, λίγους μήνες μετά τον γάμο τους.

Ποια θέλει όμως να είναι μητριά; Καμιά. Ο όρος υποδηλώνει κακές προθέσεις: δραστικές αποζημιώσεις για αισθητικές ανασφάλειες. Η Μπάρμπρα όμως δεν ήταν έτσι. Ήθελε μια οικογένεια. Ήταν καλή και στοργική.

«Είμαι αλκοολικός, αλλά μου αρέσει το κόκκινο κρασί».

«Δεν πρέπει να πίνεις».

Το ξέρω.

«Το ξέρεις αυτό, έτσι;»

Ναι.

Η Μπάρμπρα δεν με είδε ποτέ όπως ήμουν πριν. Δεν ήξερε για τις καταστάσεις που με οδηγούσαν στη φυλακή ή σε καυγάδες. Δεν ήταν εκεί όταν ξυπνούσα στα πεζοδρόμια με το μπλουζάκι μου τυλιγμένο γύρω από τη γυμνή μου μέση. Ήθελε απλώς να μου προσφέρει μια απλή, παλιομοδίτικη μητρική φροντίδα. Έπρεπε να το συνηθίσω.

Με στοιχεία από Wall Street Journal.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ