Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: 7 ταινίες που ξεχώρισαν και θα προβληθούν στις αίθουσες προσεχώς

Heretic Facebook Twitter
To «Heretic» στηρίζει το σασπένς του στον καλογραμμένο διάλογο και στον Χιου Γκραντ.
0

ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης να είχε λιγότερους «κράχτες» σε σχέση με πέρυσι, στην πράξη, όμως, τα sold-out αυξήθηκαν, οι αναρτήσεις στα social media πολλαπλασιάστηκαν και αφορούσαν πρωτίστως τις ταινίες, ενώ το θετικό σημάδι ήταν ότι το ντόπιο κοινό φάνηκε να αγκαλιάζει και πάλι το φεστιβάλ της πόλης του, εκεί που μετά τις καραντίνες ο φεστιβαλικός τουρισμός φαινόταν να έχει την πρωτοκαθεδρία στην αναλογία προσέλευσης.

Και φέτος είδαμε πολλές ταινίες, υπάρχουν όπως πάντα μερικές που φωνάζουν για διανομή –μια από τις παρακάτω, μάλιστα, αγοράστηκε κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ–, αλλά για τις ανάγκες του παρόντος θα εστιάσουμε σε ταινίες που την έχουν ήδη εξασφαλισμένη και πρόκειται να προβληθούν στις αίθουσες μέσα στους επόμενους μήνες. Διαλέξαμε, λοιπόν, 7 ταινίες που αξίζει να δείτε, 7 ταινίες που θα ενισχύσουν τον χειμερινό προγραμματισμό των κινηματογράφων και απαιτούν προβολή σε κινηματογραφική αίθουσα.   

Ηeretic

Δυο Μορμόνες χτυπούν το κουδούνι μεσήλικα για να τον προσηλυτίσουν και αντιλαμβάνονται καθυστερημένα ότι εισήλθαν στο στόμα του λύκου. Είναι εξαιρετικό το πρώτο μέρος του Heretic, αναστέλλει διαρκώς την ακριβή φύση της απειλής και στηρίζει το σασπένς του στον καλογραμμένο διάλογο και στον Χιου Γκραντ. Ο τελευταίος υποδύεται τον Σατανά, που επιχειρεί να κλονίσει την πίστη των κοριτσιών, ακριβώς με την ίδια ευγένεια και θετικότητα που τον έχουμε συνηθίσει στις ρομαντικές κομεντί. Οι αποκαλύψεις δεν έχουν ανάλογο αντίκτυπο, το φινάλε ίσως διχάσει, αλλά οι φίλοι του σινεμά τρόμου δεν πρέπει να χάσουν την ταινία. (28/11) 

Αrcadia

Είναι αδύνατο να μιλήσεις για την ταινία του Γιώργου Ζωή (και της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, που συνυπογράφει το σενάριο) χωρίς να αποκαλύψεις τα μυστικά της και ταυτόχρονα την αδικείς αν εστιάσεις σε αυτά, καθώς δεν αποζητά να σου τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια. Παρά τα αχρείαστα weird στοιχεία, το Arcadia κατορθώνει να διατηρήσει τον θρηνητικό τoυ τόνο από την αρχή ως το λυτρωτικό φινάλε και να συγκινήσει όπως καμία άλλη ταινία αυτής της γενιάς σκηνοθετών, έχοντας και μια απρόσμενη σεκάνς ατόφιας ελληνικότητας, από εκείνες που κουβαλάς μαζί σου μέχρι την άλλη ζωή. (17/01)

Αll we Imagine as Light

Τρεις γυναίκες, εγκλωβισμένες στη μεγαλούπολη και (κυρίως) στον τρόπο που τις αντιλαμβάνεται ο περίγυρός τους, κάνουν ένα διάλειμμα στην επαρχία, το οποίο εξελίσσεται σε ταξίδι προς την αυτογνωσία και την ελευθερία, καθώς πραγματικότητα και φαντασίωση διαπλέκονται, με μια ελπιδοφόρα κατακλείδα στη θέση της Ιθάκης. Χωρίς φωνασκίες, διδαχές και κηρύγματα και με γοητευτική κινηματογραφική γλώσσα, η Ινδή Παϊάλ Καπάντια εισέρχεται δυναμικά στη διεθνή κινηματογραφική σκηνή. Για πολλούς, της έκλεψαν τον Χρυσό Φοίνικα στο περασμένο Φεστιβάλ Καννών, ομολογουμένως έχει κάνει μια πολύ πιο ουσιαστική (και οικονομική) ταινία από εκείνη που κέρδισε. (24/01)

Presence

Φοβόμαστε πως η ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ θα φέρει αντιδράσεις ανάλογες του Village του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, καθώς προωθείται ως κοψοχολιαστική ταινία τρόμου, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μια μελαγχολική ιστορία φαντασμάτων, με ένα φάντασμα που δεν ξέρει ποιος είναι και τι κάνει, προσπαθεί μάταια να το προσέξουν, θέλει να βοηθήσει, μα κάποτε δεν μπορεί, ενώ ταυτόχρονα βλέπει όλα όσα θα μπορούσαν να αποφευχθούν στην οικογένεια που στοιχειώνει, αν τα μέλη της επικοινωνούσαν μεταξύ τους. Κοινώς, το POV του φαντάσματος δεν είναι απλό gimmick, χωρίς αυτό δεν υπάρχει ταινία – ή μάλλον υπάρχει απλώς ένα φιλμ μυστηρίου, από εκείνα που ο έμπειρος σεναριογράφος Ντέιβιντ Κεπ μπορεί να σκαρώσει μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. (Φεβρουάριος)

Julie Keeps Quiet

To «και γιατί σιωπούσε τόσο καιρό» είναι μόνιμη επωδός τόσο ανθρώπων που θέλουν να διαψεύσουν το θύμα μιας παρενοχλητικής συμπεριφοράς όσο κι εκείνων που στην πραγματικότητα επιθυμούν μόνο να ευλογήσουν τα γένια τους και την (αυστηρά σοσιαλμιντιακή) σταυροφορία τους, κάνοντας εκ του ασφαλούς μαθήματα ορθής στάσης απέναντι στον (όποιο) εχθρό και μαζεύοντας likes και μπράβο. Η ταινία μάς βάζει στη θέση μιας νεαρής τενίστριας, πιθανού θύματος συστηματικής παρενόχλησης, που προσπαθεί να καταλάβει τι της συμβαίνει, να ζυγίσει συμπεριφορές, να λογαριάσει το προσωπικό κόστος, έχοντας να εξηγήσει τη σιωπή της απέναντι σε καλοθελητές. Ο φακός την ακολουθεί παντού και η πίεση που αισθάνεται μεταφράζεται σε κινηματογραφικό τόνο, σε μια ταινία υποψήφια για το βραβείο LUX. (Φεβρουάριος)

Memoir of a Snail

Μια μελαγχολική γυναίκα αφηγείται στο κατοικίδιό της, ένα σαλιγκάρι, μια σειρά από ατυχή γεγονότα που συνθέτουν τη ζωή της, στο νέο stop-motion animation του Άνταμ Έλιοτ (Mary and Max). Κάποιοι ίσως το βρουν υπερφορτωμένο, δεδομένα θα το πουν ενώ σκουπίζουν τα δάκρυά τους, σε μια ταινία που μοιάζει σαν να παρακολουθείς το πρώτο δεκάλεπτο του pixarικού Up επί μιάμιση ώρα και κερδίζει το φινάλε της με δάκρυα κι ιδρώτα, αλλά και ασταμάτητα ευρήματα και λεπτοδουλεμένα props: ιδανικά θα ήθελες να παγώνεις διαρκώς την εικόνα, ώστε να θαυμάσεις τις δημιουργίες από πλαστελίνη σε κάθε σπιθαμή του κάδρου. Αν τα βάλετε κάτω, το format του animation έσωσε την κινηματογραφική σοδειά του 2024. (Φεβρουάριος)

When the Fall is Coming

Tον έχουμε δεδομένο τον Φρανσουά Οζόν, μα αγαπά το σινεμά όσο λίγοι, δοκιμάζεται διαρκώς στα είδη, καμιά φορά μέσα στην ίδια την ταινία, και έχει προ πολλού αποβάλει παιδικές ασθένειες κινηματογραφικής προβοκάτσιας προς όφελος μιας δημιουργικής σιγουριάς, που όταν υπονομεύεται οφείλεται, πια, στο υλικό και όχι στη διαχείρισή του. Εδώ έχουμε μια γυναίκα στο φθινόπωρο της ζωής της, με μια αποξενωμένη κόρη κι έναν εγγονό που υπεραγαπά, σε μια ταινία που σταδιακά ξετυλίγει το πραγματικό της θέμα, που είναι η οικογένεια, και αποκαλύπτει τη θέση της πάνω σε αυτό, που είναι η επίκτητη φύση της, μέσω ενός προσεγμένα και αξιοθαύμαστα αμφίσημου μυστηρίου, φέροντος, όμως, ένα ηθικά συζητήσιμο στοιχείο, που δεν θα συζητήσουμε εδώ. (Μάρτιος)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ