Tependris vs Tependris

Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Γιατί κουνάνε τα χέρια στον αέρα και γιατί φωτογραφίζονται με αυτά τα φουστάνια μάνα και γιος, στα βάθη της υπαίθρου - εκεί όπου διαδραματίστηκαν οι ευριπίδειες «Βάκχες»; Φωτ.: Αντωνάκης
0

Ένα φθινοπωρινό πρωί, στα Βίλια Αττικής, ανάμεσα σε deluxe γιαπιά και μισογκρεμισμένους βυζαντινούς τοίχους, ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Κακανιάς, ντυμένος ως Τεπενδρή-Κλυταιμνήστρα, μαζί με τη μητέρα του, Μίκα Παϊζάνη (η πραγματική κυρία Τεπενδρή), ομοίως ντυμένη ως Τεπενδρή-Κλυταιμνήστρα, πρωταγωνίστησαν σε μια μετα-φροϋδική φωτογράφιση μόδας. Ήταν η τέλεια ευκαιρία για να βρεθούν (ξανά) μαζί επί σκηνής μάνα και γιος, σε ένα παραλήρημα εναλλαγής ρόλων, χωρίς οι απαντήσεις να δείχνουν ξεκάθαρες. Ποιος είναι ποια; Ποια είναι ποιος; Ποια φόρεσε πρώτος τι; Από πού ξεκίνησε όλο αυτό; Τι βλέπει στον καθρέφτη της η δισεκατομμυριούχος χήρα Ελληνοαμερικανού ευπατρίδη με το σχεδόν γελοίο όνομα Τεπενδρής; Γιατί κουνάνε τα χέρια στον αέρα και γιατί φωτογραφίζονται με αυτά τα φουστάνια μάνα και γιος, στα βάθη της υπαίθρου – εκεί όπου διαδραματίστηκαν οι ευριπίδειες «Βάκχες»; Και πάνω από όλα, ποιος άραγε σκέφτηκε να φωνάξει την Απολλωνία Β, θρυλική ιέρεια των '90s, για το μακιγιάζ «Κλυταιμνήστρα η Αιγυπτία»;

Όλα αυτά συνέβησαν κάτω από τον σχεδόν καυτό ήλιο που έκανε την παχιά μάσκαρα να τρέχει, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του enfant terrible της ελληνικής τέχνης Κωνσταντίνου Κακανιά, για τα 30 χρόνια συνεργασίας του με την γκαλερίστα Ρεβέκκα Καμχή.

Κάπου ανάμεσα στο camp και το αληθινό δράμα, η αφήγηση του Κακανιά εξερευνά από βαθιά τραύματα της παιδικής ηλικίας μέχρι τη σεξουαλικότητα, τον καταναλωτισμό, τη θρησκεία, την κοινωνική τάξη, τον εθισμό, την ερωτική επιθυμία, την απόγνωση.

Η έκθεση με τίτλο «Divine Personality Disorder» («Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας») αναδεικνύει την πολυδιάστατη, σχεδόν σχιζοφρενική δουλειά του Κακανιά, ο οποίος, μεταξύ πολλών άλλων dualities, βρίσκεται με το ένα πόδι στην Ελλάδα και με το άλλο στην Καλιφόρνια.

Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Όλα αυτά συνέβησαν κάτω από τον σχεδόν καυτό ήλιο που έκανε την παχιά μάσκαρα να τρέχει. Φωτ.: Αντωνάκης

Η έκθεση, που ξεκίνησε στις 23 Οκτωβρίου στην γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή (Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο), περιλαμβάνει από πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, φωτογραφίες και ηχητικά αρχεία μέχρι και εικονογραφήσεις σε περιοδικά, από το 1994 έως σήμερα. Κάπου ανάμεσα στο camp και το αληθινό δράμα, η αφήγηση του Κακανιά εξερευνά από βαθιά τραύματα της παιδικής ηλικίας μέχρι τη σεξουαλικότητα, τον καταναλωτισμό, τη θρησκεία, την κοινωνική τάξη, τον εθισμό, την ερωτική επιθυμία, την απόγνωση.

Ο ίδιος δηλώνει: «Δεν είμαι σίγουρος ποτέ για τη μέθοδο. Μέσα από την κωμωδία, αναζητώ την εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στον εξαιρετικά επιφανειακό κόσμο και τον βαθύτερο εαυτό μου. Είναι συχνά επώδυνο, αλλά είναι ο μοναδικός τρόπος για να αποκαλύψω τις εμμονές μου».

Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Ήταν η τέλεια ευκαιρία για να βρεθούν (ξανά) μαζί επί σκηνής μάνα και γιος, σε ένα παραλήρημα εναλλαγής ρόλων, χωρίς οι απαντήσεις να δείχνουν ξεκάθαρες. Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης

Κείμενο: Νίκος Τσεπέτης
Φωτογράφιση: Αντωνάκης
Παραγωγή: Αλέξανδρος Σιμόπουλος
Μαλλιά: Τρύφων Σαμαράς
Μακιγιάζ: Απολλωνία Β
Kοστούμια: Ατελιέ Αρετή
Περούκες: Perucce

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Nikos Tsepetis
www.ammoshotel.com
http://instagram.com/ammoshotel 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς δημιουργεί την οπτική ταυτότητα του 62oυ ΦΚΘ

Πολιτισμός / Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς δημιουργεί την οπτική ταυτότητα του 62oυ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οι αφίσες του Φεστιβάλ είναι φέτος εκτός από στατικά πόστερ και κινούμενες και έτσι θα απολαύσουμε την κυρία Τεπενδρή να τα δίνει όλα, στις αίθουσες της διοργάνωσης, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ