Καύσωνας - Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Άνεση και ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα

Καύσωνας - Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Άνεση και ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η χρήση του κλιματισμού είναι απαραίτητη τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, όχι μόνο για να προσφέρει άνεση στον οδηγό, αλλά και για παρέχει την ανάλογη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Αμβούργου έδειξε πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία στην καμπίνα υπερβαίνει τους 35 βαθμούς Κελσίου ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα του οδηγού. Επίσης όταν στην καμπίνα υπάρχουν 35 βαθμοί Κελσίου, αντί για 25, τότε η θερμοκρασία μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%. Υπάρχει δηλαδή σημαντική επίδραση στον χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια της παραγωγής ενός μοντέλου αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού.

Εάν οι πίσω επιβάτες δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αεραγωγοί μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Αυτοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί ένα σημαντικό λάθος που το κάνουν αρκετοί οδηγοί. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες βρίσκονται πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα στο εσωτερικό τους μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει έως 25 βαθμούς απλά ανοίγοντας τις πόρτες και τα παράθυρα, λίγο πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», όπου το αυτοκίνητο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση καθώς και την ένταση. Επίσης μερικά καλοκαιρινά πρωινά που μπορεί να είναι δροσερά είναι καλό να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων.

Το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση κάθε 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό, δεν τον λειτουργούμε στο ταξίδι με ανοικτά παράθυρα και δεν επιλέγουμε εσωτερική θερμοκρασία που να έχει μεγάλη διαφορά με την εξωτερική. Σημαντικό, επίσης, είναι να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και τον χειμώνα για να μην μένει για μεγάλο διάστημα ανενεργός.

Για να διατηρήσουμε δροσερό το αυτοκίνητό μας, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα προστατευτικό κάλυμμα σκίασης. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκίαστρα και στα πλαϊνά παράθυρα. Βοηθάει η τοποθέτηση ενός καλύμματος στο ταμπλό του αυτοκινήτου, όπως και μια πετσέτα στο τιμόνι. Θα πρέπει να τοποθετήσουμε τα εύθραυστα πράγματα όπως CD ή ηλεκτρονικές συσκευές σε σκιερό μέρος ή στο ντουλαπάκι.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα του αυτοκινήτου. Η διαφορά ενός ανοικτόχρωμου από ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και 5 βαθμοί Κελσίου στην καμπίνα. Η χρήση ημικουκούλας βοηθάει, ενώ η στάθμευση κάτω από ένα δέντρο έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Η εφαρμογή φιμέ τζαμιών πλάι και πίσω κατεβάζει αισθητά την θερμοκρασία της καμπίνας και είναι μια επιλογή που πλέον την κάνει μεγάλο ποσοστό οδηγών.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Τech & Science / Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Η μελέτη αποδεικνύει ότι το μοντέλο δεν χρησιμοποιείται μόνο για την επιτάχυνση επαγγελματικών διαδικασιών αλλά και για να εμπλουτίσει την καθημερινή ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM
Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

Τech & Science / Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

H λειτουργία «Live Translation with AirPods», που αποτελεί μέρος του Apple Intelligence, δεν θα ενεργοποιείται εάν ο χρήστης βρίσκεται εντός ΕΕ και ο λογαριασμός Apple ανήκει σε περιοχή της ΕΕ
LIFO NEWSROOM
Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τech & Science / Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περίπου 115.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στην Αιθιοπία, από τα 1,5 εκατομμύρια συνολικά οχήματα στη χώρα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μέχρι το 2030
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Τech & Science / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Η σύγχρονη πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι όπου αλληλεπιδρούμε με την ΤΝ, θα γνωρίζουμε ότι «μιλάμε με ένα bot» — και ότι το bot αυτό είναι ειλικρινές και αυθεντικό όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος
LIFO NEWSROOM
Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Τech & Science / Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Συγκλονιστική ανακάλυψη στην Καισάρεια: τρία κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών βρέθηκαν άθικτα, μαζί με απολιθώματα ρινόκερων, σμιλόδοντα και τριδάκτυλων αλόγων - Η «ζώνη των ελεφάντων» αλλάζει την παλαιοντολογική ιστορία της περιοχής
LIFO NEWSROOM
Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου ενώ λαμβάνεται μια απόφαση

Τech & Science / Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια λήψης μιας απόφασης

Νευροεπιστήμονες έφτιαξαν τον πρώτο «χάρτη» στην ιστορία του κλάδου τους που παρέχει μια πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει σε όλο τον εγκέφαλο τη στιγμή που λαμβάνεται μια απόφαση
LIFO NEWSROOM
H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Τech & Science / H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Το ρομπότ Perseverance της NASA εντόπισε βράχους στον Άρη με ασυνήθιστα χαρακτηριστικά που μπορεί να προέρχονται από αρχαία μικροβιακή ζωή. Οι επιστήμονες εξετάζουν αν αυτά τα ορυκτά αποτελούν τα πρώτα ίχνη ζωής στον κόκκινο πλανήτη
LIFO NEWSROOM