Οι Αμερικανοί έχουν χρέη στις πιστωτικές κάρτες αλλά η Gen Z φλερτάρει με τη χρεοκοπία

Η Gen Z χρωστάει στις πιστωτικές κάρτες: Οι δύο δημοφιλέστεροι τρόποι για Facebook Twitter
Φωτ.: freepik
0

Η πανδημία του κορωνοϊού και τα lockdown είχαν σαν αποτέλεσμα λιγότερες δαπάνες, άρα και χαμηλότερες οφειλές στις πιστωτικές κάρτες.

Πλέον όμως διαμορφώνεται μια ανησυχητική τάση στις πιστωτικές κάρτες, όπως καταγράφει η νέα έκθεση της Ομοσπονδιακής Τράπεζας (Fed) της Νέας Υόρκης, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών έχει εξαντλήσει το πιστωτικό όριο, με τη Gen Z να πρωτοστατεί. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι ένας αυξανόμενος αριθμός δανειοληπτών αγγίζει ή και ξεπερνά το 90% του πιστωτικού ορίου στις πιστωτικές κάρτες.

Σχεδόν το 9% των οφειλών των πιστωτικών καρτών έγινε ληξιπρόθεσμο το πρώτο τρίμηνο του 2024 και οι λόγοι περιλαμβάνουν από αμέλεια μέχρι και προβλήματα ρευστότητας. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Fed της Νέας Υόρκης, βασικός παράγοντας είναι το υψηλό ποσοστό πίστωσης, που δεσμεύεται σε ανεξόφλητα υπόλοιπα. Τα οφειλόμενα ποσά αντιπροσωπεύουν το 30% του ορίου των πιστωτικών καρτών.

Υπάρχουν δύο δημοφιλείς στρατηγικές για την αποπληρωμή των πιστωτικών καρτών.

Η πρώτη μέθοδος, που ονομάζεται «χιονοστιβάδα χρέους», περιλαμβάνει την οργάνωση των λογαριασμών από το υψηλότερο προς το χαμηλότερο επιτόκιο. Στη συνέχεια, επικεντρώνεστε πρώτα στην πληρωμή του μεγαλύτερου χρέους, ενώ απλά εξυπηρετείτε τις υπόλοιπες πιστωτικές κάρτες. Στη συνέχεια, προχωράτε με την αμέσως επόμενη οφειλή με μεγάλο επιτόκιο που βρίσκεται στη λίστα σας.

Η δεύτερη στρατηγική έχει διάφορα ονόματα, αλλά η Washington Post την ονομάζει «χρεοκοπία». Σ' αυτή την περίπτωση απαριθμείτε όλες τις οφειλές σας, ξεκινώντας από εκείνη με το χαμηλότερο υπόλοιπο που γίνεται η πρώτη προτεραιότητα στον μηνιαίο προϋπολογισμό σας. Αφού ξεφορτωθείτε το πρώτο χρέος, συνεχίζετε με το επόμενο στη λίστα σας και στην περίπτωση που έχει δύο σχεδόν ισόποσες οφειλές, αυτή με το υψηλότερο επιτόκιο έχει προτεραιότητα.

Όσοι ξεκινούν από τα μικρά χρέη και τα μηδενίζουν, συχνά αποκτούν εξαιρετικά μεγάλο κίνητρο βλέποντας την απτή πρόοδό τους και επιταχύνουν την αποπληρωμή των υπόλοιπων υποχρεώσεών τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνουν συνολικά λιγότερους τόκους.

Με πληροφορίες από Washington Post

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM