«The Idea of You»: Η επιστροφή της ελαφριάς και ανόθευτης ρομαντζάδας

«The Idea of You»: Η επιστροφή της ελαφριάς και ανόθευτης ρομαντζάδας Facebook Twitter
Πρόκειται για μια ατόφια ρομαντική ταινία άλλης εποχής.
0

ΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ η ρομαντική ταινία είχε σχεδόν εξαφανιστεί από τις κινηματογραφικές αίθουσες και οι μεγάλοι σταρ δεν την προτιμούσαν ή, πιο σωστά, τα στούντιο δεν ήθελαν να πληρώσουν τους σταρ για να πρωταγωνιστήσουν σε μια τέτοια. Στο πλαίσιο της βιομηχανίας, οι executives συνειδητοποίησαν ότι μια τέτοια ταινία μπορεί μεν να φέρει έσοδα, αλλά ποτέ δεν θα κάνει τα θεόρατα ανοίγματα τριημέρου των franchise φαντασίας και δράσης, που σπάνε ρεκόρ και μεταφράζονται σε παχυλά bonus για τους ίδιους.

Πολιτισμικά, μεσολάβησε το 9gag και η κουλτούρα των memes. Η «εξυπνάδα» άφησε τα εναλλακτικά λημέρια της και βγήκε στη δημοσιά, έγινε mainstream σε βαθμό ψυχαναγκασμού. Έτσι, συνέχισαν να γυρίζονται ταινίες με ρομαντικά στοιχεία, μα τα τελευταία έπρεπε να υπονομευτούν οπωσδήποτε με μια εξυπνακίστικη ατάκα, ένα μεταμοντέρνο γκαγκ, ένα αστείο που δεν κομιζόταν εντός δράματος για να διασκεδάσει την ερωτική αμηχανία των χαρακτήρων, όπως στα σενάρια του μετρ Ρίτσαρντ Κέρτις, αλλά βρισκόταν εκεί για να προλάβει την ενδεχόμενη αμηχανία του θεατή, που θα έβρισκε «cringe» τη ρομαντική εγγύτητα στην οθόνη και κατ’ επέκταση την ταινία «meh» και παρωχημένη.

Λιγότερο «com» και περισσότερο «rom», το «Idea of You» δεν ανήκει στις ρομαντζάδες που αντιλαμβάνονται το ερωτικό παιχνίδι ως ένα διαλογικό μπρα ντε φερ μεταξύ των ερωτευμένων, προορισμένο να σταματήσει όταν τα αντιπαρατιθέμενα μέλη συνειδητοποιήσουν ότι μόνο η ευτυχής λύση των εχθροπραξιών θα φέρει την (αμοιβαία) νίκη.

Όμως, κάποιοι θεατές στα πρώτα και στα δεύτερα -άντα τους μεγάλωσαν με ρομαντικές ταινίες (κυρίως) των ‘90s και των μισών ‘00s – στο δεύτερο μισό της δεκαετίας αρχίζει να διογκώνεται το φαρσικό στοιχείο. Με ταινίες που δεν ντρέπονταν για τη ρομαντική φύση τους. Αντίστοιχα, όλο αυτό το διάστημα θεατές νεότερης ηλικίας ανακάλυπταν αυτές τις ταινίες στις streaming πλατφόρμες και γοητεύονταν από την ακαταμάχητη αφέλειά τους, από την επιμέλεια στην κατασκευή και, φυσικά, από τους σταρ.

«The Idea of You»: Η επιστροφή της ελαφριάς κι ανόθευτης ρομαντζάδας Facebook Twitter
Mια σαραντάρα γκαλερίστα, που συνοδεύει την κόρη της στην Coachella, μπερδεύει το τρέιλερ ενός διάσημου μέλους boy band με… τουαλέτα κι έτσι τον γνωρίζει.

Για να μιλήσουμε με οικονομικούς όρους και να ευχαριστήσουμε τους αγαπημένους μας, φιλότεχνους executives, η ρομαντική λειψυδρία στην αγορά γέννησε ζήτηση για ελαφριά, ανόθευτη ρομαντζάδα και έτσι ήρθε και η προσφορά για να την καλύψει.

Το «Idea of You» είναι μέρος αυτή της επιστροφής σε κινηματογραφικές εποχές προ κυνισμού και απο-ρομαντικοποίησης. Όπως οι περισσότερες ταινίες του είδους, ξεκινά με ένα meet cute, δηλαδή μια χαριτωμένη απρόσμενη συνάντηση, μια παρεξήγηση που θα φέρει κοντά τους εραστές. Εδώ μια σαραντάρα γκαλερίστα, που συνοδεύει την κόρη της στην Coachella, μπερδεύει το τρέιλερ ενός διάσημου μέλους boy band με… τουαλέτα κι έτσι τον γνωρίζει. Εκείνος στα 24 του την ερωτεύεται και τη διεκδικεί και κάπως έτσι ένας έρωτας ανθίζει.

Λιγότερο «com» και περισσότερο «rom», το «Idea of You» δεν ανήκει στις ρομαντζάδες που αντιλαμβάνονται το ερωτικό παιχνίδι ως ένα διαλογικό μπρα ντε φερ μεταξύ των ερωτευμένων, προορισμένο να σταματήσει όταν τα αντιπαρατιθέμενα μέλη συνειδητοποιήσουν ότι μόνο η ευτυχής λύση των εχθροπραξιών θα φέρει την (αμοιβαία) νίκη. Αφορά έναν έρωτα αγνό και υγιή, τουλάχιστον στο βλέμμα, στο μυαλό και στην καρδιά εκείνων που τον ζουν, έναν έρωτα που θα δοκιμαστεί από εξωγενείς δυνάμεις – εδώ ο μικροαστισμός, ο φαρισαϊσμός και οι γενικότερες αντιλήψεις περί φύλου.

Αν εξαιρέσεις μια συζήτηση της ηρωίδας με τη δεκαεξάχρονη κόρη, ποτέ δεν νιώθεις ότι αυτά που ακούς από τους χαρακτήρες γράφτηκαν με το μυαλό στις αντιδράσεις των social media και σε τρέχουσες συζητήσεις και ρεύματα. Επίσης, δεν υπάρχει ίχνος ειρωνείας προς τη ρομαντική δράση και διάθεση του θεάματος. Πρόκειται για μια ατόφια ρομαντική ταινία άλλης εποχής, μόνο στη διεύθυνση φωτογραφίας μπορείς να δεις μια πιο προσγειωμένη προσέγγιση σε σχέση με τα υπέρλαμπρα κάδρα του παρελθόντος, ίσως και μια indie καλλιτεχνικότητα – το μακρύ φιλί ενός αποχαιρετισμού, όπου τα χρώματα αλλάζουν.

«The Idea of You»: Η επιστροφή της ελαφριάς κι ανόθευτης ρομαντζάδας Facebook Twitter
Αφορά έναν έρωτα αγνό και υγιή, τουλάχιστον στο βλέμμα, στο μυαλό και στην καρδιά εκείνων που τον ζουν, έναν έρωτα που θα δοκιμαστεί από εξωγενείς δυνάμεις - εδώ ο μικροαστισμός, ο φαρισαϊσμός και οι γενικότερες αντιλήψεις περί φύλου.

Τη Χάθαγουεϊ έτσι κι αλλιώς τη φαντάζεσαι να αναλαμβάνει τέτοιους ρόλους και κάθε φορά που πηγαίνουν να της μιλήσουν για τη σκηνή και να της δώσουν οδηγίες εκείνη να αρπάζει το σενάριο και να λέει «φέρ’ το μου και θα σου δείξω πώς γίνεται». Η αποκάλυψη είναι ο Nίκολας Γκάλιτζιν. Χωρίς να έχει τα μπαγκάζια και το χτισμένο star status της συμπρωταγωνίστριάς του, αλλά υποδυόμενος τον σταρ στο έργο, ο Γκάλιτζιν κατορθώνει να μη χάνεται στο κάδρο όταν το μοιράζεται με εκείνη, κυρίως χάρη σε μια ευγενέστατη φυσιογνωμία και στη μειλίχια εκφορά του λόγου.

Άλλωστε, δεν χρειάζεται ποτέ να ξεπεράσει σε ακτινοβολία τη Χάθαγουεϊ, το σενάριο αντιμετωπίζει τους χαρακτήρες πάντα ισότιμα και η σκηνοθεσία υιοθετεί το δικό τους βλέμμα και ποτέ των έξω. Όσο για το αναμενόμενα πολυσυλλεκτικό soundtrack, περιλαμβάνει από Μάγκι Ρότζερς, που μόλις κυκλοφόρησε γλυκύτατο νέο άλμπουμ, μέχρι Φιόνα Απλ. Ναι, λείπουν οι σπινθηροβόλοι διάλογοι και η πρωτοτυπία, αλλά αναπληρώνονται από τον μαγνητισμό των πρωταγωνιστών, τη χημεία μεταξύ τους και τον ανεπιτήδευτο ρομαντισμό. Κοινώς, οι φαν του είδους θα βρουν εδώ την απαραίτητη δόση τους.  

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ