Αφού δεν αποδείχτηκε ποτέ, τίποτα, γιατί το cancel του Γούντι Άλεν συνεχίζεται;

Μήπως ο Γούντι Άλεν έχει υποστεί cancel αδίκως; Facebook Twitter
Ο Γούντι Άλεν μπορεί να σηκώσει τους ώμους και να πει ότι θα συνεχίσει να κάνει αυτό που κάνει ακόμη και αν τον αποφεύγουν όλες οι εταιρείες, αλλά οι πολιτιστικές δυνάμεις που τον καταδίκασαν θα έπρεπε να αφήσουν κάτω τα δίκρανα και τους πυρσούς τους. Φωτ.: GETTY
0


ENA XΡΟΝΟ ΜΕΤΑ  την προβολή της κωμικής μίνι σειράς του Γούντι Άλεν «Crisis in Six Scenes», τον Αύγουστο του 2017 από το Prime Video, ο σκηνοθέτης υπέγραψε συμφωνία με τα Amazon Studios για την παραγωγή των επόμενων τεσσάρων ταινιών του έναντι ενός ελάχιστου κόστους ύψους 68 εκατομμυρίων δολαρίων.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, εμφανίστηκαν οι καταγγελίες σεξουαλικής κακοποίησης εναντίον του Χάρβεϊ Γουάινστιν και γεννήθηκε το κίνημα #MeToo. Τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου, η υιοθετημένη κόρη του Γούντι Άλεν, Ντίλαν Φάροου, δημοσίευσε ένα άρθρο στους «Los Angeles Times» με τίτλο «Γιατί το κίνημα του #MeToo άφησε απέξω τον Γούντι Άλεν;».

Στο δημοσίευμά της η Φάροου τον κατηγορούσε ότι το 1992, όταν η ίδια ήταν 7 ετών, την παρενόχλησε σεξουαλικά, μια κατηγορία που η μητέρα της, Μία Φάροου, είχε συμπεριλάβει στη διαμάχη για την κηδεμονία των παιδιών. Οι αρχές που διεξήγαγαν τότε ενδελεχή έρευνα δεν απήγγειλαν καν κατηγορίες κατά του Άλεν και το νοσοκομείο Yale-New Haven, αφού εξέτασε την Ντίλαν, δήλωσε ότι «η γνώμη των εμπειρογνωμόνων μας είναι ότι η Ντίλαν δεν κακοποιήθηκε σεξουαλικά από τον κ. Άλεν».

Μήπως ο Γούντι Άλεν έχει υποστεί cancel αδίκως; Facebook Twitter
Η Μία Φάροου φωτογραφίζεται με τον Ρόναν και ο Γούντι Άλεν με τη Ντίλαν.

Ωστόσο, μετά από ένα τέταρτο του αιώνα, ο Άλεν αποτελεί persona non grata. Παρόλο που στις δεκαετίες που μεσολάβησαν συνεργάστηκε με καταξιωμένους ηθοποιούς σε μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο, προτάθηκε για Όσκαρ και κέρδισε ένα για το σενάριο του «Midnight In Paris» (2011), έχει γίνει στόχος πολλών προσβολών και οργισμένων επιθέσεων.

Αρκετοί από τους συνεργάτες του, όπως η Κέιτ Γουίνσλετ, ο Κόλιν Φερθ, ο Τιμοτέ Σαλαμέ και η Γκρέτα Γκέργουικ, στράφηκαν δημοσίως εναντίον του. Άλλοι, όπως η Νταϊάν Κίτον, ο Άλεκ Μπόλντουιν και η Σκάρλετ Γιόχανσον, τον υπερασπίστηκαν. Η Amazon Studios ακύρωσε τη συμφωνία της μαζί του, γεγονός που κατέληξε σε αγωγή η οποία διευθετήθηκε εξωδικαστικά με όρους που δεν αποκαλύφθηκαν. Η ίδια εταιρεία αρνήθηκε επίσης να βγάλει στις αίθουσες την τρίτη ταινία που είχε γυρίσει για εκείνην, το «A Rainy Day in New York» (2019).

Γιατί ο κόσμος βάζει τον Άλεν στο ίδιο τσουβάλι με τον Γουάινστιν, τον οποίο οι ένορκοι καταδίκασαν για σεξουαλικά εγκλήματα, και τον Ρομάν Πολάνσκι, ο οποίος έχει δηλώσει ένοχος για ένα από αυτά;

Το 2020 ο γιος του, Ρόναν Φάροου, του οποίου το άρθρο για τον Χάρβεϊ Γουάινστιν αποτέλεσε καταλύτη στη δημιουργία του #MeToo, δήλωσε ότι διακόπτει τους δεσμούς του με τον εκδοτικό οίκο Hachette Book Group, επειδή συμφώνησε να εκδώσει τα απομνημονεύματα του Γούντι Άλεν με τίτλο «Apropos of Nothing». Δεκάδες εργαζόμενοι προχώρησαν σε αποχή για να πιέσουν την εταιρεία να αποσύρει το βιβλίο, όπως και έγινε. Αργότερα το ανέλαβε ο πολύ μικρότερος εκδοτικός οίκος Skyhorse Publishing, ο οποίος έχει γίνει κάτι σαν καταφύγιο για τους «εξοστρακισμένους».

Ο Άλεν έχει υποστηρίξει την αθωότητά του και βασικοί μάρτυρες, όπως ο υιοθετημένος γιος του, Μόουζες Φάροου, ο οποίος βρισκόταν στο σπίτι όταν φέρεται να συνέβη η σεξουαλική επίθεση, έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση την εκδοχή των γεγονότων που διηγήθηκαν η Ντίλαν και η μητέρα της, Μία Φάροου. Ωστόσο, σήμερα κανένα μεγάλο αμερικανικό κινηματογραφικό στούντιο, κανένας διανομέας ή εκδότης δεν συνεργάζεται με τον Άλεν. Η 50ή ταινία του, «Coup de Chance», η οποία, όπως και το «Rifkin's Festival» (2020), χρηματοδοτήθηκε από Ευρωπαίους χρηματοδότες, ενώ κυκλοφόρησε στην Ευρώπη πέρυσι, βγαίνει στις ΗΠΑ μόλις τώρα, μέσω του αμφιβόλου ποιότητας διανομέα MPI Media Group.

Ο Woody Allen υποστηρίζει την αθωότητά του στην εκπομπή 60 Minutes

Ο 88χρονος Γούντι Άλεν βρίσκεται σε περίεργη θέση. Είναι ξεχασμένος αλλά όχι χαμένος. Το περιοδικό «New Yorker», στο οποίο έχει δημοσιεύσει δεκάδες διηγήματα επί σχεδόν 50 χρόνια, δημοσίευε κάτι δικό του για τελευταία φορά το 2013. Όταν τον περασμένο χειμώνα έγραψε ένα νέο διήγημα, δεν το δημοσίευσε στην επί χρόνια λογοτεχνική του στέγη ή σε ένα άλλο μεγάλο περιοδικό, αλλά σε ένα μικρό μηνιαίο περιοδικό τεχνών και πολιτισμού, το «New Criterion». Το «Coup de Chance», το οποίο δεν έχει σχεδόν καμία διαφημιστική υποστήριξη, παίζεται σε ελάχιστους κινηματογράφους. Η ειρωνεία είναι ότι πρόκειται για την καλύτερη δουλειά του εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία. Λίγοι θα τη δουν ή έστω θα ακούσουν γι’ αυτή. Με το ζόρι υφίσταται.

Η περίπτωσή του όμως δεν μοιάζει με όλων όσοι κατηγορήθηκαν στην εποχή του #MeToo. Η υποτιθέμενη παράβασή του ελήφθη σοβαρά υπόψη και διερευνήθηκε από την αστυνομία. Υπάρχει μια συναρπαστική αντίθετη τοποθέτηση που τον αθωώνει. Ωστόσο, οι μανδαρίνοι της λαϊκής κουλτούρας έχουν στραφεί εναντίον του όπως οι κάτοικοι της πόλης που σχηματίζουν μια παράξενη ταξιαρχία μίσους βασανίζοντας τον χαρακτήρα που υποδύθηκε στη θαυμάσια καφκική παραβολή του «Σκιές και ομίχλη» (1991). Είναι παρίας, σε μια κατάσταση που γι' αυτόν δεν έχει κανένα νόημα.

Γιατί, για παράδειγμα, η Amazon, που αρνήθηκε να κυκλοφορήσει την ταινία του «Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη», αργότερα την ενίσχυσε τοποθετώντας τη στις προσφορές του Prime Video; Γιατί, αναρωτιέται ο δοκιμιογράφος Freddie de Boer, το Χόλιγουντ «εξοστρακίζει» τον Γούντι Άλεν, αλλά αντιμετωπίζει τον Μάικ Τάισον ως μια αγαπημένη κιτς φιγούρα; Ο Τάισον προσκαλείται να κάνει πλάκα στην εκπομπή του Τζίμι Κίμελ, παρόλο που ο πρώην πυγμάχος είναι καταδικασμένος βιαστής και έχει παραδεχτεί ότι χτύπησε την πρώην σύζυγό του, Ρόμπιν Γκίβενς, τόσο δυνατά που «πέταξε προς τα πίσω, χτυπώντας κάθε δωμάτιο του διαμερίσματος... Αυτή ήταν η καλύτερη γροθιά που έχω ρίξει ποτέ σε ολόκληρη τη ζωή μου». Γιατί ο κόσμος βάζει τον Άλεν στο ίδιο τσουβάλι με τον Γουάινστιν, τον οποίο οι ένορκοι καταδίκασαν για σεξουαλικά εγκλήματα, και τον Ρομάν Πολάνσκι, ο οποίος έχει δηλώσει ένοχος για ένα από αυτά;

Official Trailer - Coup De Chance - Woody Allen Movie

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, και στο πλαίσιο της προώθησης του «Coup de Chance», ο Γούντι Άλεν μίλησε για την κουλτούρα της ακύρωσης, το κίνημα #MeToo και για το αν κάποια γυναίκα έχει παραπονεθεί ποτέ για τη συμπεριφορά του στα γυρίσματα.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο «Variety», είπε μεταξύ άλλων: «Πριν από χρόνια είχα πει ότι θα έπρεπε να ήμουν το poster boy για το κίνημα #MeToo και ενθουσιάστηκαν με αυτό. Έχω γυρίσει 50 ταινίες και πάντα είχα πολύ καλούς γυναικείους ρόλους, όπως και πάντα είχα γυναίκες στο συνεργείο, πληρώνοντάς τες με τα ακριβώς ίδια ποσά που πληρώναμε τους άνδρες. Έχω δουλέψει με εκατοντάδες γυναίκες ηθοποιούς και ποτέ, μα ποτέ, δεν είχα ούτε ένα παράπονο από κάποια από αυτές σε οποιοδήποτε σημείο. Ούτε μία δεν είπε ποτέ: "Έχω δουλέψει μαζί του και ήταν κακός ή παρενοχλούσε". Πολύ απλά δεν τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα». 

Στην ερώτηση αν αισθάνεται ακυρωμένος, απάντησε: «Αισθάνομαι ότι, αν πρόκειται να σε ακυρώσουν, αυτή είναι η κουλτούρα από την οποία πρέπει να σε ακυρώσουν. Απλά τα βρίσκω όλα αυτά τόσο ανόητα. Δεν το σκέφτομαι. Δεν ξέρω τι σημαίνει να είσαι ακυρωμένος. Ξέρω ότι όλα αυτά τα χρόνια όλα παραμένουν ίδια για μένα. Κάνω τις ταινίες μου. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η παρουσίαση των ταινιών. Όπως ξέρετε, δουλεύω και αυτή είναι η ρουτίνα μου. Γράφω το σενάριο, συγκεντρώνω τα χρήματα, γυρίζω την ταινία, τη μοντάρω, βγαίνει. Η διαφορά δεν έχει να κάνει με την κουλτούρα της ακύρωσης. Η διαφορά είναι ο τρόπος που παρουσιάζουν τις ταινίες. Αυτό είναι που έχει αλλάξει». 

Μήπως ο Γούντι Άλεν έχει υποστεί cancel αδίκως; Facebook Twitter
«Νομίζω ότι κάθε κίνημα από το οποίο υπάρχει πραγματικό όφελος, το οποίο κάνει κάτι θετικό, ας πούμε για τις γυναίκες, είναι καλό πράγμα. Όταν γίνεται ανόητο, είναι ανόητο... Όταν δηλαδή δεν πρόκειται πραγματικά για ένα φεμινιστικό ζήτημα ή μια αδικία για τις γυναίκες»...O Γούντι Άλεν σε συνέντευξη τύπου στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Φωτ.: La Biennale di Venezia

Στη συνέντευξη ρωτήθηκε επίσης αν είναι υπέρμαχος του κινήματος #MeToo, για το οποίο είπε: «Νομίζω ότι κάθε κίνημα από το οποίο υπάρχει πραγματικό όφελος, το οποίο κάνει κάτι θετικό, ας πούμε για τις γυναίκες, είναι καλό πράγμα. Όταν γίνεται ανόητο, είναι ανόητο. Διαβάζω περιπτώσεις στις οποίες αποδείχτηκε πολύ ωφέλιμο, όπου η κατάσταση ήταν πολύ ωφέλιμη για τις γυναίκες, και αυτό είναι καλό. Όταν διαβάζω στις εφημερίδες κάποιες περιπτώσεις που είναι ανόητες, τότε είναι ανόητες. Ξέρετε, όταν δεν πρόκειται πραγματικά για ένα φεμινιστικό ζήτημα ή μια αδικία για τις γυναίκες. Όταν πρόκειται για κάτι υπερβολικά ακραίο, όταν προσπαθούν να το αναγάγουν σε ζήτημα ενώ στην πραγματικότητα οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα το θεωρούσαν καθόλου κάποιου είδους προσβολή, είναι ανόητο».

Ενώ περπατούσε στο κόκκινο χαλί για την πρεμιέρα της ταινίας «Coup de Chance», περίπου 20 διαδηλωτές στέκονταν απ' έξω φωνάζοντας συνθήματα όπως «Όχι στην κουλτούρα του βιασμού» και «Ο βιαστής δεν είναι άρρωστος, είναι το υγιές παιδί της πατριαρχίας». Μια μέρα νωρίτερα, πανό που έγραφαν «Νησί των βιαστών» και «Όχι Χρυσό Λιοντάρι στα αρπακτικά» αναρτήθηκαν σε όλο το φεστιβάλ για να διαμαρτυρηθούν τόσο για τον Άλεν όσο και για τον Ρομάν Πολάνσκι, του οποίου η ταινία «Το Παλάτι» συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα. 

Το «Coup de Chance» και ο ίδιος ο Άλεν απέσπασαν πεντάλεπτο χειροκρότημα στο τέλος της πρεμιέρας του. Ο Γούντι Άλεν μπορεί να σηκώσει τους ώμους και να πει ότι θα συνεχίσει να κάνει αυτό που κάνει ακόμη και αν τον αποφεύγουν όλες οι εταιρείες, αλλά οι πολιτιστικές δυνάμεις που τον καταδίκασαν θα έπρεπε να αφήσουν κάτω τα δίκρανα και τους πυρσούς τους. Αυτός ο σπουδαίος καλλιτέχνης δεν πρέπει να τελειώσει την καριέρα του μέσα σε σκιές και ομίχλη, από τη στιγμή που τίποτα δεν αποδειχτεί εναντίον και καμμία καταδίκη δεν τον βαρύνει.

Με στοιχεία από Wall Street Journal, Variety

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φυλακές Κορυδαλλού: Πότε θα πάνε στον Ασπρόπυργο και ποιο είναι το σχέδιο για την τύχη των παλιών κτιρίων

Ρεπορτάζ / Πότε θα φύγουν τελικά οι φυλακές από τον Κορυδαλλό;

Η απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού και η μεταφορά τους στον Ασπρόπυργο αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και είναι ένα έργο βαρύνουσας σημασίας. Πότε θα γίνει η μετεγκατάστασή τους και πώς θα αξιοποιηθούν τα παλιά κτίρια;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Σουφλέ ζυμαρικών, σκαλοπίνια αλά κρεμ, κρέπες σπανάκι στον φούρνο

Οπτική Γωνία / Γαρίδες κοκτέιλ, σκαλοπίνια αλά κρεμ: Τι τρώγαμε αλήθεια στα ’80ς;

Τα ελληνικά βιβλία συνταγών του παρελθόντος σχεδόν δυσφήμιζαν το φαγητό: μπόμπες, βρασμένα αυγά κομμένα στη μέση, σφολιάτες που ξεχείλιζαν τυριά. Πολλές φορές νομίζω πως ξεχνάμε πώς έμοιαζε η «καλή μαγειρική» τη δεκαετία του ’80.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΡΙΒΟΛΗ
Δύσκολο να είσαι δημοσιογράφος στις ΗΠΑ

Ακροβατώντας / Δύσκολο πια να είσαι δημοσιογράφος στις ΗΠΑ

Η διακυβέρνηση Τραμπ αποκτά όλο και περισσότερο χαρακτηριστικά ολοκληρωτικού καθεστώτος, κι αυτό δεν αφορά μόνο τα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους, αλλά επεκτείνεται στη δικαιοσύνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα πανεπιστήμια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Τι περιμένει ο Μητσοτάκης από τη Μελόνι και τι φοβάται από τον Μερτς;

Οπτική Γωνία / Τι περιμένει ο Μητσοτάκης από τη Μελόνι και τι φοβάται από τον Μερτς;

Ενώ η παραπομπή ή μη του Κώστα Αχ. Καραμανλή παραμένει αγκάθι για την κυβέρνηση, η σχέση του ελληνικού δημοσίου με την Hellenic Train επανεξετάζεται, και ο πρωθυπουργός προβληματίζεται για τις συνέπειες από την αυστηροποίηση της γερμανικής μεταναστευτικής πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Παρά τα σκαμπανεβάσματα, η Ελλάδα βοήθησε την Αλβανία»

Σαλί Μπερίσα / «Παρά τα σκαμπανεβάσματα, η Ελλάδα βοήθησε την Αλβανία»

Ο πρώην Πρόεδρος της Αλβανίας και νυν ηγέτης της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλά στη LiFO για τις ελληνοαλβανικές σχέσεις, τη συμφωνία για την ΑΟΖ που δεν ευοδώθηκε και ασκεί δριμεία κριτική στον Έντι Ράμα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί οι Έλληνες δεν κάνουν παιδιά;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν κάνουν παιδιά οι Έλληνες;

Υπάρχουν λύσεις για το δημογραφικό μας πρόβλημα; Μετατρεπόμαστε σταδιακά σε μία χώρα γερόντων; Ποιες πολιτικές απαιτούνται στο ασφαλιστικό; Μιλά στη LiFO o ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά, Πλάτων Τήνιος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ειδήσεις που περνούν στα ψιλά και είναι πιο σημαντικές από το μαλλί ενός υπουργού

Οπτική Γωνία / Ειδήσεις που περνούν στα ψιλά και είναι πιο σημαντικές από το μαλλί ενός υπουργού

Η σύγχρονη ακροδεξιά από τη μία κλείνει το μάτι στην πιο παραδοσιακή, αδιάφορη για θέματα υγείας και περιβάλλοντος, κουλτούρα, ενώ από την άλλη, ορισμένοι εκπρόσωποί της, όπως ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, δείχνουν ευαισθησία απέναντι στους κινδύνους του τεχνολογικού καπιταλισμού.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Το δικαίωμα στην απομόνωση

Ιλεκτρίσιτυ / Ας αφήσουμε τους ιθαγενείς στην ησυχία τους

Οι φυλές ιθαγενών που ζουν αποκομμένες από τον ανθρώπινο πολιτισμό χαίρουν νομικής προστασίας, καθώς η επαφή τους με τα οργανωμένη κράτη ενέχει καταστροφικές συνέπειες για τις κοινότητές τους.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
«To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Enrico Bellini / «To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Ο επικεφαλής Κυβερνητικών Σχέσεων και Δημόσιας Πολιτικής του TikTok στη Νότια Ευρώπη, Enrico Bellini, περιγράφει το μυστικό της επιτυχίας της δημοφιλούς πλατφόρμας και εξηγεί γιατί η προστασία των δεδομένων των Ευρωπαίων χρηστών είναι υψίστης σημασίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Οπτική Γωνία / Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Ορθώς μας σοκάρει το «No Mercy» που «παίζει» με τον βιασμό και την αιμομιξία, όμως την ίδια στιγμή ζούμε σε μια κοινωνία όπου η γυναικεία υποταγή πλασάρεται ως κανονικότητα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τα νέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Πολιτική / Nέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Η υπόθεση των Τεμπών επιστρέφει στη Βουλή μέσω της δικογραφίας για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, αλλά στελέχη της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι αυτήν τη φορά είναι καλά προετοιμασμένοι. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
κωνσταντοπουλου

Βασιλική Σιούτη / Ποιος είναι, τελικά, αξιωματική αντιπολίτευση;

Οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν πλέον στη δεύτερη θέση το κόμμα της Πλεύσης Ελευθερίας. Θα διατηρήσει η Ζωή Κωνσταντοπούλου τη δυναμική που απέκτησε; Θα αλλάξει σύντομα πάλι η σειρά των κομμάτων; Το σίγουρο είναι πως η ρευστότητα είναι η νέα πολιτική συνθήκη. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Tίτλος: Explainer: Το κίνημα "Cute Winter Boots" και το κριντζ της ψηφιακής πολιτικοποίησης

Explainer / «Cute Winter Boots»: Όσο κι αν το υποτιμάτε, το TikTok παράγει πολιτική

Το hashtag #CuteWinterBoots συγκεντρώνει τους προβληματισμούς των χρηστών για την άνοδο της παγκόσμιας ακροδεξιάς και για τον τρόπο που εφαρμόζεται η δημοκρατία σήμερα. Έχουμε αφήσει πίσω μας για πάντα το «για να συμμετέχω στην πολιτική πάω σε συνελεύσεις και γράφομαι σε κόμμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τι μας δείχνουν τα πρώτα ίχνη ζωής εκτός της Γης;

Διάστημα / Βρέθηκαν όντως ίχνη εξωγήινης ζωής;

Τι ανακάλυψε ακριβώς το τηλεσκόπιο James Webb; Θα υπάρξει σύντομα κατοικήσιμος πλανήτης; Πόσο κοντά είμαστε στην κατάκτηση του Διαστήματος; Ο αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος Ξενοφών Μουσάς εξηγεί τι σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει τρίτη θητεία και τα δίνει όλα για να αλλάξει το κλίμα

Βασιλική Σιούτη / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει τρίτη θητεία και τα δίνει όλα για να αλλάξει το κλίμα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι θα διεκδικήσει και τρίτη πρωθυπουργική θητεία και τα δίνει όλα με στόχο την άμεση αντιστροφή του αρνητικού πολιτικού κλίματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χριστόφορος Πισσαρίδης: «Με ενοχλεί που η Ελλάδα, σε όλες τις λίστες, βρίσκεται στην τελευταία θέση»

Χριστόφορος Πισσαρίδης / «Με ενοχλεί που η Ελλάδα βρίσκεται παντού στην τελευταία θέση»

Από τον Τραμπ και την AI μέχρι την ελληνική γραφειοκρατία και την παγκόσμια ύφεση, ο νομπελίστας καθηγητής Οικονομικών Σερ Χριστόφορος Πισσαρίδης μιλά στη LIFO για το μέλλον της εργασίας και την απειλή του λαϊκισμού, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα χρειάζεται λιγότερο Δημόσιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ