Ιλχάν Αχμέτ: Ο μόνος βουλευτής της μειονότητας που ψήφισε υπέρ της ισότητας στον γάμο

Ιλχάν Αχμέτ, ένας φιλελεύθερος που σπάει ταμπού  Facebook Twitter
«Τα μέλη της μειονότητας μπορεί να είναι μουσουλμάνοι, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να σκέφτονται ευρωπαϊκά και να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους Ευρωπαίους πολίτες». Φωτ.: Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi
0

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ της περασμένης Παρασκευής στα τζαμιά της Ροδόπης διαβάστηκε ένα κείμενο κατά του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ιλχάν Αχμέτ επειδή ψήφισε τον νόμο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που στοχοποιείται. Αποτελεί ωστόσο μία επικίνδυνη κλιμάκωση εναντίον του πιο φιλελεύθερου και χειραφετημένου μειονοτικού πολιτικού στη Θράκη.

Στη μουσουλμανική μειονότητα τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα εξακολουθούν να καταπιέζονται και μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού όσα από αυτά ζουν ελεύθερα, αλλά το θέμα είναι ταμπού και ούτε καν συζητιέται. Η ενέργεια του Ιλχάν Αχμέτ να ψηφίσει τον νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια ήταν πολύ πιο τολμηρή από των συναδέλφων του της πλειονότητας, καθώς γνώριζε ότι αυτό θα σήμαινε αυτομάτως νέες και εντονότερες επιθέσεις από το συντηρητικό κατεστημένο, το οποίο συνεργάζεται με το τουρκικό προξενείο, που θέλει να ελέγχει τη μειονότητα και συχνά παρεμβαίνει πέρα από τα όρια που προσδιορίζουν οι συμβάσεις της Βιέννης περί διπλωματικών σχέσεων. 

«Το Ισλάμ δεν μπορεί να είναι μόνο ριζοσπαστικό και ακραίο. Μέσα στο Ισλάμ υπάρχει και η αγάπη και η ανοχή και η μετάνοια. Με την ψήφο μου ήθελα να στείλω ένα μήνυμα για τη χειραφέτηση και την κοινωνική απελευθέρωση της μειονότητας» λέει στην LiFO ο Ιλχάν Αχμέτ. «Το γεγονός ότι ο παράνομος μουφτής, με εντολή από το τουρκικό προξενείο, έβγαλε έναν φετφά που χαρακτηρίζει τον νόμο αμαρτία και με στοχοποιεί ονομαστικά επειδή τον ψήφισα δείχνει ότι το πολιτικό Ισλάμ έχει εισχωρήσει στα τζαμιά». 

«Στους νέους, στους ΛΟΑΤΚΙ+, στις γυναίκες, σε όλους αυτούς που καταπιέζονται, δεν πρέπει να δώσουμε μια ανάσα; Δεν πρέπει να τους προστατεύσουμε; Θα είμαστε από πάνω τους με το σπαθί;».

Την ίδια ώρα, στην Τουρκία, δύο εφημερίδες, η Μιλιέτ και η Ακσάμ, έγραφαν άρθρα εναντίον του, αναφέροντας ότι ο Ιλχάν Αχμέτ ψήφισε «ναι» στον νόμο για τον γάμο μεταξύ ομοφύλων, «παρά την αντίθεση των εκλεγμένων μουφτήδων της Δυτικής Θράκης», επισημαίνοντας ότι οι άλλοι τρεις βουλευτές δεν τον ψήφισαν. Σε ένα τουρκικό άρθρο υπάρχει η παραδοχή ότι το προξενείο δεν τον βοήθησε στις εκλογές, αλλά παρόλα αυτά εκείνος εξελέγη, απλώς με λιγότερες ψήφους και μόνο με τις δυνάμεις του. Σε άλλο δημοσίευμα ο Ιλχάν Αχμέτ αναφέρεται μαζί με τον Νίκο Δένδια και υποστηρίζεται ότι οι δυο τους επιχειρούν να καταστρέψουν την ελληνοτουρκική φιλία. 

Όσοι γνωρίζουν την κατάσταση στη μειονότητα λένε ότι η στάση του Ιλχάν Αχμέτ είναι πολύ πιο «επαναστατική» από των υπολοίπων συναδέλφων του της πλειονότητας που ψήφισαν υπέρ του γάμου, καθώς το ρίσκο που πήρε εκείνος ήταν πολύ μεγαλύτερο. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον νόμο δεν τόλμησαν να ψηφίσουν ούτε οι δύο μειονοτικοί βουλευτές της Νέας Αριστεράς, παρότι οι εκπρόσωποι του κόμματος δήλωναν ότι στη δική τους κοινοβουλευτική ομάδα θα το ψήφιζαν όλοι γιατί είναι θέμα πολιτικών αρχών. «Οι δύο μουσουλμάνοι βουλευτές μας ήρθαν στη Νέα Αριστερά γιατί πιστεύουν στις αξίες της» ήταν η απάντηση του εκπροσώπου τύπου όταν είχε ρωτηθεί αν θα ψηφίσουν υπέρ, θεωρώντας το δεδομένο. Τελικά δεν ήταν, αφού οι δύο βουλευτές της Νέας Αριστεράς δεν το ψήφισαν. 

«Κάποιοι δεν τόλμησαν να δυσαρεστήσουν το συντηρητικό κατεστημένο και το τουρκικό προξενείο στη Θράκη, κι εδώ που τα λέμε, δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα, θέλει κότσια» λέει στη LiFO στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης. 

Οι δύο βουλευτές της Νέας Αριστεράς είχαν ξαφνιάσει και κατά την τελευταία επίσκεψη του Ερντογάν, όταν έσπευσαν να τον συναντήσουν, παρότι ο Τούρκος Πρόεδρος είναι ένας συντηρητικός πολιτικός που κυβερνά αυταρχικά και κρατά στις φυλακές της χώρας του εκατοντάδες πολιτικούς αντιπάλους, ακτιβιστές και δημοσιογράφους, ενώ το κόμμα τους αναφέρει ως προτεραιότητα τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Ιλχάν Αχμέτ, ένας φιλελεύθερος που σπάει ταμπού  Facebook Twitter
«Προσπαθώ να περάσω το μήνυμα στη μειονότητα και ειδικά στους νέους, τις γυναίκες και κάθε κοινωνικά καταπιεσμένο ότι είναι κομμάτι της Ευρώπης». Φωτ.: Χρήστος Μπόνης/Eurokinissi

«Το να εκπροσωπείς τη μουσουλμανική μειονότητα δεν σημαίνει ότι πρέπει να ταυτίζεσαι με την πολιτική που προωθεί το προξενείο. Η μειονότητα πρέπει να χειραφετηθεί πολιτικά και να απελευθερωθεί κοινωνικά. Τα μέλη της μειονότητας μπορεί να είναι μουσουλμάνοι, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να σκέφτονται ευρωπαϊκά και να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους Ευρωπαίους πολίτες. Τα δικαιώματα αυτά πρέπει να τα απολαμβάνουν όλοι. Δεν είμαστε εμείς που θα καταδικάζουμε και θα στέλνουμε στην κόλαση άλλους ανθρώπους» λέει από την πλευρά του ο Αχμέτ. 

Πιστεύει ότι το Ισλάμ δεν μπορεί να διαβάζεται μόνο με τον συντηρητικό τρόπο. «Στους νέους, στους ΛΟΑΤΚΙ+, στις γυναίκες, σε όλους αυτούς που καταπιέζονται, δεν πρέπει να δώσουμε μια ανάσα; Δεν πρέπει να τους προστατεύσουμε; Θα είμαστε από πάνω τους με το σπαθί;» αναρωτιέται. 

ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στη μειονότητα φυσικά και υπάρχουν, αλλά δεν είναι ορατά. Σύμφωνο συμβίωσης δεν συνάπτει κανείς. Όχι επειδή δεν θέλει, αλλά επειδή δεν τολμά ούτε να το σκεφτεί για την ώρα. 

«Το κοράνι θεωρεί την ομοφυλοφιλία αμαρτία και τους ομοφυλόφιλους “αναθεματισμένους”. Ποινές δεν προβλέπει όμως. Οι ουλεμάδες και διάφοροι ερμηνευτές του ισλαμικού δικαίου τα έχουν επιβάλει αυτά» εξηγεί ο Ιλχάν Αχμέτ.

«Προσπαθώ να περάσω το μήνυμα στη μειονότητα και ειδικά στους νέους, τις γυναίκες και κάθε κοινωνικά καταπιεσμένο ότι είναι κομμάτι της Ευρώπης. Είναι μουσουλμάνοι, Έλληνες πολίτες αλλά και Ευρωπαίοι. Δεν πρέπει να νιώθουν περιθωριοποιημένοι». 

Στην ερώτηση τι σκέφτηκε όταν ψήφισε υπέρ του νόμου απαντά: «Σκέφτηκα ότι δεν μπορεί κανένας βουλευτής της μειονότητας να μην τους υπερασπιστεί και να τους αφήσουμε να ζουν στο φόβο. "Ε, αυτό θα το κάνει ο Ιλχάν", είπα. Δεν θα τους αφήσουμε απροστάτευτους».

Αναφέρει ότι οι βουλευτές δεν μπορεί να ασχολούνται μόνο με την επανεκλογή τους γιατί έτσι η χώρα δεν θα προχωρήσει. «Μερικές φορές ο πολιτικός οφείλει να είναι ένα βήμα μπροστά από τον λαό, να είναι μπροστάρης που λέμε, ιδίως για αυτές τις κοινωνικές ομάδες που το έχουν ανάγκη. Αισθάνομαι ως αποστολή μου να εξαλείψω την καταπίεση στη μειονότητα. Δεν μπορεί να υπάρχουν ομάδες χωρίς δικαιώματα. Αυτό είναι επικίνδυνο, ειδικά στο Ισλάμ όπου αν τα πράγματα ξεφύγουν, μπορεί εύκολα να πάνε στα άκρα».

Ο Ιλχάν Αχμέτ δεν πήγε σε κάποιο από τα πάρτι που ακολούθησαν την ψήφιση του νόμου, αλλά είναι ένας φιλελεύθερος πολιτικός της μειονότητας που γράφει ιστορία, και αυτό που κάνει θέλει κότσια. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ !!! ΔΕΥΤΕΡΑ 22/11 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ- Ιλχάν Αχμέτ: «Η μειονότητα της Θράκης θέλει ειρήνη»

LiFO politics / Ιλχάν Αχμέτ: «Η μειονότητα της Θράκης θέλει ειρήνη»

Πώς αντιμετωπίζει η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης την πανδημία; Τι γίνεται με τα τζαμιά; Εφαρμόζεται η Σαρία; Ποια είναι η θέση των γυναικών και της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας; Ο δικηγόρος και βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Ιλχάν Αχμέτ μιλά στη Βασιλική Σιούτη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ακροδεξιά και γάμοι ομοφύλων: στο όνομα του Θεού, της Φύσης και του Συντάγματος

Guest Editors / Ακροδεξιά και γάμοι ομοφύλων: Στο όνομα του Θεού, της Φύσης και του Συντάγματος

Στο δεύτερο σημείωμα του Παρατηρητηρίου της Ακροδεξιάς καταγράφουμε τη δυναμική που ανέπτυξε η ελληνική Ακροδεξιά εντός και εκτός ΝΔ στην πολυήμερη αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο περί ισότητας στο γάμο. Ποιοι ήταν οι βασικοί «παίκτες» μέσα και έξω από τη Βουλή και ποιες οι κύριες πτυχές της επιχειρηματολογίας τους;
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Μικροπλαστικά / Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Είναι μικρά όσο ένας κόκκος ρυζιού και κάθε χρόνο παράγονται εκατομμύρια τόνοι. Ποιες είναι οι εξελίξεις για τη μείωση της μικροπλαστικής ρύπανσης; Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Πώς φτάνουν από το εργοστάσιο στο στομάχι μας;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Δημήτρης Παρασκευής: «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Οπτική Γωνία / «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Παρασκευής, εξηγεί γιατί κάθε φθινόπωρο αυξάνονται οι ιώσεις του αναπνευστικού, ποια είναι η εικόνα του Covid-19 στην Ελλάδα και ποια μέτρα πρέπει να πάρουμε εν όψει του χειμώνα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ