Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους» Facebook Twitter
Η συμμετοχή στα «ριάλιτι με διάσημους» είναι ένας τρόπος άμεσης επαφής με το ευρύ κοινό και με το «δημόσιο αίσθημα», ένας τρόπος για να μη σε ξεχνάνε. Φωτ.: via facebook
0

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΘΕΣΙΝΕΣ επικεφαλίδες σχετικά με την παρουσία του Σταμάτη Γαρδέλη στο Δαφνί, θα μπορούσε να πιστέψει κανείς ότι τον μάζεψαν με την απόχη και τον οδήγησαν εκεί οι άνθρωποι με τις λευκές ποδιές, όπως στις παλιές ελληνικές ταινίες.

Όσοι είχαν παρακολουθήσει έστω και αποσπασματικά την «ασταθή» διαδρομή του στην πριονοκορδέλα της ριάλιτι τηλεόρασης (και κατά συνέπεια, στο σύστημα επικαιρότητας των «πρωινάδικων») την τελευταία και βάλε δεκαετία, ίσως και να θεώρησαν αναμενόμενη αυτή την εξέλιξη, και πάντως συμβατή με το αφήγημα που είχε προηγηθεί, εμφανίζοντάς τον από ιδιοσυγκρασιακό έως «πειραγμένο».

Ο Σταμάτης Γαρδέλης βρέθηκε με δική του πρωτοβουλία για νοσηλεία στο ψυχιατρείο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επειδή ένιωσε έντονη απογοήτευση και ενδεχομένως αυτοκτονικές τάσεις εξαιτίας του κινδύνου να χάσει το σπίτι του στο Πόρτο Γερμενό.

Το σύμπαν των τηλεοπτικών ριάλιτι έχει τους κανόνες του και τα βαριά σε κάποιες περιπτώσεις, αντίτιμά του, ακόμα πιο περίεργη είναι όμως η συνθήκη των ριάλιτι με διασημότητες, νυν και πρώην, ανερχόμενες ή ξεθωριασμένες, σε αναζήτηση «ορατότητας» και δημοσιότητας. Και ο Σταμάτης Γαρδέλης το έχει παίξει αυτό το παιχνίδι όσο λίγες από τις «καλτ» κατά κανόνα διασημότητες που έμπλεξαν με τα ριάλιτι, καθένας και καθεμιά για τους δικούς τους, προσωπικούς λόγους – άλλοι για να ανοίξουν δουλειές, άλλοι αναζητώντας μια νέα δημόσια εικόνα.

Και γιατί όχι άλλωστε; Τα ριάλιτι έχουν κατοχυρωθεί προ πολλού ως σημαίνον εξάρτημα της σύγχρονης υβριδικής σόουμπιζ. Η πρώτη εμφάνιση του Σταμάτη Γαρδέλη σε ριάλιτι (δηλαδή ως ο εαυτός του) ήταν στο Dancing with the Stars το 2010 και η τελευταία μέχρι στιγμής, στο I'm A Celebrity... Get Me Out Of Here πριν από λίγο καιρό. Ενδιάμεσα, είχε παίξει τον εαυτό του στο Your Face Sounds Familiar (2016) και στην προπέρσινη, «επεισοδιακή» Φάρμα, από την οποία είχε αποχωρήσει πριν κλείσει βδομάδα, μετά από έντονο διάλογο που είχε με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη, ένα φινάλε άδοξο όσο και καλτ.

Ήταν σα να έχει περάσει πολύς και βασανιστικός καιρός αλλά ήταν λίγες μέρες πριν μόνο, κατά την είσοδό του στο ριάλιτι όταν με λυρικό ενθουσιασμό είχε συστηθεί ως εξής: «Είμαι ο Σταμάτης Γαρδέλης και μου αρέσουν τα άγνωστα ταξίδια των διαμετρικών αποστάσεων, της ονειρικής μέθης του απροσδιόριστου…». 

Σε κάθε περίπτωση, ο Σταμάτης Γαρδέλης βρέθηκε με δική του πρωτοβουλία για νοσηλεία στο ψυχιατρείο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επειδή ένιωσε έντονη απογοήτευση και ενδεχομένως αυτοκτονικές τάσεις εξαιτίας του κινδύνου να χάσει το σπίτι του στο Πόρτο Γερμενό. Μοιάζει όμως εξίσου φυσιολογικό να τον έχει καταβάλει επίσης όλη αυτή η μάταιη συχνά τριβή με τους κύκλους και τα γρανάζια της φήμης και με τις εφήμερες ιεραρχίες της διασημότητας, στην παράξενη διαδρομή του στα ριάλιτι.

Πέρα από άλλα κίνητρα πάντως, η συμμετοχή στα «ριάλιτι με διάσημους» είναι ένας τρόπος άμεσης επαφής με το ευρύ κοινό και με το «δημόσιο αίσθημα», ένας τρόπος για να μη σε ξεχνάνε, ένας τρόπος να μη βρεθείς πρόωρα σε δημοσίευμα τύπου «δείτε πώς είναι τώρα ο τάδε πρώην διάσημος».

- Εάν σκέφτεστε την αυτοκτονία, εάν ανησυχείτε για άτομο του περιβάλλοντός σας ή έχετε χάσει κάποιον οικείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στην 24ωρη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία 1018. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε για να ζητήσετε βοήθεια ή συμβουλευτική στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ