«May December»: Τζούλιαν Μουρ και Νάταλι Πόρτμαν στα καλύτερά τους

May December Facebook Twitter
Μεταβάλλοντας αδιόρατα τον τόνο και πιο έντονα τις διαθέσεις, το «May December» ξεπερνά το φάντασμα του σκανδάλου από το παρελθόν και ξεσκεπάζει τον χειρότερο εχθρό του πάθους.
0


Η ΨΥΧΟΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ χαρακτήρων αμφίβολης ηθικής της Πατρίσια Χάισμιθ συναντά την εκλεπτυσμένη ματιά του Τοντ Χέινς σε μια ευρείας έννοιας μαύρη κωμωδία όπου τίποτε δεν είναι αδιάσειστο και κανείς δεν έχει προεξοφλήσει το μέλλον του, όποιες και αν είναι οι μέχρι τώρα επιλογές του. Μετά τη γυναικεία δυναμική μιας άλλης εποχής όπως την αποτύπωσε στο στιλπνό και αρχοντικό «Κάρολ», ο Αμερικανός σκηνοθέτης υιοθετεί μια νοοτροπία σαπουνόπερας για την αντιπαράθεση της Γκρέισι Άθερτον-Γου (Τζουλιάν Μουρ) με την Ελίζαμπεθ Μπέρι (Νάταλι Πόρτμαν).

Η πρώτη ζει σχετικά ήσυχα στο Καλαμπάσας της Καλιφόρνια με τα παιδιά και τον ασιατικής καταγωγής σύζυγό της, πουλώντας γλυκά στους γείτονες, και βασικά σε όσους τη συμπαθούν και τη στηρίζουν ακόμη, μετά το σκάνδαλο που απασχόλησε την κοινή γνώμη, ειδικά την κοινότητα στην οποία ανήκει, χρόνια πριν, όταν ερωτεύθηκε τον 13χρονο τότε Τζο, έμεινε έγκυος, τον παντρεύτηκε, έκανε φυλακή και μετά οικογένεια μαζί του, εγκαταλείποντας τον σύζυγο και τα παιδιά της – ο γιος της έχει ακόμη απωθημένα, ενώ ο πρώην ούτε καν τη συζητά στην εξίσωση της ζωής του.

Ο ανταγωνισμός δεν στέκει στο επιφανειακό επίπεδο της ομορφιάς, της νεότητας ή της φιλαρέσκειας. Επεκτείνεται στα κεκτημένα, το ρίσκο και την επιθυμία. Η σύγκρουσή τους είναι περίπου μπεργκμανική, εξού και τα αντιμαχόμενα προφίλ τους, που παραπέμπουν στην «Περσόνα».

Η Ελίζαμπεθ θέλει να ξεκολλήσει από το τηλεοπτικό της τέλμα και η βιογραφική ταινία με θέμα την Γκρέισι αποτελεί την ιδανική λύση. Την επισκέπτεται για να τη γνωρίσει και ζητά την άδειά της να μελετήσει την καθημερινότητά της. Αναζητώντας κάτι βαθύτερο, που θα τη βοηθούσε για τον ρόλο, βρίσκει συχνά ένα εσώψυχο τείχος – λογικό. Κινούνται παράλληλα, πολιτισμένα, αναγνωριστικά. Η περιστασιακή συμβίωσή τους πηγάζει από αμοιβαία οφέλη, αλλά δεν μπορεί παρά να είναι προβληματική στην ουσία της.

May December Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ θέλει να ξεκολλήσει από το τηλεοπτικό της τέλμα και η βιογραφική ταινία με θέμα την Γκρέισι αποτελεί την ιδανική λύση.

Ο ανταγωνισμός δεν στέκει στο επιφανειακό επίπεδο της ομορφιάς, της νεότητας ή της φιλαρέσκειας. Επεκτείνεται στα κεκτημένα, το ρίσκο και την επιθυμία. Η σύγκρουσή τους είναι περίπου μπεργκμανική, εξού και τα αντιμαχόμενα προφίλ τους, που παραπέμπουν στην Περσόνα.

Μεταβάλλοντας αδιόρατα τον τόνο και πιο έντονα τις διαθέσεις, το May December (έκφραση για μια ερωτική σχέση με σημαντική διαφορά ηλικίας) ξεπερνά το φάντασμα του σκανδάλου από το παρελθόν και ξεσκεπάζει τον χειρότερο εχθρό του πάθους, δηλαδή τις μπανάλ στάχτες που έχουν απομείνει στη σβησμένη φλόγα του.

Η ενδιαφέρουσα προσθήκη στην ιστορία που βασίζεται στην αληθινή περίπτωση της Μέρι Κέι Λετουρνό είναι ο Τζο Γιου (Τσαρλς Μέλτον), ο νεαρός σύζυγος που από διακοσμητικός «σερβιτόρος» σταδιακά διαδραματίζει καταλυτικότερο ρόλο, όσο η Ελίζαμπεθ αποκτά (ή τουλάχιστον έτσι νομίζει) πλεονέκτημα και επιρροή σε σχέση με την πρώτη φάση αναμονής και παρατήρησης.

ΣΑΒΒΑΤΟ CHECK May December Facebook Twitter
Ο ανταγωνισμός δεν στέκει στο επιφανειακό επίπεδο της ομορφιάς, της νεότητας ή της φιλαρέσκειας.

Φανταστείτε, λοιπόν, μια κατάσταση του έρωτα που δεν τολμά να αποκαλυφθεί (Far from Heaven, πάλι με την Τζουλιάν Μουρ) σε ένα προχωρημένο στάδιο, από τον ίδιο σκηνοθέτη, που εδώ προτιμά μια καλυμμένα σατιρική αφήγηση, όχι με μία αλλά με δύο γυναίκες που ψάχνουν τη θέση τους από διαφορετικές αφετηρίες, και τους δίνεται η ευκαιρία να βρουν ένα κομμάτι του χαμένου τους εαυτού μέσα από την αποτύπωση της αλήθειας.

Ο Χέινς το κάνει να φαίνεται πιο εύκολο απ’ ό,τι ακούγεται. Και η Μουρ με την Πόρτμαν, στην πιο απαιτητική και καλύτερή της παράσταση εδώ και χρόνια, το υπηρετούν θαυμάσια.

«May December» Trailer

Το «May December» κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας και βγαίνει στις αίθουσες στις 16 Νοεμβρίου (και όχι στο ελληνικό Netflix).

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ