Στα 89 του ο Giorgio Armani επιμένει να είναι το απόλυτο αφεντικό

Στα 89 του ο Giorgio Armani επιμένει να είναι το απόλυτο αφεντικό Facebook Twitter
Ο 89χρονος σχεδιαστής και διευθύνων σύμβουλος λέει ότι δεν αμφισβήτησε ποτέ τις επιλογές του και ότι θέλει να αποφύγει πάση θυσία την εξαγορά από κάποια μεγάλη γαλλική κοινοπραξία.
0


O GIORGIO ARMANI, το μεγάλο σόου του οποίου με τίτλο «One Night Only Venice» συνέπεσε με τη φετινή Μόστρα, ήταν πάντοτε αποφασισμένος να κάνει τα πράγματα διαφορετικά από πολλούς Ιταλούς ομοτέχνους του. Ενώ οι οίκοι Valentino, Gucci και Versace έχουν πωληθεί σε ξένους επενδυτές, ο ίδιος παραμένει ο μοναδικός μέτοχος της επιχείρησης που φέρει το όνομά του, μια απόφαση που ορισμένοι οικονομικοί αναλυτές λένε ότι έχει υποτιμήσει την αξία του ομίλου.

Ο ίδιος ο 89χρονος σχεδιαστής και διευθύνων σύμβουλος λέει ότι δεν αμφισβήτησε ποτέ τις επιλογές του και ότι θέλει να αποφύγει πάση θυσία την εξαγορά από κάποια μεγάλη γαλλική κοινοπραξία. «Αυτοί οι γαλλικοί όμιλοι θέλουν να ελέγχουν τα πάντα, δεν το καταλαβαίνω...είναι λίγο γελοίο», λέει. «Γιατί πρέπει να με δυναστεύει κάποιο από αυτά τα μεγαθήρια που στερούνται προσωπικότητας;»

Παρότι το 2011 είχε δηλώσει στην αμερικανική Vogue ότι ήταν ανοιχτός σε «μια συμφωνία με μια σημαντική ιταλική εταιρεία» –δήλωση που γρήγορα πυροδότησε εικασίες ότι η εταιρεία ήταν προς πώληση– τώρα λέει ότι δεν πρόκειται να πάει πουθενά: «Όλοι μου λένε ότι πρέπει να αποσυρθώ και να απολαύσω τους καρπούς αυτού που έχω χτίσει, αλλά εγώ λέω όχι… απολύτως όχι».

Η μεγάλη του επιτυχία ήρθε πέντε χρόνια αργότερα, όταν έντυσε τον Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία American Gigolo. Οι ιστορικοί της μόδας θεωρούν τον Armani την πιο επιδραστική φιγούρα του 20ού αιώνα στην ιταλική υψηλή μόδα μαζί με τους αείμνηστους Gianni Versace και Valentino Garavani.

Ο Armani ξεκίνησε να εργάζεται στο χώρο της μόδας το 1957, αφού εγκατέλειψε την ιατρική σχολή, ως διακοσμητής βιτρινών στο πολυτελές πολυκατάστημα La Rinascente του Μιλάνου, ενώ στη συνέχεια σχεδίασε για την ανδρική συλλογή Hitman του Nino Cerruti, πριν ιδρύσει τον δικό του οίκο μόδας το 1975 μαζί με τον αείμνηστο αρχιτέκτονα Sergio Galeotti. Η αποδομημένη αντίληψή του για τα ανδρικά σακάκια ήταν ο αντίποδας των τυπικών δομημένων κοστουμιών του Savile Row. Η μεγάλη του επιτυχία ήρθε πέντε χρόνια αργότερα, όταν έντυσε τον Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία American Gigolo. Οι ιστορικοί της μόδας θεωρούν τον Armani την πιο επιδραστική φιγούρα του 20ού αιώνα στην ιταλική υψηλή μόδα μαζί με τους αείμνηστους Gianni Versace και Valentino Garavani.

Στα 89 του, ο Giorgio Armani επιμένει να είναι το απόλυτο αφεντικό Facebook Twitter
Φορέματα από το σόου ‘One Night Only Venice’ στη Βενετία το περασμένο σαββατοκύριακο.

Ο όμιλός του, ο οποίος περιλαμβάνει τις εμπορικές φίρμες Emporio Armani και Armani Exchange καθώς και την πιο high-end σειρά Giorgio Armani, σημείωσε έσοδα 2,35 δισ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 16,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο Giorgio Armani είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος της Ιταλίας, μετά τον κληρονόμο της αυτοκρατορίας της Nutella, Τζιοβάνι Φερέρο, και η επιχείρησή του περιλαμβάνει πλέον επίσης εστιατόρια, πολυτελή ξενοδοχεία και μια συνεργασία με τη L'Oréal.

Ο Armani καταστρώνει καθημερινά σχέδια για το μέλλον της εταιρείας του ενώ δεν διστάζει να παραδεχτεί ότι «φοβάται να πεθάνει».

«Ξέρω ότι η εταιρεία Giorgio Armani ταυτίζεται με εμένα, συνεπώς είναι δική μου ευθύνη να διασφαλίσω ότι αυτό θα συνεχιστεί και ότι η εταιρεία θα έχει πάντα ένα αποτύπωμα που θα θυμίζει "il signor Armani"», λέει.

Δηλώνει επίσης ότι έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου και ότι έχει αποδεχτεί την εξέλιξη της μόδας, αλλά μόνο σε έναν ορισμένο βαθμό. «Κάποια στιγμή ήξερα ότι μπορούσα είτε [να επιμείνω] στο δικό μου στυλ, είτε [να τα παρατήσω, καθώς] δεν θα είχα προσαρμοστεί στις νέες τάσεις. Οι αλλαγές είναι αναπόφευκτες και έχω αλλάξει κι εγώ...το θέμα είναι ότι οι σημερινοί σχεδιαστές μοιάζουν να αντλούν έμπνευση αποκλειστικά από το παρελθόν».  

Αυτό που τον ενοχλεί, ωστόσο, είναι κάτι που ο ίδιος ορίζει ως μια έλλειψη αφοσίωσης από τη νεότερη γενιά καταναλωτών μόδας. «Είναι πολύ δύσκολο στις μέρες μας, γιατί ό,τι αρέσει στους νέους σήμερα, δεν θα τους αρέσει αύριο...και αυτός ο υπόκοσμος των [VIPs] καθορίζει τις τάσεις, υπάρχει έλλειψη κουλτούρας, ουσίας...όλα είναι πολύ, πολύ επιφανειακά», λέει.

Ο ίδιος παραμένει στενά συνδεδεμένος με την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης. Οι βοηθοί του ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει ούτε ένα έγγραφο που να μην υπογράφει προσωπικά ο Armani, ούτε ένα στοιχείο που να μην μελετά εξονυχιστικά. «Η λεπτομέρεια είναι απαραίτητη...συχνά είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά, όχι η σπουδαία ιδέα, καθώς αυτές είναι σπάνιες», λέει.

Με στοιχεία από The Financial Times

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ