Στα 89 του ο Giorgio Armani επιμένει να είναι το απόλυτο αφεντικό

Στα 89 του ο Giorgio Armani επιμένει να είναι το απόλυτο αφεντικό Facebook Twitter
Ο 89χρονος σχεδιαστής και διευθύνων σύμβουλος λέει ότι δεν αμφισβήτησε ποτέ τις επιλογές του και ότι θέλει να αποφύγει πάση θυσία την εξαγορά από κάποια μεγάλη γαλλική κοινοπραξία.
0


O GIORGIO ARMANI, το μεγάλο σόου του οποίου με τίτλο «One Night Only Venice» συνέπεσε με τη φετινή Μόστρα, ήταν πάντοτε αποφασισμένος να κάνει τα πράγματα διαφορετικά από πολλούς Ιταλούς ομοτέχνους του. Ενώ οι οίκοι Valentino, Gucci και Versace έχουν πωληθεί σε ξένους επενδυτές, ο ίδιος παραμένει ο μοναδικός μέτοχος της επιχείρησης που φέρει το όνομά του, μια απόφαση που ορισμένοι οικονομικοί αναλυτές λένε ότι έχει υποτιμήσει την αξία του ομίλου.

Ο ίδιος ο 89χρονος σχεδιαστής και διευθύνων σύμβουλος λέει ότι δεν αμφισβήτησε ποτέ τις επιλογές του και ότι θέλει να αποφύγει πάση θυσία την εξαγορά από κάποια μεγάλη γαλλική κοινοπραξία. «Αυτοί οι γαλλικοί όμιλοι θέλουν να ελέγχουν τα πάντα, δεν το καταλαβαίνω...είναι λίγο γελοίο», λέει. «Γιατί πρέπει να με δυναστεύει κάποιο από αυτά τα μεγαθήρια που στερούνται προσωπικότητας;»

Παρότι το 2011 είχε δηλώσει στην αμερικανική Vogue ότι ήταν ανοιχτός σε «μια συμφωνία με μια σημαντική ιταλική εταιρεία» –δήλωση που γρήγορα πυροδότησε εικασίες ότι η εταιρεία ήταν προς πώληση– τώρα λέει ότι δεν πρόκειται να πάει πουθενά: «Όλοι μου λένε ότι πρέπει να αποσυρθώ και να απολαύσω τους καρπούς αυτού που έχω χτίσει, αλλά εγώ λέω όχι… απολύτως όχι».

Η μεγάλη του επιτυχία ήρθε πέντε χρόνια αργότερα, όταν έντυσε τον Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία American Gigolo. Οι ιστορικοί της μόδας θεωρούν τον Armani την πιο επιδραστική φιγούρα του 20ού αιώνα στην ιταλική υψηλή μόδα μαζί με τους αείμνηστους Gianni Versace και Valentino Garavani.

Ο Armani ξεκίνησε να εργάζεται στο χώρο της μόδας το 1957, αφού εγκατέλειψε την ιατρική σχολή, ως διακοσμητής βιτρινών στο πολυτελές πολυκατάστημα La Rinascente του Μιλάνου, ενώ στη συνέχεια σχεδίασε για την ανδρική συλλογή Hitman του Nino Cerruti, πριν ιδρύσει τον δικό του οίκο μόδας το 1975 μαζί με τον αείμνηστο αρχιτέκτονα Sergio Galeotti. Η αποδομημένη αντίληψή του για τα ανδρικά σακάκια ήταν ο αντίποδας των τυπικών δομημένων κοστουμιών του Savile Row. Η μεγάλη του επιτυχία ήρθε πέντε χρόνια αργότερα, όταν έντυσε τον Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία American Gigolo. Οι ιστορικοί της μόδας θεωρούν τον Armani την πιο επιδραστική φιγούρα του 20ού αιώνα στην ιταλική υψηλή μόδα μαζί με τους αείμνηστους Gianni Versace και Valentino Garavani.

Στα 89 του, ο Giorgio Armani επιμένει να είναι το απόλυτο αφεντικό Facebook Twitter
Φορέματα από το σόου ‘One Night Only Venice’ στη Βενετία το περασμένο σαββατοκύριακο.

Ο όμιλός του, ο οποίος περιλαμβάνει τις εμπορικές φίρμες Emporio Armani και Armani Exchange καθώς και την πιο high-end σειρά Giorgio Armani, σημείωσε έσοδα 2,35 δισ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 16,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο Giorgio Armani είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος της Ιταλίας, μετά τον κληρονόμο της αυτοκρατορίας της Nutella, Τζιοβάνι Φερέρο, και η επιχείρησή του περιλαμβάνει πλέον επίσης εστιατόρια, πολυτελή ξενοδοχεία και μια συνεργασία με τη L'Oréal.

Ο Armani καταστρώνει καθημερινά σχέδια για το μέλλον της εταιρείας του ενώ δεν διστάζει να παραδεχτεί ότι «φοβάται να πεθάνει».

«Ξέρω ότι η εταιρεία Giorgio Armani ταυτίζεται με εμένα, συνεπώς είναι δική μου ευθύνη να διασφαλίσω ότι αυτό θα συνεχιστεί και ότι η εταιρεία θα έχει πάντα ένα αποτύπωμα που θα θυμίζει "il signor Armani"», λέει.

Δηλώνει επίσης ότι έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου και ότι έχει αποδεχτεί την εξέλιξη της μόδας, αλλά μόνο σε έναν ορισμένο βαθμό. «Κάποια στιγμή ήξερα ότι μπορούσα είτε [να επιμείνω] στο δικό μου στυλ, είτε [να τα παρατήσω, καθώς] δεν θα είχα προσαρμοστεί στις νέες τάσεις. Οι αλλαγές είναι αναπόφευκτες και έχω αλλάξει κι εγώ...το θέμα είναι ότι οι σημερινοί σχεδιαστές μοιάζουν να αντλούν έμπνευση αποκλειστικά από το παρελθόν».  

Αυτό που τον ενοχλεί, ωστόσο, είναι κάτι που ο ίδιος ορίζει ως μια έλλειψη αφοσίωσης από τη νεότερη γενιά καταναλωτών μόδας. «Είναι πολύ δύσκολο στις μέρες μας, γιατί ό,τι αρέσει στους νέους σήμερα, δεν θα τους αρέσει αύριο...και αυτός ο υπόκοσμος των [VIPs] καθορίζει τις τάσεις, υπάρχει έλλειψη κουλτούρας, ουσίας...όλα είναι πολύ, πολύ επιφανειακά», λέει.

Ο ίδιος παραμένει στενά συνδεδεμένος με την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης. Οι βοηθοί του ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει ούτε ένα έγγραφο που να μην υπογράφει προσωπικά ο Armani, ούτε ένα στοιχείο που να μην μελετά εξονυχιστικά. «Η λεπτομέρεια είναι απαραίτητη...συχνά είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά, όχι η σπουδαία ιδέα, καθώς αυτές είναι σπάνιες», λέει.

Με στοιχεία από The Financial Times

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ