Γλυπτά του Παρθενώνα: «Αλαζονική η θέση του Βρετανικού Μουσείου» λέει ο Κέβιν Φέδερστοουν

Κέβιν Φέδερστοουν: Αλαζονική η θέση του Βρετανικού Μουσείου για τα γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Την άποψη ότι το Βρετανικό Μουσείο έχει μια «σχεδόν αποικιακού τύπου» θέση για τα γλυπτά του Παρθενώνα εξέφρασε ο καθηγητής Σύγχρονων Ελληνικών Σπουδών και Ευρωπαϊκής Πολιτικής LSE, Κέβιν Φέδερστοουν.

Συγκεκριμένα ο καθηγητής αναφερόμενος στα γλυπτά του Παρθενώνα και την πρόσφατη παραδοχή για κλοπές αντικειμένων από το Βρετανικό Μουσείο δήλωσε πως «Σύντομα, το Μουσείο θα δει νέους υποψηφίους για να αναλάβουν τη θέση του διευθυντή. Και είμαι σίγουρος ότι μια από τις ερωτήσεις που θα τους κάνουν είναι ποια είναι η θέση τους σχετικά με την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα και ποια είναι τα επιχειρήματα τους για την παραμονή των γλυπτών στο Λονδίνο». 

«Ξεκάθαρα, τα γεγονότα που παρακολουθούμε, έχουν προκαλέσει ζημιά στο Μουσείο. Αμφισβητείται, πιστεύω, η αλαζονική στάση του Βρετανικού Μουσείου, έχει μια σχεδόν αποικιακή θέση, υπό την έννοια πώς ισχυρίζεται ότι τα αντικείμενα που έχουν παρθεί από διάφορα μέρη του κόσμου είναι ασφαλέστερα μέσα στο Βρετανικό Μουσείο. Ξεκάθαρα, αυτό τώρα, μπορεί να αμφισβητηθεί. Αλλά δεν αλλάζει τα συνολικά επιχειρήματα και τους περιορισμούς που υπάρχουν για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Βλάπτει την εικόνα και την αντίληψη που υπάρχει για το Μουσείο, αφαιρεί την αλαζονεία, αλλά τα βασικά επιχειρήματα, παραμένουν ως είχαν», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στην ΕΡΤ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Φέδερστοουν εκτιμά ότι «αναπόφευκτα, κάθε ελληνική κυβέρνηση θα χρησιμοποιούσε το σκάνδαλο του Βρετανικού Μουσείου, για να ενισχύσει τη θέση της σχετικά με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Εδώ στη Βρετανία έχουμε δει αντιδράσεις από μέλη του κοινοβουλίου που ισχυρίζονται ότι η θέση της Αθήνας είναι καιροσκοπική, για να ενισχύσει τη θέση της μέσω του σκανδάλου. Ναι, αλλά με αιτιολόγηση. Ξεκάθαρα, το σκάνδαλο ζημιώνει τη θέση του Μουσείου. Επηρεάζει την άμεση προοπτική; Όχι».

Ο καθηγητής τόνισε ότι η εγχώρια βρετανική πολιτική κατάσταση επηρεάζει και τη συζήτηση για τα γλυπτά καθώς η χώρα θα έχει εκλογές μέσα στο 2024

«Στη Βρετανία έχουμε κοινοβουλευτικές εκλογές το 2024 και πιστεύω ότι η νυν κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, Ρίσι Σούνακ, δεν θα νιώθει τόση αυτοπεποίθηση ώστε να κάνει μια συμφωνία με την Αθήνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, πριν γίνουν εκλογές, σε αυτή την προεκλογική περίοδο όπου η κυβέρνηση είναι αδύναμη και μη δημοφιλής. Αυτό σημαίνει ότι για τους επόμενους 14 μήνες περίπου, υπάρχει πολύ μικρή πιθανότητα να γίνει μια συμφωνία», σημείωσε.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέιλορ Σουίφτ: Eκτός υποψηφιοτήτων στα Grammy για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια

Πολιτισμός / Τέιλορ Σουίφτ: Η απάντησή της στα σχόλια για το νέο της άλμπουμ

«Ο καθένας έχει δικαίωμα να νιώθει ακριβώς όπως θέλει, ο στόχος μας ως καλλιτέχνες είναι να λειτουργούμε σαν καθρέφτης», αναφέρει για τα σχόλια που απέσπασε το νέο της άλμπουμ, «The Life of a Showgirl»
LIFO NEWSROOM
Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM
«La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Πολιτισμός / «La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Ο πίνακας «La Magie Noire» του Ρενέ Μαγκρίτ, που παρέμεινε σε ιδιωτική συλλογή για 90 χρόνια, βγαίνει σε δημοπρασία στη Sotheby’s - Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από το έργο και τη γυναίκα που έσωσε 163 παιδιά από τους ναζί
LIFO NEWSROOM
Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Σκαλισμένος βαθιά μέσα στον βράχο, ο τάφος του Αμενχοτέπ Γ΄ δεσπόζει ξανά μετά από 20 χρόνια, στη δυτική όχθη του Νείλου - Τα πρώτα πλάνα από το εσωτερικό του
LIFO NEWSROOM
Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Πολιτισμός / Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Τριάντα χορευτές και ηθοποιοί ζωντάνεψαν επί σκηνής τα υβριδικά πλάσματά του, ενεργοποιώντας τον χώρο με το μοναδικό του ύφος που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς της εποχής μας
LIFO NEWSROOM
Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ ρίχνει τη σκιά του στη διοργάνωση - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Πολιτισμός / Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ «ρίχνει τη σκιά του» στον θεσμό - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εισαγάγει ή προτείνει μια σειρά από μέτρα, τα οποία οι επικριτές υποστηρίζουν ότι θα εμποδίσουν την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα
LIFO NEWSROOM
2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Πολιτισμός / 2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Με κοινοτικό χαρακτήρα και χωρίς κερδοσκοπικό προσανατολισμό, η διοργάνωση βασίζεται στη συλλογική εργασία και στην ελεύθερη συνεισφορά των συμμετεχόντων, ώστε να παραμείνει ανοιχτή σε όλους ανεξαρτήτως εισοδήματος
LIFO NEWSROOM