Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter

Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες;

0

Η έκθεση Portraits of Dogs: From Gainsborough to Hockney, που παρουσιάζεται στη Wallace Collection του Λονδίνου, παρακολουθεί τη σχέση μεταξύ των καλλιτεχνών και των κατοικίδιων σκύλων τους.

Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, Xavier Bray, ο τρόπος με τον οποίο η σχέση μας με τους σκύλους - αυτός ο ανεξήγητος, τρυφερός δεσμός - περνάει στην ιστορία της τέχνης είναι συναρπαστικός και αποτελεί μια συνολικότερη αντανάκλαση των κοινωνικών μας αξιών.

Καθώς οι κοινωνίες εξελίχθηκαν μέσα στην ιστορία, τα συναισθήματα των ανθρώπων προς τα σκυλιά μεταβλήθηκαν, μαζί και η αποτύπωση τους στην τέχνη. Σε διάφορες περιόδους, μπορούμε να δούμε την τέχνη να επικεντρώνεται σε ορισμένα χαρακτηριστικά των σκύλων, όπως η ενσυναίσθηση, η πίστη, οι υπερσυντονισμένες αισθήσεις και η ευφυΐα. Ταυτόχρονα παρατηρείται και μια νύξη για το βαθύτερο, συμβολικό νόημα των σκύλων, που εισέρχεται σε μια συνολικά πιο εσωτερική και μεταφυσική σφαίρα.

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 50 έργα τέχνης, θα διερευνήσει επίσης πώς οι ανθρώπινες αντιλήψεις για συγκεκριμένες φυλές σκύλων έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.

Τα πορτραίτα αποκαλύπτουν τόσα για τους ιδιοκτήτες όσο και για τους ίδιους τους σκύλους, καθώς η προσωπικότητα του ιδιοκτήτη αντικατοπτρίζεται στον χαρακτήρα του αγαπημένου του κατοικίδιου. Η σχέση μεταξύ σκύλου και ιδιοκτήτη μπορεί να διαμορφώσει την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη.

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 50 έργα τέχνης, θα διερευνήσει επίσης πώς οι ανθρώπινες αντιλήψεις για συγκεκριμένες φυλές σκύλων έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.

Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες; Facebook Twitter
Σκύλος της φυλής Hanava (1768), Jean-Jacques Bachelier
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Έκτορας, Νέρωνας και Dash με τον παπαγάλο Lory (1838), Edwin Landseer
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Brizo, ένας ποιμενικός σκύλος (1864), Rosa Bonheur
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Ο Τρίστραμ και η Αλεπού (περ. 1775-85), Thomas Gainsborough
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Η Minna της βασίλισσας Βικτώριας (περ. 1873), Charles Burton Barber
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Ένας αγαπημένος σκύλος (1822), James Ward
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Μελέτη για το πόδι ενός σκύλου (περ. 1490–95), Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Το σπανιέλ Tilco της βασίλισσας Βικτωρίας (1838), Edwin Landseer
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Πορτραίτο σκύλου #41 (1995), David Hockney
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Πορτραίτο σκύλων #19 (1995), David Hockney
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Αμφίβολα Ψίχουλα (1858-1859), Edwin Landseer

Η έκθεση Portraits of Dogs: From Gainsborough to Hockney παρουσιάζεται στη Wallace Collection του Λονδίνου έως τις 15 Οκτώβρη 2023.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ