Orchestra of the Age of Enlightenment & Magdalena Kožená

Orchestra of the Age of Enlightenment & Magdalena Kožená Facebook Twitter
0

Η Orchestra of the Age of Enlightenment (OAE), το σύνολο που εδώ και τρεις δεκαετίες συγκλονίζει, μεταμορφώνει και μαγεύει τον κόσμο της μουσικής, έρχεται στο ΚΠΙΣΝ για να ερμηνεύσει τραγούδια της καρδιάς με τη μεσόφωνο Magdalena Kožená υπό τη διεύθυνση του Giovanni Antonini.

Η OAE ιδρύθηκε το 1986 ως αυτοδιοικούμενο σύνολο. Αποτελεί το κορυφαίο βρετανικό σύνολο με όργανα εποχής και είναι μόνιμη ορχήστρα στο Southbank Centre του Λονδίνου ενώ συνεργάζεται και με το Φεστιβάλ Όπερας Glyndebourne.

Στην παρθενική της εμφάνιση στην Ελλάδα, η ορχήστρα θα παρουσιάσει με την Kožená μια επιλογή από θεϊκές άριες από όπερες των Mozart, Haydn και Gluck.

Τρυφερές μελωδίες από τους Γάμους του Φίγκαρο εναλλάσσονται με γλυκόπικρες ιστορίες από την Επιείκεια του Τίτου, το επικό κύκνειο άσμα του Mozart, σε ένα πρόγραμμα που το εμπλουτίζουν άριες από τη Σκηνή της Βερενίκης του Haydn και τα λυρικά έργα Πάρις και Ελένη και Il Parnaso Confuso του Gluck. Συνδετικός ιστός, η δραματικά φορτισμένη Συμφωνία αρ. 40 του Mozart.

Η Kožená έχει συνεργαστεί με πολλούς από τους μεγαλύτερους μαέστρους του κόσμου και διακεκριμένους παρτενέρ, σε εμφανίσεις σε μεγάλες αίθουσες μουσικής, όπως Carnegie Hall, Wigmore Hall, Alice Tully Hall, Concertgebouw του Άμστερνταμ, καθώς και στα φεστιβάλ μουσικής Άλντεμπεργκ, Εδιμβούργου και Σάλτσμπουργκ. Είναι επίσης περιζήτητη ως σολίστ από τις φιλαρμονικές του Βερολίνου, της Βιέννης και της Τσεχίας, καθώς και τις ορχήστρες του Κλίβελαντ, της Φιλαδέλφειας και τη Βασιλική Ορχήστρα του Concertgebouw του Άμστερνταμ.

Έχει ερμηνεύσει την Τσερλίνα στον Ντον Τζοβάννι στο Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ το 2002, όπου και επέστρεψε το 2013 ως Ιδάμανθης, ρόλο που ερμήνευσε και για το φεστιβάλ του Γκλάιντεμπορν, καθώς και στο Βερολίνο και στη Λουκέρνη. Η Magdalena έκανε το ντεμπούτο της στη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης το 2003 ως Κερουμπίνο στους Γάμους του Φίγκαρο του Μότσαρτ· έκτοτε, αποτελεί τακτική προσκεκλημένη, όπως για τον ομώνυμο ρόλο στην όπερα του Ντεμπυσσύ Πελλέας και Μελισσάνθη σε παραγωγή Τζόναθαν Μίλλερ τη σεζόν 2010/11.

Άλλοι της ρόλοι: Οκτάβιος στην όπερα του Ρίχαρντ Στράους Ο Ιππότης με το Ρόδο (Κρατική Όπερα Βερολίνου 2009 και Πασχαλινό Φεστιβάλ Μπάντεν Μπάντεν 2015), ομώνυμος ρόλος στις όπερες Κάρμεν του Μπιζέ (Πασχαλινό και Θερινό Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ 2012), Μήδεια του Σαρπαντιέ (Βασιλεία 2015) και Ιουλιέττα του Μαρτίνου (Κρατική Όπερα Βερολίνου 2016).

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ