Ναταλία Γεράκη, Απόστολος Παληός «Απόσταγμα Ρωσίας»

Ναταλία Γεράκη, Απόστολος Παληός «Απόσταγμα Ρωσίας» Facebook Twitter
0

Οι δύο σημαντικοί έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή παρουσία, θα ερμηνεύσουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα που σκιαγραφεί μουσικά τη ρωσική ρομαντική και σοβιετική εποχή μέσα από αριστουργήματα των Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Στραβίνσκι, Χατσατουριάν, Γκλίνκα-Μπαλάκιρεφ, Σνίτκε και Προκόφιεφ Η συναυλία, που  έχει τίτλο «Απόσταγμα Ρωσίας», σηματοδοτεί την έναρξη των φετινών εκδηλώσεων του Κύκλου Μουσικής Δωματίου «Από τη Ρωσία με αγάπη».

Το πρόγραμμα αρχίζει με τη Σουίτα σε παλαιό ύφος, έργο 80 (1972) του Άλφρεντ Σνίτκε (1934-1998), του μεγαλύτερου ρώσου συνθέτη από την εποχή του Σοστάκοβιτς. Στη συνέχεια θα ακουστεί «Ο κορυδαλλός» (1840) από τον κύκλο τραγουδιών Αποχαιρετισμός στην Αγία Πετρούπολη των Γκλίνκα-Μπαλάκιρεφ σε εκδοχή για σόλο πιάνο. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει επίσης ένα απόσπασμα της όπερας «Το αηδόνι» (1914) του Ίγκορ Στραβίνσκι (1882-1971), που βασίζεται στο διάσημο παραμύθι Το αηδόνι του αυτοκράτορα του Άντερσεν.  Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με τρία έργα του αρμενικής καταγωγής Αράμ Χατσατουριάν (1903-1978), σε μεταγραφή για φλάουτο και πιάνο: το Βαλς από τη σκηνική μουσική Μασκαράτα (1941), το Adagio του Σπάρτακου και της Φρυγίας από το δημοφιλέστατο μπαλέτο Σπάρτακος (1954) και τον περίφημο Χορό των σπαθιών από το μπαλέτο Γκαϊανέ (1942).

Το δεύτερο μέρος της συναυλίας αποτελείται από έργα Ραχμάνινοφ, Τσαϊκόφσκι και Προκόφιεφ. Το πρώτο έργο, η Ελεγεία για πιάνο σε μι ύφεση ελάσσονα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), που είναι και το εναρκτήριο του πιανιστικού κύκλου Πέντε κομμάτια-φαντασίες, έργο 3 αρ.1 (1892). Η δεύτερη σύνθεση είναι η δημοφιλής Άρια του Λιένσκυ «Πού έχετε χαθεί μέρες χρυσές της άνοιξης μου;» από τη διάσημη όπερα Ευγένιος Ονιέγκιν, έργο 24 (1879) του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) σε μεταγραφή για φλάουτο και πιάνο. Η βραδιά θα κλείσει με ένα από τα προσφιλέστερα έργα μουσικής δωματίου του 20ού αιώνα, την αριστουργηματική Σονάτα αρ. 2 για φλάουτο και πιάνο σε ρε μείζονα, έργο 94 του Σεργκέι Προκόφιεφ (1891-1953) που γράφτηκε το 1943.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ