Συναυλία "Βία, ανεκτικότητα και έλεος στην όπερα"

Συναυλία "Βία, ανεκτικότητα και έλεος στην όπερα" Facebook Twitter
0

Με δύο ιδιαίτερες συναυλίες στο φουαγέ του Θεάτρου Ολύμπια, η Εθνική Λυρική Σκηνή συμμετέχει στη σπονδυλωτή δράση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού γύρω από τη θεματική "Διωγμοί: Παλιές και νέες ιστορίες γύρω από τη βία και την ανεκτικότητα" στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς (European Heritage Days).
 
Το λυρικό θέατρο είναι γεμάτο από ιστορίες βίας και ανεκτικότητας, διωγμών, καταπίεσης αλλά και συγχώρεσης. Ιστορίες μεμονωμένων προσώπων ή ολόκληρων λαών. Η θεματολογία αυτή υπήρξε διαχρονικά δημοφιλής, από την αυγή της όπερας σε έργα όπως η Στέψη της Ποππαίας του Μοντεβέρντι και εμφανίζεται συχνά σε έργα που εξέφρασαν τις αξίες της Γαλλικής Επανάστασης, όπως ο Φιντέλιο του Μπετόβεν.

Παρέμεινε αγαπητή κατά τον 19ο αιώνα, την εποχή σχηματισμού των εθνικών κρατών, και ένας από τους σημαντικότερους εκφραστές της υπήρξε ο Τζουζέππε Βέρντι, συνθέτης ο οποίος αναμείχθηκε ενεργά στην πολιτική ζωή της χώρας του και εξέφρασε τις απόψεις του μέσα από τη μουσική του. Μάλιστα, σε έργα όπως ο Μάκβεθ και η Αΐντα, ο Βέρντι αντιδιαστέλλει το προσωπικό δράμα ή την τραγωδία του κεντρικού ήρωα με αυτό ενός ολόκληρου λαού.

Οι μονωδοί της ΕΛΣ Σοφία Κυανίδου (υψίφωνος), Δημήτρης Πακσόγλου (τενόρος), Τάσος Αποστόλου (βαθύφωνος), θα ερμηνεύσουν γνωστά αποσπάσματα από ιταλικές, γαλλικές και γερμανικές όπερες, στις οποίες αναδεικνύεται η συγκεκριμένη θεματολογία. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται επίσης ο Μάρκος Μπότσαρης του ζακυνθινού συνθέτη Παύλου Καρρέρ, έξοχο δείγμα της επτανησιακής σχολής, εμπνευσμένο από την Ελληνική Επανάσταση.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ